/fotboll/osk/forum/3881.aspx/fotboll/osk/forum/3881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TommyS
2011-06-10 16:29
Jag har påbörjat ett projekt med att kartlägga Örebros möjliga motståndare i Europa League-kvalet. för den som är intresserad.
Örebro Miroslav kuba
2011-06-10 15:49
Skulason låter ju klart lättare att få hit men tveksam mina namn låter intressantare :)
Örebro Conjuration
2011-06-10 15:48
Som mittback har jag min drömvärvning klar, Cristoffer Wiktorsson ifrån Degerfors. Såg han spela mot Djurgården på Bosön förra året, inte ens Usain Bolt skulle kunna spurta förbi han. Samt så har Wiktorsson en rejäl hockeyröv, värdig NHL. Diggar hans fysik stenhårt, en rejäl kille med bra fötter. Perfekt ersättare till Almebäck!

Ifall bara Bedoya lämnar av mittfältarna så vill jag inte värva något, då ser jag hellre att vi satsar på det vi har, helst då Emil Berger. Skulle Nordin också sticka så känner jag att vi bör värva igen.

Gärna Bertilsson ifrån Kalmar. Mer Degerfors i ÖSK!
Benny Böckling
2011-06-10 15:32
Inte Skulason! Jävligt överskattad enligt mig. Han är bättre på att filma än på att spela fotboll...
Örebro Bat Back
2011-06-10 15:29
Skulle gärna se Skulason (Sundsvall) som ersättare om Nordin eller Bedoya försvinner. Han sitter väl på utgående kontrakt.
Mittback blir nog svårt att hitta någon med samma kvalitet och potensial som den vi just förlorat. Men jag tycker man har scoutat väldigt bra de som kommit, är jätte nyfiken på vem som kommer.
Örebro Miroslav kuba
2011-06-10 15:16
Satt just och fundera på vem som skulle kunna vara en tänkbar ersättare till Iron Mike. Men jag har för dålig koll på backar. Lättare då att hitta intressanta mittfältare den dagen då Bedoya o Nordin försvinner. Har ju snackats lite om Sobralense i Kalmar mycket intressant tycker jag. sen har vi May i HIF och Daniel Sjölund i Djurgården som jag tycker kan vara aktuella. Vad tycks om dom funderingarna?
Örebro Brinkewall
2011-06-10 15:01
Är det någon som vet om Philip Haglund varit på tal i klubben som tänkbar ersättare till Micke? Haglund är väl mittfältare om jag inte minns fel men fått spela en del mittback i Holland. Med blandat resultat kanske ska tilläggas...

Örebro Miroslav kuba
2011-06-10 14:47
Det finns väl rätt många att se upp med i TFF jag tycker dom har ett klart bra lag sen brukar dom ju nästan alltid ha en massa skador. Hur det ser ut där just nu har jag dålig koll på. Fredrik Jensen är väl den klart farligaste. Noring kan vara AS bästa målvakt. men måste ju tror på ÖSK vinst vi brukar ju ha lätt för TFF. KÄMPA SVARTVITT!!!!
AIK Saywee
2011-06-10 14:12
Frågor och funderingar ...

Hur kan våra kommande motståndare tänkas formeras?
Eller snarare inte formeras? För det jag egentligen undrar över, är om TFF har några skador eller avstängda på måndag kväll, när festen börjar på Behrn Arena!

Vem/vilka i TFF, som är spelbara bör vi särskilt se upp för?

Publiksiffran kan väl ,vid skapligt väder, bli ganska skaplig, eftersom fotbollsabstinensen växt till sig under så himla lång tid ...

... plugget är väl för många avslutat, med jobb inför prov och liknande, semestrarna har inte riktigt börjat, sommarstugorna och båtarna klarar sig själva en sommarkväll, så det finns väl inte så mycket annat att välja på, en måndagskväll i gamla fina ÖREBRO, än att gå på fest!

Lura med frun, ta med barnen, bjud en kompis, men framförallt ta dig själv till BA, det kommer att bli kul när de två sista tredjedelarna av årets Allsvenska drar igång:)

Heja SPORT!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-06-10 13:21
Deviation // Det stod väl i AB häromdagen...?
Örebro Deviation
2011-06-10 12:52
Måste bara få fråga, men är det någon mer än jag som hört ryktas om att Ljungberg kan vara aktuell för Malmö?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-10 12:25
Jag tror att ett mittfällt mot Trelleborg kan se ut på detta sätt.

----------------------------Nordback-------------------------
--------------------Wirtanen----Gerzic---------------------

Om Kihlen inte kan spela så tror jag på det blir det här mittfältet.
Örebro TommyS
2011-06-10 11:59
Utlåningarna av spelare som kan spela på de flyktande spelarnas positioner (Boris för Micke, Per och Denis för Alejandro) måste väl rimligen tyda på att spelare är på ingång redan nu i augusti? jag tror för övrigt inte att Wirtanen tar Bedoyas plats utan att Nobbe gör det, om Kihlen kan spela på den defensiva positionen. Ska bli spännande att se hur startelva och bänk formeras på måndag.
2011-06-10 11:42
"Tottenham vill behålla sin lovande svenske målvakt Oscar Jansson - vars kontrakt löper ut snart. Men trots nytt kontraktsförslag kan han röra sig vidare. Det finns gott om intresse."

Hade gärna sätt honom i ÖSK.
Örebro pemo
2011-06-10 11:31
Synd på Per. Hade hoppas på honom. Men han har väl farten emot sig.
Om nu Wirtanen tar Bedoyas plats vem tar då centerplatsen? Mot TFF alltså.
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-06-10 11:11
ÖSK-groda// Intressant! "Tjorvens" gäng i korpen minns man ju! "Tjorven" stod stilla i motståndarlagets straffområde matcherna igenom och väntade på målgivande passningar från lagkompisar! :-)
2011-06-10 11:02
ÖSK hade teambuildning i Ånnaboda igår eftermiddag :). Lite bilder finns på Alvbåges blogg.
2011-06-10 10:33
Christoffer Wiktorsson i Degen kan bli Almebäcks ersättare.
Örebro Matta
2011-06-10 10:32
widemarsh// ... och på mittfältet. Bedoya kanske försvinner, Kihlberg rätt skadebenägen, Berger allmänt långt från startelvan... Ett beslut som överraskar.
2011-06-10 10:30
Då får Wowoah ingen konkurrens alls. Jag tycker faktiskt att Wowoah skulle må bra av att få konkurrens från någon yngre förmåga.
Örebro widemarsh
2011-06-10 10:27
Hmm, undrar vem Sixten ser som första alternativ till vänsterbacksplatsen, om man lånar ut Per. Abdulahi kanske omskolas? :)
Örebro svartvitseger!
2011-06-10 10:21
Per Johansson lånas ut till forward
Örebro pemo
2011-06-10 09:53
Det var inte meningen att dra i gång ett "drev" mot Berra. Själv kommar jag alltid att komma ihåg matchen mot Götet ( 4 - 2 ) när Berra och Oscar stod för mittlåset.
Blicken i Sellas ögon när han skulle möta en höjdboll och fick se Berra komma rusande var lika skräckslagen som när jag tvingas upp i en Virvelvind på någon nöjespark.
Men nånting måste ju ha hänt eftersom han tog beslutet att lägga av.
För som jag fattade så blev han erbjuden samma kontrakt igen för 2011???
Och så dåligt tjänar man väl inte i ÖSK. Jmfr med steka burgare på något hak.

Att ÖSK-u inte kan bidra med någon mittback just nu ser man ju på resultaten i serien. Eller hur? för de har väl släppt in lite för mycket mål?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-06-10 09:43
Vet inte om länken varit uppe förut, men: "- Vår ambition är absolut att ersätta "Micke" så snart som möjligt, säger ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren till FotbollDirekt.se."
Örebro deportivista
2011-06-10 09:24
Tråkigt att ÖSK tappar en bra spelare, men lycka till Iron-Mike, och välkommen tillbaka i framtiden!
AIK Saywee
2011-06-10 01:48
... men jag tror på svartvitt, ger aldrig upp ...

GFG :)
AIK Saywee
2011-06-10 01:13
Undrar hur EM-kvaluppehållet har gynnat olika AS-klubbars skadeläge?

Har vi någon spelare som har läkts under tiden, och hur har giganterna tränats och hur ser det ut i "laget", för efter helgen är det äntligen match, på Behrn Arena:)

Två tredjedelar kvar av årets Allsvenska och vi har inte råd med en eller (högst) två torskar om vi skall nå guld!

Vi har dessutom, tyvärr för många guldkandidater framför oss, i nuläget och Helsingborg kommer att rycka lite efter knallskottspoängen, jädra huliganer att påverka tabellen :(
AIK Saywee
2011-06-10 00:37
Inte konstigt alls, Sixten har ett bra material att jobba med, då är det ju lite enklare, samt en jättetrupp, inte så svårt att ta ut fina svartvita elvor då, samt en fin bänk att jobba med, coacha heter det, han har ett väldukat bord.

... och Mosander kan kanske kommunicera, eller vad pysslar han med?
Örebro MrCrowly
2011-06-10 00:31
Ja, men konstigt att Sixten har lyckats, han som inte kan kommunicera som det antyds här på forumet...
AIK Saywee
2011-06-10 00:14
Axén har trots allt lyckats med att kommunicera sitt GAIS till lika många poäng under första tredjedelen av Allsvenskan, som ett guldjagande ÖSK har, dvs 16 pinnar ...

... av 30 möjliga.
Annons: