/fotboll/osk/forum/3875.aspx/fotboll/osk/forum/3875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2011-06-12 12:15
Vi kan bara tacka Almebäck och troligen även Bedoya så länge det varade.
Fantastiskt att vi fick uppleva dessa två spelare i samma lag som andra artister som Gerzic, Alvbåge och Rama.
Jag tror aldrig ÖSK har haft en starkare elva än nu.

5 Miljoner för Almebäck är givetvis för lite men helt ok efter omständigheterna.
Undrar hur mycket man kan begära för Bedoya med ett utgående kontrakt.
8 miljoner i nuläget?
Örebro Grixx
2011-06-12 12:05
Saywee// Det sista med att att det krävdes anbud var inte Nordins ord utan mitt eget tillägg. Sorry om det var det som trasslade.

Det andra är nog inte så konstigt att förstå, dvs att han ville att klubben skulle satsa.

Man kan förmoda att han ser sina år smyga iväg och kombon med ett ÖSK som har ont om pengar och kanske inte satsar och därmed faller in i ett läge där vi åter varje höst är ett lag som kämpar för att ligga över kvalstrecket kanske inte kändes extremlockande....och hur mycket det var Nordin och hur mycket det var media vet vi ju inte som sagt.
Örebro Grixx
2011-06-12 11:38
Aspen// Som någon skrev tidigare är det ett problem att hålla supportrar nöjda. Satsar men inte på starkaste laget så är det fel och sätter man in framtidsnamnen så är det också fel.

Årets läge med jämna matcher och poängbrist ger stundtals inlägg i forumet med domedagsprofetior om bottenlaget ÖSK osv. Hade resultatet varit mer positivt hemma och med 2-3 ledningsbollar så hade det varit lättare att slussa in spelare.

Sixten sa inför säsongen att spelarmaterialet var riktigt bra och skulle kunna innebära större variation i startelvan. Detta med tanke på det extremt positiva hemmaspelet förra året....men resultaten var inte så klockrena och man har försökt spela de säkra korten med tanke på poängbristen.

På något sätt verkar hela AS haft problem med spelet och poängen vilket än så länge varit alla lags lycka.

I inskolningen så har vi ändå fått fram få A-lanslagsmän i Almebäck och Bedoya vilket inte på något sätt är dåligt men vi har inte något emot att det blir ännu bättre.

Spelet hemma kontra borta är tvärtom förra året istället positivt borta och det enda jag ser som kan stå som ohotad 1:a till detta är nya långsammare planen. Sedan kan man leta bäst man vill efter ytterligare anledningar men de ligger mer ute i periferin. Det snabba passningsspelet på slitna plasten är borta och påminner mer om naturgräset...som vi tidigare haft så svårt för.

Om inte en viktig spelare hade varit tvungen att opereras kunde vi säkert haft placeringen 2 i tabellen och möjligen ytterligare poäng med mer ihopspelat lag. Där kommer också balansen in med hur mycket man ska dribbla med uppställningen.

Att kunna byta in framtidshoppen ska dock inte vara ett hinder för en stabil startelva. Däremot är resultaten under matcherna ett "hinder". Yasin är en tydlig satsning på lite snabbare inskolning och han har visat klara kvaliteer vid inhoppen.

Spelet kommer säkerligen att förbättras liksom poängskörden och målfabrikationen. Några poäng extra har vi fått då motståndarna varit lite för försiktiga mot oss i matchstarterna och trott att passningsspelet från förra året skulle finnas kvar. Både Syrianska och Norrköping var tydliga tecken på det.
AIK Saywee
2011-06-12 10:59
Grixx, jag undrar ändå hur budskapet såg ut och vad som var meningen med det, främst ur hans egna synvinkel?

Detta du skrev "Nordin har inte lovat att stanna om ÖSK satsar, däremot att det skulle vara en förutsättning för att stanna....och givetvis att han har anbud."

Detta är inte övertydligt för mig, utan lite svårtolkat.

Örebro Grixx
2011-06-12 10:55
Saywee// Budskapet var väl inte svårtolkat från Nordin. Det var ju en önskan om satsning i ett uttalat läge där många namn hade utgående kontrakt och inga nya namn på ingång.

Med en känsla om risk fritt fall neråt för klubben så var han nog väldigt tveksam för påskrivning.

Sedan exploderade satsningarna i klubben. Givetvis hade man satsat ändå på något sätt....och kanske påverkade Nordin något. Givetvis vet man ju inte hur mycket media poängterade just hans önskning om satsning. Kanske var det bara uttryckt lite löst i en bisats från honom och media drog upp det stort....eller inte?

Tyckte mig höra någonstans att ÖSK skulle mediatränas i dagarna. Om det gällde spelarna eller andra hörde jag inte. Kanske blir det lite färre "sensationsrubriker" och "avslöjanden" framöver. Å andra sidan är det säkert individuell lönesättning i mediabolagen, så det kommer säkert att skapas sensationer som bara existerar i journalistens egen hjärna.
AIK Saywee
2011-06-12 10:19
Ett tydligt budskap är dock det som fanns i GT´s sportbilaga, på framsidan "undertecknad" av spelarprofiler från samtliga AS-lag och från representater för spelarföreningen. Detta visar väl klart vad spelarna tycker.
I ÖKS´s fall, är det Fredrik Nordback som "skrev under"

NI FÅ SOM FÖRSTÖR VÅR FINA FOTBOLL ÄR INTE VÄLKOMNA,
VI VILL INTE HA ER DÄR!!!

Jag kan bara instämma ....
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-06-12 10:17
Hmm.. Astrit i en solstol utanför stadsbiblioteket av alla ställen med tanke på: "Jag har aldrig läst en bok i hela mitt liv och jag kommer aldrig att göra det. Jag pallar inte med det".....
AIK Saywee
2011-06-12 10:08
Grixx 09:08 igår, jag kommer inte riktigt ihåg vad Nordin gick ut med via media eller vad han lovade, eller om han felciterades, jag förstår inte vad hans budskap var, vid senare eftertanke, eller om det hade någon mening över huvudtaget ???
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-12 09:43
Pille-Riin Pöllu//Värva unga spelare och sedan erbjuda dom en plats på läktaren och var 4:e match på bänken under en viktig period av deras utveckling är inte att utveckla spelare utan det är att devalvera spelare.
T ex hade det varit smartare av Berger att spela i toppen av S1 än att sitta på E-sektionen på BA och se havlskadade spelare spela av de sista åren på sina kontrakt. Av de man sett från läktaren under förra årets vår och denna försäsongen så håller ÖSK på att devalvera honom. Tränaren ger honom inte det förtroende som speciellt yngre behöver för att utvecklas.
Örebro jocke.
2011-06-12 01:45
Ingen startplats för Bedoya i nattens match heller - får hoppas att han kan bli inbytt så han får lite speltid iaf :)
IFK Norrköping Andreas F
2011-06-12 00:28
Som amerikansk college-fotbollsspelare själv kan jag meddela att kvaliten är rätt låg, tyvärr. Kan jämföra med svensk division 2-fotboll och säga att den är bättre än amerikansk college-fotboll...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-12 00:11
Något som jag funderat mycket på är den bredd ÖSK raggat upp, framförallt på mittfältet, och sedan de frågeställningar som dyker upp om man förlorar Bedoya. Känner ÖSK att man då måste ut att värva? Är det inte nu som de yngre killarna för mittfältet skall få chansen? Om de inte får det utan så fort vi tappar på mitten så köper vi nytt, vilka signaler sänder då ÖSK till dessa?

Jag har full förståelse för om bedömningen är att om Per, Henrik, Erik och Denis inte håller att man då värvar. Men varför har då ÖSK behållit dessa och inte försökt lösa ut dem från sina kontrakt? Vilka fatala felbedömningar har man gjort när man värvade dem och vem är ansvarig?

Förlorar man både Bedoya & Nordin så förstår jag att åtminstone en måste in utifrån. Men klarar inte ÖSK:s trupp EN förlust på mitten utan egen täckning med den rekordstora trupp klubben skaffat sig?

Nu vet vi ju inte hur ÖSK kommer att agera men det är värt en tanke. Men kan ju också tänka att en mer etablerad spelare som t ex Pauhlino skulle kunna ta ett steg ned även om han inte är samma spelartyp som Bedoya.
Örebro Chipset
2011-06-11 23:16
Bara att han har smeknamnet efter den kanske skönaste liraren genom tiderna ("Cobi" Jones) lockar ju.
Örebro Chipset
2011-06-11 23:14
ÖSK försöker göra om Bedoya och visat tidigt intresse med den nya amerikanen. Bra, fortsätt bygg på sikt. 10 affärer senare står vi inför ett SM-guld.
Örebro Seniorkuban
2011-06-11 23:07
Just ja, Astrit. Och Flood och Belle (inte så minnesvärda värvningar kanske...). Och Denis. Fast har han spelat mer allsvenska än inhoppet mot, ja, Elfsborg hemma var det väl?
Örebro Seniorkuban
2011-06-11 23:05
Klart man blir orolig om även Ale försvinner under sommaren, samtidigt öppnar det ju för en riktigt spännande mellan-silly-season. ÖSK brukar ju kunna få till några små "bomber" under sommaren. Fast vad hände förra sommaren, förutom att Der Bomber försvann? Berger-affären förstås, men vad mer?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-11 12:57
Örebro SK och Club Brügge förhandlar om Bedoya.
Örebro Grixx
2011-06-11 11:13
Lite mer om Bedoya från Mittåt och No Short Corners.

Intressant om det stämmer att Brügge redan pratar övergångsummor för Bedoya.

Jag antar att ÖSK i så fall drar ut på det till under eller efter USA´s kommande matcher för att få fler intresserade klubbar. Pengar verkar inte vara någon brist på för Brügge om man nu även förhandlar om Hysén.

Nya svenskklubben?
Örebro Grixx
2011-06-11 09:08
Nordin har inte lovat att stanna om ÖSK satsar, däremot att det skulle vara en förutsättning för att stanna....och givetvis att han har anbud.

Han har sagt att han vill att klubben ska få betalt om han går.

Han har också alldeles nyligen sagt att även om han gärna skulle vilja bli proffs "ute" i Europa så hindrar inte en ny kontraktsskrivning detta.

Jag tycker att han uttryckt sig väldigt bra utifrån våra supporterögon.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-11 08:00
svartvitthjärta//

Nej, jag menar den gamla klubben på Hamnplan med lättklädda damer, har för mig att den fick läggas ned för den var en förtäckt bordelll.

Skit samma, blir en spännande i sommar, vilka går o vilka kommer?
2011-06-11 02:18
Någon kommer säljas! Eller provspelar!
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-11 01:36
SvartVitt levererar svaren forumet vill ha.
2011-06-11 00:05
Glömd länken ännu em gång!
2011-06-11 00:04
Den nya nationalarenan(Swedbank Arena) är ju nått att vara stolt över att vara svensk fotboll suppoter. Jag gillar den nya Arenan. Råsunda borde ha rivas för kanske 10 år sedan!
2011-06-10 23:50
Om Bedoya och Gerzic skulle dra i sommar och att ÖSK inte skulle ersätta dem, och ändå vinna guld, så borde de också få en bragdmedalj :).
2011-06-10 23:46
Saywee//

Missförstå mig rätt nu, men jag vill gärna att ÖSK ska få en slant för Gerzic, men om ÖSK ska få det så krävs det nog en förlängning av kontaktet.
AIK Saywee
2011-06-10 23:40
Krille, ja alla kan ändra sig om chansen dyker upp, det är ganska normalt, därför blev det lite konstigt med hans uttalande ...
AIK Saywee
2011-06-10 23:38
svartvitthjärta, där på Nygatan har jag varit, men kommer även ihåg något gammatl ruckel vid Engelbrektsgatan ... eller hade jag behövt jag ett USB-minne att lagra en massa minnen på?

Ja, dessa skåningar, TFF kanske är lite blues, men på 60-talet vete tusan om gummiklubben inte var däckad?
2011-06-10 23:36
Saywee//

Jo, Gerzic sa så i höstas, sedan sa han att han ville att ÖSK skulle få pengar för honom. Men han kan ju ändra sig om rätt erbjudande kommer.
AIK Saywee
2011-06-10 23:31
Nordin har ju lovat att stanna kvar om ÖSK satsade, eller har jag drömt?

... men, ÖSK kanske inte har satsat?
Annons: