/fotboll/osk/forum/387.aspx/fotboll/osk/forum/387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-30 19:31
@Vinter:
Han tejpade ihop korten igen, men nu börjar det bli svårt att se vad det står
2017-01-30 19:30
Har inte NA-Plus och ser bara rubriken - Har Haginge någon "Mystisk skada"?
Örebro frrreddo
2017-01-30 19:28
Dåren Nouri briljerar i sin favoritturnering.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro T8
2017-01-30 19:12
Kul att Yannis verkar på göra debut. Hoppas han kan överraska oss alla stort.
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-01-30 18:58
ÖSK-Aalborg sänds på cmore fotboll 20.45 imorron! Ifall nån missat det... Man hinner i alla fall se 2:a halvlek efter hockeyn. :-)
Örebro Vinter
2017-01-30 18:55
@Saywee:

Du är för rolig du. För åtta dagar sedan skriver du:

"Jag har beslutat att lämna ÖSK som medlem, forumet som svartvit, hoten mot min familj gör att det är lätt att bestämma sig.

Jag byter nic och tröja, livstidskubankortet använder jag nog i dag, men sedan är det troligtvis klippt.

Besöker eventuellt bara Östra stå när Upplands stoltheter besöker Närke."

.....för att sedan idag bara, likt en Messias(?) återuppstå som om inget hänt... Vad har hänt?
AIK Saywee
2017-01-30 18:13
Kul med fotbollsrelaterade inlägg, med några undantag. Instämmer med Loppan i mycket av det det han skrivit.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-30 17:23
@Vinnartradition:

Skriv till Svartvitredaktion@outlook.com så kommer någon av oss i redaktionen svara på ditt meddelande :)
Örebro Vinnartradition
2017-01-30 17:16
Är det någon särskild i den nya redaktionen jag ska höra av mig till med önskemål om en nyhet om årets första bortaresa till Norrtälje, lördagen den 25/2?
Örebro Lekiller
2017-01-30 17:14
[QUOTE=Pedretti - Admin]Vi kanske måste ha en presskonferens för en annan spelare för att riksmedia ska kunna fråga om RÅP ;) Nej då men det är kusligt tyst kring honom. Men säg att han stannar, hur stor kommer hans motivation vara inför nästa säsong? Kommer han bara spela av säsongen och hoppas en klubb i Kina värvar honom nästa vinter? [/QUOTE] Tror nog det är nu eller aldrig för RÅP. Skriver nog på typ 3 år om det inte blir något utlandsäventyr. Sköldmark i intervju med Brändh på NA låter meddela att de inte känner någon stress eller oro för läget i truppen. Man söker 1 anfallare och en mittback fortfarande. Vad gäller anfallaren så söker man brett, inget specifikt land. Man vill ha en rörlig forward med ett bra cv med bevisad målnäsa, som spelat kontinuerligt. Intervjun ligger på NA.se men är en plus sida.
Loppan i Axens skägg
2017-01-30 17:13
Gillar hur media blåser upp Olsson som en superstjärna som kommer frälsa hela allsvenskan. En lovande talang skulle jag vilja påstå men som måste ta steget skulle jag hellre vilja få det till.
Örebro RÅP for president!
2017-01-30 16:55
Sport! Vad menar du egentligen?
Örebro Sport!
2017-01-30 16:12
hahaha, ja, RÅP for president!: fortbildning i känslighetsfrågor verkar det som att en del har som minimikrav. Och säkerhetsutbildning för att verka i lokaler med väldigt lågt i tak... :D
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-30 15:41
@T8:

Vi kanske måste ha en presskonferens för en annan spelare för att riksmedia ska kunna fråga om RÅP ;)

Nej då men det är kusligt tyst kring honom.
Men säg att han stannar, hur stor kommer hans motivation vara inför nästa säsong? Kommer han bara spela av säsongen och hoppas en klubb i Kina värvar honom nästa vinter?
Örebro T8
2017-01-30 15:25
Konstigt att det är så tyst om RÅP. Han är ju ändå en allsvensk profil. Riksmedia borde ju gräva tycker man.
Örebro Mr. Milton
2017-01-30 14:53
@Brandao:

Ja allt är relativt i tid :) (med nyligen menade jag några veckor). Ute är dom i varje fall. Tyvärr!
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-30 13:28
@RÅP for president!:

Jag vet inte om det finns några tydliga krav mer än att när jag sökte till den nya redaktionen fick jag skicka in ett testprov till centralredaktionen. Jag tror att alla i den nya redaktionen fick göra detsamma.
Loppan i Axens skägg
2017-01-30 13:25
@RÅP for president!:

Helt frivilligt och alla är volontärer. Hoppas du har något att bidra med :-)
Örebro RÅP for president!
2017-01-30 13:14
Vad ska man ha för utbildning för att skriva på svenskafans.com?
2017-01-30 12:21
ÖSK I Portugal, vlogg #1
Örebro Lekiller
2017-01-30 08:40
Intervju med Adam Bark
Örebro Lekiller
2017-01-30 08:07
Loppan i Axens skägg/ Självklart så får man tycka och tänka vad man vill. Jag skrev ju också att jag tycker det finns saker som görs mindre bra i ÖSK. Saken är ju den att det är en del som bara vräker ur sig kritik som de inte har någon vidare koll på. Det enda ja försöker göra är att belysa hur saker och ting kanske ser ut i verkligheten. Jag skriver kanske ser ut för jag har inte heller 100% alla fakta. När jag har frågat Simon om olika saker och kritiserat en del så håller han med mig om vissa saker men kan också oftast ge mig bra bakomliggande fakta som klargör mycket av kritiken.
Loppan i Axens skägg
2017-01-30 00:28
@Jonas r:

Uppenbarligen har du inte läst mina inlägg. Orkar inte ens svara dig men säger godnatt och hoppas jag får fel i mina inlägg.
Örebro Jonas r
2017-01-30 00:20
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]Lekiller// Som sagt du spekulerar. Skämt Åtsido, som vanligt skriver du ett vanligt bra inlägg. Jag har väldigt svårt för skribenter som bara kastar ur sig "De värva El Kabir, varför tog inte vi han?" När vi värvar en utländsk spelare så klagas det för han är okänd och missar vi en supperetta målkung så klagas det på det. Det är svårt att säga hur det är när man inte är i branschen men det är viktigt att poängtera att vi är fans och precis som våran slogan "Vi är ingenting utan er" så måste vi få bidra med vad vi tycker är dåligt och bra genom att spekulera. Hur kul vore det annars? Men jag tycker och står för att det är underkänt att inte kunna förlänga med knappt 1 enda av så många spelare med utgående kontrakt (Endast Ring och det kan med all respekt inte vart jätte svårt). Jag lovar att Sema blir nästa spelare som kommer lämna gratis eller för en liten slant. Jag hoppas bara vi är klara med "Broberg kontrakt" sen skiter jag vilken situation vi var i, Broberg var inte heller någon bra sits. Folk gillar att dra upp Sigurbjörnsson som exempel. Man har "hypat" upp hans 5 års kontakt ganska ordentligt. Han hade en helt okej lön men inget märkvärdigt och det var inget farligare än att vi kunde låna ut han 3 säsonger. Edit: Man måste få rikta kritik eller önskemål mot klubben om man gör det på ett bra sätt. Jag gillar exempelvis "MinaTankar" Jonas R inlägg men också dina men när ni alltid försvarar klubben även när de agerar fel så blir det tyvärr inte trovärdigt. Återigen, allt är inte "svart eller vitt". [/QUOTE] Har inte påstått att det är svår eller vitt snarare försöker jag nyansera debatten medans du bara verkar se allt som är dåligt. Väljer att se de som är bra som visar att Örebro försöker. Ayaz tycker jag är ett bra exempel på någon som man vill sälja dyrt. Samma med Alfred som man också verkar tro på likaså brendan. Tycker det var bra att man inte gjorde några förlängningar i somras dem hade kostat mer för samma prestantion och vi hade ej haft pengar kvar att lägga på t.ex.en dyr anfallare. Men vi tycker olika helt ok.
Loppan i Axens skägg
2017-01-29 23:37
Lekiller// Som sagt du spekulerar. Skämt Åtsido, som vanligt skriver du ett vanligt bra inlägg. Jag har väldigt svårt för skribenter som bara kastar ur sig "De värva El Kabir, varför tog inte vi han?" När vi värvar en utländsk spelare så klagas det för han är okänd och missar vi en supperetta målkung så klagas det på det. Det är svårt att säga hur det är när man inte är i branschen men det är viktigt att poängtera att vi är fans och precis som våran slogan "Vi är ingenting utan er" så måste vi få bidra med vad vi tycker är dåligt och bra genom att spekulera. Hur kul vore det annars? Men jag tycker och står för att det är underkänt att inte kunna förlänga med knappt 1 enda av så många spelare med utgående kontrakt (Endast Ring och det kan med all respekt inte vart jätte svårt). Jag lovar att Sema blir nästa spelare som kommer lämna gratis eller för en liten slant. Jag hoppas bara vi är klara med "Broberg kontrakt" sen skiter jag vilken situation vi var i, Broberg var inte heller någon bra sits. Folk gillar att dra upp Sigurbjörnsson som exempel. Man har "hypat" upp hans 5 års kontakt ganska ordentligt. Han hade en helt okej lön men inget märkvärdigt och det var inget farligare än att vi kunde låna ut han 3 säsonger. Edit: Man måste få rikta kritik eller önskemål mot klubben om man gör det på ett bra sätt. Jag gillar exempelvis "MinaTankar" Jonas R inlägg men också dina men när ni alltid försvarar klubben även när de agerar fel så blir det tyvärr inte trovärdigt. Återigen, allt är inte "svart eller vitt".
Örebro Lekiller
2017-01-29 23:28
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]Man sålde Razak så man tappade inte han. Man gjorde alltså en försäljning och inte med 6 månader kvar på kontraktet. Jag anser helt enkelt att Örebro och Sköldmark måste börja skriva tidigare kontrakt med spelare som redan har kontrakt. Vill de vänta och avvakta ja då får spelarna beredda på att de inte är med i startelvan. Vi vill kunna få in pengar för en försäljningar och satsa på de spelare som vill vara kvar kan så fall motivera det. 1-2 års kontrakt måste vi sluta med om vi ska kliva högre upp i näringskedjan för att kunna sälja spelare med bra förtjänst. Utan och känna till Sköldmarks jobb helt 100% så kan jag dock säga att jag är tveksam till hans jobb. Jag finner det märkligt att Axen pratar om sin "hylla" så pass fritt och "självsäkert" att han måste fått vissa löften eller garantier. Jag tror helt enkelt Sköldis sade för mycket och Axen trodde han skulle få alla i sin godispåse. Jag tror inte Axen har bladdrat för mycket utan och veta. Det är våran kära tränare för rutinerad och smart för. Ska tilläggas att jag spekulerar. [/QUOTE] Som sagt. Du spekulerar. Självklart vill ÖSK skriva nya kontrakt tidigare med spelare man vill ha kvar, att sälja spelare dyrt är ju också något som man självklart vill kunna göra. Det vill ju alla lag göra. Dock betydligt enklare att sitta och tycka vid sidan av utan alla fakta på handen än tvärtom. Utan att veta till 100% så är jag ganska säker på att ÖSK ekonomi tidigare och ev fortfarande har satt käppar i hjulen vid nya kontraktskrivningar. Man har helt enkelt inte haft råd att erbjuda något som är tillräckligt lockande. Kanske inte i alla fall, men i många. Längden på kontrakt är ju alltid en balansgång och ÖSK har nog helt enkelt inte råd att ta för stora risker där, lätt att sitta i efterhand och säga vad som va rätt och fel. Jag säger inte att allt ÖSK gör, är bra och att Sköldmark är felfri! Självklart så finns det saker som behöver bli bättre. Det ända jag vet är att man är riktigt nöjd med Sköldmarks jobb gällande de försäljningar och värvningar som har gjorts de senaste åren. Vad gäller denna "silly season" tror jag ÖSK fortfarande sitter ganska så lugnt i båten. Sen är det ingen hemlighet att det är tuffare att värva bra spelar i detta fönster kontra sommarfönstret. När många spelare kört fast på fina bänkar runt om Sverige och utomlands. Vad gäller Axens så kallade hylla tror ja vi inte ska hänga upp oss allt för mycket på den. Vill minnas att han sa att han nu äntligen fått börja TITTA på spelare därifrån. Mårtensson kan vi nog garanterat bocka av som en av dessa spelare. Sen vet vi ju inte hur många fler de tittat på men fått nej ifrån eller som inte varit möjliga att få. Att Sköldis ska ha lovat Axen saker hit och dit är ju inte speciellt troligt då Axen säkerligen har ganska bra koll på vilka pengar ÖSK har att jobba med och vilken budget Simon gett dem. Men vem vet, jag kanske har helt fel.
Loppan i Axens skägg
2017-01-29 22:14
@Jonas r:
Man sålde Razak så man tappade inte han. Man gjorde alltså en försäljning och inte med 6 månader kvar på kontraktet. Jag anser helt enkelt att Örebro och Sköldmark måste börja skriva tidigare kontrakt med spelare som redan har kontrakt. Vill de vänta och avvakta ja då får spelarna beredda på att de inte är med i startelvan. Vi vill kunna få in pengar för en försäljningar och satsa på de spelare som vill vara kvar kan så fall motivera det. 1-2 års kontrakt måste vi sluta med om vi ska kliva högre upp i näringskedjan för att kunna sälja spelare med bra förtjänst. Utan och känna till Sköldmarks jobb helt 100% så kan jag dock säga att jag är tveksam till hans jobb. Jag finner det märkligt att Axen pratar om sin "hylla" så pass fritt och "självsäkert" att han måste fått vissa löften eller garantier. Jag tror helt enkelt Sköldis sade för mycket och Axen trodde han skulle få alla i sin godispåse. Jag tror inte Axen har bladdrat för mycket utan och veta. Det är våran kära tränare för rutinerad och smart för. Ska tilläggas att jag spekulerar.
Örebro Jonas r
2017-01-29 21:56
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]Jag bruka försvara ÖSK väldigt mycket och be folk tänka nyanserat och inte bara svart eller vitt. Har sett folk förut att be dig lägga av med sättet du skriver på då det uppfattas otrevligt och taggarna utåt. Nu till din fråga, Att bara skylla på "spelarna ville ha mer lön så det gick inte" Det är ungefär som att säga "vi kan aldrig vinna ett sm guld" det är helt enkelt för mig en loserinställning och att ge upp. Jag jobbar på ett stort ITföretag inom försäljning och vi får hela tiden uppsatta mål, vad har vi gjort bra och kan vi göra bättre? Jag är tämligen säker på att saker och ting kan förbättras när det kommer till kontrakt och inte bara skylla på ekonomin. Tänk om jag skulle svara min chef "nä asså det är så att jag försökte men kunden tyckte vi var för dyra så jag har inte sålt ett dugg". Knappast hållbart va? Fråga 2: Ja bland annat har han ett stort kontakt nätverk och har fixat spelare som Mensah,Razak och nu senast förhandlas det om Frimpong. Han har hittat spelare som tagit lilla AFC upp till allsvenskan och gjort flertal försäljningar. Han jobbar med väldigt små medel och lyckas ändå med fina nyförvärv och försäljning. Han förlängde senast i år med en av nyckelspelarna Mohamed Buya. (Googla spelarna om du inte har koll) Edit: Ska tilläggas att Örebro och Sköldmark tillsammans med övrig ledarstab exempelvis Axen skulle behöva bli hårdare i förhandlingar. Förut har de skyllts på för dålig bredd att bänka de spelarna som inte vill vara kvar. Förra säsongen hade vi grym bredd men Axen fortsatte med Broberg med mera. [/QUOTE] Tråkigt att du upplever min ton som otrevlig inte min mening. Ang ekonomi Örebro försöker och ökar sin omsättning. Dem har mål att öka sin omsättning son du pratar om på ditt företag. Vad är det korrekt ösk behöver jobba med som dem inte redan gör. Till afc Razak gick till IFK vill jag minnas så vilken var min poäng att afc ej kunde behålla honom. Samma hände med Rogic och Jarl. Ang mensah så har han ej presterat nåt ännu i Sverige samma gäller fripong, så där kan jag ju ha fel om dem nu skulle göra succé. Sammantaget skulle man jämföra sköldis och Afc sportchef så skulle deras meriter skilja nämnvärt. Ni får gärna motbevisa mig.
Loppan i Axens skägg
2017-01-29 21:17
@Robben 82:

Du får skaffa sociala medier. Där ser man ÖSK uppdatera väldigt flitigt :)
Loppan i Axens skägg
2017-01-29 21:15
@Jonas r:
Jag bruka försvara ÖSK väldigt mycket och be folk tänka nyanserat och inte bara svart eller vitt. Har sett folk förut att be dig lägga av med sättet du skriver på då det uppfattas otrevligt och taggarna utåt. Nu till din fråga, Att bara skylla på "spelarna ville ha mer lön så det gick inte" Det är ungefär som att säga "vi kan aldrig vinna ett sm guld" det är helt enkelt för mig en loserinställning och att ge upp. Jag jobbar på ett stort ITföretag inom försäljning och vi får hela tiden uppsatta mål, vad har vi gjort bra och kan vi göra bättre? Jag är tämligen säker på att saker och ting kan förbättras när det kommer till kontrakt och inte bara skylla på ekonomin. Tänk om jag skulle svara min chef "nä asså det är så att jag försökte men kunden tyckte vi var för dyra så jag har inte sålt ett dugg". Knappast hållbart va? Fråga 2: Ja bland annat har han ett stort kontaktverk och har fixat spelare som Mensah,Razak och nu senast förhandlas det om Frimpong. Han har hittat spelare som tagit lilla AFC upp till allsvenskan och gjort flertal försäljningar. Han jobbar med väldigt små medel och lyckas ändå med fina nyförvärv och försäljning. Han förlängde senast i år med en av nyckelspelarna Mohamed Buya. (Googla spelarna om du inte har koll) Edit: Ska tilläggas att Örebro och Sköldmark tillsammans med övrig ledarstab exempelvis Axen skulle behöva bli hårdare i förhandlingar. Förut har de skyllts på för dålig bredd att bänka de spelarna som inte vill vara kvar. Förra säsongen hade vi grym bredd men Axen fortsatte med Broberg med mera.
Annons: