/fotboll/osk/forum/3866.aspx/fotboll/osk/forum/3866.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2011-06-15 11:40
Jag är också för ett cupguld, förutsatt att priset inte blir för högt. Med det menar jag att det tar energi som blir tungan på vågen och hindrar oss från det så hett eftertraktade SM-guldet!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-15 11:31
Saywee//

Det beror väl på vilka spelare som Sixten tycker är bäst för dagen :).
2011-06-15 11:23
Hjälp, jag bor i Åtvidaberg :).

Edit: Nu förstår jag varför de är så kaxiga :)!?
2011-06-15 11:09
Saywee//

Varsegod :). Lägg till mig också så är vi tre :).
AIK Saywee
2011-06-15 11:08
Krille, 10:29, tackar för länken, jag hade ingen aning om att Guadeloupe var något slags land, eller nation, eller vad tusan det är för något ...

Dessutom, 10:55, då är vi ju iallafall två, Paulinho och jag ;)

Örebro pemo
2011-06-15 11:06
Någon som har en hint om laget? Såg vilka som åkte med bussen?
För de drar väl idag? Eller är de kvar i Örebro fortfarande?
2011-06-15 10:55
Paulinho: Jag vill vinna cupen.
2011-06-15 10:29
Saywee//

Lite fakta om Guadeloupes landslag :),
2011-06-15 10:22
svartvitseger!//

Vi har en bra chans att ta oss till semi, men det blir tufft. Jag tror på en uddamålsseger med 1-2. Sedan så ställer nog ÖSK upp med ett b-betonat lag ikväll. Eller?
AIK Saywee
2011-06-15 10:15
TommyS, vet du vad Guadeloupe är för något?

Vad är det för skitturnering, som USA ingår i?

Jag vill ha Bedoya i ÖSK!
AIK Saywee
2011-06-15 10:10
svartvitseger!

jag tror på svartvit seger!

Rama :)
Rama :)
Örebro svartvitseger!
2011-06-15 09:52
Vad tror ni om matchen idag då?
Örebro TommyS
2011-06-15 09:35
Det ser ut som om Beodoya blir borta liet längre. USA slog Guadeloupe med 1-0 igår och ser nu ut att ha en relativt bekväm väg till finalen, även om lagets form är sådär. Ale kom åter in som forward (när det stod 1-0) och verkar ha haft ett par heta chanser.
Örebro Steiger
2011-06-15 08:01
Saywee//

Ja, Allsvenskan i år är sannerligen ett lotteri. Inget av topplagen har klarat sig ifrån bottennapp och på upploppet kommer naturligtvis skador och annat spela in. Då står ju faktiskt ÖSK väl rustade.

Visst är ett CUP guld något lägre värderat, men för en utsvulten ÖSK supporter blir man ju exalterad över allt som luktar ädelmetall.
Du, om någon, vet ju det ;-)

Forza ÖSK!!
AIK Saywee
2011-06-15 06:52
Tackar Freddan ÖSK.

Guld 2011 :)
Örebro Freddan ÖSK
2011-06-15 02:11
Fyra i allsvenskan (brons) 1961, 1967, 1997
AIK Saywee
2011-06-15 01:36
Ursäkta att jag tjötar vidare, men rubrikerna i HN är ganska bra beskrivna ...

"Detta är toppen, Bois"
"Trots årets sämsta insats kördes Skövde över - nu leder Varberg ettan"

Resultat Skövde AIK - Varbergs Bois 0-4

Tänk om ÖSK kunde vinna så stort under "årets" sämsta insats, det knepiga är ju, att det då oftast blir förlust, eller kanske inte ...?

Vilket är årets sämsta insats hittills, Gefle hemma?

Låt oss inte upprepa sådant, nu går vi för guld och spelar lika bra i alla återstående halvlekar, med vårt bästa lag i samtliga matcher :)

ÖSK!
AIK Saywee
2011-06-15 01:16
Då kommer en medaljfråga till er, som fortfarande orkar vara inloggade under "nattskiftet", har vi något brons (=4:de placering) och i så fall vilket/vilka år? Jag orkar inte leta i statistiken, räkorna i ugnen har gjort mig slö och loj och Jeff Beck spelar godnattmusik ......

Bläck änd vajt, får äver :)
AIK Saywee
2011-06-15 01:05
Ja, jädrar ÖSK-Kalle, vilket minne jag har, det var ju förra året det blev ett minisilver, men jag fick för mig om att det hänt tidigare, typ under 1960-talet ...?

Det är nog dags att börja lagra minnen på ett USB.

Tånglukten gör mig yr, billig lightfylla, kostar inget, det är bara att andas in innehållhet av "svavel" ... dessutom tar åldern ut sin rätt :)

Heja SPORT!
Örebro Freddan ÖSK
2011-06-15 00:58
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-15 00:57
Saywee//

Ja, men det är ett STORT silver, förra året fick vi ett litet!
AIK Saywee
2011-06-15 00:46
Kanske inte ger så stora rubriker i riksmedia, men i "kobladet", Hallands Nyheter, som jag nyligen tittar igenom, finns det mycket att läsa om, angående helgens Huliganhändelser i Falkenberg, med många svåra sjukhusbesök, några gripna och någon med allvarliga skallskador. Bajensupportrarna kanske dessutom "sket" i bussen?

"Skiten", sprider sig ned i divisionerna :(

Fy för fega kräk, som inte förstår att fotboll borde vara fest och glädje.
AIK Saywee
2011-06-15 00:31
Förresten, det kanske är två AS-silver, ett stort 1994 och möjligtvis ett litet 19xx?
AIK Saywee
2011-06-15 00:30
MrCrowly, ja, det är inte bara dåligt, det är himla klent, vem bryr sig om en 0-0 match i hönshuset, som slutar med ett skitmål i förlängningen ;)

... när Guldgänget, som bara har ett allsvenskt Silver, spelar på Kopparvallen ...
Örebro MrCrowly
2011-06-15 00:19
dåligt att dom inte ens har cupmatchen på csports.se, bara den andra kff(kyckling ff ?)-mff
AIK Saywee
2011-06-15 00:05
MONEY?
AIK Saywee
2011-06-14 23:34
SILENCE IS GOLDEN?
AIK Saywee
2011-06-14 23:26
En annan intressant grej som Steiger tog upp, var detta med sommarbomb. Det kommer nog att hända en hel del, under sommaren, eller sensommaren, eller hösten, det är så många frågetecken för viktiga aktörer och företeelser i ÖSK.

Hoppas bara att kontinuiteten fungerar och inskolning, eller inspelning, eller vad det heter - i så fall, i höst, eller under kommande år ....

Nordin?
Alvbåge?
Sixten?
Bedoya?
Bomber?
Skador?

etc etc

Det är alltid spännande att vara en svartvit supporter !
AIK Saywee
2011-06-14 22:57
Steiger 18:42, det där var ett trevligt och optismistiskt inlägg och dessutom faktiskt realistiskt :)

Jag vädrar som vanligt guld och ger aldrig upp upp mina guldtankar, men om vi skall jämföra guldchanserna, mellan CUP och AS, så vet jag inte speciellt mycket i kväll, men ändå ...

Ett CUP´en-guld är inte lika mycket "värt" som ett allsvenskt guld, fast dock ger det Europaspel 2012 och extraslantar i kassan. I dagsläget känns det som att ett CUP´en guld är enklare att nå, med åtta lag kvar och förhoppningsvis går vi vidare i morgon, till Semi´n, det är bara att ställa upp med "bästa lag" för kvällen, på Kopparvallen, så enkelt är det, men ändå så "svårt"?

Ett allsvenkst guld känns lite svårare, med tanke på, att det är så många som krigar om titeln, och att starten varit så seg, med ett par onödiga torskar (dessutom totalt redan 4 st). Men å andra sidan, fast det kanske inte är så tryggt, så verkar årets AS, vara totalt otippad, med många märkliga resultat. Verkar helt enkelt vara ett riktigt "tärningskast", allt kan hända och massor av matcher är kvar?

Men mina önskningar är alltid desamma :)

ÖSK!!!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-14 22:35
Vad tror ni: Blir det anfallslinjen:

Paulinho---Atashkadeh--Rama mot Halmstad?

Annons: