/fotboll/osk/forum/3844.aspx/fotboll/osk/forum/3844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-06-19 00:10
Suck, jag var säker på tre poäng. Wirtanen håller inte defensivt som back. Sammy följer aldrig med upp nu längre, vilket gör att när våra yttrar får bollen finns det ingen att spela på i boxen. Nordin bör nog krita på kontraktet med ÖSK, för någon stjärna att hålla i handen när det behövs, är han inte. De andra två på mitten skall inte nämnas idag. Hagge behövs som back.
Paulinho? Varför får han överhuvudettaget starta i dagens ÖSK? Filmar så mycket, att när han verkligen skall ha frispark, så har domaren tröttnat och blåser inte.
Nä, idag var ÖSK totalt under isen. Smådutta med kortpassningar på en sjöblöt gräsplan....
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-18 23:50
'den oumbärlige // Jag håller med dig att Paulinho inte alls övertygat centralt. Tycker t.o.m Kuchi passade bättre. Paulinho är dessutom en lirare man vill att han ska ha boll så mycket som möjligt rättvänd vilket han nästan aldrig får. Jag förstår bara inte Sixtens envishet att köra honom som nr 9. Fattar inte. Självklart skulle William startat där.
Örebro Hertig_Karl
2011-06-18 23:43
Såg att någon tidigare frågade när USA spelar sin kvartsfinal i Gold cup, och svaret är imorgon kl 21 mot Jamaica. Matchen visas på Eurosport 2. Har vart snack om att Bedoya borde få chansen från start så matchen kan bli riktigt rolig att se med ÖSK-ögon!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-18 23:16
Grixx/Per Olsson har förmågan att sätta samman ett fungerande lag. När sedan andra klubbar värvar de som presterat bra i Gefle så presterar de inte i sin nya klubb. Det var P.O som gjorde dom bra. Sedan finns det undantag, t ex Gerndth
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-18 23:04
Man blir mycket undrande över Sixtens coachande. Bytet av Rama tog död på allt i anfallsväg. Rama såg mycket undrande ut. Där dog vår chans att vinna.
I matchen mot TFF begärde Anttonen att få byta direkt efter TFF första mål (enl egen utsago), 20 min och 1 mål senare bytte Sixten honom.
I onsdag byttes Anttonen in sista kvarten men inte i backlinjen. I dag var han så skadad att han inte ens fanns med i truppen.
Hela laget är tröttkört i 2:a halvlek, 32 man stor trupp. Ett dåligt byte. Bättre coachning måste Sixten prestera, detta duger inte.
Örebro Grixx
2011-06-18 22:42
Gefle... verkar bli ett nytt topplag att räkna med framöver?
Örebro Grixx
2011-06-18 22:40
Svartvitt forever// Tror själv också på besvikelse över domslutet.
AIK Saywee
2011-06-18 22:14
Tråkigt med vandalism av den fina bussen. Dårar finns överallt på vår planet :(

Vilka bär ansvaret?
... och hur kommer vi till rätta med detta?
Örebro Svartvitt forever
2011-06-18 22:14
Grixx 20:55 //

Själv uppfattade jag hans uppgivna gest som besvikelse över felaktigt domslut. Jag tror inte att han öppet demonstrerar mot att bli utbytt.
AIK Saywee
2011-06-18 22:07
Jag tackar dagens huvudvärk och regnväder, för att jag valde att avstå, att beskåda den bedrövliga 0-0 matchen på Örjans Vall :(

Ibland har man tur med sina beslut .....
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-18 21:33
Erik har tappat en plats i Sixtens ranking, han har inte övertygat då han fått speltid. Men nu när både Nordin och Bedoya är borta så är frågan vem man lirar.

Så här är listan jag tror Sixten tänker utifrån.

1. Paulinho
Då kan William ta plats centralt då Paulinho inte övertygat alls centralt. Sedan får nog både Nordback och Kihlen extra defensiva uppgifter för att täcka upp brassens defensiva brister.

2. Nilsson
I ett läge som detta kanske Sixten ändå väljer Erik då han är mest rutinerad av ersättarna på mittfältet (exklusive Per). Mittfältet riskerar dock förlora massa fart.

3. Wirtanen
Bara om Anttonen och/eller Almebäck kan spela. Har också spelat på mitten tidigare. Men med denna uppställning har man ingen som kan vända spelet snabbt.

4. Emil Berger
Fick starta senast i cupen och gjorde det godkänt enligt rapporter. Man vet aldrig, kanske går han före Erik Nilsson. Känns dock inte som det offensiva alternativet till Nordin.

5. Per Johansson
Egentligen ska han ligga högre upp i listan men skadorna under våren och de uteblivna inhoppen får mig att tro att Sixten inte rankar han så högt längre (plus utlåningen).
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-18 21:14
Ser nog hellre Paulhino-Kilen-Per J. Men det kommer nog inte hända någon dag i vecakn utan vi kan nog bensäkert räkna med både Kilen och Nordback vilket fall. Det blir bara frågetecken för den tredje positionen
Benny Böckling
2011-06-18 21:08
Kommer bli jävligt svårt utan Nordin på torsdag, Kihlberg.Nordback-Nilsson känns inte allt för hett.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-18 21:02
Det jag saknar i ÖSK när Bedoya är borta är en central mittfältare som tar djupledslöpningar. Gerzic håller sig allt mer i bakgrunden numera och gillaratt spela fram. Vare sig Nordback eller Kilen tar dessa löpningar heller. Det gör att vi får en ganska statisk triangel. Något som också var problemet innan Bedoya tog en fast plats.

Den enda spelaren jag känner till i befintlig trupp som tar de löpningarna om han spelar på mitten är Per J, Då har jag förvisso inte sett Pauhlino eller Rama på mitten. Så jag vet inte hur de skulle funka,
Örebro Grixx
2011-06-18 20:55
Funderade vad minen och gesten betydde vid bytet av Valdet. Kanske var det besvikelse över bytet....men kanske var det det konstiga domslutet precis vid bytet när Valdet skulle få hörna men det blev frispark til HBK.
Åtvidaberg Almer
2011-06-18 20:40
Foto från dagens match finns på länken för er som är intresserade
Benny Böckling
2011-06-18 20:31
Jag hittade faktiskt en video.
Örebro Conjuration
2011-06-18 20:27
Benny//

Finns inga höjdpunkter från den matchen. Tro mig haha ;)

Annars så brukar de väl sända sånt på fotbollsmåndag?
Benny Böckling
2011-06-18 20:24
Någon som har nån video med "höjdpunkter" från matchen?
Benny Böckling
2011-06-18 20:18
Jag var också på Degen matchen men jag kan absolut inte hålla med om att Klingberg imonerade många bortslagna inlägg/passningar, Brandeborn imponerade däremot.
Örebro Grixx
2011-06-18 20:12
Truppen är lite tunnare med 2 startspelare borta. Valdet har slitna ljumskar och ok att bytas ut. Regnmatch med dåligt fäste på naturgräset och hala handskar.

Möjligen hade Halmstad viss fördel av naturgräs, hemmaplan och poängnöd.....det brukar de flesta lag ha....och regnmatcher brukar aldrig bli välspelade.

...visst var matchen tråkig men lite fart fick vi när regnet slutade mot slutet.

Vi är bra med i toppen fortfarande och tog poäng på bortaplan
Örebro Conjuration
2011-06-18 19:58
Hade sett tidigare byten men det är alltid så lätt att vara efterklok. Blir spännande att se mittfältet till nästa match, tror inte att Erik Nilsson eller Emil Berger får gå in utan att någon forward tar platsen typ, Lushtaku eller Astvald flyttas ned eller något konstigt. Blir gärna överraskad dock och ser helst Erik Nilsson på plan då han verkligen överraskade mig senast.

Vi hade ingenting framåt, det var det värsta. Valdet Rama blev för ensam många gånger, laget följde inte med upp eller var för långsamma.

Jag ser gärna att vi värvar/lånar någon forward nu i sommar då Haddad är skadebenägen och Atash väger lite för lätt och är för snäll (intressant är han dock). Typ Pärlan från Göteborg, kanske Drugge ifall han fortfarande blir åsidosatt, Jawo från Elfsborg...

Drömvärvningen utan realistiska mått är dock Jakob Orlov ifrån forwardsfabriken Gefle :)
Örebro Svartvitt forever
2011-06-18 19:50
Nu när Nordin är indisponibel nästa match, vill jag ännu mer se Paulinho i hans roll på mittfältet.

Alvbåge
Antonnen-Haginge-Wikström-Wowoa
Paulinho-Kihlberg/Nordback-Berger/Nilsson
Astvald/Kushtrim-Ataschkadeh-Rama

Förutsatt att Almebäck inte kan spela, förstås.

För övrigt fick Paulinho ta emot otroligt mycket stryk idag utan frisparkar. Men det jämnade väl ut sig då vi slapp en straff och möjligen ett regelrätt mål i baken.

När är Haddad klar för spel? Du är saknad!
Benny Böckling
2011-06-18 19:33
Avgå............
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-18 19:14
Sedan är det ju konstaterat att Haginge absolut inte är någon mittback, hoppas verkligen att ÖSK får loss Wicktorson från Degerfors i sommar. Men de kommer väl att kräva så mycket pengar när det just är ÖSK, så de hellre ser att han går som bosman några månader senare.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-18 18:50
Så skönt att så många insett att Sixten inte är någon demontränare, var inte länge sedan man blev hudflängd om man skrev det i forumet. Hoppas verkligen att samtal förs med Axén, sedan vill jag även ha Mosander kvar om inte Axén hellre vill ha Zäta.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-06-18 18:47
Jag tror inte att vi vinner guld med Sixten, kanske den sämsta matchcoatchen jag någonsin sett skådat. Finns det någon matchcoatchning öht från hans sida? SKANDAL.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-18 18:41
ÖSK:s buss blev vandaliserad i natt. Det trodde man inte om Halmstads-suppotrar.
Örebro bison
2011-06-18 18:34
ok, tyckte att kommentatorn sade att det var det tredje, men jag vet inget säkert.
Örebro Ståplats är bäst
2011-06-18 18:24
bison//tror att det endast var Wovvens andra gula för säsongen...
Annons: