/fotboll/osk/forum/3825.aspx/fotboll/osk/forum/3825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-06-22 21:34
Aspen, 21:06, det skall nog gå vägen, vi har en stor trupp ... så halva truppen kan vila ibland?
AIK Saywee
2011-06-22 21:29
OK, Ziggy, men det var då det började, och vid min ålder på den tiden, var det traumatiserande, det har alltså hållit på i 41 år, bedrövligt, men jag skall inte tjata, förstår att det kan vara pinsamt för många, men det var värre förr :(

Scrolla om du har fått nog ... den funktionen finns på de flesta tangentbord.

Det var inte jag som började tjöta om domarnas situation, idag, förlåt ...
Örebro 707
2011-06-22 21:27
Apropå Almebäck och ev värvningar samt också ang gamla värvningar.

Ingen kan väl säga att Daniel Andersson gör bort sig som mittback i MFF. Jag tycker verkligen att man borde se om det inte går att skola om Nordback på den positionen. Inte får att vi inte behöver en ny snabb men jag vet inte hur länge Wikström håller/hänger med.

Bra artikel av Erik Johansson inför DIF matchen. Men jag håller med om funderingarna om Erik och Emil. Hur är deras ställning hos Sixten. Sixten har ju faktiskt plockat in unga spelare som har fått spela in sig (Astvald, Almebäck och Bedoya) men Sixten borde väl ändå haft inte bara ett ord med i laget när man värvade Emil! Är det så att de inte håller helt enkelt?

3-0 så vi ligger två över midsommar :-)
Örebro Ziggy S.
2011-06-22 21:16
Saywee nu får du seriöst ge dig! Jag har fått nog av att höra om dina anekdoter om 1970. Du måste ha gjort 1000 inlägg om denna traumatiserande händelse, seriöst..
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-22 21:06
Sixten, här har du ÖSK spelprogram:
JUNI
13 Trelleborgs FF
15 Åtvidabergs FF
18 Halmstads BK
23 Djurgården H
26 Mjällby AIF
JULI
3 IF Elfsborg
10 IF Elfsborg
14 FK Sarajevo
17 GAIS
21 FK Sarajevo
24 IFK Norrköping

match var 3:/4: e dag under två månader.
Ska Du fortsätta att byta så lite som Du gjorde sist?
AIK Saywee
2011-06-22 20:53
micro_42, japp, inget annat än vinst är godkänt på vår hemma borg :)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-06-22 20:52
Fina resultat på kvällens bomb :)
Örebro micro_42
2011-06-22 20:51
3-0 Imorgon så ligger vi 2:a
AIK Saywee
2011-06-22 20:27
Tänker lite på detta som hände 1970 ... eftersom domarnas arbete aktualiserats.

Några citat ur ett särtryck från tidningen SE

"Domaren led mest: Vi skall inte ge oss för pöbeln"

Sigge Berg - via Sveriges radios kortvåg - tävlingskommitténs ordförande
"Jag tror faktiskt att jag hamnat på ett dårhus ..."

500-600 IFKare röjde på Eyravallen.

Starkt jobbat Sven Jonsson (domare)!
Kummelstedt avlutade matchen bandagerad!
Jag var rädd för att bli misshandlad!
ÖSK vann i Sveriges första huliganmatch :)

Inte mycket har hänt på 41 år och Saywee kan inte förtränga, förringa, försvara eller förglömma det som hände :(
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-22 20:16
Hagge inför Djurgården.
AIK Saywee
2011-06-22 20:01
DaSa, årets ÖSK är, liksom hela Allsvenskan, ett stort frågetecken, allt kan hända ... spännande som attan :)
2011-06-22 19:56
Det kanske varit uppe innan men det är en tv intevju med Gerzic på Fotbollskanalen.
Örebro DaSa
2011-06-22 19:51
Till sist så är jag inte så jätteorolig att tappa Alven, för det första tycker jag inte att han har imponerat så mycket denna säsong. Han kanske behöver ett miljöombyte för att få en nytändning?! För det andra så hade det varit intressant att ta in Oscar Jansson från Tottenham nu? För visst måste han hålla allsvensk klass?
Örebro DaSa
2011-06-22 19:44
Tycker även att vi skall erbjuda Mourad ett sex månaders kontrakt. Har svårt att se att Haddad kommer kunna spela höstens alla matcher och Sixten verkar inte vilja spela William. Inte heller ngn av de andra spelarna i truppen har gjort ngr starkare avtryck på targetpositionen. Så plocka in Mourad så har vi en liknande spelartyp som Haddad.

Jag skulle gärna se följande mittfällt och anfall i höst:
---------------------Nordin----------------------------
------------------------------Per J (Bedoya roll)----
---------------Paulinho-------------------------------
---Astvald----------Haddad--------Valdet--------
2011-06-22 19:43
Radio Örebro var med när biljetterna till Sarajevo-matchen släpptes.
AIK Saywee
2011-06-22 19:41
Ziggy S. 19:13

Ända sedan 1970 i Sverige :(
Örebro DaSa
2011-06-22 19:37
Jag läste i Offside där Nordin sa följande: "Klubben har som mål att vinna SM-guld 2015. Det är bra, men jag vill se att de handlar redan i sommar om Micke eller Bedoya försvinner. Ersättaren skall vara klar innan vi tappar någon av de två."

Vi får hoppas att vi gör klart med en ny mittback innan juni slut, annars lär risken öka att vi tappar Nordin som bosman. För jag tror inte att kan går redan i sommar, är nog ingen klubb som är beredda att betala ngn större summa för honom då han gör lite för lite poäng. Men jag tycker verkligen att han är värd chansen som proffs då han faktiskt redan förlängt kontraktet en gång, man kan inte bli sur om han lämnar.

Finns många svenska mittbackar på marknaden som inte borde vara omöjliga att lösa. Bjärsmyr, Risp eller Bengtsson är tre som jag hoppas vi kontaktar. Sen hoppas jag även att vi tar in Wiktorsson så att vi i alla fall har tre riktiga mittbackar som även vill spela mittback.

Jag känner mig inte orolig att vi kommer att ta in ngn, frågan är hur bra ersättaren kommer att bli. Får vi in två av de nämnde spelarna ovan så tror jag att vi kommer att en starkare trupp än med Micke.
Örebro Ziggy S.
2011-06-22 19:28
Läsvärt.
AIK Saywee
2011-06-22 19:14
Bra att man röstat igenom "anmälningsplikt" i riksdagen, men att det skulle ta sådan himla tid att fatta ett sådant beslut ...
Örebro Ziggy S.
2011-06-22 19:13
Absolut! Men som sagt, så har det sett ut länge, tyvärr.
Örebro Grixx
2011-06-22 18:54
Ziggy S// Så kanske det var...lite för senil ibland.

I vart fall är det sjukt att behöva att säga så till familjen för att man ska döma i en fotbollsmatch.

Fängslade i sitt eget hem!!!
Örebro Ziggy S.
2011-06-22 18:35
@Grixx

Gått så långt? Ja, det är ju inte bra, det håller jag med om. Men så har det sett ut väldigt länge. Frisk avgick ju t.ex. för 7 år sedan på grund av sådana omständigheter.
Örebro Kuba_Via
2011-06-22 16:45
Vet nån när ÖSK shopen har öppet? Letat runt men hittar inte svaret på min fråga!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-22 15:59
Om USA förlorar i kväll så kan vi ha med både Bedoya och Almebäck mot Mjällby, hoppas!!
Örebro Grixx
2011-06-22 15:45

Saxat från länken Krille la ut och beskriver vad man som domare säger till hustrun och barnen

" – Jag säger alltid till dem "tänk på att jag dömer i kväll". När det är högriskmatcher vill jag att de ska låsa dörren och inte svara i telefon."

Det finns bara en sak att säga. Fy fan, det är för djävligt att det gått så här långt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-22 15:38
Krille/ Håller med. Och nu känns det som hög tid att testa att flytta ner Paulinho eller Rama så att han kan matchas åtminstone lite framöver.
2011-06-22 15:28
Kul att det gått bra för Yasin i Iraks landslag. Hoppas att han får endel speltid här framöver . Jag tror mycket på den grabben.
Örebro Bastard on Parade
2011-06-22 15:20
Verkar som Yasin haft en fin upplevelse. Vore kul om hans självförtroende kunde få en liknande boost som Bedoya efter första träningslägret med landslaget.
2011-06-22 14:46
"Formligan" för de senaste 4 omgångarna

1. ÖSK------------(9-3)----------10 poäng
2. Elfsborg-------(8-3)-----------9
9. DIF------------(7-4)-----------6
2011-06-22 14:39
Vem vill bli domare i framtiden?
Annons: