/fotboll/osk/forum/3823.aspx/fotboll/osk/forum/3823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-23 11:22
Ikväll blir det nog rätt mycket folk.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-23 11:21
Svartvitt forever // Håller med väldigt mycket. Jordfräsuppställning där väldigt få kommer att skapa något offensivt från mitten om också Tommy startar. Han var dessutom direkt dålig sist på den positionen.

Luktar 0-0 satsning och där man hoppas på att kanske en boll trillar in framåt
2011-06-23 11:19
Svartvitt forever//

Då tror jag det blir Wirtanen.
2011-06-23 11:18
Ziggy S.//

Ok, en kostnadsfråga alltså. Då förstår jag.
Örebro Svartvitt forever
2011-06-23 11:16
Enligt något inlägg tidigare idag så talar Sixten om mittfältet i pappers-NA och det verkar som om Nordback och Kihlberg startar, och den tredje platsen tas av någon av Erik N, Per J, Wirtannen eller Berger. Spontant känns det som en defensiv uppställning där den riktiga udden saknas. Upprepar det som flera har sagt: flytta ner Paulinho på Nordins plats.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-23 11:16
Grixx \\ Allt beror ju på natgurligtvis hur man definierar en "Talang"

Självklart hade Bedoy mycket att lära, främst det annorlunda spelet kanske än rent tekniskt vilket ofta var det som också Bedoya lyfte fram.

Men vad jag menar är att värva spelare i åldern 21-23 och slussa in dem i spelet är kanske inte vad jag främst definierar som talangutveckling. Men gärna utveckling. "Talang" är ett brett ord men som jag ser talangutveckling i fotboll handlar det kanske mer om något yngre spelare i sammanhanget. I 22 årsåldern finns det spelare som redan spelar i A-landslagen
Örebro Ziggy S.
2011-06-23 11:15
@ÖSK KRILLE

Kostar nog ganska mycket, och hyfsat onödigt om det nu bara blir för en match.
2011-06-23 11:12
Pille-Riin Pöllu//

Jo, men jag har hört att det ska spricka upp framåt eftermiddag :).
2011-06-23 11:11
Det är 12 år sedan Mattias Jonson spelade en tävlingsmatch i Örebro, då med Helsingborg.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-23 11:08
skitväder
2011-06-23 11:08
Varför får klacken bara 326 platser? Är inte det lite? Varför sätter man inte sittplatser på Västra stå?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-23 11:02
Krille/ Ja det är grym... Gjutet köp nu när lön kommit :)
2011-06-23 11:02
Känns lite som att man får tänka om ikväll med vem som tar vems position och att vi kanske får spela på ett lite annorlunda sätt. Finns helt enkelt inte spelare med samma/liknande kvaliteter som de som saknas. I alla fall inte så att vi ska kunna spela på samma sätt. Tror jag..
2011-06-23 10:58
Nu finns det en ny t-shirt som Erik Ohlsson från Millencolin har designat.

Personligen tycker jag att den är riktigt snygg :).
2011-06-23 10:52
Marta//

Västra stå är nog avstängd. Västra läktaren kommer inte användas om jag har förstått det rätt.
2011-06-23 10:49
Det ska bli intressant och se hur Sixten ställer upp mittfältet ikväll. Jag antar att Kihlen tar den defensiva rollen och att Nobbe tar Bedoyas position, Men vem tar Gerzic position?
2011-06-23 10:42
Vet någon hur man gör med Västra Stå mot Sarajevo. Stängs den av eller görs den om till sittplatser? För visst var inte ståplatser tillåtna i Europaspel? Eller blandar jag äpplen och päron här?

Gällande Sixten så är han nog bra på det taktiska och kortsiktiga resultatmässiga.(i form av att sammansvetsa ett lag och få alla att lära sig sin del o.s.v.). Lite sämre på det långsiktiga (att arbeta mot målbild utifrån långsiktig plan) och på att skapa nytt värde (i form av bl.a. talangutveckling) samt på att få alla att känna att man är delaktiga och kan aspirera på en plats.

Han vill kort sagt ha färdiga spelare som går rakt in i laget. Men om det nu är så, (och man vill att han ska arbeta på detta sätt) så kanske det å andra sidan är dumt att lägga ner så mycket resurser på just talangutv? Och mer skulle det väl bli framöver om jag inte missminner mig.

Dessutom kanske (när det gäller att arbeta mot en långsiktig plan) mycket hänger på att spelare och Sportchefer ska få ihop lagom långa kontrakt med välanpassade/inpasssande spelare.
Örebro Sekt. E
2011-06-23 10:27
Enligt den norska väderlekstjänsten ska det från och med klockan aderton vara sol i Örebro.

Heja Sport!
Örebro Markus P
2011-06-23 10:21
Sitter på Öland och vill se matchen i kväll, är det nån som har koll på var man kan se den? Helst i Borgholm eller Köpingsvik.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2011-06-23 10:17
Pemo// Helt klart är inte Sixten perfekt i alla situationer. Han har som många andra fel och brister, men han lär sig också som alla andra med ytterligare erfarenhet ...år efter år blir han smartare och klokare.

I Forum som här så viner vindarna och riktningen ändras snabbt och tenderar till att allt som oftast bli osakligt saklig. Dvs man tar upp något negativt men ser inte att beslut skapas i ett samanhang där man själv inte är...förutom som hängiven supporter. Det skulle vara kul att se hur tränare skulle diskutera i ett "Svenska Fans tränarforum";-P

Underbyggd kritik som också inser att bra beslut oftast inte är lätt...och att RÄTT beslut är ännu svårare, borde vara en självklar ödmjukhet när man har andra idéer än tränare och övriga ledare mfl.

Det vore skitkul om man på ett medlemsmöte skulle kunna ta upp sekvenser av några matcher och förklara hur tankarna går i olika situationer och lägen där man vill få förändring. Byte eller int byte och vem. Läget på bänkens spelare osv. Bra ny energi i en slutkörd position, Ny kompetens på plan osv osv. Skitkul idée men kanske svår att genomföra.
Örebro pemo
2011-06-23 09:40
Grixx// Tack för dina inlägg. Det känns skönt att läsa någon som lite sansat kan se på ÖSK. Det är fortfarande fantastiskt att så många vill ösa skit och ta ära och berömmelse av Sixten. Trots att vi ligger tre och trots att vi är i semifinal i cupen.

jag har också hört från andra tränarhåll att Sixten är resultatinriktad och inte tar så stor hänsyn till talangutvecklingen. Men frågan är ju också vad som står i hans kontrakt.

Nåväl, det är i alla fall skönt att veta att underlaget håller trots nattens regnskurar ;)
Örebro Grixx
2011-06-23 09:20
Palle 2 hade mycket energi förra matchen och är nog på gång...sedan kan man ju alltid diskutera om hans placering på plan. Lite annorlunda/bättre djupledsspel ger nog resultat och det behöver inte bara gälla i närheten av målet utan även vid omställningsspelet.
Örebro Hertig_Karl
2011-06-23 09:12
ElliotElliot

Spännande elva=)
Mitt förslag:
Alvbåge
Hagge-alme-Wiken-Sammy
Nordback
Wirtanen
Rama
Astvald-William-Paulinho

Tror Rama skulle kunna vara grym i Nordins roll. Blir jäkligt tufft idag, men jag står kvar på mitt tips, 2-0, målskyttar Rama och Nobbe!
Örebro Chipset
2011-06-23 09:10
I enlighet med Sixtens logisk borde Nilsson spela idag. Men nu är Paulinho är inkommen är jag inte lika säker.

Normalt brukar Sixtens reservplan se ut som följande:
Kilen - Nobbe, Nordin eller Emil
Bedoya- Nobbe eller Wirtanen
Nordin - Nilsson och ??? (förra året Astrit, nu Paulinho?)
Örebro Grixx
2011-06-23 09:09
Intressant intervju med Sammy och Sixten i dagens pappers Na.

Almebäck klar för spel, Nobbe och Kilen verkar starta tilssammans. Inte direkt oväntat men specielt i dagens match känns det mer ok än tidigare.
Alternativen för Nordin och Bedoya är inte heller oväntat Per, Erik,Tommy, och Emil. Tommy har ju farten och gått in på platsen tidigare men både Erik och Emil känns lite roligare.Vi får se vad det blir.

Lite beroende på hur det går i matchen så får vi se hur bytena ligger;-).
Är det en klockren formation så ger det inspiration för framtiden och längre speltid i dag. Vore så jäkla kul med lite positiv input med bra spel...och resultat.

Storpublik och vinst hemma sitter bra. Det är lite beige när publiken kommer och vi förlorar. Bra tabellplacering men spelet är sisådär mest hela tiden. Ett stabilt spel med lite snabbare bollrörelse PÅ mattan ligger högst på önskelistan.

Jo, just det Sixten sa att man pratat om Valdets avslut senast och det låter som att han kunde ha värderat sina lägen lite annorlunda.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-06-23 08:25
Borde vi inte spela med antingen Rama eller Pålle på den offensiva mittfältsplatsen eller kanske båda. de har väl båda med framgång spelat där i tidigare klubbar. Och så William Attack på topp. Det betyder ju iog sig att Astvald måste spela, är mer än lite tveksam till hans form. Kanske kunde Anttonen spela ytter. Mitt förslag:

Alven
Hagge-Almebäck-Wiken-Sammy
Nordback
Rama-Pålle
Astvald Attack Kushtrim

Med den här uppställningen får jag kanske ändra mitt tips till 6-4 ;-)
Örebro Grixx
2011-06-23 08:20
Aspen// Prova på att svara på frågorna jag hade i går...;-)

Pille-Riin// För Basse och Frempa var det ju helt andra saker som styrde. Två av mina favoriter men som föll på ÖSK´s disciplinregler och oändliga skador som ÖSK inte såg någon ända på utan ville ha in andra spelare. Annars så var de ju givna i laget...men även ifrågasatta tex i forumet.

Att spelare lyckas i S1 när de kommer från AS är inte spec konstigt men klubben har ju ändå tänkt att satsa på dom genom att ge dom massor av speltiid genom utlån och för att sedan ta hem dom. Det är ju ett sätt att utbilda för större framtida krav. Under försäsongen var det väldigt mycket speltid....sedan är det också till att visa sig på träningen.

Bedoya som provtränade länge i Örebro och åkte tillbaka tills studierna var färdiga skrev när han kom tillbaka och var värvad att spelet var så otroligt mycket tätare och svårare här...och att han hade mycket att lära här. Om man ska räkna som du gör så så är det bara pojklagsspelare som ÖSK utbildar. Övriga talanger vi värvar är redan färdiga och behöver bara sätta in sig i spelsystemet?

Jag har också skrivet att med förtroende och speltid växer spelarna och man har svårt näst intill omöjligt att säga hur långt vissa ska nå när man värvar. Ännu svårare att säga hur långt någon kunde nått med mer speltid. Säkert är att fler spelare hade lyckats med mer tid och det gäller förståss alla lag och inte spec ÖSK.

Resultatet i ligan går i princip alltid före inslussning samtidigt som inslussning ska ske.

...och varför är kritiken enorm på vårt cuplag när det finns några talanger med?...helt plötsligt kallas laget för ett B-lag och Sixten tex kapas för att han tagit ut fel lag.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-23 07:40
Det är VD Janne Karlsson som för tillfället gör ÖSK genom sitt jobb med att utveckla klubbens ekonomi.
Sixten tillför genom att organisera upp ett mer offensivt spel i A-laget. Noterbart är att vi inte är ensamma om offesivt spel i AS. Så Sixten är inte unik, har bara lite svårt att se alternativa lösningar.
Talangutvecklingen är noll och ingen från Sixtens håll. Han har på medlemsmöte sagt att han struntar i ÖSK U. Utveckling av talanger i A-truppen är marginell än så länge, en del går säkert bakåt då man bara sitter på läktaren. Se Pille-Riin Pöllus inlägg.
Örebro Bastard on Parade
2011-06-23 03:01
Återigen en bra insats av Bedoya. Dessutom lite inblandad i USAs mål när han var med och startade kontringen till målet. Rätt häftigt att en spelare som först inte är uttagen i truppen får starta både kvarts- och semifinalen.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-23 01:55
Sebastian Larsson till Sunderland
Annons: