/fotboll/osk/forum/3820.aspx/fotboll/osk/forum/3820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-23 17:15
Någon som vet om DIF bytt spelsystem?

M Persson är väl (eller iaf var) en 4-2-3-1 tränare?
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-23 17:14
Sista inlägget före matchstart. Jag buar aldrig åt gamla ÖSK-spelare, men om Judas Jonsson tänker våga sig ut på BA efter alla dessa år då kommer jag att göra så. Han lovade ÖSK att avsluta hos oss mot ett visst åtagande som klubben gjorde, men sedan fick han lite mer betalt hos djurgårn, o trots att han var ekonomiiskt oberoende så brör han sitt handslag.

Vissa saker glömmer man inte, det tror jag också är en stor anledning till varför han aldrig efter utlandshemkomsten spelat mot oss.
2011-06-23 17:14
Sista inlägget före matchstart. Jag buar aldrig åt gamla ÖSK-spelare, men om Judas Jonsson tänker våga sig ut på BA efter alla dessa år då kommer jag att göra så. Han lovade ÖSK att avsluta hos oss mot ett visst åtagande som klubben gjorde, men sedan fick han lite mer betalt hos djurgårn, o trots att han var ekonomiiskt oberoende så bröt han sitt handslag.

Vissa saker glömmer man inte, det tror jag också är en stor anledning till varför han aldrig efter utlandshemkomsten spelat mot oss.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-23 17:10
PELLE LKPG//Då är vi redan på väg till BA för att heja på ÖSK. Därför måste vi vara på hugget innan. Efter matchen firar vi eller dränker sorgen. Därefter är vi så trötta att vi skiter i Sixten laguttagning.
Örebro Stso
2011-06-23 17:07
Stackars alla unga killar som säkerligen hade förhoppningar om att få spela nu när Gerzic och Bedoya saknas. Tommy är väll en okej gubbe, men jag tycker inte att han ska axla Gerzics mantel. Känns fel.

Luktar kryssmatch. Men hoppas givetvis på tre pinnar.
2011-06-23 17:07
Koba// Snacka om intetsägande svar. Misstänker att han fick sina fiskar varma efter medlemsmötet
Örebro PELLE LKPG
2011-06-23 17:06
Väldigt mycket närkingar på forumet idag.
Ni kan väl åtminstone vänta tills vi får startelvan.
Örebro Koba`
2011-06-23 17:00
"Hur ofta ser du ÖSK Ungdoms matcher i år? /Oskar

Boström: Försöker se så ofta som möjligt. Sitter oftast i en av logerna så man ser inte alltid att jag är där."
2011-06-23 16:53
Aspen//

Helt otroligt, så han kollar inte ens ÖSK-U o framförallt Björnkvist?

Jaja, demontränaren vet väl vad han gör, tur det finns investererare så han får de spelare han hört talas om.
Örebro Steiger
2011-06-23 16:51
Jaha, då var vi tillbaka till 2009 års misstag igen.

Då kritiserades Sixten för att han körde Nordback, Gerzic samt Kihlberg i mitten utan att egentligen lyckats med något. Kritikerna (ink mig själv) menade att Kihlberg då borde ha bytts ut mot Bedoya utan respons från Sixten som malde på utan att aändra något. När det dessutom visade sig att Kihlberg spelat halvskadad var det nästan upprorsstämning här inne.

Det intressanta i det fallet var att Nordback sedan blev långtidsskadad inför förra säsongen och Bedoya fick chansen. Spelet lyfte sig direkt och nu hyllar plötsligt alla Bedoya.

Jag är övertygad om att hade inte Nordback blivit långtidsskadad förra året hade Bedoya fortfarande suttit på bänken. Så i förlängningen bidrog Nordbacks skada till tredjeplatsen förra året.

ÖSK-Karl & övriga har helt rätt i sin kritik. Sixten är inte rätt man att ratta en stort trupp med guldvittring. Han saknar fingertoppskänslan.
Örebro Miroslav kuba
2011-06-23 16:40
Jag brukar vara posetiv men det manfall ÖSK har idag ska vi vara väldigt glada med oavgjort. Att DIF hittat formen gör ju inte saken enklare.
2011-06-23 16:38
ÖSK-Karl//Sixten har sagt på ett medlemsmöte att ÖSK U får sköta sig själva och Björnkvist kommer ju från ÖSK U.
Det var många ögonbryn som höjdes.
2011-06-23 16:35
Kansliet som köper den störst trupp vi någonsin haft måste reagera. Antingen på spelarinköpen, hur talangutvecklingen sker eller på matchningen av talangerna.
Antingen försvinner Sixten eller Sjögren.
2011-06-23 16:30
F-fan, kommer såklart att gå på matchen, men om ÖSK hamnar i underläge med två bollar i paus, då knallar jag för första gången hem så tidigt. För trots att vi har en demontränare o matchcoatch lär det inte hjälpa ;(
Örebro pemo
2011-06-23 16:19
Mittfältet tydligen klart, men det viktigaste är väl backlinjen.
Hur ser det ut? Spelar Micke sin sista hemmamatch? Hagge eller Anttonen?
Framåt? Willes chans idag eller samma som förra matchen?
Eller Waldet - William - Astvald ?
Fast Pålle2 får väl spela trots allt. Frågan är bara på vems bekostnand?
2011-06-23 16:17
Grixx//

Om det är farten du är ute efter så varför inte då sätta in Björnkvist på mitten, högerbacken ifrån ÖSK u istället för Wirtanen? Han kan ju springa åttor omkring honom o vinna på 100 m.

Förövrigt är det ofattbart att inte han fått chansen i ÖSK-A som högerback.
2011-06-23 16:07
Grixx//Bedoyas roll har Nordback axlat. Det är roll "playmaker Nordin" som behöver en ny spelare. Wirtanen ????
Örebro Grixx
2011-06-23 16:05
kubas_mustasch och Svartvitt forever// Jo, men jag skrev ju det också att det hade varit roligare med annan spelare;-)

En annan sak som jag hörde från ÖSK-kontoret vilket jag helt missat är att Västra kommer att var helt stängt vid Sarajevomatchen. Jag trodde det var som någon tidigare nämnt att man skulle installera tillfälliga sittplatser men enl uppgift nu ska den stängas helt.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-23 16:03
Skulle ännu hellre se Pauhlino eller Rama som spets med Nordback och Kilen som bas i triangeln.

Vilket fall...9000 försålda (inkl abonemang) 3 timmar före start. Men frågan är hur många som kommer att komma på företagens abonnemang
Örebro Kom hem Kuba
2011-06-23 16:00
Tråkigt om det stämmer att Wirtanen går in från start. Tycker inte han imponerat alls i år, och förstår verkligen inte vad han har på ett innermittfält att göra. I mina ögon går Erik Nilsson, Berger och Per J före 7 dagar i veckan.
STEFANO!
2011-06-23 15:58
Att Wirtanen spelar är inget märkligt men att man har Nobbe och Kihlen på mitten samtidigt är fan helt otroligt! Kommer jag tycka hur det än går!
2011-06-23 15:58
Nu har ju större saker skett, men denna uppställning är som någon skrev, gjord för 0-0 med förhoppning om att det ramlar in någon boll framåt.

Men demontränaren vet väl vad han gör, eller.......?
Örebro kubas_mustasch
2011-06-23 15:55
Grixx//

Jo fast likväl: Den som inte förstår att det är en fördel med teknik, speluppfattning och bra passningsfot som offensiv mittfältare saknar ju insikt om fotboll. Men hoppas det blir bra!!
Örebro Svartvitt forever
2011-06-23 15:55
Grixx//

Jo visst, att man med Wirtannen vill ha farten som Bedoya har vet vi, det förklarade man inför Norrköpingsmatchen. Men ingen kan väl påstå att det gick bra? Så inte behöver man helt sakna insikt om laget för att ha sina dubier inför ikväll, eller hur?
Örebro Grixx
2011-06-23 15:46
Hur man tänker är ju ganska klart. Varför Tommy går in har man förklarat tidigare och det är att man vill ha farten och rörelsen som Bedoya har, den som inte förstår det saknar insikt över huvudtaget om laget. Det har gått stundtals bra men inte klockrent tidigare när Tommy tagit på sig den rocken.

Att man kunde ha tänkt annorlunda och valt en annan lösning än Tommy tycker nog ändå många av oss supportrar vore mer spännande. Om det är bra för resultatet är kanske en annan sak men vi hade dragit på oss smilbanden lättare innan match med en annan uppställning. Kanske är det rätt beslut...kanske inte. Vi får se om det är stjärnklart efter matchen om hur det var.

Att Nobbe och Kilen spelar är ju väldigt sannolikt med tanke att de gjort det tidigare utan att Bedoya och Nordin varit borta. Nu idag känns det helt ok, men i normalläget med alla spelare tillgängliga så känns det som lite för mycket säkerhetstänk och okreativt för anfallsspelet.

...men i vart fall bara att invänta xakt hur laget ser ut.

Framåt SvartVita laget
Örebro Svartvitt forever
2011-06-23 15:44
Jag åker till Behrn Arena ikväll med de lägsta förhoppningarna inför en match på flera år. Visst, tre nyckelspelare borta, men laguttagningen känns ändå märklig. Tre poäng ikväll vore att se som en mycket glad överraskning.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-06-23 15:10
Allvarligt talat, får vi något offensivt spel överhuvudtaget med det här mittfältet?!?! Behrn ska ju vara våran borg. Det finns ju massor av uppställningar med vår breda trupp som vore både bättre och roligare än det Sixten ställer på benen nu. Nu känns det väl mer som att 0-0 vore en framgång ikväll :-(
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-23 15:07
Vad skickar Sixten för signaler till de yngre spelarna? När de inte ens får chansen när både Bedoya och Gerzic är borta. Tror inte Sixten på våra mittfältstalanger?
Örebro Ziggy S.
2011-06-23 14:58
Berger gjorde det så jävl bra mot Åtvid, fattar inte att han inte får chansen istället för trötta Kihlberg, eller för att inte tala om Wirtanen.
2011-06-23 14:46
Otroligt ;(
Annons: