/fotboll/osk/forum/3818.aspx/fotboll/osk/forum/3818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-06-26 12:03
kan man hitta truppen till MaIF någostans?
AIK Saywee
2011-06-26 12:01
Benny Böckling och Pille-Riin Pöllu, ni kanske får fel båda två ?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 11:48
William startar på topp och Nordin tillbaka. Det låter bra!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 11:48
Idag blir det vinst...
Benny Böckling
2011-06-26 11:42
Idag blir det förlust...
Örebro Ståplats är bäst
2011-06-26 10:57
saywee//Hoppas också Degerfors tar sig upp för visst blir det härliga derbyn,personligen tror jag dock man missar chansen även i år.Man ska ha klart för sig att de låg i toppen även vid denna tidpunkt förra året för att sedan rasa på hösten,mycket beroende på att de tappade spelare förstås.Lär väl inte bli lättare i år,Lallet och Wiktorsson lär försvinna.Möjligtvis att man har bredare trupp i år och mer rutin...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 10:47
Surnu //Han kör ju mittfältet så nu när Bedoya är borta. Varför skulle han ändra sig sen?
Örebro Surnu
2011-06-26 10:02
Pille-Riin Pöllu // Vi har vunnit 1 av 5 matcher då Nordback och Kihlen startat ihop, så om Bedoya drar hoppas jag verkligen inte Sixten satsar på dem som mittfältare ihop.
AIK Saywee
2011-06-26 09:42
Jag hoppas att Degerfors går upp till nästa års Allsvenska. Det är ju vår" bästa derbymotstånadare" ur några synvinklar. Jag gillar uppladdningen hemma som borta mot DIF.
Örebro kenya
2011-06-26 09:28
Tappar väldigt mycket av presspelet om paulinho är skadad. Riktigt positivt överraskad av den mannens löpkapacitet. Hoppas Wille har fått upp kondisen och kan göra samma uppoffrande jobb. Forza Svartvitt!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-26 09:08
Gårdagen match mellan Degen och Brage var verkligen underhållande. Det skulle vara kul att se ÖSK möte DEgen nu.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 00:45
Aspen// Jag kan bara gissa - Kanske 6:a?

ÖSK Fans // Läste samma kommentar. Kanske tur i oturen för det är genom skador Sixten brukar få "Den rätta uppställningen". Är Paulinho skadad kommer William starta vilket de flesta av oss önskar och anser vara det rätta. Men jag hade velat haft Paulinho på banan.

Däremot skulle jag hellre se Antonnen starta till höger än Kushtrim (om kommentaren stämmer). Men å andra sidan så ojämn som Astvald är just nu är är nog vilken som helst av de två bättre.

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-26 00:22
Vila i frid Sven "Plex" Pettersson . En legendarisk sportkommentator har gått ur tiden.

Förlåt för mitt OT.
Karlstad BK Super Pågen
2011-06-26 00:16
Tuff match väntas!
Örebro ÖSK Fans
2011-06-25 22:49
någon som vet om paulinho och Astvald är skadade? någon skrev det i kommentarerna till inför rapporten.
2011-06-25 22:19
Pille-Riin Pöllu // Vilken placering tror Du ÖSK hamnar på med Nordback-Kilen-Nordin??
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-25 21:55
Samtidigt kan jag försvara Sixten som spelat Bedoya-Kilen-Nordin konstant. Det ger ett mittfält med mycket bra balans. Sedan kom Nordback in och var väldigt bra första matcherna. Nu har han blivit bekväm igen och sjunkit ned till gammal standard. Dock kunde de yngre få 10-15 min lite här och där och framförallt vid skador,

En annan variant är ju att omskola och ta ifrån överskottet av ytterforwards. Kanske någon av herrarna Rama-Kuchi-P2 skulle klara en mittfältsroll också? Som jag ser det beror det mycket på vem som skall ersättas.

Men det mest troliga är ändå, om Bedoya drar, att Sixten kommer köra Nordback-Kilen-Nordin. Allt annat vore chockerande
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-25 21:47
den oumbärlige // + Denis. ÖSK har alltså 8 centrala mittfältare i truppen.

Men har ungefär samma tänk som dig. Panikvärva ingen ersättare till Bedoya. Låt Per J får ett halvår på sig.

Erik var väldigt väldigt bra under Finlandslägret. Har i övrigt också känt mig osäker om honom. Tror inte han får nytt kontrakt. Vilket fall inte om Sixten stannar.
2011-06-25 21:27
'den oumbärlige // Övriga nyförvarv som ÖSK klassat som mittfältare är Yasin och Ibrahim, se officiella. Alltså värvade ÖSK 3 nya mittfältare och förlängde med Erik som hämtades hem från Ljungkile. Det kan man kalla 4 nyförvärv inte ett. Dessutom värvades Denis Abdulahi sommaren 2010 som mittfältare. Det blev fem, inte en

Erik gjorde en bra höst 2010i S1 hos Ljungskile, han gjorde en bra försäsong 2011 i ÖSK. Klart att han har svårt att slå sig in när han inte får chansen. Klart man inte utvecklas på bänken eller läktaren. Bristande förmåga eller dåligt förtroende från Sixten? Eller ska han själv vända DIF matchen med den matchning han fått, se mitt tidigare inlägg. Det verkar inte realistiskt.

Du dissar kraftigt en som många ser som en stor talang. Om Du går igenom officiellas spelarpresentationer finns det där spelare ser Erik som en framtidsspelare.
Man kan undra varför sportchefen förlängde hans kontrakt med 2 år i höstas.
Är Du en som nu ansluter dig till oss som varit lite undrande över Sjögren?
Örebro Ziggy S.
2011-06-25 21:00
Jag undrar verkligen om Paulinho startar centralt igen, eller vad tror ni? Han måste ju känna att det måste ske en förändring från den katastrofalt dåliga matchen mot Djurgården.
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-25 20:56
Vi måste komma ihåg hur våra mittfältare värvades. Nu låter det som att ÖSK värvat massa centrala mittfältare - det har man nämligen inte.

Per Johansson kom till ÖSK -08 och hade uteslutande spelat ytterback i DIF. Erik Nilsson är en egen produkt som haft svårt att slå sig in. Emil Berger är en av truppens yngsta spelare och värvades till den här säsongen.

Alltså, ÖSK har enbart värvat en mittfältare till i år. En ung talang.

Jag vet att man var nära med en annan mittfältare i vintras beroende på om Kihlberg stannat kvar eller inte. Ni minns väl att den förhandlingen med Magnus drog ut på tiden. Kihlen gör nog sin sista säsong i år. Så när Bedoya drar och kanske Nordin så blir det att hitta två-tre nya mittfältare.

Erik kommer nog med stor sannolikhet att inte få förlängt om inte något riktigt oväntat sker i hans utveckling. Förutsatt att Nordin sticker så står vi med Per, Nordback och Berger till nästa säsong.

Jag vill ha klarhet i fallet Per Johansson. Vill se han få speltid (då han sällan gjort bort sig) och på så sätt veta var man har han till nästa år.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-25 20:55
Ziggy S. // Jo men det är ju självklart. Det kommer bli Kilen-Nordback-Nordin
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-25 20:52
'den oumbärlige // Haddad är väl bara halvassyrier och dessutom född i Sverige ;) Han är väl egentligen mer "svensk" än Nordin sett ur ett ursprungsperspektiv ;)
Örebro Ziggy S.
2011-06-25 20:52
Jag ger också min högra hand på att både Nordback och Kilhlberg kommer att starta.
2011-06-25 20:51
den oumbärlige // Om du tycker Wirre gör ett bättre jobb på mittfältet och vara ett bättre alternativ på mitten än Erik måste din dom över sportchefens värningar vara hård. 1 år på Kumla?
Örebro Ziggy S.
2011-06-25 20:51
@Aspen

Ja, om Paulinho spelar center imorgon så kommer jag gå från att vara kritisk mot Sixten till att vilja se en ersättare. Spelar inte William är det helt sinnessjukt. Tror också att Nordin spelar, vore bara så extreeemt intressant att se om han hade ställt upp med Wirtanen igen, vilket jag tror att han hade gjort.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-25 20:45
Om Nordin stannar räcker det mer Per J som ersättare till Bedoya. Sen kan det utvärderas efter säsongen. Hela iden att ha en stor trupp och med många yngre spelare bakom faller ju om man köper en ersättare för varje spelarförlust.

Duger de inte? Nähä men säg upp kontrakten med samtliga då och be dem söka andra klubbar. Sen kan klubben rannsaka vem som är ansvarig för de förvärven. Eller kan det bero på att de saknat matchtid som gjort att glappen till de som spelar bara ökat? I sådana fall kanske en kille som Per (och andra) kan växa med antalet matcher.

Ps - Däremot anser jag Nordin blir svår att ersätta ur egna leden. För att det finns ingen som ens är i närheten av hans profil.
Örebro DaSa
2011-06-25 20:42
den oumbärlige // Syftade på att han var äldre och inte en egen produkt, klantigt uttryckt men skall ändra....
Örebro DaSa
2011-06-25 20:38
Undrar om Bertilsson som gick från Degen till KFF förra året skulle kunna vara en ersättare till Bedoya?! Har för mig att han var en liknande spelartyp, men har ingen aning om varför han får så lite speltid i KFF. Kanske tyder på att han inte håller allsvenskklass:)
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-25 20:36
Varför ska vi ha en gammal Liberier, ung colombian-amerikansk mittfältare, assyrisk anfallare.

Om nu Erik borde spelat före Wirtanen är det för att han kanske kunnat göra ett bättre jobb (är inte övertygad om det ens) samt att han är egen produkt. Det har ingenting att göra med att Wirtanen (som för mig är en betydligt viktigare pjäs i ÖSK:s trupp än många andra) är från Åland.
Annons: