/fotboll/osk/forum/3815.aspx/fotboll/osk/forum/3815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-25 20:19
DaSa // Wirre är en idé, troligen dålig. Han är 6 cm kortare än Hagge men väger lika mycket.
Vi behöver backar som kan starta anfallen med bra passar. Där är Anttonen överlägsen våra övriga backar. Mackan har gjort en bra halvlek i år (1:a mot TFF) det var när Anttonen var hel.
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-25 20:17
Att sätta Wirtanen som mittback är enligt mig ett rent av dåligt, desperat, och ogenomtänkt förslag.

Bara för att han är snabb så betyder det väl inte att han klarar ersätta Almebäck? Om ni tycker Wirtanen behöver fortsätta förbättra sitt taktiska spel på ytterbacken så går det inte ens att jämföra med hur det skulle se ut i mitten.

Haginge är vår näst bäste mittback när Micke sticker. Då ÖSK har en i grunden väldigt bra högerback i Anttonen så bör han ta över till höger tills klubben hittar och värvar någon ny mittback i början av augusti.
Örebro ÖSK Fans
2011-06-25 20:16
ser Bedoya i Lallet. skulle nog kunna spelas in på innermittfältet. Vilken löpstyrka han har..
Örebro DaSa
2011-06-25 20:13
Intressanta grammatik diskussioner just nu, eller inte!!!

Ni som vill ha Wirtanen som mittback, ser ni det som en långsiktig lösning? Jag ser det som en ytterst tillfällig nödlösning, självklart skall vi värva en eller två ersättare för Micke. Vi har pengarna och även lönebudget, frågan är om det blir en eller två ersättare samt vilken klass de håller. Wiktorsson och Bengtsson skulle sitta mumma... Sen så förstår jag inte heller de som sitter och ropar efter en ny högerback, det är en av de sista positionerna som jag tycker behöver förstärkas för tillfället. Anttonen var nästan landslagsmässig förra året och behöver lite matchning och förtroende för att komma tillbaka i form. Hagge ser jag också som ett bra alternativ på hb.
AIK Saywee
2011-06-25 18:58
Tänk om den där Golden CUP har kostat oss ett Allsvenskt guld, ajajaj ...
Örebro Ziggy S.
2011-06-25 18:23
Vad tycker ni om Wirtanen får chansen igen i Nordins frånvaro, Kihlen och Nordback spelar tillsammans mot Mjällby och Paulinho spelas centralt i den matchen? Frågan är främst riktad till de som försvarat Sixten nu senast.

Edit: Vilket förmodligen kommer att vara fallet.
Örebro Hertig_Karl
2011-06-25 17:51
Förresten, inatt är det final i Gold Cup! 03:30 enligt tvmatchen, så vet i tusan om man orkar sitta uppe. Men hoppas Bedoya gör en bra match så ÖSK kan pressa upp priset!
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-25 17:51
Tyvärr tror jag inte på Erik som vår framtida spelfördelare. Ser ingen klar ersättare i truppen, inte som man ser Yasin på kanten i framtiden.
Örebro Hertig_Karl
2011-06-25 17:41
Aspen

Erik spelade väl från start mot AIK då vi förlorade? Jag håller med om att vi behöver en spelare som passar på Nordins position när han inte är tillgänglig, men jag tror mer på Paulinho eller Rama där.
Örebro Ziggy S.
2011-06-25 17:27
Jag är helt övertygad om att Berger kommer kunna axla den rollen. Synd bara att vi aldrig kommer få veta det sålänge som Sixten bestämmer.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-25 17:25
Jag har kollat in hur Sixten matchat Erik Nilsson för att få fakta hur vi hanterar talanger som är nästan ”färdiga”. Erik var förra hösten ordinarie i Ljungskiles S1-lag och det verkar som de vill ha tillbaks honom. Det säger en del om vilken nivå han är på.
Före matchen mot DIf gällde:
ÖSK har spelat 12 matcher i AS. I cupen 3.
Erik har varit i startelvan i 1 match i AS (2 i cupen).
Startat på bänken i nio matcher (0 i cuppen). Inbytt 1 gång.
Har varit utanför truppen i 4 matcher
Total speltid i AS 4+57 min.
Jag tycker med den matchningen som Erik fått så kan man inte förvänta sig att han ska gå in mot DIF och vända ÖSK spelet. ÖSK borde ha en plan för att spela in en ersättare (playmaker) för Nordin. Vi vet att verken Kihlen, Nobbe, Bedoya eller Wirre kan ta den rollen på ett acceptabelt sätt. Vet också att ÖSK förlorar när Nordin inte finns på plan.
Ser man till försäsongens prestation och att ÖSK har vunnit alla 3 matcher (2 i cupen) där Erik startat bör han få ett större förtroende och matchas bättre, inte åka ut och in i truppen.
Med AS täta program + cupen + Europa spel måste vi ha fler spelare att gå runt på. Och då måste man få speltid för att vara beredd. Om Nordin försvinner under sommarfönstret uppstår en skräckartad situation. Speciellt som lilleputten P2 bara anses kunna spela center
Örebro Ziggy S.
2011-06-25 17:24
@Rudeboi

Språknazister heter det.. (hehe)
Örebro ÖSK Fans
2011-06-25 17:18
Värva Lallet och wiktorsson från Degerfors... dom imponerar väldigt idag..
Örebro Ziggy S.
2011-06-25 17:18
Det är pinsamt att se er som försvarar Sixten. Spelet har inte fungerat i en enda match under säsongen. (Sett till hela matchen). Varför spelar man Paulinho centralt som bevisligen inte klarar av det? Varför i hela fridens namn spelar man Wirtanen (!!!) när vi har Berger eller Nilsson som kan göra det jobbet 1000 gånger bättre? Varför spelar Nordback och Kihlberg samtidigt? Ni som försvarar Sixten, tycker ni att dessa aspekter är positiva? Försvarar ni även dom besluten?

Någon har varit inne på det tidigare, när Nordback blev skadad förra året var det ju nästan så man blev glad, för då fick Bedoya komma in. Just det, han hade inte fått spela annars. Ska man behöva hoppas på att Kihlberg eller Nordback blir skadad? Eller vad säger ni som försvarar Sixten i dessa beslut? Bör ändå tilläggas att jag sammantaget är NÖJD med Sixtens insats, men nu börjar många av hans beslut blir riktigt irriterande! Han börjar fan likna Lagerbäck. Vägrar ge dom yngre chansen och spelar med samma trötta gubbar match efter match efter match efter match.
Örebro Rudeboi
2011-06-25 17:14
@ Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)

Skillnaden är ju att det är näst intill omöjligt att förstå vad du skrev. Om man skriver han istället för honom så tror jag att 99,99999999999999% fortfarande förstår precis vad man menar. Som jag sa, att FÖRSTÅ det man skriver är det viktiga..

Sorry, men jag blir bara så trött på alla språk nazister.
Örebro go_osk
2011-06-25 17:10
Degerfors imponerar..
AIK Saywee
2011-06-25 16:15
Igår ströp jag en sill och sänkte en "Skåning"

I morgon är det dags för en strandvolley eller två,
ingen blek in(g)sats från giganterna vill jag vara med om,
men vi får ju tillbaka motorn,
så det skall väl fungera igen,
dvs om chauffören hittar vägen till målet/målen ....

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-06-25 16:06
Haje SPROT!
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-06-25 15:40
Rudeboi// Du har hlet rätt. Det vitgitga med ett spårk är ju fatksikt att man fröttsår vranadra. Engilt en unnsneköridg på ett esglenkt urevinistet så salepr det iegnn roll i veklin onndirg brskätveona i ett ord såtr, det edna som är vigitkt är att frötsa och sitsa btkvoesan såtr på rtät ptals. Resten kan stå hluler om bluler och man kan ädnå lsäa ttxeen utan pberlom. Dttea breor på att vi itne lesär vjrae bkotsav var för sig, utan odren som hleeht.

På Restalunsdväegn bor en gbube som bkarur ta en och annan nbube. Han hejör gsalet när han hör ett vårl, då är det ÖSK som har gojrt mål! Såkl!
Örebro Bässerwisser
2011-06-25 14:14
Orkar inte med Kilen och Nordback tillsammans på mitten i startelvan, när vi slapp det förra säsongen vände det.
Örebro Surnu
2011-06-25 14:03
Alvbåge får ta en hel skuld också för vissa förluster, han ligger på 13:e plats i räddningsprocent av målvakterna i allsvenskan. Dags för Sixten att bänka honom för att tvinga fram lite dj-lar anamma kanske?
Örebro Surnu
2011-06-25 13:53
I årets allsvenska har nordback och kihlberg startat tillsammans i 5 matcher, av dessa har vi förlorat 3 spelat 1 oavgjord och vunnit 1. Solklar statistik på att dessa inte kan/bör spela ihop från start, i mina ögon bör de inte spela ihop alls då vi inte behöver 2 defensiva mittfältare på plan samtidigt.
Örebro Surnu
2011-06-25 13:39
För övrigt håller jag med Steiger om att guldet är kört.
Örebro Surnu
2011-06-25 13:38
Jag vill se Rama-William-Lushtaku från start på topp nästa match. Lushtaku är ett energiknippe som sliter hårt för laget, låt vara att han kanske är lite opolerad men det kommer om han får spela lite mer.
Örebro Steiger
2011-06-25 13:15
Efter en titt på tabellen så känns guldet kört, även om hoppet är det sista som sviker.

Däremot har vi samma chanser att nå en Europaplats som förra året. Med ett mer intakt lag inför hösten borde det vara möjligt.

Sen hoppas jag innerligt på ett Cup-guld i år.

Forza Svartvitt!!
AIK Saywee
2011-06-25 12:06
Frunchläste lite i sportexpressen om vad Mattias Larsson skrev ...

Han konstaterade att Gefle på de sex senaste omgångarna inte förlorat en match och att de desssutom inte släppt in ett enda mål, det är ju ganska starkt jobbat!

Dessutom skriver han ...

"Jag skulle vilja påstå att inget annat allsvenskt lag får ut mer av sina resurser än vad Gefle gör"

Undrar hur Gefle och Pelle Ollson bär sig åt?
Finns det något att lära, eller kan det bara vara slumpen?
Örebro Steiger
2011-06-25 11:27
Allt som oftast får vi se och läsa att ÖSK inleder alla matcher bra för att tappa och spela uselt i andra halvlek. Mer än en gång har ÖSK haft ledningen och initiativet för att sedan tappa segern till motståndaren.

Kan det inte vara så att ÖSK helt enkelt inte har något annat sätt att spela på så att när motståndarna ställer om sitt spel, oftast efter en diskussion i pausen, så har ÖSK inget motdrag?

Varje gång det händer, vilket är ofta i år, så känns Sixtens coachning chansartad. Liksom "vi testar detta så får vi se hur det går" istället för att ha en genomarbetat plan B eller C om den urspungliga taktiken inte funkar.

Sixten måste börja visa lite mer taktisk förmåga om vi ska kunna ändra på spelbilden i motgång. Det har inte hänt en enda gång, vare sig i år eller förra året.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-25 11:11
Visionen // En anledning till att ÖSK:S anfallspel försvann var ju också, utöver det du anger, att DIF beslöt sig att stänga kanterna (vilket MP själv uttalade sig om). Om sedan ÖSK inte heller får in bollarna centralt är det kört.

Jag räknade inte hur många DIF pressade med men jag satt ganska nära och ovan ÖSK:s försvarshörnflagga och jag såg många gånger Hagge bli pressad av både 3 och 4 spelare. Och samma sak när DIF ägde boll på samma plats fyllde de på direkt med passningsbara spelare på kort avstånd.

Sixten försökte vända matchen genom att byta ut anfallare främst och sedan till slut så spela med 4 anfallare. Här håller jag med NA:s krönikör som skrev att Sixten hade kunna sätta in 10 forwards och det hade inte hjälpt eftersom mittfältet inte kunde leverera upp bollar. ÖSK skulle snarare behöva tagit bort en forward och satt in ytterliggare på mitten och kört 4-4-2 med yttrarna indragna. Men i grunden har naturligtvis Sixten rätt i att laget blev för stillastående. Men det ligger ju i hans uppgift att förändra det.

Vad Sixten eventuellt mer skulle ha gjort är att låta egna laget också gå in i intensiv press på DIF och också tvinga dem lyfta. I bästa fall hade då lagen tagit ut varandra och vi hade fått se en tråkig fotboll men kanske fått iaf en poäng. Fast jag är tveksam om spelarna hade tillräckligt med energi och engemang för det. Den enda press som fanns var Pauhlinos idiotlöpningar från sida till sida. Men han kanske gjorde så för att visa och få igång de andra.

För övrigt ser jag mycket hellre Antonnen istället för Astvald och Haginge bakom. Jag har blivit alltmer övertygad om att den bästa anfallslinjen i dag skulle vara:

Rama--------Willam--------Antonnen

Ja, jag skulle peta Pauhlino som startspelare, i alla fall i anfallslinjen. Kanske för jag är bakfull ;0)

Örebro Rudeboi
2011-06-25 11:05
"Jag är så jävla trött när inget vet skillnad på 'han' och 'honom'. Använd honom i objektsäge:

"Almebäck spelar till honom."

"Han spelar till Almebäck."

Hur svårt kan det vara?
Är det så här långt svenska skolan sjunkit?"

Vet inte vem du syftar på MEN, take a "chill pill".
Förstår inte hur folk orkar vara så petiga. Det viktiga med ett språk är ju faktiskt att man förstår varandra( vilket du uppenbarligen gjorde ), inte att man är 100% grammatisk korrekt.
Örebro Brus-Nilsson
2011-06-25 09:52
Dem som skriver dålig svenska........dem kan vi skicka på kurs!
He he...
Annons: