/fotboll/osk/forum/3812.aspx/fotboll/osk/forum/3812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-26 19:54
Kanonkrönika Sarp!

Sedan fick du mig att garva också med:

"Två goda besked i Atashkadeh och Johansson har vi fått. Nu gäller det för Sixten att bryta upp sina fasta strukturer, sin indoktrinering, och låta formen få avgöra startelvan och bytena. Om så inte sker är undertecknad fast besluten att hungerstrejka utanför kansliet i ett militärtält."

Frågan är nu bara var anhängarna till demontränaren befinner sig? Halåååå, var är ni?
Morberg
2011-06-26 19:49
Riktigt j*vla fjantigt med RIP gulddrömmar i krönikan samt att folk härinne verkligen trott på guld i år. Jag sa tidigare på säsongen att vi tog lilla silvret 2010 enbart för att många lag underpresterade och att vi inte hade någon som helst press på oss.. i år är det annorlunda.

Här är beviset, truppen är väl tom lite starkare än i fjol och vi är betydligt sämre.

Avgå Sixten.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-06-26 19:48
Yes, vi kan lägga ner topplags-hoppet. Dock finns det intressanta spelare i Attack, och Ibrahim. Ibrahim var en fröjd att skåda. Rama utmärker sig, som alltid, som en toppspelare i AS. Jag tror Attack kan bli riktigt användbar nu som back-up till Haddad. Jag vill ha P2 på ena kanten och Rama på den andra.

Vi har en ny dimension i vårat spel med Attack - Djupledsspel. Mycket användbart. Har dock skrotat alla tankar om guldstrid, för det finns inte. Laget floppar nåt så otroligt, och jag hoppas innerligt att klubben tittar på nya namn till tränarposten...
Örebro Rulle1983
2011-06-26 19:41
hur ska samuel och hagge kunna få till ett bra passningsspel när det finns 1 på mitten som vill ha boll som är ständigt bevakad.... måste in en till spelskicklig på mittfälltet som kan avlasta nordin...

Saeid i BKF kankse? gör ganska mycket mål född 90... spännande spelare... känns som vi kan "kosta" på oss att spela med lite yngre förmågor nu när guldet nog är kört och vi kommer inte åka ur.... Ibrahim Yasin, Berger, Per J, måste alla få lite mer speltid för att bli våra Hamad och Durmaz
Örebro Kung Kobra
2011-06-26 19:28
Det skulle vara intressant om någon journalist kunde fråga Sixten om tanken bakom Nordback och Kihlberg på mitten samtidigt. Det är väl knappast kreativitet och offensiv han hoppas på. Men någon tanke måste han ju ha med den uppställningen..

Sedan måste Alvbåge minska ned på sina utsparkar och långbollar. Nio av tio gånger går bollen direkt till motståndarna. Han börjar påminna om Anders Karlsson, som aldrig kunde sätta igång spelet med ett utkast utan alltid fördröjde spelet med att stå med bollen en halvminut innan han gjorde en meningslös utspark.

Slutligen så måste det fram alternativ på ytterbackarna. Varken Wowoah eller Haginge kan slå en offensiv passning rätt. Om de slår helt på måfå borde ju ungefär hälften av passningarna gå till rätt adress, men nu är det nästan 100% som går fel. Wowoahs ständiga oförmåga att ligga rätt i positionsspelet utnyttjades flitigt både av Djurgården och Mjällby. T.ex. vid Mjällbys andra mål missade han helt i markeringen.
Örebro kenya
2011-06-26 19:27
Kilhlen och Nordback fungerar till synes inte tillsammans så bra som man kunde hoppas. Å andra sidan tycker jag ingen som fått chansen tagit den vidare bra. Nilsson har testats och gjort det ok men känns lite för valpig. Per har testats länge men i mina ögon är han för dålig med boll och saknar speeden. Wirtanen har inte heller han imponerat.

Berger har jag inte sett i mer än träningsmatcher. Cupmatchen mot Åtvid är den enda jag missat i år så jag vill inte uttala mig om honom. Sixten verkar dock inte se storheten än.

Kihlen har under de senaste två säsongerna spelat stabilt och även blandat in några fantastiska insatser. Att han nu verkar på nedgång är tråkigt. Nordback trodde jag var slut men han har faktiskt visat att han besitter offensiva färdigheter med bland annat målet mot GAIS.

Jag tycker i ärlighetens namn att det inte finns så mycket att välja på när någon av Nordin eller Bedoya är borta. Hade vi haft kvar Astrit och haft honom på bänken då hade även jag varit i upprorsstämmning men som spelarmaterialet ser ut idag tror inte jag att våran poängskörd hade varit bättre om X spelat istället för Nobbe och Kihlen.

Möjligtvis om man kunde ha flyttat ner Paulinho som en offensiv spets med Gerzic och Nobbe bakom sig. Det hade åtminstone varit intressant på pappret. Rama behövs på kanten, just nu är han den enda som utmärker sig som en allsvensk toppspelare.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-06-26 19:25
Nej, nu är det något som är allvarligt fel. Att spelet inte stämmer hundraprocentigt de första omgångarna kan man ta, men nu har vi spelat närmare hälften av alla matcher. Hur många av dessa matcher har vi varit bra i? ICA borta, GAIS hemma (relativt) - är dom enda jag kan komma på.

Att spela med Kihlberg och Nordback samtidigt förstår vem som helst att det inte är någon bra idé offensivt. Och var är kantspelet med ytterbackarna? Obefintligt. Försvaret darrar. Sixten gör märkliga laguttagningar trots dåliga resultat gång på gång. Det är så mycket som är fel, jag hoppas klubben tittar på nya namn för tränarposten.

Avgå.
2011-06-26 19:22
Det som är mest skrämmande är att vi haft tur som ändå har så mycket poäng, sedan att Sixten fortsätter att envisas med Nordback-Kihlen samtidigt visar bara hur värdelös coatch han är.
Örebro zxcv
2011-06-26 19:19
Det finns bara en uppställning

Per--- Ale- -Nordin
Rama--Atash--P2

Haddad istället för Atash när han är frisk.
Örebro Ståplats är bäst
2011-06-26 19:13
Ale är saknad men man har ju faktiskt förlorat matcher när han spelat också,poängen börjar inte hagla in bara för att Ale finns på plan.Idag var backlinjen väldigt svajig och mittfältet var knappast bättre.Vet inte varför 6-10 envisas med Nobbe/Kihlen när det uppenbarligen inte funkar.Ale-Nordin-Erik som man matchade mot Häcken skulle jag vilja se igen!
Örebro kenya
2011-06-26 19:11
Backlinjen har sett väldigt darrig ut. Mot DIF kändes varje inlägg farligt och renderade i två mål. Samma händer idag i lägen där ÖSK känns som att det tar över matchen. Givetvis påverkar innermittfältet backlinjen men de fyra mål vi släpper till de två senaste matcherna kommer till från inlägg från kanterna.

Att vi sedan inte gör mål är en annan sak och där måste innermittfältet bidra mer. Per kommer in mot ett tröttkört Mjällby och gör det bra. Jag ser dock inte honom som någon frälsare, Per är en truppspelare som inte jag anser kunna axla Bedoyas mantel. Vi kommer behöva nyförvärv om Ale försvinner.

Nordin måste man ställa högre krav på. Han har vilat en match och borde bidra med betydligt mer än vad han gör. Visst är han ordentligt uppvaktad och saknar Bedoyas löpningar men han får inte tappa så mycket boll som han gör idag.

Wille gör det bra och kommer till avslut men hade han värderat annorlunda och spelar in i mitten vid ett par tillfällen så hade vi garanterat kvitterat matchen. Kush, som många ropade på efter DIF-matchen gjorde en väldigt slät figur och vi kan väl vara överens nu om att Astvald går före.

Skador och avstängningar samt landslagsspel har drabbat oss på ett helt annat sätt en vad det gjorde förra säsongen. Kim Olsen gjorde väl inte alla glada hela tiden men han höll sig frisk och vi kunde utöva vårat grundspel. Paulinho Guara missa väl inte han en enda match. Bedoya och Gerzic var avstängda men inte samtidigt och då högst en match. Astvald spelade alla matcher osv osv.

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-26 19:05
Jag bävar för när Bedoya blir såld. Då blir det Nobbe och Kihlen som får ständig matchning.
AIK Saywee
2011-06-26 18:54
Har GAIS en bredare och bättre trupp än ÖSK, eller en bättre tränare, hittills?
Örebro Bempa no:10
2011-06-26 18:54
Jag så jävla arg vi ställer upp med ett mittfält som endast PRO skulle vara stolta över ,och vi stirrar boll i 66 min innan vi försöker spela fotboll igen !!
Ne värva nån sparka nån gör någonting ÖSK efter dessa ständiga pinsamma insatser mot alla botten lagen i allsvenskan och snart är väl vi ett botten lag :((
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-26 18:50
Både Axens och Sixten kontrakt går ut i höst. Styrelsen har ett bra läge att rekrytera. Låt inte demontränaren förstöra hösten med dåliga laguttagningar.
Hur många bra uppspel gjorde Hagge och Wovven i dag?
Anttonen MÅSTE in NU.
ÖSK SM-GULD 2011
2011-06-26 18:50
Hur fan ska vi klara oss i Euroleague när vi inte ens kan klara av ett bottenlag i allsvenskan, hahahaha skrattretande!

Kära Bedoya, du är saknad..
AIK Saywee
2011-06-26 18:45
Jag vet att många gladdes åt att Bedoya fick spela i den där fjantiga Golden CUP, jag hörde inte till dessa. Denna så kallade gyllene cup någonstans, har nog omöjliggjor,t det jag hela mitt liv hoppats på, ett guld för ÖSK.

Trots att vi har så stor trupp, så fixar vi inte detta, med klena laguttagningar och klen coachning. Dessutom, träningarna sköter väl Mosander.

VAD gör SIxten???
STEFANO!
2011-06-26 18:41
Kokar av ilska! Sista inlägget av mig nu så länge våran demontränare förstör allt med sina totalt idiotiska laguttagningar! Trevlig sommar önskar jag alla!
2011-06-26 18:39
Kihlberg ska inte ens sitta på bänken. Ge Kihlen ett jobb uppe på kansliet istället.
Örebro Salt&Peppar
2011-06-26 18:37
Jag vill se Per Johanssooon på mitten !!!
Örebro Steiger
2011-06-26 18:37
Ståplats är bäst //

Nä, egentligen inte, men det är alltid kul att se spelare som tar chansen när de får den. Synd bara att Sixten alltid lyckas missa det..
Örebro Surnu
2011-06-26 18:36
Fler skott från ÖSK under sista 30 än under första 60. Så fort en av våra gamla defensiva mittfältare gick av plan blev det lite giftigare framåt, men sixten kör väl på med sina gamla rutinerade spelare. FÖRLÄNG INTE MED SIXTEN!!!!!!
AIK Saywee
2011-06-26 18:36
Detta var dagens bästa införinlägg, men tyvärr hann inte Sixten läsa detta och han har inte märkt detta i tidigare matcher heller ....

" Igår var idag imorgon
Sänt: 2011-06-26 14:57
Kära Sixten,

Jag skall aldrig be om något från dig igen om du låter bli at starta med våra två trögaste, okreativa, äldsta innermittfältare på planen igen samtidigt. Gör vad som helst, ta en plats på centrala mitten du själv men starta INTE med Nordback OCH Kihlberg igen. Någonsin. Tack på förhand."
Örebro Harry Cripps
2011-06-26 18:34
Efter en fantastisk silly season börjar det kännas som vanligt. Nu måste vi väl i ärlighetens namn spela in de unga killarna. Guldet är väl bortom räckhåll nu. Eller tror ni det är så illa att vi får kämpa för att hänga kvar? Pålle,Nordin och Erik på mitten känns som nåt att prova. Ale är det väl adjöss med. Med Sixten oxå känns det som om han envisas med denna superdefensiva mittfältsuppställningen. JÖSSES, vad håller vi på med!?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-26 18:33
Demotränaren har än en gång visat hur mittfältet INTE ska vara bemannat.
Äntligen får William visa att han ska spela center, INTE lilleputten. Lilleputten ska spela vänsterforward.
ÖSK:s svagaste länk just nu är demontränaren
STEFANO!
2011-06-26 18:32
Sixtens försvar?? När han spelar Nobbe och Kihlen finns det inget försvar
Örebro Ståplats är bäst
2011-06-26 18:31
steiger//Gick det att hitta något positivt idag?
Mot Elfsborg får vi tillbaka en Bedoya med ett självförtroende högt över öronen! Om han nu inte redan är såld?
STEFANO!
Man spelar boll i 30 minuter! Men matcherna är ju lite längre tyvärr! Sixten ska inte vara kvar! Har han bevisat idag men tyvärr blir han kvar till 100 %! Bassombeng mycket bra i Gais! Snälla kom hem Alexander Axen och rädda Örebro!
2011-06-26 18:28
Annons: