/fotboll/osk/forum/3809.aspx/fotboll/osk/forum/3809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-06-26 23:28
Kommer en uppdatering om läget imorgon vad gäller din fråga BoP.

Kontraktslösa spelare kan man värva när som helst, så länge inte spelaren redan bytt klubb 2 ggr på ett år eller liknande.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-06-26 23:27
Benny Böckling//

Tja, men kenyas resonemang kan ju Kihlberg skriva ett låt säga 20-årskontrakt med Sköllersta och börja som spelande tränare, då snackar vi kontinuitet, sedan tar han över som materielare, tränare o sportchef, samt sist men inte minst åskådare o vips så har Sköllersta vunnit AS-Guld om 20 år, eller vad tror du kenya?
Örebro Bastard on Parade
2011-06-26 23:26
Någon som har bra koll på regelverket för kontraktslösa spelare? Är ju mängder av spelare som har kontrakt som går ut sista juni. Måste vi vänta tills transferfönstret öppnar eller skulle vi kunna använda en bosmanspelare direkt?
2011-06-26 23:21
kenya//

Verkar som du behöver en uppgradering:

"Allsvenska tabelljumbon Örebro SK sparkar sin tränare Patrick Walker efter flera dåliga resultat. Styrelsen och Walker var överens om att det behövdes ett tränarbyte.

- Ja, jag och klubben kom gemensamt fram till det här, säger Patrick Walker till DN.

Walker är den förste tränaren som får sparken i allsvenskan den här säsongen. Örebro inledde allsvenskan lovande men har sakta men säkert sjunkit till botten."

De stora räddarna det året var Urban Hammar och Abgar Barsom som gjorde att vi ligger kvar i AS kenya, du drömmer för mycket.

Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-06-26 23:14
Men Anttonen har nyligen levererat sina sämsta matcher i karriären på just högerbacken. Ser hellre Anttonen som högerytter. Haginge som högerback och ett nyförvärv som mittback.. Wirtanen kanske kan gå in på Almebäck plats sålänge. Men då måste Wikström styra honom rejält..
Benny Böckling
2011-06-26 23:13
Vad var det jag sa, jag visste att vi skulle torska. Kihlberg kan för övrigt lånas ut till Sköllersta...
2011-06-26 23:09
kenya//

Vet inte vad du går på, men när ÖSK sparkade Patrik Walker låg laget JUMBO=SIST efter 18 omgångar och hade precis förlorat hemma med 1-4. Var hittar du dina sagor?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 23:09
deportivista // Det tror jag inte att ÖSK får panik. Haginge kliver in i mitten och Antonnen på högerbacken så jag tror de är rätt lugna t.v
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 23:07
Vi kanske kan samlas allihopa i en militärtälts-demonstration utanför för kansliet i en vecka ;) Snacka om att det skulle bli publicitet =)))

Fast vi kan väl skippa hungerstrejken och grilla och har det trevligt istället ;)
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-06-26 23:06
Om det finns något att ta med sig från den här matchen så är det de sista 20 minuterna. Då pumpade vi på och fyllde på med folk i anfallen. Tycker William såg riktigt vass ut idag också. Han kämpade och stressade motståndarna till misstag. Visserligen missade han sina lägen men han var iaf där.

Sedan kan en blind man se att vissa spelare inte håller längre. Inga nämnda men vi måste förstärka på flera positioner.. Skulle även gärna riva vissas kontrakt
Örebro deportivista
2011-06-26 23:03
En sak till: jag hoppas verkligen inte att ÖSK nu får panik för att Almebäck är borta. Vi kan inte plocka in en ny spelare förrän 1 augusti (även om det skulle offentligöras idag) så det är bättre att få in rätt spelare då än att vifta med namn nu.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 23:01
kenya // En viss poäng har du skall jag erkänna.

Även om jag tycker att ÖSK:s styrelse gav Patrik för dåliga förutsättningar. Det kunde man ju se då Sixten och Axen fick några nyförvärv när de kom (kamerunerna + några till) men egentligen inte presterade bättre än vad Walkers trupp gjorde. Inte förrän Bassonbeng kom tillbaka från skada, Kim Olsen ,Alvbåge och Staaf kom in i truppen började laget prestera.

Det handlar ytterst vilket förtroende föreningen har för tränaren. När det gäller tränare Pelle, Tom Prahl mfl så tror jag det råder ganska stor samsyn vad man kan förvänta sig av en trupp och finns den samsynen sitter en kille som Pelle säkert. Förmodligen levererar han bättre än vad styrelsen förväntar sig. År efter år.
Örebro deportivista
2011-06-26 22:51
Förstår besvikelsen, och tycker inte heller att Nordback-Kihlberg funkar tillsammans. Men tycker ändå att det är lite hårt att skylla allt på Sixten när vi förlorar medan det är "bästa ÖSK-truppen någonsin" som får äran när det går bra.

Sixten satsar på unga spelare om de visar sig vara bättre än äldre - exemplen Almebäck, Bedoya, Astvald (ifjol), Rama talar sitt tydliga språk. Även om alla dessa spelar nu känns självskrivna så kunde de - innan de tog plats i a-laget - ha varit Moses Reed, Niklas Klingberg, Johan Pettersson, eller Abdel Seidou.

Det SKA vara svårt för de yngre att ta sig in i startelvan, eftersom det är enda sättet att få dem att nå sin bästa utveckling...

Örebro Svartvitt forever
2011-06-26 22:50
Börjar också tröttna på otroligt märkliga laguttagningar. Som flera påpekat är det inte fingertoppskänsla hos tränaren utan skador på "rätt" spelare som tvingat fram bra startelvor ibland. Ända sen Willams inhopp borta mot Gbg i första matchen har jag tyckt att han sett mycket intressant ut som backup för Haddad. Ändå ska det maras med en tvärhand hög Paulinho på den platsen tills han är skadad eller avstängd, fast alla ser att han inte trivs eller presterar på den platsen.

Sen detta med Nordback och Kihlberg, ibland tror jag det är ren j-a envishet från Sixtens sida just därför att så många påpekat att de inte bör spela samtidigt. Och sen stackars Wirtanen på Nordins plats mot Djurgården. Visst, han spelade på mittfältet även i vinstmatchen mot Norrköping som Kenya påpekade, men ingen tycker väl att han gjorde en bra match?

Det känns som att man misshandlar en av Allsvenskans bästa trupper och inte minst låter unga talanger stagnera. Så ja, nu har jag öst ur mig. Men blir det Kihlberg och Nordback från start även mot Elfsborg så överväger jag att stanna hemma, eller så gör jag vår utmärkte krönikör sällskap i militärtältet.
AIK Saywee
2011-06-26 22:43
En toppfemplacering kan vi nog ta, men gulddrömmen är nog ytterst minimal ...
Örebro kenya
2011-06-26 22:37
Pillle// Vi kickade Patrick Walker för inte länge sen trots att vi fortf låg över strecket trots en ganska tam trupp. Hade Gefle gjort det i de läget? Nu föll det väl ut för vår del när vi höll oss kvar. Vilket senare resulterade i Sixten och lilla silvret.
Örebro Mullis1*
2011-06-26 22:36
Haha Hur kan folk härinne tro att Toppplaceringarna Är Döda efter "14" Spelade matcher. kunde vi Gå från 12 På sommarn 2008 till 7 på hösten går Det nu ochså. Jönsar...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 22:30
Trelleborg har det också tungt. 5:e raka förlusten och laget har fallit som en sten i tabellen.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 22:28
kenya //Varför tror du Pelle hade fått gått om han tränat en annan klubb? Förvisso har resultaten vissa säsonger varit skrala men styrelsen är väl inte dummare än att det förstår vilken prestation man kan kräva för ett visst material. Det kanske till och med är så att Pelle & spelarna överpresterade som hängde kvar de åren.

Problem blir det dock om Styrelsen kontra tränarstaben har vitt skilda uppfattningar. Något som drabbade Hammarby där styrelsen ansåg att de var ett lag för toppen medan Tränarna bekymrade sig för hur man skulle kunna hålla sig kvar. Bajen åkte som bekant ur det året.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-26 22:23
Tittar man på hur Sixten hanterar bänken blir man bekymrad.
Erik, Per, Yasin, Emil åker in och ut. Inget förtroende, ingen kontinutet.
Marginellt med matchträning. Sedan ska man in och vända skutan när startelvan somnat in. Annars får man en 1 i betyg i NA.

NOTERA att Per är utlånad till Forward !!!

Tycker klubbledningen ska börja intressera sig för hur ÖSK hanterar sina unga spelare. Är man över 26 verkar man sitta säkert utan att behöva prestera så märkvärdigt.
2011-06-26 22:21
Ähh, ingen idé att hålla på att tjafsa, AS-guldet kan vi glömma, likaså demontränaren efter denna säsong. Bara att hoppas på att vi på något märkligt sätt skall vinna cupen och att Bedoya ger mycket pengar!

kenya/
Måste bara fråga, vilken spelidé är det Pelle Ohlsson har?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-26 22:14
widemarsh//När samma spelare får spela trots dom underpresterar i mach efter match försvinner energin och motivationen att ge max. Bytet med två nya spelare gav laget energin. Det faller alltså tillbaks på laguttagningarna.
2011-06-26 22:10
kenya//

Ja och han blev av någom märklig anledning utbytt, men skam den som ger sig, eller hur Sixten o kenya!
Örebro kenya
2011-06-26 22:08
Det jag menade var att om han hade varit tränare i en annan klubb så hade han förmodligen fått gått för länge sen. I Gefle så har han fått bygga sin spelide under lång tid och det ger resultat.
Örebro widemarsh
2011-06-26 22:07
6 poäng ner till kvalplats, och imorgon kan det vara 6 poäng upp till tredjeplatsen. Känns som vi står i ett riktigt jobbigt vägskäl nu i dubbelmötet med Elfsborg. Måtte vi vinna hemmamatchen, på något sätt.
Örebro widemarsh
2011-06-26 22:05
Gerzic tyckte att han gjorde en bra match? Tycker själv det var mycket snällt att ge honom en 2:a här på SF efter alla bolltapp, felpassar och alla gånger han höll i bollen för länge.

William var bra, men värderade en del lägen fel. Skott ur dålig vinkel istället för inspel snett bakåt vid ett par tillfällen. Även andra spelare som har svårt att värdera situationerna.

Tycker inte laguttagningarna är Sixtens stora problem, det är att han verkar misslyckas totalt med att motivera spelarna. Många matcher i år där hela laget sett väldigt lojt ut. Varför underpresterar alla (med kanske något enstaka undantag) på samma gång?
2011-06-26 22:02
kenya//

Gällande Pelle Ohllson tror jag du börjar bli snurrig, han är väl nästan t.o.m materialere i Gefle. Var har han varit nära sparken? Det ultimataskulle ju vara att ha honom som sportchef i ÖSK med Axén som tränare.

Steiger/
Sist men inte minst, när Axén var i ÖSK så spred han glädje omkring sig, har en känsla av att det saknas numera. Dessutom fick han på nåder Nordin till klubben, mm.
Örebro kenya
2011-06-26 21:58
Karl// Wirre starta väl mot Peking i 2-0 vinsten? Måste varit minst lika konstigt va?
Örebro kenya
2011-06-26 21:55
För ett par år sen var vi jämnstarka. Tack vare kontinuitet så har Gefle lyckats trots minimala resurser. Vart står det att jag dissar Gefle och Pelle? Inte alls min mening.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-26 21:55
Tur iaf attt Pauhlino skadades så William fick visa att han är #2 där efter Haddad!

Skönt att Per J kunde visa att han är ett alternativ till Bedoya. Hade bara hoppats att någon skada på Kilen/Nordback hade kommit då Bedoya stack så kanske han fått visa det mycket tidigare.

Hade bara Kuchi stukat foten hade nog Antonnen fått visa att han i dagsläget är bästa högeralternativet framåt.

Det behövs de rätta skadorna för att få till den optimala elvan. Så fungerar evolutionen i ÖSK och det tycker jag är tragiskt.
Annons: