/fotboll/osk/forum/3800.aspx/fotboll/osk/forum/3800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-25 21:58
Dags att sätta sig ner…

Intressant läsning från Eyravallen-bloggen.
Örebro bison
2011-08-25 21:58
Nej jag tror inte att de kastar bort pengar i luften, men sponsring kan ju ha att göra med att företagsnamnet exponeras.

AIK Saywee
2011-08-25 21:56
bison, jag kan inte peka på en enda regel spontat just nu, men jag är inte helt grön om hur lobbying och korridordunkar fungerar när pengar talar ...

... tror du att SAS som har haft/har ekonomiska problem kastar bort pengar i luften?
Örebro bison
2011-08-25 21:55
Nu är ju inget avtal skrivet så man kan ju bara gissa/anta hur pengarna skulle fördelas. Rimligtvis är väl någon fördelning i likhet med TV-avtalet.

Pengarna är ju inte målet utan medlet förstår inte riktigt hur du tänkte där.

Jag är skeptiskt till ett namnbyte men är bra mycket mer negativ till en bantning av serien i enlighet med Hamréns förslag.
AIK Saywee
2011-08-25 21:52
Sälj allt som går att säljas, om allt går att köpas, låt några få bestämma framtiden, det blir nog bra så ;)

Men varför vet ingen hur de så kallade pengarna skall användas bland "alla svenska lag", är det totatl oinressant?
Örebro bison
2011-08-25 21:49
Ja men Saywee kan du då peka på en enda regel som SAS har påtvingat den danska ligan?
Det är väl snarare så att Canal+ ställer till med mer ofog utan att för den skull äga namnet till ligan.
AIK Saywee
2011-08-25 21:49
bison 21:42, men i ALLSVENSKAN ...
Örebro bison
2011-08-25 21:48
BiB// Jag tycker nog det är en stor skillnad på om de kallar allsvenskan för Svenska spels allsvenska än om ÖSK skulle byta namn. Tur att vi åkte ut mot Sarajevo det hade ju aldrig gått att spela i Europa League om de inte byter tillbaka till UEFA cupen tycker jag ÖSK ska vägra att spela där.
Dessutom skrev jag om du läser hela mitt inlägg att jag inte vill att namnet byts. Jag är däremot helt övertygad om att Luki kids eller vad norska företaget hette inte kommer att påverka reglerna i allsvenskan.
AIK Saywee
2011-08-25 21:46
bison, tror du att SAS och Barclay bara skänker bort pengar till "välgörande ändamål" utan vidare, ojojoj?

VAKNA!

Det viktigaste kanske ändå är hur eventuella miljoner eller miljarder skall fördelas mellan "alla svenska" klubbar eller hur de skall användas ...

TRAMS, det är vad det är, men Lagrell bestämmer detta, så vi behöver inte bekymra oss ;)

Den svenska fotbollen blir knappast bättre av ett nytt namn på ALLSVENSKAN... det behövs betydligt bättre svenska spelare för att nå framgångar och pengar är bara ett medel, inte ett mål ...

puuuuuh
Örebro Bulten i Boo
2011-08-25 21:42
bison// Ja men, med utgångspunkt från ditt resonemang kan vi ju då också likagärna sälja namnet Örebro SK till högstbjudande.. Vad är skillnaden?
Örebro bison
2011-08-25 21:42
Saywee// Solnalaget som bildades i Stockholm kommer ju inte spela i Solna så länge till....
AIK Saywee
2011-08-25 21:37
KCMarten, 21:23, ja jag kommer inte att sakna stockholmlag, utom möjligen i så kallade derby´n, städer emellan.

Laget från Solna lär vara kvar och "scouterna i laget" jobbar för framtida segrar ...
Örebro bison
2011-08-25 21:35
Saywee// På vilket sätt har SAS påverkat reglerna i den danska ligan? eller Barclay påverkat Premier League?
Det är ju som att påstå att Behrn bestämmer allt på vallen för att han köpte arenanamnet.

Tycker dock att det av nostalgiska skäl skulle kännas fel att byta bort allsvenskan som namn, men det är ju en annan sak.
Örebro ÖSK Fans
2011-08-25 21:28
valerinho

vad tycker du om min start11a och bänk en bit ner? vi tänker oftas lika har jag märkt,,=)
Örebro Bulten i Boo
2011-08-25 21:26
Saywee// Slumpen är förlorarens fåfängliga förklaring vilken vinnaren inte behöver bry sig om... Var det en slump att Ola Rydstrand först åkte ur Allsvenskan med Åtvid, gick till ÖSK och var direkt med och spelade oss ur samma serie för att sedan gå till AIK för att omgående åka ur också med dem...?
Örebro KCMarten
2011-08-25 21:23
Saywee //

Man kan i alla fall glädjas åt att Djurgården förmodligen åker ur i år. ;-)
Örebro Valderinho
2011-08-25 21:18
Vi kan inte vara säkra på att Haddad eller för den delen Attashkadeh kommer vara skadefria nästa säsong. Jag räknar med att Staaf inte får förlängt. Då är det bara naturligt att ta in Sise. Vi måste vara säkra på att centerpostionen är helgarderad, det funkar inte annars. Attashadeh är dessutom en helt annan speltyp än Haddad. En blandning mellan Staaf och Haddad.
AIK Saywee
2011-08-25 21:13
BiB, det är nog slumpen, en vanlig företeelse i dagens verklighet ...
Örebro Bulten i Boo
2011-08-25 20:51
Vad kommer det sig egentligen att alla lag Joel Riddez går till blir bottengäng just då, när han går dit alltså...?
Örebro Kiss Härenstam
2011-08-25 20:49
Snorungen Ajdarevic gnäller på tränaren och sparkar ner vattenflaskor när han blir utbytt i 86.e, dessutom vid ledning.. Riktigt skönt att han inte är kvar.
AIK Saywee
2011-08-25 20:47
DaSa, den människa som bara vill pröjsa och vara glad i dessa "kommersiella" sammanhang är inte ännu född ...
Örebro Bulten i Boo
2011-08-25 20:46
DaSa// "isläningen på lån"??
AIK Saywee
2011-08-25 20:34
DaSa, vad innebär det att sälja namnet Allsvenskan?

Vilka får ta del av pengarna, "alla svenska lag" eller bara de "allsvenska", hur kommer de att fördelas?

Den som köper ett namn, på vilket sätt vill han eller hon vara med och styra i Allsvenskan´s framtida regler?

Det räcker inte att tro, att de som betalar inte kommer att ha något att säga till om, för då är de ju totalt puckade, strö pärlor för svin?

Hur blir Allsvenskan eller svensk fotboll bättre av ett nytt namn, jag tror inte det handlar enbart om en massa pengar från ngn enskild person, det handlar om spelare, spelkvalitet, publik och sponsorer och mycket annat ... inte ett nytt namn!

Jädra trams rent ut skrivet ...

Jag tar det igen, money can´t buy everything!
Örebro DaSa
2011-08-25 20:08
Saywee/ För att återgå till gårdagens diskussion. Vi säljer ju våra tröjor och arenanamnet, jag förstår fortfarande inte varför det är så farligt att sälja namnet allsvenskan. Sen tror jag absolut inte att en eventuell köpare av namnet kommer ha ngt som helst att säga till om, de får bara pröjsa och vara glada:)

Så länge som vi har Haddad och William så tycker inte jag att vi skall värva Sise. Tror att han är en grym spelare med potential men jag tror på både Haddad och William om de håller sig skadefria.

Nej, gör klart med Skulason (kontrakt nu och anslutning efter säsongen) och isläningen på lån och börja leta efter en grym vänsterback som vi kan värva efter säsongen.

Till sist, ngn vet om det finns en sammanställning av alla allsvenska bosmanspelare?
Örebro ÖSK Fans
2011-08-25 19:51
Herremannen

Jag räknar med att Haddad gör målen...men det vet vi ju inte..
Örebro Krontorps
2011-08-25 19:51
Herremannen /
Haddad kan lätt göra 15 mål på en säsong om ha kan hålla sig hel.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-25 19:45
ÖSK Fans//

Jag ser hellre att ÖSK satsar på någon yngre vänsterback än Wowen nästa säsong.
AIK Saywee
2011-08-25 19:37
ÖSK Fans,

11+bänk= 18

... och fyra utlånade, vilka i övrigt ingår i truppen?

... eller räcker det med 18? Fast å andra sidan skrev du ju drömelva ... du kanske hoppas på att vi bara behöver använda 18 spelare? Men Joe Sise har för fula armbågar, det är minst 3 avstänginngar på honom ...

... jag vill inte låna ut Yasin ...
Herremannen
2011-08-25 19:37
ÖSK Fans//

Finns inte en chans att ta guld med den elvan, för att kriga om guldet krävs det en målskytt som kan göra en sådär 15 mål under säsongen, en sån har vi inte tyvärr.

Sammy är så värdelös och slår bort alla våra fasta situationer till intet, vilken annan vänsterback som helst i allsvenskan föredrar jag framför honom.

Vill inte heller döma ut någon på förhand men Eidur måste bygga på sig lite fläsk eller muskler (helst muskler) då han är alldeles för tanig och klen som mittback, jag tror tyvärr att han floppar.

Håller med dig angående utlåningarna!

Jag tycker man ska prioritera såhär:

1. Målskytt
2. Vänsterback
3. Mittback
4. Def mitt
Örebro ÖSK Fans
2011-08-25 19:24
här är min dröm11a inför nästa säsong.

----------------------------Alvbåge----------------------

-----Emil salmonsson------Eidur---Wiken----------Sammy-----

---------------------------Berger---Skulason----------------

----------------------------------Nordin--------------------------------

------------Valdet--------------Haddad-----------------Paulinho-------------

Bänken: Joe Sise, Haginge, Per, Atachkadhe, Nurme, Astval och Kushtrim.

utlånade spelare: Yasin, Dennis, ibrahim och Holmberg.

Med denna 11a tar vi guld nästa år..Notera att alla nyförvärven går som bosman=)
Annons: