/fotboll/osk/forum/3799.aspx/fotboll/osk/forum/3799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-06-28 16:11
Ni får ursäkta mina vänner, men i dagens samhälle, tror jag minimalt på klubbkänsla, från de aktörer som avlönas av en klubb.

"Klubbkänsleuttalanden" idag är nog bara ett spel, att vinna egen profit, vore underligt annars, i en värld fylld av pengar.

Klubbkänsla finns till största delen hos supportrarna?

Heja SPORT!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-28 16:11
Sedan ska man väl inte ta allt för seriöst på vad expressen skriver. Va det inte expressen som skrev att Alvaro Santos var nästan klar för ÖSK i vintras?
AIK Saywee
2011-06-28 16:02
Fatcit, 15:53, detta benämns TT "TASKIG TIMING"
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-06-28 15:55
Tycker vissa ska vara försiktiga med sina uttalanden på olika typer av tidnings-koka-soppa-på-en-spik-artiklar...

Det ÖSK-Karl skrev om att inte sälja till annan Allsvensk klubb, verkar inte heller det vara helst förankrat...
Örebro Fatcit
2011-06-28 15:53
Jag kan ingenting om att vara Sportchef.

I min värld så måste det viktiga vara att inte ha utgående kontrakt på de viktigaste spelarna i laget samtidigt...

ÖSK har tajmat in alla...

Alvbåge (top 3 målvakti i Sverige) -2011
Nordin (Januariläger i landslaget) -2011
Almebäck (Avbytare i landslaget) -2011
Bedoya (USAs landslag) -2011

Örebro Conjuration
2011-06-28 15:50
Jag har inga problem med att Nordin säljs till MFF men då vill jag även ha en bytesaffär utöver ekonomisk ersättning som t.ex. Dardan Rexhepi eller Pontus Jansson...

Vilket MFF aldrig kommer att gå med på så Nordin stannar här ;)
Örebro Fatcit
2011-06-28 15:47
Krontorps// I mitt sätt att se på det är/var ÖSK bara dumsnåla!

Att Nordin inte var sugen på att förlänga förra året berodde nog på att han som mest erbjöds ca 60 000 i månaden som förslag. Om han fått det dubbla hade dessa pengar tjänats in många gånger vid en försäljning i år. Det har istället lett till att ÖSK nu tvingas att höja lönen till det trippla alt sälja honom gratis.

Samma visa som Astrit!

Bitter? Njae =)
AIK Saywee
2011-06-28 15:35
Krontorps, intressant konstaterande angående Nordin och John.

Jag känner också att deras "bäst före"-datum kanske passeras när som helst.

Detta är intressant i eventuella förhandlingar både för ÖSK och för eventuellt framtida klubbar och naturligtvis även för dessa spelare.

Jag grundar detta på den "tendens" som jag upplevt genom åren innan och under detta år, beträffande just dessa spelare. Det känns inte som att de kan bli bättre (långvarigt), men jag kan ha fel ...
Örebro Krontorps
2011-06-28 15:26
//ÖSK KRILLE
Det är lätt att säga att man alltid ska ha långa kontraktstider kvar på viktiga spelare men vi supportrar har ju nu med tiden lärt oss att ÖSK inte kan förlänga kontrakt på eget bevåg för att det passar dom (och oss).
Även spelaren och kanske framförallt spelarens agent måste vara med på noterna.

Att Nordin inte var sugen på att förlänga förra året när han hade en formtopp och ansågas vara bästa mittfältaren i AS är ju inte så konstigt.
Och Alvbåge hade väl då fortfarande en dröm om ett utlandsäventyr.
AIK Saywee
2011-06-28 15:22
Jag börjar få en känsla som jag bör förklara ...

... när man tror att hoppet finns, för toppplaceringen, dvs när vi möter "bottenlag", vad nu detta är för något, så händer det att ÖSK "kollapsar".

... när man tänker, nu är det kört, typ "dä går allri, dvs när vi möter tungt motstånd, vad nu detta är för något, då jädrar spelar vi som gudar.

Det är konstigt det där, men det har hänt många gånger, glömmer aldrig spelet mot Helsingborg på BA :)

Jag tror och hoppas på 4 p (minst) i dubbelmötet mot knallarna, vinst hemma och oavgjort borta, eller tvärtom, skitsamma ... eller dubbelvinst ...

... vi skall fortsätta att spöka!

PS, det handlar ju naturligtvis också om min eviga kamp, på campingen, mot dessa boråsare, som översvämmar Kattegatts kust sommartid.

SPÖKET LEVER :)
Örebro Fang
2011-06-28 15:21
Vågar man hoppas på ett mittfält med Nordback-Kihlberg-Wirtanen till hösten? :)

Nej men säljer de Gerzic till MFF kan de ju lika gärna lägga ner guldsatsningen för den här gången. Byt tränare och börja om på nytt helt och hållet med de talangerna som finns i laget och ge dem några år.
2011-06-28 15:15
"ÖSK-Karl//

Håller med dig att man inte ska panikköpa, men utan Gerzic och Bedoya så ser det inte bra ut. Då Sixten inte verkar ha något förtroende för våra unga mittfältare på bänken. Så kommer nog Kihlberg och Nordback få forsätta spela från start.
Örebro Deviation
2011-06-28 15:09
Mogren!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-06-28 15:04
Som jag ser det nu när ändå AS-guldet är kört är att inte panikköpa, se till att ha en fortsatt bra ekonomi, men självklart måste truppen vara tillräckligt stark för att inte åka ur AS.

Men mycket viktigt, se till att få hem Axén till nästa säsong och sälj inte Nordin inom Sverige, eller någon annan spelare vi vill behålla.
2011-06-28 14:52
Det jag kan tycka är att ÖSK borde ha förlängt i alla fall med Alvbåge och Gerzic redan förra sommaren med 3år vardera. Då kanske man hade sluppit den här situationen, att så många viktiga nyckelspelare har utgående kontrakt.

Nu sitter de där uppe på kansliet med skägget i brevlådan och måste paniksälja spelare för att få in pengar så de har råd med likvärdiga ersättare.
AIK Saywee
2011-06-28 14:38
Telle 11:34, mycket bra inlägg, jag har inga tillägg!

Krille 12:30, oxå ett bra inlägg, om båda drar (Nordin, Bedoya), vilket är troligast i nuläget, men vi vet inte när, det är det som gör det så svårt, att få kontinuitet i lagspelet och stör framtidstron lite grann.

Men, om båda drar "snart" och vi lyckas värva en mittfältare av hög klass, tar det en tid att anpassa/skola in denne mr M?

Fast det luriga är att för tillfället funderar jag mest över backlinjen, vi har ju ett överflöd av duktiga mittfältare, vi behöver kanske skaffa en mr B?

mr F har vi väl tillräckligt av?

ÖSK är "lite" rörigt just nu inför framtiden (för mig som supporter), tusen frågor, ingen lugn och ro ... upp och ned i tabellen, köp och sälj, form och ickeform, Sixten hit och dit, puuuuh, hur skall det sluta?

Heja SPORT!
Örebro Steiger
2011-06-28 14:34
oroT (Berra - Le lion Indomptable) //

Jag tror också på förlängning..
Örebro Steiger
2011-06-28 14:34
Det är ju ett etablerat förhandlingsknep att släppa in andra intressenter för att visa att man är eftertraktad.

Jag hoppas att detta bara är ett sådant förhandlingstrick.
Örebro ÖSK Fans
2011-06-28 14:31
Nordins uttalanden är ruttna....
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-06-28 14:28
"Ni får se snart" <---hur ska man tolka Nordins avslutande ord? Jag har på känn att det blir en förlängning men vågar man hoppas? :)
Örebro Deviation
2011-06-28 14:22
Klubbkänsla my ass!
Örebro 36310099B
2011-06-28 14:08
Biljett till Sarajevo-ÖSK Check! ;)
Benny Böckling
2011-06-28 13:16
Biljett till ÖSK-Sarajevo-Check!
Örebro ÖSK Fans
2011-06-28 13:04
Går Nordin till ett annat allsvenskt lag tycker jag han är en stor skit...Han har noga påpekat kärleken till Örebro och laget..Eller är det bara tomt prat för att bli fansens gullegris?

Örebro Ståplats är bäst
2011-06-28 13:00
Tappar man både Ale och Nordin under sommarfönstret får man sätta upp en annan målsättning,då gäller det enbart att säkra nytt allsvenskt kontrakt,någon högre målsättning går inte att ha när man tappar sina två bästa mittfältare.Förläng nu Nordin!
2011-06-28 12:56
ÖSK borde chockhöja priset, så Malmö får pumpa upp med den stora plånboken! Sedan om Malmö vill betala är ju en annan femma.
Örebro widemarsh
2011-06-28 12:50
Säljs Nordin till Malmö kan vi lägga ner alla tankar på att bli ett stabilt topplag i framtiden. Man kan inte förstärka sina konkurrenter med sina bästa spelare, det håller inte. Möjligtvis till ett enormt överpris, Minst det dubbla mot vad man skulle kunna få av en europeisk klubb.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-06-28 12:41
Pille-Riin Pöllu//

Stämmer, Jan Karlsson sa under upptaktsträffen förra året eller om det var året innan att spelare som platsar i ÖSK inte skall säljas till konkurenter, så det är som du skriver upp till bevis.
2011-06-28 12:35
Glömde länk :)
2011-06-28 12:34
Daniel Sobralense kanske skulle vara nått för ÖSK om Gerzic drar?
Annons: