/fotboll/osk/forum/3792.aspx/fotboll/osk/forum/3792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-07-01 18:05
BosniaHercegovina, jag gillar din lagtröja, men varför kan du inte stå bland Kubanerna, där är det mycket svartvitt.

Komma ner till Örebro, vad menar du med "ner", menar du inte upp?
Örebro Bastard on Parade
2011-07-01 17:48
BosniaHercegovina//

Hoppas direktlänken fungerar, men där kan man i alla fall köpa biljett. Jag har dessvärre inte hittat någon information om biljetter till bortaklacken. Vanligtvis är det östra läktaren som gäller för bortasupportrar, men det går inte beställa biljett dit.

Testa ring Örebrokompaniet på 019-21 21 21. De säljer också biljetter och bör ha mer information. Deras öppettider:
må-fre 10.00-18.00
lör-sön 10.00-16.00
Örebro Hahne
2011-07-01 17:42
Alven
Wirtanen- Hagge- Wicken- Rundningsmärke :)
Bedoya- Gerzic- Paulinho
Astvald- Attack- Rama

byten: Per, yasin eller ibrahim o sist berger om inget oväntat händer med ngn
Örebro Stravinski
2011-07-01 17:38
Telle/

Jag tycker i alla fall att Berger var riktigt bra. Fast det kanske inte var så svårt att var bäst i ÖSK denna kväll. Han höll i bollen lagom mycket och länge samt slog utmärkta långa passnigar. Han låg bl.a bakom första målet.
AIK Saywee
2011-07-01 17:20
Men eftersom jag är optimist så tror jag nog att "spöket" plockar 4 poäng mot Elfsborg, i dubbelmötet när AS vänder, MINST 4 p :))))

Det är i alla fall vad jag förväntar mig av denna fantastiska svartvita trupp, med en duktig laguttagare och utmärkt coach och duktig tränare, allt annat är ett fiasko! Det kan bara inte gå fel?

HEJA SPORT!
AIK Saywee
2011-07-01 17:14
go_osk och Telle, jag tycker verkligen om ert resonemang kring starelvan, synd bara att det är Sixten som bestämmer :(

Stravinski och pemo, mycket intressanta inlägg, men glöm inte att det är Sixten bestämmer :(
Örebro Telle
2011-07-01 17:06
Vi irrade bort oss i Åtvidaberg (ett konststycke i sig, med tanke på Åtvidabergs storlek...), så vi missade den första kvarten. Av det vi ändå hann se i första halvlek tyckte jag dock inte att Berger imponerade, snarare tvärtom. Nu var ju hela laget rätt blekt i första, visserligen, så det går knappast att lasta Berger för det i och för sig.

Hur som helst spelade han upp sig rejält i andra halvlek, och var riktigt bra då, så jag ser gärna att han får chansen även mot allsvenskt motstånd vad det lider. Att ge unga talanger chansen i skarpt läge verkar dock inte vara Sixtens starkaste sida...
Örebro pemo
2011-07-01 16:51
Mycket bra skrivet Stravinski.
Det är ju när man gör " en Berger " som man gärna vill få en förklaring vad som fattas. Det var ju fler som nämnde Bergers insats i den matchen.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-01 16:42
Elfsborg besegrade CS Fola Esch, Luxemburg med 4-0 i Europa Leauges första kvalomgång.
BosniaHercegovina
2011-07-01 16:11
Bastard on Parade

Vet du var man kan köpa biljetter via internet? Hur mycket kostar en biljett?
Örebro Stravinski
2011-07-01 15:53
Apropå mittfältet. Var ingen här i Åtvidaberg och såg Berger? Han var lysande. Tillsammans med Alvbåge, och delvis Wickström, är det hans förtjänst att vi nu är i semi. Efter matchen skanderade Kubanerna: "Emil Berger, Emil Berger".
Själv kom jag att tänka på intervjun med Sixten efter Häckenmatchen för knappt två år sedan då Bedoya som inhoppare gjort två sena mäl och fixat en poäng. Sixten fick frågan hur han i fortsättningen skulle kunna hålla Bedoya utanför startelvan. Sixten svarade inte, men fortsättningen känner vi. (Bedoya har alltså bara varit ordinarie i ÖSK.s startelva under mindre än två år). Nåväl, den där kvällen i Åtvid tänkte jag att detta var Bergers genombrott. Det skulle dessutom komma tre matcher med lämpligt motstånd i AS; HBK, Djurgården och Mjällby. Men icke, Emil fick ingen chans. Nu väntar två matcher mot Elfsborg och Sarajevo. Betydligt tuffare. Kanske inte lämpligt att nu ge Berter den chans han förtjänar.
Örebro Bastard on Parade
2011-07-01 15:28
Köpte biljett till Sarajevo-matchen tidigare idag på Örebrokompaniet. Det var några som skulle köpa sittplatsbiljetter till Elfsborg precis innan, men alla bra platser var så gott som borta. Ser ut att kunna bli en bra publiksiffra.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-01 15:07
Fattar inte varför man ska kunna köra med både Bedoya och Per?

Liknar ju den verklighetsbefriade 10-års diskussionen om att man inte kunde ha både Källström och Svensson på plan samtidigt i landslaget. Det gick alldeles utmärkt givetvis. Är väl bara att Bedoya och Johansson får olika uppgifter på plan, trots att de är lika som spelare.

BosniaHercegovina
2011-07-01 15:01
Tja killar! Har en fråga angående biljetter. Har tänkt att komma ner till Örebro och titta på Örebro-Sarajevo. Vill helst stå med Sarajevo-fansen. Vet någon vart, hur och när man kan fixa biljetter? Via någon sida eller på plats ?
Örebro Telle
2011-07-01 14:55
PIlle / Du kan ha en poäng där med Per Johansson. I första hand är det väl energin, löpviljan och förmågan att gå in och riva lite som man vill se från honom, och det är ju onekligen mer Bedoyska egenskaper än Kihlbegska.

Oavsett vilket har det saknats en del djävlar anamma i många matcher på slutet, så både Bedoya och Per Johansson har kvaliteter som är högst välkomna, även om man väljer att inte spela dem samtidigt.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-01 14:50
pemo // Nej Sixten kommer inte att plocka bort både Kilen och Nordback.

Men om Bedoya säljs kommer Sixten skicka en signal till oss vem han ersätter Bedoya med. Blir det Nordback-Kilen-Nordin. Gärna spetsat med Pauhlino centralt...Ja....Då kommer inte jag sörja ifall vi får en ny tränare till nästa säsong
Örebro pemo
2011-07-01 14:47
Tja, tror ni verkligen att Sixten plockar bort både Nordback och Kihlen?
I så fall blir väl Bedoya den som startar defensivt, enligt tidigare matcher.
Enligt träningsrapporten som gick att läsa på Eyrabloggen så verkar anttonen har ljumskproblem igen. Samma som Haddad? Operation?

Men, vad har vi på bänken som försvarsspelare då?
Kushtrim, Josef, Yasin, Staaf känns knappast som något för baklinjen precis.
Nordback?
Och vd händer om någon av Hagge eller Wiken går söndar?
Samt att Sammy står på två varningar.
Huga, det kan bli många omändringar i returen.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-01 14:45
"Problemet" som jag ser det är att Per J inte i första hand passar att ta Kilens roll utan snarare Bedoyas roll. Jag ser istället att Per får chansen när Bedoya säljs och när han byts ut.

Edit: Såvida man inte väljer att köra Gerzic eller Bedoya i balansrollen
Örebro Salt&Peppar
2011-07-01 14:39
go_osk//

Precis på pricken bra uppställning. Dags för Per nu.

Per Johansson vi tror på dig, du har en jävla potential!! KÖR HÅRT!!
Örebro Telle
2011-07-01 14:35
Angående anfallstrion och uppställningen på söndag: Visst har Paulinho potential, men Atashkadeh känns mer naturlig centralt. Han rör sig mer som en center, och är i mina ögon den ende i kvartetten som Sixten provat i Haddads frånvaro som oftast befunnit sig på rätt plats när bollen väl kommit. Varken Rama, Lushtaku eller Paulinho har känns särskilt bekväma centralt. Även om alla tre har slitit hårt när de fått chansen i center-rollen, har det inte känns som att de riktigt har förstått när eller var löpningarna bör tas, eller på vilka ytor.

Paulinho-Atashkadeh-Rama skulle jag helst se, med andra ord.

Jag håller för övrigt med go_osk om att det skulle vara roligt att se Per Johansson från start. Det börjar bli hög tid att ge honom lite speltid om man menar allvar med att behålla honom i truppen.
Örebro go_osk
2011-07-01 14:08
Min uppställning:

Alvbåge
Wirtanen-Haginge-Wikström-Wowoah
Johansson-Gerzic-Bedoya
Paulinho-Atashkadeh-Rama

Om Anttonen är tillgänglig för spel så går han givetvis in på högerbacken.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-01 14:06
Jag hoppas verkligen att William startar centralt. Annars blir jag faktiskt mållös.

För mig är anfallslinjen

Pauhlino--William--Rama

oerhört självklar

Örebro pemo
2011-07-01 14:01
Den mest troliga uppställningen på söndag:
Alven
Wirtanen - Hagge - Wkström - Sammy
Nordback - Nordin - Bedoya
Astvald - Paulinho - Rama

om han nu inte plockar bort Astvald igen. Då flyttas Pålle ut och Wille in.
Eller??

Inte finns det väl så mycket annat som kan hända.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-01 13:50
OREBRO ÄR BÄST I SVERIGE!!
Örebro Lekiller
2011-07-01 13:00
Örebro = Sverige bästa idrottstad!!!!

Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-07-01 11:34
....en liten klubb på Varaslätten. Där brukar ju Degerfors normalt dammsuga spelarmarknaden, men denna gång, och också vad gäller Tores bror Inge så hann vi dock före!
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-07-01 10:08
ÖSK-Karl// Nä, Tore Lennartsson är västgöte. Han avslutade dock sin karriär (med att fixa nya straffar) hos Gefle. Kanske det du tänkte på?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-01 09:39
L/ Kul! Har följt det med... Visst blev vi utnämnda till bästa stad för inte så många år sedan? Göteborg har jag dock svårt att se att vi slår med alla sina lag i Allsvenskan, och typ alla andra sporter med.
Örebro Lascaux
2011-07-01 09:30
Idag kl 13 presenterar SVT Sport "Sveriges bästa idrottsstad". Av totalt trettio nominerade städer, återstår nu endast två, Göteborg och Örebro! Kul!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-01 09:01
Pille/ Inte lika säker som dig att det är skitsnack utan helt eneklt olika sidor som för sin egen talan för att gå med rygg fri. Tror sanningen ligger ngn-stans mittemellan. Visst sjutton kunde man säkert skrivit längre kontrakt, men då med annan lönenivå. Men visst borde vi jobba på att få till en kultur av längre kontrakt.
Annons: