/fotboll/osk/forum/3791.aspx/fotboll/osk/forum/3791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-02 21:32
Om man får drömma någorlunda realistiskt så vill jag från 2012 se att ÖSK ger Axén ett 4-årskontrakt o att Pelle Ohlsson ersätter Sjögren som sportchef.

Då tror jag att Jan Karlssons vision om SM-guld 2015 är möjligt, sedan räknar/hoppas jag att vi slår Ellos imorgon. Tror spöket lever men att det inte räknat med Kihlens frispelning av en Ellos-spelare förförra året.

Förövrigt han man undra vad Henke skall skylla på efter förlust med 5-1 borta mot Falkenberg? De har ju inte konstgräs! Man får hoppas att Henke återhämtat sig från de tredje gradens brännskador han fick i sveriges bästa idrottsstad för några år sedan!
Örebro Grixx
2011-07-02 21:10
Jag gör mitt bästa att avhålla mig;-). Jag har missat några möten med AF (anonyma forumister)...men jag ska klara av det;-)
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-07-02 20:58
Grixx// Jag tycker nog att du tjötat igång i gammal god anda med tre inlägg på raken mellan 18.48 och 19.05 ;-)
Örebro Grixx
2011-07-02 20:51
Bertil i Boo// Skulle inte sluta men nästan. Det är som en kall pilsner...svårt att avstå.

..i vart fall så orkar jag inte tjöta som jag gjort förut, det tar för mycket kraft och det finns vettigare saker att göra.
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-07-02 19:46
Grixx// Inte länge du kunde hålla ditt löfte.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-02 19:42
Gefle är i en makalös form just nu
Örebro Grixx
2011-07-02 19:05
Kanske Gais är på väg att hämta upp, 1-3...de har kapacitet framåt att fortsätta upphämtningen....men blir lite chansartat bakåt.
Örebro Grixx
2011-07-02 18:48
Royboytoy// Kontinuitet är otroligt viktigt men skador har gjort sitt, en stor konkurrens och inslussning av yngre hjälper till. Kort säsong innan AS med alla spelare har ytterligare spätt på frågetecknen för anfall, hur och med vilka.
Örebro Grixx
2011-07-02 18:39
Jovisst är det imponerande med Gefle som på ynka 20 minuter leder mot Alecs Gais med 0-3 i Göteborg. Kanske ett strå ytterligare för att Alec får sluta träna Gais i år. Återstår att laget åter hittar spåret de varit inne på de senaste matcherna. De har ju ett sjukt fint anfall med otroligt bollskickliga spelare. Kul med Basse som startman snabb som tusan men inte lika bollskicklig som Santos och mr W.

Detta mot ett Gefle som spelar samma kontringsfotboll som Örebro gjort i några decennier. Dvs ett lag som kontringsslår vid omställningar. Oftast harvar man på nedre halvan av AS att man balanserar på nedflyttningsstrecket i tid och otid.

I år ritar alla ett kors i taket och det mesta trillar i deras väg....one hit wonder?
Bara att se när Orlov går om laget faller. Dahlberg kanske inte är lika attraktiv men intresse kan säkert finnas.
Örebro Miroslav kuba
2011-07-02 18:24
Det är ju Sjukt det Gefle håller på med!! Hur länge ska dom hålla? Nån som tror dom kan ta SM-Guld?? Förmodligen inte och just därför så kan dom göra det!!
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-07-02 18:19
Sitter och kikar på GAIS - Gefle, 0-3 efter 20 minuter. Gefles anfallare är stekheta, dom vinner verkligen varenda duell. Det räcker för Gefle att slå ett hyffsat inlägg så är Orlov och Dahlberg där och gör mål. Viss skillnad mot ÖSK, inläggen når aldrig någon ungefär. Hur farliga blir Gefle i år???
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-07-02 18:12
Bottenstrid? Jistanes vad det kan svänga snabbt i det här forumet!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-02 17:28
Royboytoy // Jo men ÖSK spelar ju med tre anfallare så klart att det blir större omsättning då pga av skador (och dålig form höll jag på skriva men det har inte påverkat).

Andra lag spelar ju oftast med 1-2 anfallare. Astvald, Paulhino, William, Haddad, Staaf samt till och från Rama har ju alla haft eller känt av skador. Så egentligen är det vät tur att vi har många forwards. Dessutom är väl Yasin & Ibra lite mer av påläggskalvar
Örebro Rulle1983
2011-07-02 17:20
Saeid i Forward är ritkgit bra! och gör riktigt mycket poäng!!
IFK Göteborg Royboytoy
2011-07-02 17:09

Suck...varför är Erik Nilsson på bänken? Ena stunden spelar han, andra gången är han inte ens på bänken.

FÖR STOR TRUPP! -
FÖR MÅNGA ANFALLARE -
9 STYCKEN AV VÅRA ANFALLARE HAR SPELAT!

De är ju för sjutton ett helt lag!

Banta truppen och få laget samspelt istället.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-02 16:51
3-0 till Kalmar i halvtid. Riktig kris i Trelle som läcker som ett såll. Tur att ÖSK lyckades vinna över dem i slutminuten. Övriga lag spottar in mål mot dem.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-02 16:35
Något av det tråkigaste jag sett i år: SFC - IFK (gääsp)
Örebro Miroslav kuba
2011-07-02 15:20
Se där ja!! 1-0 till Sverige i dam-VM och vem gör mål ? Jo självklart En Örebroare Lisa Dalqvist!! Örebro bästa Idrottstaden i Sverige var det va?! VI ÄR ÖVERALLT!!! :)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-02 13:45
Haddad har som mål att bli spelklar till EL
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-02 13:38
Lyssnar på Sommar med Henke. Väntar med WM-matchen tills Henke är klar. Verkligen bra
Örebro Miroslav kuba
2011-07-02 13:33
Örebro är Sveriges bästa idrottstad!!! Såååå rätt!!! Fan vad grymma vi är. Hoppas ÖSK kan visa det mot Elfsborg!! Dags för en seger nu!! 1poäng mot tre bottenlag är inte okej. Nu möter vi ett topplag då vinner vi!! Bedoya är väl tebax? Tror ni han spelar från start el är han sliten? Hur är läget med Haddad? Hörde han var osäker till spel igen. KÄMPA ÖSK!!!
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-02 13:23
Japp,blir säkerligen en härlig match i morgon...vill även passa på att hälsa alla Elfsborgsfans välkommna till sveriges bästa Idrottsstad...
Elfsborg IRON MAIDEN
2011-07-02 11:24
Väl mött i morgon
Örebro Ziggy S.
2011-07-02 00:10
Vad tror vi, blir dom mer än 40 bortasupportrar hemma mot Sarajevo?
AIK Saywee
2011-07-01 23:43
Grixx, apropå Alec, hittade jag precis en sportbilaga från torsdagsGT´n.

Månadens GT lag (de allsvenska göteborgslagen + Elfsborg) innehöll mest GAIS´are och lite om tränaren Alexander Axén.

GT´s kommentar om Alec ...

"Alec" har gjort Gais till ett topplag. Han är en stark karaktär, och har lyckats få ut det bästa ur sina spelare i juni månad"
AIK Saywee
2011-07-01 23:15
Efter omgång 16 har vi troligtvis 26 p, jag känner det i min själ!

När hoppet börjar tryta, slår ÖSK till och presterar oväntat, fantastiskt, underbart :)

Jag skall nu "bese" två konstgräsmatcher på BA, hemma och borta.

SPÖKET LEVER!
Örebro Grixx
2011-07-01 20:30
Alecs absoluta favoritspelare är utan tvekan Kilen och så länge han vill spela så tar Alec ut honom i startelvan;-)
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-01 20:11
Hahne//

Tack, du fick mig att skratta förlösande, "vänsterback" rundningsmärke i din laguppställning! ÖSK skulle lika gärna kunna ställa en orange kona där. Men vad enkelt det skulle vara att låta Per J spela där istället, men inte med Sixten, nej, nej Wowoha är så given att han t.o.m fick kontrakt för nästa år.

Ge oss Axén, Wiktorsson (gratis?) och en bra vänsterback så blir ÖSK giftiga nästa år!

Snälla Sjögren, förläng inte kontrakten med Kihlen o Nordback så de även gäller nästa år. Tillräckligt illa att du gav Wowoha tvåårskontrakt inför denna säsong.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-01 18:59
Emra i farten...
Örebro Telle
2011-07-01 18:10
Stravinski /

Jag tyckte nog Berger stundtals såg lite vilsen i första halvlek. Men å andra sidan, med tanke på den minimala speltid han har fått vore det ju konstigt annars. I andra tyckte jag att han var kanonbra, och såg ut att hänga med i tempot på ett helt annat sätt än i första, så sett över hela matchen gjorde han en kanoninsats, jag håller med dig helt. Särskilt med hänsyn till förutsättningarna, eller bristen på förutsättningar snarare, eftersom han knappt fått spela. Det är imponerande att komma in i det så fort, men jag tycker ändå det märktes att han behöver matchas lite mer för att kunna möta allsvenskt motstånd från start. Och då är vi nog tillbaka till SIxten igen... :)
Annons: