/fotboll/osk/forum/3787.aspx/fotboll/osk/forum/3787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Robben 82
2011-07-03 19:26
Det här är fan sista gången jag sätter min fot på behrn arena på jävligt länge(undantag europaleague som jag tyvärr redan köpt biljetter till)!! Var har vårat fina spel tagit vägen från förra året? helt bortblåst!

Och så en sak till skicka Wirtanen och Astvald upp på läktaren måste finnas bättre spelare i div4.
Örebro Aleq
2011-07-03 19:20
Jag förväntar mig att 6-10 får sparken snart och att man plockar tillbaka Axen
AIK Saywee
2011-07-03 19:18
Finns det några bra ursäkter eller något att skylla på, en sådan här medioker kväll på BA?

Snart är AS spelad till hälften och tabellen är ingen rolig läsning :(

Nu kan det väl bara bli bättre, jag förväntar mig att 11 svartvita gubbar jobbbar stenhårt på Borås Arena, för det är dags att börja klättra i tabellen och hålla undan nedårt!
Örebro Grixx
2011-07-03 19:17
Godzilla Hårddisksson // Bra inlägg!

Saywee// När man pratat med tränarna så är de flesta ense om att många lag är lättlästa och så är det...men samtidigt svårstoppade. I dag var det individuella misstag i början som strulade till det. tyvärr ville så många ta tag i spelet men glömde att allt är ett lagspel.

Visst på plan så såg alltför många "risiga" ut. Det spelades för svårt och man såg ett lagspel bara de första 8 minuterna....sedan var motståndarna bra också.

Mycket hybris i supporterleden tidigare leder till att några förluster är en nära döden upplevelse.
Örebro Farside
2011-07-03 19:17
jag blir så bitter..
Jag har sett alla matcher denna säsong , alla hemma live och alla borta på tv , och måste erkänna.. ÖSK har inte vart bra i nån match alls iår , vad jag vill minnas.
Bara för att ta några exempel , syrianska , trelleborg och HBK hade lika gärna kunnat vart förluster. vi var inte bra över huvud taget i de matcherna.

Tycker det är märkligt , för det är verkligen något som inte står rätt till i laget tror jag.
Vart var mittfältet idag? om man verkligen tittade på lagdelarna så hade vi bara 2 lagdelar idag... vårat mittfält hann aldrig upp (eller ner)utan det skapas ett stort glapp i mitten (nordback var mer mittback än mittfältare , nordin vill ju ha boll och går således ner för att möta och bedoya ligger och lurar strax bakom atashkade idag.)
Sen mittbackarna.. herre min gud , det här kommer sluta illa för wikström och haginge inger ju ingen trygghet alls , lägg därtil wowoah så har vi nog sveriges sämsta backlinje.

Nej , vi har inget i toppen att göra iår , vi får faktiskt vara glada om vi fixar nytt kontrakt. För.. det har nu gått en halv säsong , och man har hela tiden tänkt att "snart kommer vi igång , det tar tid med de nya spelarna osv..." MEN VA FAN!? en halv säsong?

nej , vi har inget försvar , inget mittfält och egentligen inget anfall heller (knappt ett enda farligt läge på 3 hela matcher.....

SUCK!

Men men , jag står väl där nästa hemmamatch igen , och hoppas , men det börjar kännas jobbigt att betala trots allt dyra pengar för att se ett lag som inte kämpar..
AIK Dexter 88
2011-07-03 19:15
Kan du behärska svenska språket och brnner för sport i alla dess former?
Då är kanske en plats som skribent på SportKollen.nu något för dig!

Vi söker just nu skrivsugna skribenter till vår webbplats. Vi söker dig som kan
skriva matchreferat, skriva om de senaste spelarköpen, granska övergångar, pilla
fram rykten och dig som verkligen kan leverera nyheter av högklass.

SportKollen består av tre sektioner, fotboll, ishokey och basket. Vi söker någon
som kan skriva om såväl Serie A, Bundesliga, La Liga, Premier League, Allsvenskan,
NHL, Elitserien, Allsvenskan, Basketligan och allt där emellan. Känner du att du kan
leverera åtminstonde tre artiklar i veckan? Ansök då om platsen som skribent! Kontakta
Sportkollen över mejl kontakt.sportkollen@gmail.com
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-03 19:12
Enda spelare som får godkänt av mig är Atashkadeh som var bra på att ta med sig bollen på en touch och som jobbade bra i första halvlek. I andra blev ju spelet ännu sämre så han blev ganska sysslolös.

Var ganska bra förberedd på att få se en förlust idag. De är inte bättre just nu.

Bara inrikta sig på att hoppas på framgångar i cuperna istället, de känns viktigare nu när toppstriden är körd i allsvenskan.
Örebro kenya
2011-07-03 19:06
Vi saknar avlastningen och det enkla målen som Haddad bidrog med. Tror att han är nyckeln för att få igång laget. Wille o Palle gör det ok men när övriga laget inte fungerar då behövs det en spelare man kan skicka långt på och som kan stångas i boxen mot två mittbackar.

Hade förmodligen varit bättre med en David Elm på bänken än låt säga Kushtrim eller Paulinho... Stora målfarliga targets växer dock inte på trän.
Örebro cellblock
Det här var absolut den sämsta matchen jag sett, på jag vet inte hur länge. Flera år.
AIK Saywee
Tänker lite på alla som klagar på" dom som klagat på spelet och de senaste resultaten" och tycker att det bara är några få poäng upp till toppen, det svänger så fort, men det verkar ju inte svänga alls, fyra torskar och nu väntar Elfsborg borta. Optimisten Saywee har det tungt just nu, men jag ger fanimej inte upp :)

Heja SPORT!
Örebro Mullis1*
2011-07-03 19:02
Godzilla: Verkar som nån har svårt att se sanningen i Ösk Just nu. Att försvara Sixten kommer aldrig att funka han måste bort, När vi kom 3.5,7 runt åren 94 Visar det klart att Tränaren Är den som påverkar Minst 80%.
AIK Saywee
2011-07-03 19:02
Vad är det för fel på Sixtens offensiva ÖSK, som spelar så trevlig fotboll!

En dag som denna är det inte lätt att vara konstruktiv, det är ju en enda jädra röra. Vilka är felen, för det måste väl finnas ett och annat att förbättra, men inte vet jag. Det verkar dock inte finnas någon flexibilitet, vi är så lättlästa ...?

Bäst i dag var Alvbåge, som fick starta i målet och Ibrahim som byttes ut efter skada, men resten var väl lite sisådär.
Örebro Sogen
2011-07-03 19:01
Jag vill att ALLA finnar, ålänningar eller vad dom nu kallar sig i vår klubb drar åt helvete. MFF får gärna köpa Gerzic men tror inte dom vill ha honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 18:58
Godzilla Hårddisksson //Håller med om att man måste se helheten.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 18:56
Glömde - Jag tycker Ibra förtjänar all credz jämte Bedoya! Jag blev förvånad att Sixten bytte in honom före Pålle men Ibra gjorde det bra! Vilken energi han kom in med! Han var duktig och ville!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-07-03 18:56
Mullis: jag har till skillnad från dig respekt för en tränare som tagit oss till lilla silvret,den största framgången på jag vet inte hur länge. Därför avhåller jag mig från det töntiga mobbande du håller på. Däremot är det helt klart tydligt att något är fel just nu i ÖSK och att något måste hända. En bortaseger mot Elfsborg är en start men med det spelet vi presterar nu...nej,ÖSK måste rannsaka sig själva och vända den här trenden. Hur det ska göras är inte på mitt ansvar utan snarare tränaren och jag hoppas och tror att han kan göra det. Men jag är ÖSK:are ut i själen och kommer fortsätta stötta mitt lag även när det går dåligt. Och peppa spelarna istället för att bryta ner dem fullständigt.
Örebro zxcv
2011-07-03 18:51
Så jävla uselt börjar fan tröttna. ÖSK har inte spelat bra fotboll EN ENDA HEL MATCH detta år. Skandal

Jävla pisselag likvärdigt med 2002 trots namn som Gerzic, Rama, Bedoya, Alvbåge och Astvald.
Söderåt, -Avgå Sixten!
2011-07-03 18:50
Spelarna förtjänar inte publiken som var där idag, tycker synd om er som satt i rusket och fick uppleva detta skit.

Man ser ju hur ledningen har tänkt att anfall är bästa försvar då vi har kanske allsvenskans sämsta? försvarslinje nu utan Almebäck men ett stort överflöd av forwards.

Truppen var vid säsongens start god för en topp 6 placering i mina ögon, det finns egentligen bara två parter att skylla på för dessa dåliga resultat och det är ÖSK-ledningen samt Sixten Boström.
Örebro Grixx
2011-07-03 18:46
Pille-Riiin// Bra inlägg och konstruktivt!
Xellent
2011-07-03 18:45
Blir så jävla trött på Gerzic och speciellt Sixten. Hur FAN kan han välja att byta ut William när han kan plocka ut Nordback o sätta Paulinho på mitten istället.. Detta funkar ju förhelvete inte, så otroligt ruttet rakt igenom. O Gerzic gör inget rätt längre, helt värdelös. Han verkar inte förstå att fotboll är en lagsport.
Örebro Mac-T
GODZILLA/: Exakt vad jag tänkte skriva. Vi får inte kasta in handduken helt när det går så här dåligt.Det intressanta är hur stödet ska se ut. Den positive i motgång har också ett ansvar att föreslå förändringar till det bättre. Vad vill du ska ske?
Örebro Mullis1*
Godzilla: Well hoppas du vet hur mycket spelarna får för att spela Foltboll i Allsvenskan och det handlar inget om en vanlig "svacka". Med Sixten från Mumindalen och skadade spelare finns det inte mycket att hurra för...
Örebro KCMarten
2011-07-03 18:43
Kernya//

Vi kan aldrig tycka att det är ok med 9 skott men bara ett på mål.

Lägen hade vi, men inga jättelägen. Tvärtom så saknade jag glöden och viljan hos alla spelare. Det var tydlig att t.o.m Rama, som åtminstone brukar spelar för sin egen skull, har tappat sugen.

Sen förstod jag inte varför Sixten bytte ut William K. Bättre att byta ut Nordback och få mer fart i anfallet med Paulinho på mittfältet. vi vet ju att det inte funkar med honom i mitten.

Men det är väl troligare att det regnar i helvetet än att Sixten byter ut Nordback.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-03 18:43
Haginge må vara dålig på längre uppspel men jag tycker han faktiskt spelade upp sig mycket och var bäst i backlinjen sammantaget. Samuel, Wirre och tom Wikström var väl klart virrigare.

Grundproblemet som jag ser det, bortsett från att det nu börjar bli mentalt också, är att man aldrig får in sina motståndare i någon bra press. Det är alldeles för enkelt att spela upp centralt genom första linjen spelare mot Örebro. Det är för stora ytor. Laget är för stillastående och det blir för lite löpningar.

Sixten har främst ett kollektivt problem som jag ser det och det hjälper nog inte att spy på vissa spelare individuellt. Vissa spelar lite för mycket för sig själv (Rama, Nordin) det är sant. Vissa rör sig för lite och vissa presterar inte i önskad nivå. Men Jag tror ÖSK främst måste börja med laget ÖSK. Att få lagdelarna att hjälpa varandra. Att få killarna att inse att det funkar inte utan att alla tar i max.

- Bedoya bäst i ÖSK. Vem ska ta hans djupledslöpningar när han drar?
- Tror att det kan bli lite bättre när Anttonen kommer tillbaka.
- ÖSK behöver en mittback under alla omständigheter och som kan gä rakt in i laget.

Det är bara att jobba på! Alvbåges frånvaro nästa match ger mig ingen större ångest. Jag litar på Nurme.

Ellos tycket jag trots allt inte skapade så mycket i andra trots ytorna de hade och det blev inte riktigt den snurr på kanterna jag trodde de skulle sätta in.
Örebro kenya
2011-07-03 18:42
Kobra// håller med om att backlinjen ser darrig ut och att hagges uppspel idag inte var hundra. Glöm dock inte att han under de första 5 matcherna låg bakom i stort sett varje mål från sin hb position.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-07-03 18:40
Årskorten klippta? Vad skönt att ÖSK har supportrar som stöttar laget i nöd och lust. Just nu är det jävligt mycket nöd och desto mer viktigt att visa ett helhjärtat stöd. Medgångssupportrar betackar jag mig för.
KÄMPA ÖSK!
Örebro Grixx
2011-07-03 18:40
Hagges riktigt usla miss stjälpte lasset. Det började annars bra. Sedan kunde Elfsborg kontrollera det mesta. De har som enda lag varit klart bättre än oss. Bara att hoppas det stoppar vid det.

Mittbacksproblem? ja vi har ingen att stoppa in som Almebäck. Tyvärr.
I vart fall är det enda matchen som vi blivet utspelade. Det har varit fler andra år. Nu är det i vart fall tungt med 10 tappade poäng på raken.

Elfsborg som nu är riktigt bra har tidigare säsong varit ännu sämre pga dåligt försvar....bara en tanke.
Örebro Kung Kobra
2011-07-03 18:38
Går det att lämna tillbaka Haginge till Djurgården? Förutom katastrofinsatsen vid 1-0-målet, så envisas han med sina långbollar som utan undantag går rakt till motståndarna, Jag tror inte att jag har sett honom slå en offensiv pass med rätt adress sedan han kom tillbaka till ÖSK.

Det är nog ganska liten chans/risk att Gerzic skall försvinna till någon annan klubb under säsongen. Sämre och sämre för varje match. Varvar bolltapp med ständiga felpassningar.

Vilken skräckbacklinje vi har nu... Wowoah som rundningsmärke och spelförstörare på vänsterkanten och sedan Haginge och Wikström i mitten. När Almebäck är borta avslöjas Wikström obarmhärtigt som det otekniske och långsamme spelare han är.
Örebro kenya
2011-07-03 18:37
Tycker vi gör en helt ok andra halvlek fram till utvisningen. Bedoya bör göra mål eller i vilket fall komma till avslut med vänstern. Jätteläge för 1-1 och en annan matchbild på slutet.

Josef gör det bra men hade gärna sett Astvald kvar på plan, tycker han såg pigg ut.

Rama och Gerzic tycker jag är de stora besvikelserna. Båda höll i bollen för länge och tappade den allt för mycket. Skapar allt för stora ytor till omställningaar som Ellos utnyttjade.
Örebro Valderinho
2011-07-03 18:36
Sixten har ju motarbetat styrelsen och sportchefen ett flertalet gånger. Den finnen måste bort och det NU!
Annons: