/fotboll/osk/forum/3781.aspx/fotboll/osk/forum/3781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Optic
2011-07-05 02:49
det var ingen stor skillnad på öppningselvan dock va?
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-05 02:26
Okej. Vet inte vad jag ska säga. Din diskussionsgrund stämmer, Valdet spelar för ofta för sig själv. Men nästan allt som följdes därefter känns som lösa spekulationer som kanske förblindade mig från ett och annat vettigt resonemang mellan inläggen.

En diskussion behöver inte vara: A säger sin sak, B sin sak. A försöker övertyga B medan B försöker övertyga A.

En diskussion kan också bestå av att: A säger en sak, B tycker det är fel och försöker slå hål på A:s resonemang. A förklarar vidare medan B fortsätter kritisera.

Jag har svarat på de frågor som jag känt behöver besvaras. Resten handlar om saker jag finner löjliga: som frågan om varför Rama går ensam jämt om det inte är för att spelare är missnöjda men inte vågar säga emot. Ha Ha.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-05 01:32
den oumbärlige//

haha du verkar ju lite smått upphakad. Har ju förtydligat vad jag menat i andra inlägg efter det. Inte heller några frågor vill du svara på. Diskussion för dig verkar bara handla om det andra skrivit. Fattar inte vart du vill komma med den här diskussionen, men fortsätt du för all del...
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-05 00:39
Du skriver ju: "Rama som anses vara enligt våra mått mätt lite av en "superstjärna". Vem kan eller törs säga till honom att spela för laget? Blir ju svårare när han är lagets större stjärna direkt från bundesliga. Och där tror jag det har blivit galet, det är där kärnan där det brustit. "

och menar i övrigt att han är den stora bidragande orsaken. Det är vad jag reagerar på, om jag inte tar upp annat du skriver beror det kanske på att jag inte reagerat. Du skyller dessutom på Rama för att Nordin håller i extra och misslyckas. Sedan skyller du lagets form förutom Rama på andra i ÖSK som inte "törs" säga till honom. Det är där kärnan brustit skriver du.

Jag vet inte vilken insiderinformation du sitter på, men dela gärna med dig. Du menar ju i princip att Rama har immunitet, att hans egoism har smittat av sig på andra och att nu så spelar ingen för laget. Du bygger ditt resonemang på svaga kopplingar, dvs. spekulation. Det får du göra, för all del, så länge det inte bryter mot reglerna. Lika mycket som jag får hävda emot.

Men att Rama ibland inte spelar bollen i rätt läge håller jag med om. Men att hans ovilja att passa ibland, i samspel med att ingen törs säga till honom på match (byggt på spekulation - för att ingen gestikulerar), gör att vi spelar dåligt är - svag argumentation enligt mig.

AIK Saywee
2011-07-05 00:32
Problemet kan vara den som tar ut problemspelare .....
AIK Saywee
2011-07-05 00:30
Svartvitt forever, 22:08, mycket bra inlägg, instämmer!
Örebro tomelin
2011-07-05 00:16
Valdet Rama är verkligen inte orsaken till att ÖSK går dåligt just nu. Tvärtom! Han, Bedoya och Gerzic är de enda som hotar framåt. Jag tycker inte heller han är ego. Han värderar oftast rätt när han bör passa och när han bör gå själv
Örebro Salt&Peppar
2011-07-05 00:11
den oumbärlige//

Ok..? Men om du läst alla mina inlägg så ser du att jag förklarat att det inte bara är hans fel eller orsak. Jag har ytterligare förklarat vidare vad jag menar. Fattar inte varför du inte kan läsa vad jag skrivit, du hänger dig fast vid ett inlägg av flera.

AIK Saywee
2011-07-04 23:56
Jag kör en kortvariant av årets halva Allsvenska och blickar fram emot höstens hela och fullbordade Allsvenska, samt tänker följande ...

Jag hoppas verkligen att inte Helsingborg vinner guldet ENBART tack vare huliganens insats, för det vore så oerhört felaktigt!

Jag hoppas verkligen att inte Syrianska klarar sig (om nu så blir fallet?) ENBART tack vare huliganens insats, för det vore också så oerhört felaktigt!

Våldet i samhället måste väl i rimlighetens namn bekämpas på ett mycket smartare och rättvisare och kraftigare sätt, eller?

Låt inte huliganer eller dicsiplinnämnder påverka eller bestämma hur den allsvenska tabellen skall utformas!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-04 23:46
Jag trodde jag var tydlig. Rama kan bli bättre i många aspekter. Att spela bollen vid rätt tillfälle, att förbättra konditionen så han orkar mer, att värdera bättre. Men till skillnad från dig ser jag inte han som grundorsaken till ÖSK:s dåliga form.

Absolut inte. Det jag reagera på är den svaga kopplingen som görs.
Örebro Karlssson
2011-07-04 23:37
Nu en del ropar på Sixtens avgång undrar jag hur det går med förhandlingarna om ett nytt kontrakt. Någon som har någon information om det?
Örebro Salt&Peppar
2011-07-04 23:33
den oumbärlige//

Du ser inte att jag frågat om du tycker Rama är en bra lagspelare?

Tycker du han spelar för laget, på riktigt?

AIK Saywee
2011-07-04 23:26
"Lovade" tidigare en summering av halva Allsvenskan, men orkar inte anstränga mig, utan blir bara avundsjuk än en gång när jag läser Hallands Nyheters sportbilaga ...

"Ett sargat FFF exploderade och mosade formstarka Landskrona - nu har laget häng på toppen "vilket arbete"

FFF har mängder av skador och sjukdomar, hur bär de sig åt, finns det något att lära därifrån?

Nio poäng och 11-1 på de tre senaste ...

Rodevåg gjorde 4-1 och 5-1

Nu skall jag snart, dessutom planera in en match på Påskbergsvallen, jag vill se ett annat BOIS ;)
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-04 22:55
Saltpeppar.

Jag har inte svårt för egna åsikter. Absolut inte. Varför jag reagerar på dina har jag förklarat. Det är enda anledningen jag diskuterar med dig, för att jag tycker du har fel - det hade inte funnits underlag för en diskussion annars.

Vad är din fråga? Den enda jag kan se handlar om språkbarriärer är den enda orsaken till varför olika spelare inte gestikulerar mot Rama. Och nej, det behöver inte vara så - men hävdar man att anledning till det är att ingen törs säga till "storstjärnan" så har man enligt mig inte mycket att gå på.

Du får yttra dina åsikter fritt, jag argumenterar väldigt sällan mer än en enstaka replik mot någon annan skribent. Men dina inlägg är inte bara åsikter utan också spekulation. Att Rama är grunden till ÖSK:s dåliga spel är en åsikt. Att hans meriter och status skyddar honom från klagande från andra spelare är en ren spekulation. Och den stämmer inte enligt mig.

De flesta ser enbart spelare i match och ingen annanstans. Vad gäller interaktionen mellan spelare utgörs matchtillfällen utav c:a 5%.

Jag kommer ihåg när väldigt många klagade på Wowoah för att han gärna dribblade i pressade lägen. Sedan kom det ut att Sixten ville att han skulle göra precis så för att lösa upp knutarna i motståndarlagens presspel.

Men skitsamma. Du har din övertygelse och jag min. Därför sätter jag punkt för diskussionen "Rama är grundorsaken till förlusterna".
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-07-04 22:13
Jaha, Sixten är fortarande kvar alltså.. Undra vad som ska krävas för att han ska avgå, alternativt få sparken. Vi har varit bra i typ en match på en hel säsong. Det är fel på hela maskineriet.
Örebro Svartvitt forever
2011-07-04 22:08
Har äntligen samlat kraft efter bedrövelsen och läst ifatt härinne. Några reflektioner: När ÖSK mötte Elfsborg på försäsongen var det klasskillnad - ÖSK var klart bättre. Nu var det också klasskillnad - men åt andra hållet.

Vad har hänt? Igår såg jag ett Elfsborg som var ett välsmort maskineri, där alla visste hur de skulle springa och gjorde rätt löpningar, och där alla jobbade för laget. ÖSK kändes som ett hopplock för dagen, och så har det känts länge - en samling spelare som ibland slår en rätt passning men oftast inte. Där samspelet inte alls fungerar och där våra "stjärnor" dribblar tills de blir av med bollen.

Det känns onekligen som om flera därute vill göra allting själva och erbjudas utlandskontrakt - men inte spelar för laget.

Det är helt givet att det måste påverka att flera spelare deklarerat att de inte tänker förlänga medan andra med utgående kontrakt istället för att förlänga tiger och känns på väg bort.

Dagens ÖSK-lag känns lite som resenärer i en väntsal på en tågstation: Det är ingen idé att lära känna varandra och jobba för laget, för flera väntar bara på att få hoppa på nästa tåg. Och så bygger man inte för guld, inte ens topp 6, man får inrikta sig på att klara kontraktet. Och med en sådan trupp är det skandal. Det är nödvändigt att göra något radikalt. Efter matcher som de tre-fyra senaste måste tränaren kunna säga: "Vi var skandalöst dåliga idag, och nu ska vi ta tag i det här." Är oerhört trött på att höra undanflykter som är variationer på temat "men det var inte så illa i alla fall".
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-04 21:58
Mr.Milton//

Ja, du har rätt ÖSK kan inte bättre än såhär just nu. Ändå skall det vanliga gamla 4-3-3 spelas. Vi börjar ligga illa till, varför inte då testa 4-4-2. Vi har ju en hel hög av duktiga mittfältare. Nä, istället skall det malas på med 4-3-3 och som Aspen skrev, gå in o kör. Hur länge skall det fortgå, tills vi ligger i SE. Hoppas verkligen ledningen försöker få hit Benny Lennartsson nu, för detta börjar bli riktigt otäckt.

Sedan att skylla på Rama är ju bara löjeväckande, ingen följer ju honom i hans speed (möjligen Bedoya), vad skall han göra stanna upp o ropa halå, var är ni. Skönt att någon tar i och försöker gå framåt.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-04 21:54
den oumbärlige//

Som du vet har ord flera betydelser och meningar. Behöver ju inte vara som du tolkar dem.

Men du har svårt med egna åsikter verkar det som, men bra att gnälla på andras. Du har fortfarande inte svarat på mina frågor. Lite fegt av dig också får jag väl säga. Men det är kanske lättare att analysera andras åsikter, kanske jobbigt med egna, de kan ju ifrågasättas...

Men jag får väl tolka det som att du tycker Rama är en riktigt bra lagspelare. Helt ok för mig, jag tror många tycker att han är på tok för ego på plan så helt ensam är jag väl inte att tycka det.

Örebro Mr. Milton
2011-07-04 21:22
Mycket gamnacke nu. Även hos mig.

Finns säkert flera orsaker till vår kräftgång just nu men jag tänker inte kräva avgångar åt höger och vänster. Jag förordar kontinuitet även om alla truppmedlemmar (inklusive ledarstaben) inte alltid preseterar på topp. Själv har jag haft en mindra bra dag på jobbet idag och det kan hända även avlönade fotbollsspelare.

Vi är tyvärr inte bättre än så här just nu. Vi har många nya spelare i truppen denna säsong samtidigt som vi inte fått igång spelet. Kanske är det dags för ett mellanår för oss samtidigt som vi istället får hoppas på cupen.

Det är frustrerande och visst mår man dåligt i svackor som dessa men jag tänker fortsätta tro på laget och glädjas den dagen det vänder, för det kommer det göra. Just nu kan vi bara fortsätta stödja laget, hoppas att våra nyckelspelare stannar, att vi lyckas utveckla våra talanger samtidigt som vi hittar ett nytt stjärnskott i backlinjen. Detta tillsammans med ett hårt jobb och en gnutta tur kommer göra att jag hoppas på många angenäma besök på vår borg under många säsonger framöver.

Söndrade vi falla, enade vi segra!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-04 21:20
När både Lushtaku och Rama blev klara så deklarerade de ganska snabbt att de var i ÖSK för att få fart på sin fotbollskarriär och vill vidare till större ligor. Det är ju ingen överraskning direkt.

Rama är en tekniker, gillar att utmana och är en individualist. Det är det jag gillar med Rama. Dessutom så har han en känslig fot. Han slog några bra krossar till Astvald i första halvlek. Sedan har han ett bra driv och skott.

Rama är en riktigt bra fotbollsspelare. Fick jag välja mellan Porokara och Rama, så väljer jag Rama alla dagar i veckan.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-04 21:20
Saltpeppar:

"Rama som anses vara enligt våra mått mätt lite av en "superstjärna". Vem kan eller törs säga till honom att spela för laget?"

Ja törs, våga. Jag har inte lagt ord i din mun.

"Rama som anses vara enligt våra mått mätt lite av en "superstjärna". Vem kan eller törs säga till honom att spela för laget?"

Det är det här citatet som gör att det blir barnsligt.

Du skriver vidare att det var när Rama kom in i laget som allt förstördes. Mig veterligen kom det in en rad andra spelare tillsammans med honom också, några som stack utöver det. Du får gärna klaga på att han bör bli en bättre lagspelare - ingen säger emot tror jag. Men när du kopplar hans sk egoism med grunden till ÖSK:s resultat och dåliga spel blir den kopplingen väldigt svag och retsam.
Elfsborg Sobel
2011-07-04 21:02
När man förlorar så är ALLA spelare som INTE deltar i matchen bättre än de som spelar. Tycker iaf jag är ganska fascinerande.

Rama har varit eran bästa spelare under en längre tid så gör han en sämre match så är han helt plötsligt värdelös. Tyckte Rama började matchen bra mot oss, var han och Bedoya som kändes som ett hot. Om det är någon som ska skyllas på förlusten så måste det väl ändå vara försvaret och innermitt(som kändes stabbigt under hela matchen, osäkert i passningsspelet och lätt att stressa sönder dem, och ett mittfältet som tappade boll och förlorade varenda närkamp och ni vann inte ens en enda andra boll kändes det som). Känns som inte det är någon individuell prestation (Utan den tråkiga starten för er), utan kollektivet.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-04 21:01
den oumbärlige//

Suck..

Skriver jag "vågar" kanske jag inte menar att de är bokstavligen är rädda eller har chefer...eller va fasen menar du? Läser in ord och tolkningar som fan själv?

Jag menar att de kanske finns en slags underbyggt respekt mot Rama eftersom han förmodligen är den spelare som har mest potential i sig och han kommer från bundesliga vilket faktiskt är meriterande. Kanske har både tränare och spelare låtit Rama få spela in sig på gott och ont, men nu tycker jag det är dags att någon i ösk, spelare eller ledare faktiskt får ta och styra upp Rama för det egna laget, inte bara satsa på att dra förbi 45 spelare gång på gång, på egen hand och missa alla öppningar till medspelare.

Smekmånaden för Rama är över nu. Dags att han blir en lagspelare, annars får vi 10 individualister som spelar för sig själva på planen.

Ska säga att det absolut inte bara behöver vara Ramas fel eller anledning, men som Karlssson nedanför sa så tror jag det kan vara en ganska stor bidragande orsak.

Örebro 'den oumbärlige
2011-07-04 20:23
Orka diskutera utifrån "Att ÖSK är sämst beror på Rama". Herregud, varför byter inte Sixten ut honom då? Om det du säger stämmer. Att allt ont i ÖSK beror på Ramas egoism så är det upp till ledningen att fixa problemet.

Eller menar du att likt spelarna så är ledning och tränare rädda för Ramas starquality? "Vi kan inte, får inte, säga till Bundesligaproffset ty vi är inte hans chefer utan han är våra.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-04 20:01
Grixx //Utan Hammar ingen Barsom.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-04 20:00
den oumbärlige//

Eller så kan du ju bara förklara varför Rama inte har förändrats alls på den punkten sen han kom? Tycker du han spelar för laget, på riktigt?

Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-04 19:59
Undrar hur Sixten förklarar för spelarna hur dom ska uppträda. Har sedan ett tag funderat över detta och har därför spetsat örona när inhoppare blivit interrvjuade. Standardfrågan från journalisterna är ofta "vilka direktiv fick du". Utan undantag har svaret från spelaren varit "gå in och kör". Detta har bekymrat mej.
Örebro Grixx
2011-07-04 19:56
Aspen// Jag är övertygad om att det är fler som tycker att det var Abbes förtjänst att vi blev kvar och inte Hammars.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-04 19:56
Ösk Fans//

Får man inte uttrycka vad man tycker är fel med laget här?? Haha lustigkurre du..

Detta är så vitt jag förstår ett forum för att diskutera Ösk bra eller dåligt. Passar inte andras åsikter dig kanske det är du som är på fel forum. Eller också får du vänja dig vid att alla har olika åsikter. Bara att välja...

Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-04 18:53
Karlssson // Ja det är väl hela laget tycker jag som inte får fast motståndarna i pressen. Killarna ligger för långt ifrån varandra och ger inget understöd. Ellos kunde ganska lätt spela förbi första linjen igår. Då fick de komma rättvända. Laget är ofta för långt.

Var egentligen samma sak mot DIF.

Det är laget som har problem i första hand. Fast nu börjar det bli mentalt också. Det syntes igår.

Annons: