/fotboll/osk/forum/3777.aspx/fotboll/osk/forum/3777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-06 01:05
Pille-Riin Pöllu//

Jaja ;) självklart kan du som du vet slänga käft med mig, det uppskattar jag. Men som företagare vet jag också att man måste ligga steget före. Inte komma med åtgärder när det är försent. Sixten har jag som du säkert kommer ihåg varit emot ifrån början. Det har också med företagande att göra. Det är en milsvid skillnad mellan svenskt o finskt. Att vi kom trea förra året hade mycket med tur att göra. Men en dag tar turen slut och det anser jag att den gjort.

När nu klubben gemensamt satte upp ett mål om att bli bättre än förra året, när man går på upptaktsträff och får höra att vi visst har tillräckligt med vinnare i truppen, ekonomin är god o.s.v. Sedan går det käpprätt åt h-vete, klart man blir trött. Man måste ju också ställa sig frågan, vilket lag skall man för företagets och personalens bästa lägga mest krut på. ÖSK eller ÖHC, just nu är det nog många som funderar på det.

Som sagt, Sixten har jag och även större sponsorer svårt med, Sjögren har jag ktitiserat tidigare, men nu börjar jag även bli fundersam på VD Jan Karlsson. Kanske dax för Björn att agera om vi skall få vårt utlovade guld 2015.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-06 00:56
Har försökt ta kontakt med Wiktorsson utan framgång. Men någon som vet hur stor "degerforsare" han är? Är han från staden själv och har familj där så försvåras ju en övergång, även om det inte behöver göra det.

Men finns det andra bra alternativ, andra klubbar i AS med samma kapacitet så kanske inte ÖSK är första valet.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-06 00:18
ÖSK-Karl// Jag kan till viss del hålla med dig, Jag gillar dig och tycker du är en friskus som tillför mycket härinne. Det vet du. Men det betyder ju inte att jag inte kan slänga lite käft med dig ;)

Men du som företagare vet att man måste ha lite mer långsiktighet än så. Som någon sa är vi "bara" två förluster sämre än i fjol vid samma tidpunkt. Vi måste ge ÖSK tid att anpassa sig till den nya situationen. Om Sixten inte inser att det är en ny situation och att våra motståndare bemöter oss annorlunda idag är det illa. Det håller jag med om. Men vi måste ge dem en chans att repa upp. Det tar ett tag att nå ödmjukheten att det krävs. Jag vet inte om Sixten & co nått dit. Vi lär se de närmaste matcherna. Om inte. Ja då tycker jag som dig.

Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-06 00:01
Borde väl minst komma en 500 bosnier.
2011-07-06 00:00
Pille-Riin Pöllu//

Ja och därför är det för mig ofattbart att den envisa finnen inte spelar med 4-4-2 när det krisar. Han har ju gjort det med gott resultat EN gång, Kalmar borta. Vi har ju överskott på mittfältare, varför inte utnyttja det?

Tur man har Indianerna att glädjas åt och att Ishockeysäsosongen närmar sig med stormsteg!

Men fy tusan om vi skall behöva uppleva ett kval igen för ÖSK, sedan är det ju inte bara det, mängder med pengar tappas på minskad publik, för att inte tala om placeringspengar. Du skrev om Per J. Jag tycker att han redan bevisat att han håller i AS med råge. Men det tyckte jag även att Berra gjorde redan 2008, men ihop med Basse så har demontränaren i princip lyckats placera alla tre nämnda i frysboxen. Nää, enkelbiljett med Silja Line för demonen så kan man koppla av sedan. Nu har man väl lyckats reta någon ändå!
Örebro Ziggy S.
2011-07-05 23:59
zxcv:

Håller med! Assyriska och Syrianska överdriver jämt antalet supportrar som ska komma något kopiöst. Tycker att jämförelsen med Sarajevo är helt legitim. Jag blir förvånad om det är över 100 personer på bortaläktaren, när vissa Bosnier som uttalat sig tror att dom kommer bli uppemot 9 000.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 23:52
Kolla in - Vi finns överallt ;)
2011-07-05 23:52
Intressant med Nurme i mål, kan ju inte bli så mycket sämre...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 23:30
Conjuration // Hehe
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 23:26
ÖSK-Karl// Jag håller med om att det gått knackligt sista tiden (Vem har missat det ;)) Men jag tror att man ska ta det lugnt i båten. Det är ingen tabellkris ännu och visst behöver ÖSK backar.

Jag kan hålla med i kritiken att ÖSK värvat lite underligt. Med tanke på den tunna backlinjen och risken att förlora Gerzic (Bedoya anser jag ff att Per kan täcka upp. Iaf resten av säsongen). NA skrev att laget kändes felbalanserat och rent värvningsmässigt måste man ju hålla med.

Man har fyra jordfräsar (Kilen Nordback,Denis och Berger) Till viss del också Per. Man har en som inte passar in någonstans (Erik) samt helt avsaknad av backup till Nordin.

Bedoya kan ersättas av Per. Sanna mina ord. Men han behöver också, precis som Bedoya fick, 2-3 säsonger att bevisa sin styrka.

ÖSK har för 4(!) året i rad ingen forwardbackup som är av targettyp. Fast jag tycker ändå William gjort det bra. Han är någon sorts blandforward mellan att hålla boll och gå på djupet.

ÖSK har haft svårt att skapa målchanser ända sedan Kim stack. När Haddad är inne skapas de igen. Vilket tydligt säger vad det är för spelartyp Sixten måste ha som #9 för att lyckas.

Nackdelen med 4-3-3 eller 4-2-3-1 är att det kräver så rollspecifika spelare jämfört med 4-4-2. När dessa sedan skadas eller utgår uppstår problem.
Örebro Conjuration
2011-07-05 23:20
BBB varför har du aldrig berättat att du är ifrån Hrvatska? Kako si? ;)

Härligt Pille, känns bra att du drar ditt strå till stacken för att göra ÖSK mer internationella ;)
2011-07-05 23:15
Blue Hill Solna//

Visa mer respekt när du skriver på ett forum som tillhör sveriges bästa idrottsstad.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-07-05 23:13
BBB är dessutom från Kroatien inte från Bosnien.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 23:11
Conjuration // Jag har ristat in den i Moskva" - Finns tom en rysk officer som har den hemma :)

Men skitsamma - Wiktorsson var inte särskilt pigg på att gå till ÖSK senast. Någon som har en källa på att han ev kan tänka sig det nu?
2011-07-05 23:07
Pille-Riin Pöllu//

Jo, men ärligt talat så är läget mer dramatiskt än många tror, det kan ju mycket väl vara så att både Bedoya o Nordin försvinner i sommar. Alvbåge lär inte vara någon risk, han har inte varit bra i år. Jag är glad för de 20 poäng vi fått trots uruselt spel och att vi inte förlorat mot HBK, TFF, Norrköping eller Syrianska. Djurgården blev det fart på när de bytte tränare. Läget är enligt mig dramatiskt.

Visst, vi kom trea förra året, men det gär inte att leva på gamla meriter eller åldringar som Kihlen, Nordback o Wowoha.
AIK Blue Hill Solna
2011-07-05 23:07
Skämtar någon med mig aprillo, eller har ni fortfarande en dålig relation med Assyriska? Med tanke på 2004?
Örebro Conjuration
2011-07-05 23:05
Klart vi har fanbase över hela världen, var ju någon härinne som hittade texten "ÖSK" inristat på en toalett i Italien eller ngt annat land ;)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 23:01
den oumbärlige // Nu går ju du in i skiten :) Lägg ned diskussionen . Den är döfödd och det vet du!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-05 22:57
zxcv:

Vad har Assyriska och Syrianska med Sarajevo att göra? Och vadå bondesupportrar, förklara? Det låter som att du tror ÖSK är ett internationellt topplag med fanbase över hela världen.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 22:55
ÖSK-Karl// Du är alltid så dramatisk ;0)))
2011-07-05 22:51
Schmeichel//

Wiktorsson från Degen, han är mycket lik Almebäck i spelstil, dessutom snart bosman så han borde bli riktigt billig. Sedan vill jag ha en vänsterback som direkt kan utmana om en startplats.

Men, framförallt en ny tränare i väntan på Axén, helst Benny Lennartsson, nödlösning Hammar. Nu gäller det att vi håller oss kvar i AS, gärna vinner svenska cupen och i mina ögon är det mycket svårt med den envisa finnen som inte går att kommunicera med. När man ändå är igång och önskar så vill jag ha Pelle Ohlsson som ny sportchef nästa år, alternativt Erlingmark.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 22:51
Schmeichel // Jag har inte mycket koll skall jag erkänna. Men det skulle kännas bra om ÖSK värvade lite "svenskt" och inte bara importer. Wiktorsson från Degen påstås vara ett bra alternativ men jag har aldrig sett honom spela. Men kan P Olsson typ plocka upp mittbackar från Div II rakt in i AS och de får högre snittbetyg än Almebäck/Wiken så borde det ju finnas lite guld därute - Med rätt näsa att hitta dem och rätt hand att förvalta dem
2011-07-05 22:39
Oroande att Wiken varit så värdelös de senaste matcherna...
Örebro Schmeichel
2011-07-05 22:33
Vi behöver uppenbarligen värva en eller två mittbackar för vilken backup har vi till Wikström och Haginge? Nordback kan väl ses som ett nödalternativ, Antonnen har gjort en match som mittback men knappast med lyckat resultat.

Frågan är: Vem/vilka vill ni se i ett framtida svartvitt mittlås?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 22:25
Fast det är ju just den diskussionen som vi nu går in i de vill ha. Ignorera och tala fotboll/ÖSK
2011-07-05 22:21
TIC-TAC//

Ja, då var de riktigt modiga som gav sig på barnfamiljer, men BBB verkar ruskiga! AIK är väl mer som MMM=mindre modiga män! Sedan undrar man ju varifrån denna Solnatattare fått för sig att vi skulle vara rädda?!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-05 22:17
Jag vet inte vad nissarna svamlar om nedan mer än det verkar vara två tuppar som bröstar upp sig emot varandra med ett kryptiskt språk. Har ni övesättningstabeller?Är inte det en smula primitivt? Skulle de inte ha roligare på O'learys i Avesta drickandes öl tillsammans?

2011-07-05 22:14
He,he, en trippel av Admin! Blue Hill Solna: Vaddå läktarkultur, är det inte en fotbollsmatch vi skall spela 14/7? Örebro har ju aldrig varit inblandande i balkankriget, så vad är det du surrar om?

Tror inte någon infödd Örebroare har en susning om era lag eller läktarkultur. Vi har nog med att oroa oss för att hänga kvar i AS.
Örebro zxcv
2011-07-05 22:14
Jag tror inte Horde Zla är så jävla häftiga 400 mil hemifrån.
Säkert 90% "bondesupportrar" som går bara för att de är från Bosnien.

Det kommer vara max 300 pers på bortsektionen. Samt att lojaliteten brukar tryta när det väl kommer till kritan. Kolla Syrianska och Assyriska.
Örebro TIC-TAC
2011-07-05 22:08
Fascinerande att en med klubb AIK nämner läktarkultur. Klubben som sverige får skämmas över då man attackerade barnfamiljer senast man var ute i Europa. På tal om att våga.
Annons: