/fotboll/osk/forum/3767.aspx/fotboll/osk/forum/3767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-21 23:27
Lite sena tankar före bingen:

ÖSK förlorade inte den här duellen idag. Det gjorde man i hemmamatchen när man inte kunde utnyttja sitt större bollinnehav.

Det är bekymmersamt att Sixten plottrar så mycket med laget just nu. Jag kan inte alls förstå varför han gjorde hela sex (6) ändringar jämfört med GAIS matchen.

Det är dock mycket bekymmersamt att ÖSK skapar så få målchanser/avslut om vi bortser från fasta . Något ströskott från Rama. Det ser likadant ut i Allsvenskan. Det har fått mig att fundera på frågan: Definiera ett offensivt lag? Vad utmärker ett lag som man kan kalla "offensivt"? Är Gefle, som skapar mer avslut i genomsnitt per match än ÖSK mer offensivt? Eller är stort bollinnehav kännetecknande för det?

Örebro Gummianka
2011-07-21 23:23
Avskyr ÖSK just nu. Allt med klubben känns bara skit. Undviker att följa matcher eftersom de bara förlorar. Läser förlustrapporter i efterhand som jag sen försöker glömma. heja sport...
Gefle Hank.B.Will
2011-07-21 23:17
Sorry, inte meningen att salta era sår, res på er för faan! Ni kommer inte åka ur, självklart inte!! Jag har absolut inget emot ösk (bodde granne med Wikström i Gävle, grymt trevlig och ödmjuk snubbe, som jag verkligen önskar allt gott)
Kollar in om några veckor när ni är på fötter igen.....
Örebro svartvitthjärta
2011-07-21 23:16
Upp med hakan! Håll huvudet högt! Vi måste naturligtvis spela med starkaste laget VARJE match. Ale är given i startelvan så länge han är kvar. Förutsättningarna i år är så skilda från förra året. Då hade vi tur att slippa skador, och hade inte alltför många avstängningar.
I år är det tvärtom, stolpe ut på den fronten.

Stå upp, när det behövs som mest! Sluta gnälla om alla möjliga människors avgång! Som om det skulle hjälpa situationen?
Snart vänder det!

Heja Sport!
Örebro Fatcit
2011-07-21 23:10
Hanky// Spelarna bryr sig väl inte hur mycket pengar klubben får. När det kommer till försäljningar och kontraktsförhandlingar är vi kassa. Är det något mer du vill gnugga in i oss Örebro Fans när vi ligger ner?

Tack till alla "andra" fans som tittar in i forumet och skriver några förstående ord! Det värmer iaf i mitt hjärta!

/jag mår dåligt
Gefle Hank.B.Will
2011-07-21 23:09
Bison// Visst, ser din poäng, man det handlar väl kanske om att vi trots allt varit ett bottelag de senaste 6 åren,Ni har ju legat ett snäpp över oss i kvallite. (Gendt mellanlandade dock endast ett år i HIF.) Jag tror mentaliteten sprider sig, klubbar som sabbar spelarnas drömmar inbillar jag mig får ett kort liv, det gäller att veta sin plats i näringskedjan....
Örebro nibor
2011-07-21 23:09
Aspen// Ja men jag menade mer att att(sixten) det alltid är någon viktig borta till varje match. Är det inte Haddad så är Bedoya på landslagsuppdrag.. Är båda borta så sträcker sig Wikström. Så har det ju sett ut hela säsongen. Vi har ju inte samma bänk som Elfsborg t.e.x. Ville bara ta finnen i försvar lite grann. Dock kommer jag aldrig att kunna försvara bytet i 89e minuten idag! ;-)
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-21 23:07
nibor //Kan Du belägga detta på något sätt eller sprider du bara rykten?
Ville bara belysa att ledarskapet har betydelse.
2011-07-21 23:05
nibor // Du skriver: "3 viktiga länkar ur varje lagdel har varit indisponibla i stort sett hela säsongen"
Nu överdriver Du väl kraftigt. 9 viktiga länkar indisponibla i stort sett hela säsongen, vilka då?
Elfsborg Nsubuga
2011-07-21 23:05
Hur är det ekonomiska läget i ÖSK egentligen? Det är ju inget bra tecken när nyckelspelare inte vill förlänga kontrakten och istället väljer att gå som Bosman.
2011-07-21 23:02
Om Basse -
1) han fungerade i Kamerum (var på landslagsläger)
2) han fungerade när Axen var tränare i ÖSK
3) han fungerade inte när Sixten och Sjögren ledde ÖSK
4) han fungerar i GAIS med Axen som tränare
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-07-21 22:57
// Stso

Vi kryssade ju hemma mot Sarajevo. Men jag förstår din poäng! Superettan här kommer vi..
Örebro nibor
2011-07-21 22:56
Royboytoy// Jag kan försäkra dig om att det inte bara var därför Bassombeng bänkades.

Alla borde ju ha insett redan innan matchen att det inte skulle gå vägen? Det laget vi ställde upp med idag stället vi knappt upp med i en träningsmatch. Hade vi haft alla hela och friska så hade det garanterat inte varit samma negativa inställning i forumet som det är nu. Sixten kan ju inte trolla och göra ett vinnande lag som består av Wirtannen, Nordback, Kihlberg, Per J, Staaf från start. 3 viktiga länkar ur varje lagdel har varit indisponibla i stort sett hela säsongen, vi klarar inte av det!
Örebro Stso
2011-07-21 22:54
Sju raka förluster
Spelare som inte vill vara kvar, ej vill förlänga
Spelare som spelar för sig själva
Ingen backlinje
En målvakt som helt har tappat det
Ingen naturlig målskytt

Jag är orolig. Vad har hänt med ÖSK?

Jag vill ha svar.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-07-21 22:50
Mina kvällsreflektioner:

1)
Bänka Bedoya om han nu verkligen signat. Om 6månader finns han inte kvar och vår säsong ligger redan i spillror, bättre då att fokusera på att spela in nya spelare till nästa säsong.

2)
Gör oss av med Khilen och Nordback. Behövs en förklaring?

3)
Värva två unga ytterbackar(V och H) samt minst 1 mittback(ordinarie) och 1 mittback av yngre årgång(Wiktorsson från Degen...?)

4)
Ta hem Axén.

5)
Satsa jävlar på cupen!

God Natt!
Gefle tomsson
2011-07-21 22:50
Lugn nu, Örebro är alldeles för bra för att åka ut,Hoppas ni reder ut allt och kommer igen nästa år. Lycka till i cupen.
Örebro bison
2011-07-21 22:46
Hank// Hur tänker du då? Är det mer attraktivt att gå till Djurgården/Elfsborg/Helsingborg än till Rangers och för den delen även Brügge?
Som spelare skulle jag hellre gå till en klubb som slussat vidare till övriga Europa.
Som klubb däremot så är det ju givetvis skit att vi inte får in några pengar, men det är ju faktiskt skit samma för spelaren.
AIK Saywee
2011-07-21 22:45
Purre77, jag börjar bli lika frustrerad som dig ...

... det finns alltför många och grova fel i "dagens ÖSK"

Något måste göras och det brådskar!!!
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-21 22:41
Så tungt å va Närkebo!
2011-07-21 22:41
Man kan undra vad Bedoya har att spela för i höst? Dacapo på Porokara?
Rangers kommer att ha spelat en halv säsong när Bedoya kommer dit efter en HEL säsong i ÖSK. Osannolikt att han kommer gå för fullt i höst, det gäller att komma till Rangers hel och med mycket energi kvar. Vi ser hur han spelade mot IFE
Gefle Hank.B.Will
2011-07-21 22:40
Fatcit// Visst har vi våra egna problem, men vi lyckas i alla fall få hyggligt betalt för våra grabbar, dessutom tror jag vi är relativt attraktiva för yngre talanger. Spelare VET att man får möjligheten och chansen att utvecklas i Gefle, och det är väl ändå mer än vad vi kan säga om ösk i nuläget, eller?
Gerndt, Oremo, Jawo o Makondele är ju lite bättre reklampelare än Astrit o Bedoya
Örebro bison
2011-07-21 22:39
Kajanus// Ok om Bedoya ska vara i startelvan undrar jag fortfarande varför han inte var i Sarajevo idag?
Örebro Fatcit
2011-07-21 22:32
Hanky// Förstår att du vill hålla flamman brinnande. Se över ditt egna lag istället!

Varför skulle vi tacka ja till 500 000 SEK, bara för det är 6mån kvar? Felet ligger inte i dagsläget utan i Sjögrens och sköldmarks tidigare agerande!
Örebro Mullis1*
2011-07-21 22:32
Bara lägga All Energi På Semifinalen nu Mot HIF elller Elfsborg Finns inget Kvar Att Göra I Detta Läge. Hoppas Vi blir Kvar I Allsvenskan skulle Vara Helt Sinnessjukt Att åka Ur efter En 3 plats....
Örebro Kajanus
2011-07-21 22:27
Sluta upp med fånigheterna. Självklart ska Bedoya vara i startelvan ända tills han åker.
Postat via SvenskaFans-appen
Gefle Hank.B.Will
2011-07-21 22:25
Nu kommer ni säkert få jättelätt att knyta till er massor av unga talanger, alla vill ju gå till ett lag som inte säljer när det dyker upp erbjudande från en storklubb!
Att sätta käppar i hjulet när man dessutom har 6 mån kvar på kontraktet känns ju helt puckat...
Vad är tanken?
Örebro Purre77
2011-07-21 22:22
Söderåt, -köpelaget ÖSK! /// Håller med. TOTAL KATASTROF!!
Söderåt, -köpelaget ÖSK!
2011-07-21 22:19
HURRA! för Ajdarevic, Almebäck samt Bedoya fick vi totalt 5 miljoner!

Bra jobbat S&S!
Örebro Fatcit
2011-07-21 22:14
Purre77// bra sammanfattning!

Tilläggas bör alla landslagsspelare:
Almebäck
Porokara
Bedoya
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-21 22:10
Får verkligen hoppas att Helsinborg slår ut Elfsborg annars...
Annons: