/fotboll/osk/forum/3765.aspx/fotboll/osk/forum/3765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2011-07-10 18:45
Svårt att säga vad jag tycker om startelvan. För mig är Staaf ingen allsvensk startspelare men samtidigt vill jag se Paulinho på kanten och Bedoya tycker jag behövs på innermitt. Kushtrim är lite för klen för att spela centralt och sen är i stort sett alternativen slut.

Sjukt hur mycket skador vi har i år i förhållande till förra säsongen...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-10 18:45
Är Atashkadeh skadad? Eftersom att han inte ens är med på bänken?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 18:22
Staaf är sämre än William på topp men jämfört med P2 så kan det iaf inte bli sämre...

Men jag hade personligen velat haft Bedoya på topp i denna situation
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-10 18:17
Bort med Wirtanen-In med vem fan som helst!
Örebro Bastard on Parade
2011-07-10 17:58
Nurme
Wirtanen, Haginge, Wikström, Wowoah
Bedoya, Kihlberg, Gerzic
Paulo De Oliveira, Staf, Rama

Bänk: Rosendal, Johansson, Berger, Ibrahim, Nilsson, Nordback, Lushtaku
STEFANO!
2011-07-10 17:55
Att denne Kihlberg får vara på planen är ett mysterium!
STEFANO!
2011-07-10 17:54
Underbart! Kihlberg på mitten och Staaf längst fram! Lycka till ÖSK! Nu loggas det ur här och så länge denna finne är tränare tar jag paus härifrån!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-10 17:10
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-10 15:51
Jag tror faktiskt vi kan få se Josef från start i dag, mycket möjligt.

Vet inte om det redan sagts men William deltar inte pga. ljumskproblem.
2011-07-10 13:55
Fatcit //Detta var ett rykte som spreds på en blogg. De flesta hade vett inte sprida det vidare. Det saknade grund.
Jag har en massa skit jag hört om Sjögren men försöker hålla mej till förstahandsuppgifter.
Allt som skrivs på Internet är inte sant
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 13:43
Elmar // Sekt B Rad 6. Om du har råd. Annars A/E

Personligen har jag inga problem med pelarna på sektion N/M och sitta allra högst upp där (Övre, röd sektion). Mig gör det inte så mycket att vicka lite på huvudet ibland. Bara jag inte har pelarna direkt skymmande någon av målburarna och framför. Dessutom billigare platser där och långsida centralt.

Men det är nog av nostalgiska skäl jag gillar att sitta där då jag satt där mycket på 80 talet och led under Div 1 norra ;)

Frågar du andra härinne tycker de nog att det är ett riktigt skit att sitta där ;)

Örebro Elmar
2011-07-10 13:33
Tack, så vad föredrar du, första eller andra alt.?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 13:11
Elmar // Bästa platser anser jag personligen som är lediga just nu och där du kan få fem i rad är rad 6, sektion B. Det är inte högt som du önskar men du ser ändå ganska bra därifrån. Dessutom ganska centralt efter långsida.

Vill du absolut sitta riktigt högt är väl sektion E och A bäst. Biljetterna är något billigare där också. Där finns tom platser lediga högst upp. Men du kommer lite på kanten långsida men ser ok.
Elfsborg 1961-09-03
2011-07-10 13:06
Välkomna till Borås alla ÖSK-are. Fortfarande har ni som väljer bil gott om tid till matchstart. Ni kan bli en dominant grupp på Borås Arena då de flesta boråsare i semestertider väljer att bosätta sig i Varberg.
Själv kommer jag att resa i motsatt riktning för att stötta mitt älskade Elfsborg. Tyvärr blir vi nog inte mer än 8000 på läktaren i en match som normalt borde ha åtminstone 50% fler besökare.

Vi ses på arenan!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 13:06
Botten är nådd! Bra artikel på officiella!
Örebro Elmar
2011-07-10 13:02
Kan ngn hjälpa mig...
Örebro Grixx
2011-07-10 12:41
P-R P// OK :-)
2011-07-10 12:39
Jag tror inte att Nurme gör bort sig ikväll. Nu har han chansen att visa att han är ett fullgott alternativ till Alvbåge.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 12:22

Och min önskeelva ikväll.

-------------------------Nurme------------------------

Anttonen---Haginge----Wikström----Wowoah

--------------------Bedoya---------------------
---------P.Johansson---Gerzic-------------

Rama-----------Atashkadeh-----------Paulinho

Note: Går att byta plats mellan Bedoya och Gerzic. Beror på vilket typ av spel man föredrar. Vill dock inte ger Per det ansvaret.
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-10 12:17
Är Anttonen tillgänglig?
2011-07-10 12:15
Min 11:a ikväll.

-------------------------Nurme------------------------

Anttonen---Haginge----Wikström----Wowoah

-------------------P.Johansson----------------------
---------------Bedoya-----Gerzic-------------------

Rama-----------Atashkadeh-----------Paulinho

Antagligen blir det inte så, men man kan ju få önska :).
Örebro Elmar
2011-07-10 12:12
Ärligt, jag ska beställa fem biljetter nu.
Kan ngn hjälpa mig. Vill sitta högt. Vilka ska jag välja?

Säg namn och vilka lediga rader. Finns inte mkt att välja på.
2011-07-10 11:58
I ett normalt svenskt företag hade Sjögrens/Sixtens hantering av Basse föranlett åtgärder mot SoS.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 11:46
Grixx// Du skrev "Visst är Basse lite speciell som person men att man inte är mainstream ska inte påverka på ett sådant sätt"

Den texten tolkar jag som att du upplever att han vart bestraffad för att vara en särskild sort karaktär. Och det tror jag knappast på. Utan han blev bestraffad för det som jag angav nedan. Jag förtår inte annars hur det skulle påverkat honom att inte vara mainstream.

Jag har adlrig påstått att hans arbetskamrater inte tyckte om honom. Men jag anser ändå det illojalt att i ett kollektiv inte göra sitt jobb vilket är bla att delta i träning. Men det är en åsikt. På plan under en match får man gärna göra oväntade saker för min del och vara olika andra spelare. Där älskar jag oortodoxa spelare

Men ok, jag kan ha missuppfattat den citerade texten.
Örebro Grixx
2011-07-10 11:35
Pille-R// Mainstream gäller hans personlighet det trodde jag gjorde tydligt i texten. Inte bortavaron pga begravning och familjeskäl.

Hos GAIS tog inte klubbstyret sådana beslut pga av diverse strul. I princip allt sådant går att lösa med interna samtal och inte kontraktslånga bestraffningar.

Precis innan banningen i klubben skrev Alvbåge i bloggen att det skulle bli kul att se Basse på plan snart då han såg mycket spännande ut. En av lagkaptenerna sa också att trots att Basse kunde vara lite knepig till och från så kom beslutet som en överraskning. Beslutet var taget när han blev informerad och inget som kunde diskuteras.

Instämmer om Berra.
Örebro Fatcit
2011-07-10 11:34
Basse åkte fast som "Torsk", i början av perioden i GAIS. Det hölls dock tyst om detta.
2011-07-10 11:33
Nu ska jag inte klanka på Sixten!!
Tvärtom hoppas jag han får ihop en välbalanserad start11 och att grabbarna kan hitta lite av förra årets spel.
Oavgjordt är jag nöjd med.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 11:21
pemo//Satt faktiskt och tänkte på Berra häromdagen och försökte se vad han gör idag och kan inte se att han har kontrakt idag.

Att han inte petade parhästarna Almebäck-Wikström tycker nog de flesta var rätt. Men kanske inte att sätta Nordback som innerback före Berra.

Jag är faktiskt förvånad att inte ens en SE-klubb snöt honom. Där borde han i några klubbar definitivt platsa.

Jag tror också han var en kille med behov av en hel del individuell träning . För jag tror ff att han kunde ha utvecklats till något bra och bli en innerback med ett fruktat huvudspel och suveräna uppspel på sikt.

Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-10 10:57
Grixx// Inte mainstream? Ja försvinner man från jobbet plötsligt så är man nog inte "mainstream" kanske. Men att inte vara/göra som alla andra kan man ju visa på väldigt många sätt. Väldigt många positiva sett. Att som arbetsgivare undra om den anställde kommer i dag eller inte är nog inte ett avikande från mainstream som uppskattas.

Jag påstår inte att det kanske var rätt att skicka ned honom till ÖSK U. Vad som vad rätt att göra är jag inte person att säga. Men att det till slut måste leda till någon form av konsekvens för honom är ju oundvikligt. Som arbetsgivare måste man ju markera. Det är heller inte lojalt mot sina lagkamrater. Och vad jag mer hört hände det mer saker än vad som skrevs i NA. Huruvida det är sant eller inte kan jag inte vidimera därför tänker jag inte skriva vad här.

Sen tycker iaf jag uppfatta signaler att Basse inte riktigt trivdes här. Men det är bara spekulation.

Det första som hände i GAIS var ju att han inte dök upp till start där heller. "Flygstrul" angavs det.

Personligen ser jag hellre en framtid med Astvald + påläggskalven Ibra på ÖSK:s högerkant än ett nytt kontrakt hade tecknats i vintras med Basse.

Däremot är det synd att ÖSK inte lyckades sälja honom.
STEFANO!
2011-07-10 10:54
Pemo// Bra! Man behöver en seger idag annars är man farligt nära kval och då ser du snart den fotbollen! Kom igen nu ÖSK! Överaska oss, SIXTEN Överaska oss och visa lite nya tankar!
Annons: