/fotboll/osk/forum/3764.aspx/fotboll/osk/forum/3764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
STEFANO!
2011-07-10 21:51
Sixten är säkert en jättesnäll kille men leda ÖSK ska han inte göra! Skrev efter HBK matchen att han är på väg att sänka klubben om han fortsätter spela Nordb/ Kihlb och inte kan göra några riktiga byten och efter dagens fantastiska byte visar han återigen sina kunskaper! Är kanske en gnällspik som bara gnäller när det går dåligt men vakna klubben medan man fortfarande har chansen att göra en förändring!
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-10 21:50
Det här "2-3 vinster så är vi med igen" snacket kan man ju inte använda förevigt...
Örebro Valderinho
2011-07-10 21:50
"Ja,ja, nästa match får vi se Wanderson leka med Kilen, om rullatorn funkar"
HAHA!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-10 21:47
Tycker det är lite väl tidigt att sparka Sixten. Inte så långt upp till topplaceringarna även om SM guldet är kört. 2-3 vinster så är de med igen.

Men det ser ju inte direkt roande ut vare sig man tittar på tabellen eller spelet. Är det 3 skott på mål för ÖSK på de 2 senaste matcherna? Är det Haddads frånvaro som gör allt? Är det inte dumt att i så fall inte skaffat ordentligt med uppbackning??
2011-07-10 21:46
Tippade rätt på på det här tippnings grejet iaf, alltid något!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-10 21:44
Grixx//

Var ligger du röstningen du hänvisar till? Om det är avgå Sixten springer jag väl bara runt till ca.100 IP-adresser o röstar så. Är det det du går på när det gäller vad fansen tycker om honom?
Örebro KCMarten
2011-07-10 21:43
ÖSK-Karl, Benny Böckling Avgå Sixten!!! //

Jag också..
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-10 21:42
Fy vad jag lider!
2011-07-10 21:41
ÖSK Karl// Hade det varit facebook hade jag "gillat" din kommentar.
Örebro KCMarten
2011-07-10 21:40
Grixx //

Valderinho har bara uttryckt en åsikt. Han har aldrig påstått att han är i majoritet eller minoritet med sin åsikt. Det har däremot du gjort.

Det var detta jag ifrågasatte och ville ha källa på och de källor du redovisar underkänner jag. Det har inget med själva sakfrågan att göra.

Sen håller jag själv med Valderinho om att Sixten borde ersättas, men detta är också bara en åsikt, inget annat.
Elfsborg IRON MAIDEN
2011-07-10 21:39
Tack för matchen, lycka till framöver
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-10 21:38
Vi har tur som bara har 1-0 mot oss i första halvlek.

Visst Bedoya har ett skott i ribban men det var en individuell prestation och inget lagspel som blommade.

I andra halvlek spelar vi bättre för att Elfsborg backar ner mer och då har Elfsborg flyt som gör mål de inte fick i första.

Ja visst Bedoya har ännu ett ribbskott men återigen efter teknisk briljans av Valdet (som köper in centralt - väldigt sällan det sker) och Bedoya.

Vi skapade väldigt lite som lag, väldigt lite. Det var torrt som ett öken.
2011-07-10 21:37
Grixx//

Helt ofattbart att du kan hålla på och försvara demontränaren. Nu lär han ju inte fortsätta efter säsongen. Men rent hypotetiskt, du skulle väl antagligen stå där själv i stort sett på BA och klappa händerna år honom i Div.tre? Allvarligt, är ni släktingar eller kompisar?

Ja,ja, nästa match får vi se Wanderson leka med Kilen, om rullatorn funkar. Synd att det inte är möjligt att byta tränare med Gais. Bassombeng kommer att använda Wowoha som riktmärke och kona.
Örebro Grixx
2011-07-10 21:35
KCMarten//...men snälla du, tycker du att mitt svar har mindre på fötterna än Valderinho.

Det måste ju vara så att du håller med honom stenhårt eftersom du tycker det är ok att han talar i fansens namn och drar alla efter samma kam. DVS alla tycker som han...litet snedsprång kanske?
2011-07-10 21:34
Till råga på allt gör pajas tänaren bara ett endaste byte...
Örebro KCMarten
2011-07-10 21:33
Jag har sagt det förr och gör det igen.

Om Sixten kunnat förändra läget och vända trenden så hade han redan gjort det. Om vi väntar tills det är 10 omgångar kvar så är självförtroendet i spelartruppen i botten och marginalerna för den som tar över obefintliga.

Sist när vi var i det här läget hade vi råtur.

Hammar var tillgänglig och ville ta över. Barsom var tillgänglig och ville spela.
Dessutom var det bara ett lag som åkte ut 2007. Hade det varit idag hade vi fått kvala. Lik förbaskat var det bara ett frisparksmål från Barsoms fötter som skilde till nedflyttning. Hade han inte satt det hade vi åkt ner den gången.

Så återigen, se på Djurgården. Ett tränarbyte i tid kan ge en boost i tabellen innan spelarnas självförtroende är kört.
Örebro Valderinho
2011-07-10 21:33
Sixten Boström talar för första gången ut om vad som hände bakom kulisserna innan han fick sparken den 16 juli 2004. Före det avslöjar Boström att han hade chansen att bli tränare för både HJK och ett tidigare icke namngivet utländskt landslag. Men Boström ville vara lojal mot Jaro och tackade nej till alla inviter om fortsatta diskussioner. Knappt två år senare fick Boström sparken medan Hannu Touru gjorde en sensationell comeback. Touru har alltid väckt känslor, så också nu. På många sätt var han rena rama motsatsen till företrädaren Boström.
Örebro Valderinho
2011-07-10 21:29
ÖSK-Karl vi tänker ibland i samma banor. Igår tänkte jag precis på samma sak.
På vilka meriter värvades SIxten?

Boström var FF Jaros tränare under två år men fick sparken under säsongen 2004. Jag undrar varför...
Örebro Mullis1*
2011-07-10 21:25
Benny: Du får gärna Copy/Pasta För sökte och hitta inte ett skit
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-10 21:25
Ska vi starta om omröstningen men bättre formulerat?

Ska Sixten sparkas/avgå?
Ja
Nej
Vet ej
Örebro KCMarten
2011-07-10 21:24
Grixx//

Du kan inte använda den befintliga omröstningen som underlag eftersom den ställer fel alternativ mot varandra.

Se mina övriga svar nedan.
Örebro Valderinho
2011-07-10 21:24
Kan ni säga en bra sak som gör att Sixten gör ett bra jobb just nu som gör att han borde fortsätta. Varje år har vi haft svackor med 3-0, 3-0, 3-0 men sen har det vänt...Ska vi räkna med 3-0 mot Gais då också?

En sak som är tydlig är att när det går dåligt för laget, håller han än mer fast vid principer och att göra så få misstag så möjligt...Tror ni laget får bra självförtroende av det?
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-10 21:23
Tror den där andelen som vill ha bort Sixten lär växa fram tills torsdag. Redan upp +2%.

Men jag är inte riktigt för ett tränarbyte i detta läge. Dock tycker jag man ska utvärdera läget ordentligt vid säsongsslut. Det finns bara vid ett läge som jag skulle "kräva" en avgång och det är om Örebro blir än mer nedflyttningshotade med 10 matcher kvar.

Sixten måste plocka minst 8 poäng nu på de fyra kommande för att det inte ska ske.
Mullis1*// Räcker väl med en facebook grupp-Avgå Sixten!
Örebro Grixx
KCMarten// Har man en röstning på svartvitt och ganska många som röstat där...så ligger den väl så bra till som grund till mitt påstående.

Tror du att Valderinhos uppmaning där han drar fansen efter sin kam ligger på mer fakta???
Örebro KCMarten
2011-07-10 21:22
Ett tips till Sarp & Co efter den här matchen.

Ordna en ny omröstning där vi får ta ställning till Sixtens framtid.

"Skall ÖSK byta huvudtränare?"
Svar: Ja eller nej, inget annat.

Det skulle bli intressant att se resultatet då..
Söderåt, -Avgå Sixten!
2011-07-10 21:22
Grixx

Du som ser ljuset i det hela, utveckla dig lite..
2011-07-10 21:21
kenya//

Förväntad matchbild med en normal tränare och borta mot Ellos hade varit att till varje pris räddat 0-0. Alltså betongförsvar och en överraskning på topp, snabbaste i truppen. Alltså långa bollat på Bengt. Vet inte hur länge jag skall behöva tjata, men tack vare mycket tur har vi 20 poäng, sedan lär det inte bli många till med demontränaren. Frågan är hur länge han får fortsätta, vad tror du Pemo?

Nej, måtte ÖSK-ledningen nu tala med Benny Lennarstsson så vi klarar oss kvar. Att Axén kommer nästa är förutsätter jag.

Sedan en undran, vem tusan kom på att ta hit Sixten o på vilka meriter? När jag ändå är igång gäller samma fråga Sjögren? Har frågat folk med inflytande, men ingen kan svara.
Örebro KCMarten
2011-07-10 21:20
Grixx //

Nu har jag röstat, men tycker att frågeställningen i omröstningen blir lite fel.

Jag vill ha nyförvärv OCH byta tränare.

Hur röstar jag då?

Örebro Mullis1*
2011-07-10 21:20
Grixx: Eh va? Försöker bara få Ösk på fötter igen
Annons: