/fotboll/osk/forum/376.aspx/fotboll/osk/forum/376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2017-02-01 20:56
Tror vi får se Ekstrand Provträna snart i Portugal ;)
Örebro T8
2017-02-01 20:13
Missade länken i inlägget nedan. Borde ju kunna erbjuda en ok lön när Astrit, RÅP å Moberg lämnat.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro T8
2017-02-01 20:11
Intressant. :)
Örebro Vinter
2017-02-01 20:03
rätt!
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-01 19:40
@Vinter:

Oh oh!
Jag har svaret!
AFC Eskilstuna!
Örebro Vinter
2017-02-01 19:33
Intressant tabell med bara 15 lag. Tävling: Which team is missed?
Örebro öörebrooo
2017-02-01 19:19
Tar tillfället i akt att tacka RÅP för allt slit och hjärta han visat för klubben. Du kommer bli saknad. Tack för allt,kapten.
Loppan i Axens skägg
2017-02-01 19:13
@T8:

Observera Axens face medans den omständliga "bisittaren" ställde frågan om Ekstrand. Jag kunde se hur det blinkade till en liten stjärna i Axens ögon. ;-)
Örebro T8
2017-02-01 18:52
Joel Ekstrand alltså. Inte Carl...
Örebro T8
2017-02-01 18:45
Axén passar på frågan om Ekstrand. :) Det är nåt på g där.
Örebro Restalundsv
2017-02-01 17:43
Fotbollskanalen intervjuar Axén
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-02-01 17:03
@Hitta avslut!!:

Säger du det.....:-)
Örebro Marta (hane)
2017-02-01 16:47
Tack för grym matchrapport!
Örebro pemo
2017-02-01 16:10
Intressant match i går. Ett helt annat ÖSK än de senaste åren , tycker jag.
Avsaknad av fixstjärna, men ett hårt arbetande försvar.
Kul att Oscar fick hålla nollan. Viktigare än vad vi kanske förstår.
I övrigt skötte sig försvaret bra. Fantastisk 17-åring där bak. Spelade väldigt moget. Får säkert fler chanser i år. Hoppas bara att vi inte har fått en ny "spottkopp" i form av Ring. Visst gjorde han några missar, men inte fler än att de ska vara förlåtna. Såååå dålig är han inte.

Mitten krigade och släppte bollen ganska snabbt. Ayaz försökte sig på lite anfall, men borde kanske passa lite snabbare. Men hade i alla fall bra fart.

Sema och Besara var precis så oinspireerade som jag befarade. Blir säkert bättre när det blir allvar, men jag gillar inte framför allt Besaras kroppsspråk och inställning. Visst. Han gör några bra dribblingar, men jag tycker hela han utstrålar: "Varför är jag här och inte i Hammarby."

Då hände det mer när Omho kom in. Trots hans dribblande.
Kul att se Bark fortsätta helt respektlöst. Med rätt personer bredvid, kan han vara med som inhoppare och jag livet ur backarna de sista 20.

Yannis hann väl inte visa något direkt. Hoppas bara att han inte drog en baksida. Då får vi leta ny anfallare på stört.
Riktigt kul för Jonis att få göra mål. Han behöver nog all boost han kan få.

Såja, då ser vi fram mot fredag.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-01 15:48
Miråslav Kubbistall är iaf enkelt att stava rätt till. Som alla polska namn. Aldrig några kruszciduller.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-01 15:00
@Restalundsv:
Att man kanske inte vill ta in spelare under lägret (helst) och/eller känna till spelaren utan provspel?
Örebro berra-z
2017-02-01 14:45
Man måste ju älska honom. (Kom ihåg att han är 17...) Brorsson: "No, I have ice bath." när en reporter frågade om intervju efter matchen. Attityden finns redan där! Vi behöver den.
Loppan i Axens skägg
2017-02-01 14:16
@Motgångssupportern:

Ja stackars Oskar han var duktig och fick hoppa in den matchen efter skada och kom in helt likblek och gjorde jätte bra ifrån sig men blev knockad i samma match och fick bytas ut, de är ett av mina skönaste minnen med ÖSK på plats.
Örebro vann med 4-2, Robin Staaf nätade, porokara gjorde också mål trots att han var skadad och blev utbytt direkt efter sitt mål. Bertin Ze försökte sno åt sig äran för ett mål med. Alvbåge räddade bland annat en straff mot fiskrensarna.
Angående Oscar så vart det hans enda match och han tappade ganska mycket för skador och gick till Karlsund där han slutade snabbt.
Har för mig han bor i Stockholm nu och jobbar som säljare. Hade vart trevligt ifall redaktionen fick tag i han.
Loppan i Axens skägg
2017-02-01 14:12
@Hertig_Karl:

Haha min ironi går inte hem på nätet helt klart. ;-)
2017-02-01 13:49
@Motgångssupportern:
Jag tänkte faktiskt på honom när jag skrev mitt inlägg. Jag var på platsen och såg matchen. Han gjorde väl självmål eller något? Menade inte att det gjorde honom till en sämre talang, bara något som slog mig och att det var så typiskt att drabbas av det i sin debut. I övrigt var han riktigt bra och vi vann matchen. Kim Olsens klang och jubelföreställning. Minns du om han också var 17 eller hade fyllt 18? Att jag tänkte på honom berodde på att det är den enda talang som mittback som jag minns låg nära Brorson. Minns dock inte heller om han kom från akademierna men han borde väl kanske tillhört ÖSK ungdom eller något. Har för mig att ÖSK hade andra strukturer då under A-laget. Men minns inte så noga. Jag kan ha fel. Minns f.ö också han han skadades senare
Örebro Benny Böckling
2017-02-01 13:28
@Hertig_Karl:

Mbombo var hårt tejpad runt ena låret efter matchen.

Axén är rädd att något gått sönder medan Mbombo själv inte tror att det ska vara någon fara.
Örebro Snö
2017-02-01 13:27
Från NA:
Mbombo själv försökte tona ner skadan:
– Jag fick ont i baksidan av låret. Jag tror inte att det är någon fara, tror det är okej. Det hände på planen, men jag tror inte att det är någonting, säger han kortfattat.
Örebro Motgångssupportern
2017-02-01 13:25
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Vi hade ju Oskar Johansson som spelade en halvlek mot Göteborg 2008 och gjorde det riktigt bra. Sen blev han skadad och kom väl aldrig riktigt tillbaka om jag minns rätt. Gick väl till Karslund sen? Hur som helst, jag minns hans insats som riktigt lovande i alla fall :)

Men iofs, frågan är om han kom från "ÖSK:s akademier", han kom väl från nån klubb i närheten?
Örebro Sigurður
2017-02-01 13:21
Lopan i Aksens skäg // Jag håller med. Rätt ska vara rätt! :)
Örebro Hertig_Karl
2017-02-01 13:05
Loppan
Atashkadeh menar du? Eller du kanske stavade fel med flit? =)

Såg rubriken på NA angående Mbombos skada. Någon som vet mer eller läst den låsta artikeln?

Hoppas det smäller till nu snart med två fina nyförvärv!
Loppan i Axens skägg
2017-02-01 12:30
@Restalundsv:

Kanske inte vill han ska göra succé o locka andra lag i allsvenskan?
Örebro T8
2017-02-01 11:16
Eller att de inte vill ta honom till Portugal. Kanske hellre vill se honom i Örebro.
Örebro Restalundsv
2017-02-01 11:08
– Det finns en som ligger nära till hands men vi får se vad som händer. Det finns en som jag är lite spänd på och som vi eventuellt tar hit. Men vi får se, det är egentligen inte det vi vill. fortsätter ÖSK-tränaren.

Undra vad han menar med "det är egentligen inte det vi vill", är det en spelare som man har som plan B typ?
Örebro Restalundsv
2017-02-01 11:05
@T8:

På tal om Ekstrand och Mårtensson, är inte de väldigt lika? Iallafall på bilden i länktipset
2017-02-01 11:04
Provspelare på gång
Annons: