/fotboll/osk/forum/3758.aspx/fotboll/osk/forum/3758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bona fides
2011-07-12 10:22
pemo,
Rätten att köpa spelare är fördröjt med en månad. Möjligheterna att lämna klubben har funnits i 12 dagar nu.
Örebro pemo
2011-07-12 10:04
Kan någon förklara det här med "fönstret"? Det "öppnar" i augusti säger en del, men hur kan då GAIS sälja Mårtensson och HIF sälja Nilsson nu ( Vi sålde ju också ) Betyder det att det bara är svenska klubbar som kan köpa spelare i augusti? Betyder det också att Bedoya och Nordin är ointressanta eftersom de inte gått redan? Eller är det div media som är snabbt ute med de andra namnen?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-12 08:40
Pille-Riin Pöllu//

Jag skrev inte att Rama var den bästa, utan en av den bästa ÖSK-spelaren hittils den här säsongen. Jag håller med dig om att Bedoya är den absolut bästa ÖSK-spelaren hittills den här säsongen. Rama, Bedoya och Haddad(tills han skadade sig) tycker jag har varit de som levererat så här långt.

Gerzic har inte alls varit i samma form som förra säsongen tyvärr. Det har nog sina skäl, bla att han var sjukt större delen av försäsongen, plus att han var skadad i början av allsvenskan och var borta i 4(?) matcher. Men jag hoppas att han är på gång nu.
Örebro Grixx
2011-07-12 08:32
P-RP//..och med ev högre lön. Samtidigt är lagets totala årslönekostnad i det läget kontraktet skrivs baserat på att ÖSK inte ska gå back. Totalkostnaden av bundna kontrakt får inte överstigas av några som ska få kontrakt på några år till. Ibland så går det ibland är det för stort vågspel.

...och vem som slår finns ingen absolut kunskap om. Man har förhoppningar och feeling för många.Någon tror man extra på, året efter så har någon annan som man nyss skrivet med exploderat till en fantastisk spelare. Den spelaren är inte lika benägen att skriva nytt samtidigt som ekonomin för oss inte räcker.

..men läget är att sakta men säkert är vi på väg att bli något att räkna med i svensk fotboll. Vi har fått bättre och bättre spelare i laget och jämfört med åren innan Sixten OCH Alec minns vi alla hur frustrerad man var över det extremt dåliga passningspelet där bollar i kortpass gick 2-3 meter fel.

En tränare med offensiv rugby fotboll, en annan tränare som fick kommunens felskötta matta och därmed laget emot sig och Mr Walker som hade snyggare spel men lite som nu, inte kom in i målområdet. Ingen fick konkret ordning på passningarna.

Sixten, Alec och Eija kan vara de som löste den eviga knuten och tog seriöst tag i problemet....och det fortsätts jobba med det.Just nu utan Alec men visst finns det möjligheter att han någon gång dyker upp i klubben igen.
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-12 08:10
Någon som vet hur länge Anttonen är borta?
Örebro DaSa
2011-07-12 08:04
såg slutet av elfsborgs matcheb tillsammans med en guligan nere i dubai. jag tyckte det såg rätt så bra ut tills elfsborg gjorde 2-0, kan vi behålla det spelet så kommer det nog lossna. vill inte se ngn panikåtgärd som att sparka sixten än det känns som hans fel. det är nu han får betala för att han inte spelat in fler spelare tidigare. sen så hoppas jag att tommy gjort sin sista match, varför står han innanför mållinjen och täcker?!:)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-12 02:47
Ishizaki efter vinsten:

"– Jag dribblar förbi både ytterbacken och mittbacken, sen fintar jag och spelar in en gång och då kom Haginge in mot första stolpen, så jag försöker istället spela in den mot Hult som stod snett bakom. Haginge läser den bollen så den touchar hans klack och går in i mål, säger Stefan Ishizaki och tillägger:

– Hade han inte läst bollen så hade Hult rakat in den."

Haginges fel?

Efter andra målet:

"– Jag skulle byta då men jag fick slå hörnan ändå. Jag tänkte at vi skulle ta en kort variant. Jag fintade förbi både Paulihno och Gerzic lätt och sedan kunde jag välja och vraka
Han valde att spela Oskar Hiljemark, som satte 2–0."

Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-12 01:06
kribba // AIK verkar dock lite osäkra runt Pavey. Ett år bara vill de ge honom (läste jag för typ en månad sedan. Det kan ju ha ändrats). Men en sådan spelare behöver varje lag.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-12 01:05
den oumbärlige // Säga vad man vill om jänkare men de har en jävla vinnarmentalitet. Vad jag förstår var den amerikanske mittbacken som var här och tränade mycket intressant. Vi får hoppas att ÖSK kan knyta an honom nästa säsong.

Men frågan är om ÖSK i nuläget har råd att sälja Bedoya?

Och vilken fantastisk utveckling killen haft? Från college till ÖSK till bäste i ÖSK (och tycker man inte det så iaf en av de viktigaste) och till USA:s landslag. Nu proffsaktuell. Och det på tre säsonger. Almebäck har ju haft en liknande utveckling men han var ju åtminstone skolad i svensk fotboll.

Det mest sura för räven är ju att både Bedoya och Almebäck förmodligen hade accepterat ett 4-års kontrakt enligt dem själva. Men som Sjögren förklarat sig. "Det krävs två för en tango". Fast jag har alltid trott att han avsåg spelarnas motvillighet till kontrakt längre än tre år...
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-12 00:48
Håller med om att Bedoya är viktigast i ÖSK. Trots smällen senast och ett tjurigt humör visade han mycket vilja och inställning.

Så idag går Alé före, men med tanke på kontraktssituationen och potentialen med Rama kan han bli ÖSK:s bästa export hittills.

Jag hade alltid trott att Almebäck skulle bli vår superexport men det gick ju inte vägen, även om man hade möjligheter att sälja honom för större summor tidigare.

Ledningen trodde att man med årets trupp kunde gå för en guldstrid och valde av den anledningen att avvakta med försäljningar om inte budet var väldigt sockrat.
AIK kribba
2011-07-12 00:39
Ser att ni snackar om Pavey här...förstår att ni gör det,det är en spelare som har en inställning som få har...och som alltid ger järnet,och som jag tycker håller bra i allsvenskan dessutom...ett typiskt brittiskt rivjärn som kanske inte har tekniken men en jäkla inställning och hjärta...han vill jag att vi behåller..
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-11 23:55
ÖSK KRILLE/// Så mellan Bedoya och Rama väljer du Rama? Skulle jag inte göra. Bedoya är i nuläget bäste spelare i ÖSK som jag ser det
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-11 22:54
Nu har vi 9 poäng upp till EL-målet, 5 poäng ner till kvalplats, det har varit ruggigt ett bra tag, tur lagen bakom oss går så dåligt, men sakta men säkert kommer de nämre. Vilka spelare lämnar oss under fönstret, vilka kan vi få?

Måtte vår ledning agera, för det var länge sedan man såg sitt kära ÖSK spela så illa, gäller även matcherna som underligt nog gett oss 20 poäng.
Örebro Hahne
2011-07-11 22:36
Men man måste juh kunna chansa lite .... dock även fixa samarbete med ngn superettan klubb.

Men scouting måste juh vara prio för en klubb som vill hålla långsiktigt även om en undgdomsakademi även måste hållla bra klass... men många spelare värvas juh ändå in!
Örebro Grixx
2011-07-11 22:27
Hahne// Scouterna är personer med olika kopplingar till ÖSK, det är inga heltidsanställda proffs.

Talanger hittar man skitlätt men av hundra talanger blir det en stjärna. Där har du problemet.
Örebro Hahne
2011-07-11 22:16
// massa scouter ? låter konstigt enligt mig ? var har dessa scouter sina intressen? man har juh sj hittat flera strongcoming man på FM som gått för stora belopp ? varför agerar man inte tidigare på talanger?
IFK Göteborg Royboytoy
2011-07-11 22:15

Ska ÖSK börja vinna matcher måste man spela som ett lag.

Valdet Rama är ingen lagspelare, han hör hemma i en annan liga med en annan mentalitet.

Valdet Rama vill nog gärna spela i Europa med och inte fortsätta harva i ÖSK.

Bedoya, Nordin och Alvbåge ryktas vara på väg från klubben med.
2011-07-11 22:03
Enligt mig så är Rama en av den bästa ÖSK-spelaren hittils den här säsongen. Han har gjort 4 mål och 2 assist under första halvan av säsongen. Det är är ju mer en vad Porokara lyckades med under en hel säsong. Visst kan han vara självisk ibland, men det är det jag gillar med Rama. Ha sticker ut från mängden. Han är teknisk, gillar att utmana och har ett bra skott. En irrationell spelare.

Redan när han kom hit från Hannover så sa han att han var här för att få fart på sin karriär. Så det är väl ingen hemlighet att han är här för att visa upp sig för större klubbar. Sedan kan han ju inbringa en hel del med riksdaler när han säljs.

Men jag har förståelse för att folk tycker att han är ego, men det är hans spelstil tror jag.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-11 21:53
Rama är bäst i ÖSK i år enligt mig. (kanske på flera år). I ett bättre lag skulle han antagligen göra ännu fler mål. Otroligt kvick med bollen, teknisk, bra skott. Kanske att han borde variera sina dribblingar men oftast kommer han förbi trots att motståndarna vet var han kommer gå.
IFK Göteborg Royboytoy
2011-07-11 21:44

Valdet Rama är så överskattad, han spelar bara för o styla o visa upp sig för klubbar i Europa.

Ingen lagspelare denna Rama, otroligt överskattad. Bara hoppas att nån klubb nappar på honom.
Örebro Elmar
2011-07-11 21:42
FK Sarajevo möte i förra veckan sin andra rival FK Slavija Sarajevo i två matcher.
FK Slavija Sarajevo slog ut Danska Ålborg för något år sedan då det danska laget var som bäst säsongen innan och tog poäng mot Man. United om jag inte minns fel.
Iaf vann dom med 3:1 mot Danskarna, 0:0 borta och 3:1 hemma (men inte på sin hemmarena) starkt!

FK Sarajevo slog samma FK Slavija Sarajevo med 7:1, första matchen 4:0. Andra matchen 3:1. Matcherna spelades på två dagar.

Hoppas ni gillar mina informationer.
Örebro Elmar
2011-07-11 21:35
Sarajevos senaste match.
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-11 21:25
Hade inte varit fel med Kim Olsen i laget nu...
Örebro Matta
2011-07-11 21:25
Hahne// ÖSK har en massa scouter runt om i landet. Ansvarig är Arvi Taaler.
2011-07-11 20:47
Ush vad jag vill ha tillbaka Haddad i spel igen! Han är ett måste om vi ska klättra ordentligt i tabellen. Maken till målsinne har jag inte sätt i ÖSK på länge.
Örebro Hahne
2011-07-11 20:40
Jag har en fråga ni ösk kunniga har ösk en scout ?
Örebro Grixx
2011-07-11 20:33
Fatcit// Försäkringkassan går in för lönen efter en tid. Däremot kompenserar den inte tex kontraktspengar på flera bortkastade miljoner, det var de pengarna.
2011-07-11 20:26
Appropå hårda spelare.

Någon som minns Vinnie Jones? Numera skådespelare. Har representerat en rad engelska klubbar på 80 och 90 talet. Han måste vara den hårdaste spelaren som gått i ett par fotbollsskor. Han var ju galen.
Örebro Krontorps
2011-07-11 20:11
//Sir Sixten
Hoppas inte spelarna och tränarna går och väntar på den enkla lösningen (att Haddad kommer tillbaka). Det behövs uppryckning hos alla inblandade nu.
Förhoppningsvis kan europamatchen bli en tändande gnista.
Vi får se på torsdag.
Örebro Fatcit
2011-07-11 20:06
Grixx// Skadade spelares löner täcks av försäkringar. I ÖSKs fall handlar det om dåligt scoutande.

Ang Astrit: Sjögren ansåg ju att kontraktstiden (6 mån) var bra. Han hänvisade ju därefter till längden i Floods och Belles kontrakt, som var lika långa vilket var bra.

- jag säger scouta bättre och erbjud spelarna den lön de förtjänar. Det vinner vi på i längden!
Annons: