/fotboll/osk/forum/3738.aspx/fotboll/osk/forum/3738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-17 16:57
Mål-Göran!!!!!
Örebro zxcv
TACK GÖRAN!
Örebro Rudeboi
YEEEEEEEES!!!

Riktigt kul för staaf!
Örebro Mattias69
Måltorkan bruten, härligt!
Örebro Valderinho
2011-07-17 16:56
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2011-07-17 16:56
JAAAAAAAAAAAAAAAA
Örebro Valderinho
2011-07-17 16:55
Så jävla löjlig domare den där Johanneson...
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-17 16:53
Aspen 11:13/ Nu var det ju inte dig jag menade. Du känns förhållandevis nyansfull.
STEFANO!
2011-07-17 16:49
Katastrofer är svårt i fotboll! Finns mycket annat i livet som är jobbigare! men det är sant, skulle man sälja till MFF är det snudd på katastrof Men nu är det bara att se framåt Grixenn!
Örebro Valderinho
2011-07-17 16:41
varför hör man tennisljud i bakgrunden?
Örebro Conjuration
2011-07-17 16:41
"Scherman sms:ar från Gamla Ullevi: "Gubbar från Ajax och Utrecht på plats"." tänker på vilka de är intresserade av, i vår trupp är det nog bara Valdet Rama medan GAIS har t.ex. Mervan Celik och brassarna. Mårtensson är redan såld iaf
Örebro Conjuration
2011-07-17 16:33
Superkul att Per får starta och att Paulinho får spela som mittfältare. Bänken är jag mest glad över, intressant med många talanger :)
Malmö FF kompol
2011-07-17 16:27
stream till matchen
Örebro Surnu
2011-07-17 16:24
Läste att Alvbåges ålder (29) brukar vara målisarnas bästa ålder, då blir jag ännu mer övertygad om att Alven måste lämna nu om detta är hans bästa ålder.
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-17 16:19
sjuk tror jag,han missade väl matchen mot sarajevo pga sjukdom?
2011-07-17 16:17
Kihlberg inte ens på bänken, skadad eller petad?
Örebro Grixx
2011-07-17 16:11
STEFANO!// Du ser katastrofer runt varje hörn för att inte tala om allt skit du kunde hitta på om Nordin pga av rykten....eller har jag fel?
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-17 16:10
ösregn i Götet tydligen...mer kamp än skönspel då?
Örebro Bulten i Boo
2011-07-17 16:08
Salt&Peppar// Du vet, det är inte lätt att va' ödmjuk när man själv är felfri! :-D
Örebro Fang
2011-07-17 15:48
Staaf var väl ändå helt okej mot Sarajevo. Så en chans till kan han väl få. William är iaf tillbaks på bänken så förhoppningsvis får han spela en stund.
STEFANO!
2011-07-17 15:45
Varför spelar Staaf? Kan någon säga vad han gör på planen? Vad som hellst är bättre! Sixten måste se något helt fantastiskt lovande som ingen annan ser! Slutklagat! Nu slår vi GAIS!
Örebro Fang
2011-07-17 15:43
Intressant med Paulinho där igen! Ska bli kul att se hur Per sköter sig också.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-17 15:33
Bastard//

Då är jag med. Sixten har nog ett och annat och lära sig han med. Han är ju ingen erfaren tränare. Men laget måste ju få ha motgångar också. Vi får hoppas på seger idag!
Örebro Salt&Peppar
2011-07-17 15:29
Maark//

Vadå underverk kan väl betyda många saker i olika nivåer? Du behöver ju inte göra mina ord till nått annat än det jag menar.
Örebro Bastard on Parade
2011-07-17 15:23
Salt&Peppar//

Jag lade till lite mer till mitt inlägg.

Tränaren spelar givetvis stor roll. Har vi rätt spelarmaterial (läs Haddad är frisk eller en ny target värvas) så fungerar Sixtens modell. Jag är övertygad om att man kan utnyttja spelarmaterialet på ett bättre sätt än vad Sixten har gjort när vi saknat en centerforward. Han måste bli bättre på att göra taktiska justeringar.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-17 15:19
Bastard//

Ja men då spelar det ju ingen roll vilken tränare vi har?
Örebro Bastard on Parade
2011-07-17 15:17
Salt&Peppar//

Underverk och underverk. Vi var inblandade i bottenstriden tills Alvbåge, Olsen och Staaf värvades och Bassombeng blev tillgänglig för spel efter skada. Till nästkommande säsong fick vi Almebäck från ingenstans och Bedoya var en startspelare. Där har vi underverken. Med de nyförvärven tycker jag man kan förvänta sig högre tabellplaceringar än 8-10 plats som vi i princip prenumererat på.

Sixten spelade Gerzic som centerforward första halvåret. Med det vill jag betona hur envis han är. Det fungerar om han har materialet till det, men när det saknas har han inga alternativ. Han kör på sitt spår fullt ut. Det fungerade ett år i Jaro, sedan fick han sparken för att han inte kunde utnyttja spelarmaterialet som inte passade in i spelmodellen.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-17 15:12
Telle//

Rätt ironiskt att den som gjort underverk med Ösk de 3 senaste åren nu plötsligt är "värdelös". Tror det är bortskämdhet. Man ska nog kolla sig själv i spegeln med vad man begär och se hur fan illa det sett ut i Ösk i evigheter. Ska inte laget få gå lite illa ibland också?

Lite ödmjukhet och tacksamhet skulle nog allt passa. Det är ju inte som vi fått oxfilé med bearnaise genom åren direkt.
Örebro Telle
2011-07-17 14:52
Aspen / "Inte går man från vara ordinarie i ledarna i S1, vara 19 år och sitta på läktaren i ett år."

Nej , det har du alldeles rätt i faktiskt, om man ser det så. Däremot har jag svårt att tro att SIxten, eller någon annan i ledningen som vet hur envis Sixten verkar vara, hade för avsikt innan säsongen att peta Nordin, Kihlen, Bedoya eller Nobbe som startalternativ. Jag hoppas också att de var ärliga nog att upplysa Berger om det också, när diskussionerna med honom fördes. Jag förmodar däremot att de räknade med att sälja Bedoya och/eller Nordin under året, och antagligen också med att Kihlen skulle vara skadad en del, så att Berger antagligen skulle få chansen att visa vad han går för under hösten.

Som sagt, det är bara spekulation, men jag tror ändå att det är enligt plan att Berger inte har fått spela så mycket än. Sen tycker jag det är synd, eftersom Berger verkar väldigt bra, men det är en annan sak...
Örebro Telle
2011-07-17 14:42
Maark / Håller med helt om Sixtens brister i matchsituation, och även till viss del om kritiken att många av talangerna får för lite speltid. Dessutom har han uppenbara brister i att variera lagets spelupplägg och taktik, med följden att många av motståndarna verkar ha läst sönder oss i år.

Men det går ändå inte att blunda för att ÖSK har tagit enorma kliv framåt under Sixtens tid här. Vi spelar en attraktivare fotboll än vad vi har gjort under många, många år, kom trea så sent som i fjol, har omnämnts positivt och med respekt i media under en längre tid och har nästan delvis jobbat bort tråkstämpeln vi haft sen urminnes tider, förbättrat ekonomin avsevärt etc. Just ekonomin är väl inte Sixtens förtjänst i sig förstås, men faktorerna jag nämnde innan har garanterat bidragit till att sponsorintäkterna har ökat, vilket är en del i det hela. Det faktum att vi alla gnäller så mycket på laget i år är ju en direkt följd av att Sixten fick dem att spela så bra och rolig fotboll i fjol. I varje fall har jag har helt andra krav nu än vad jag hade på Stefan Lundins tid...

Jag är själv lite kluven i Sixten-frågan - han har uppenbarligen många brister som behöver förbättras och förändras, vilket kanske inte låter sig göras utan vidare eftersom just anpassningsförmåga inte verkar vara han starkaste sida,, så vissa dagar kan jag hålla med om att tanken att byta ut honom verkar lockande. Men han borde nog få chansen att vända på skutan först innan man totalsågar honom.
Annons: