/fotboll/osk/forum/3734.aspx/fotboll/osk/forum/3734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-17 12:36
Någon som vet statusen på Anttonen? Tycker han saknas oerhört, speciellt i offensiva spelet.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-17 12:35
Telle/ Håller delvis med dih om att man ofta tidigare haft en slutenhet i det tidsperspektivet du nu talar om. Senaste silly var man dock rätt tydliga med sina mål, utan att lova ngt. De gjorde det galant enligt mig. Jag tycker de har blivit bättre på att använda media för egen vinning.
Örebro Telle
2011-07-17 12:29
Grixx / Jag förstår att det självklart ligger i klubbens intresse att hålla en låg profil många gånger. (Så många gånger som AIK har "snott" spelare som vi har varit intresserade av har det blivit väldigt tydligt ibland hur viktigt det är...)
Jag menade inte att allt ska läggas ut, eller att allt ska kommenteras.
Och visst ska styrelse och ledning fatta beslut och handla för klubbens bästa, inte för att pleasa oss supportrar.

Men ett företag som ÖSK är ändå lite speciellt, i och med att en så stor del av dess intäkter kommer ifrån sponsorer och supportar. Hur man än vrider och vänder på det är de ändå väldigt beroende av sin goodwill gentemot oss och tvärtom, så jag tycker man kan ställa högre krav på dem än på "vanliga" företag att de behöver vara tydliga i sin kommunikation utåt.

För att ta ett annat exempel: När tränarfrågan var som hetast innan Sixten kontrakterades var det till exempel många namn som diskuterades. I något fall fortsatte Sjögren vägra kommentera även efter att en tillfrågad tränare själv glatt erkände i NA att ÖSK hade gett honom ett anbud men att han hade tackat nej, med följd att NA dels spekulerade ännu vildare om saken, och dels kritiserade klubben för sin slutenhet, vilket så klart ökade mängden rykten ytterligare. Lennart hade säkert många goda skäl att ständigt säga "Inga kommentarer" på alla frågor han fick den vintern - han ville förmodligen inte starta spekulationer i media, inte tappa ansiktet utåt för att tränare tackade nej, inte få tränarkandidater längre ner på listan att känna sig som reservalternativ, inte avsöja tänkbara namn till andra klubbar, inte påverka eventuella löneförhandlingar etc, etc. Men när alla övriga parter gick ut och gav sin version blev det i slutändan bara värre när man inte ville kommentera någonting alls.

Jaja, det är hur som helst lättare att klaga än veta hur jag själv hade hanterat situationen i Lennarts sits är jag rädd... :)
Örebro Hertig_Karl
2011-07-17 12:21
Iofs lades omröstningen ut några timmar efter en 3-0 förlust vilket säkert ledde till att många röstade "bort med Sixten" av ren ilska pga resultatet.
Örebro Hertig_Karl
2011-07-17 12:17
Hur vart resultatet i omröstningen angånde Sixtens vara eller icke vara? Jag kollade någon dag efter och då var ``sixtensanhängarna´´ i ledning med ca 5%.

Hoppas det vänder mot Gais idag.
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-17 11:53
kribba//är nog ganska uppenbart att något måste ske,ja...
Örebro Grixx
2011-07-17 11:35
Marta// Instämmer
Örebro Grixx
2011-07-17 11:33
Telle// Jäpp, vi ska vara klubben som går i bräschen för att lägga ut allt för att lugna oss supportrar. Om vi sedan misslyckas i värvningar är ju skitsamma.

Går klubben ut och säger att läget är under kontroll så misstros det av några som insinuerar och bygger hjärnspöken. Klubben kan inte gå ut och ge tydligare hintar om vilka spelare som ev är på gång. Hur mycket som skulle gå i stöpet vet väl ingen men ingen vill lägga ut info som kan trassla till spelarköp.

Självklart så skulle säkert klubben kunna gå ut valsa att de har kontroll också;-)

I princip alla klubbar kör samma svar till media. Tex att man inte förhandlar i media, man säger inget förrän det ä klart, Vi har läget bunder kontroll osv osv. Några undantag hittar man säkert men man lägger inte ut en massa info i onödan. Läggs det ut så har det en avsiktlig mottagare och den kan vara tydlig som dold.

Skönt att många nu insett att det varit en överdift i katstrofläget med flera utgående kontrakt. Klubben har en hygglig kontroll som balanseras av vilka spelare det berör och ekonomin. Som klubb/spelare kan man i princip vara överrens men endera part vill ibland avvakta och se läget precis innan kaklet nås. Båda kan då vara överrens att avvakta men ibland inte.

Nu har det skrivets så mycket att vi börjar få media igen att tala om katstrofläge och så är bollen i rullning igen. Fler media kan haka på och börjar leta små futtigheter som de tar upp med braskande rubriker. Klubben tackar och tar emot:-/

ps Var finns sidan med de samlade omröstningarna som gjorts i svartvitt, den fanns för några år sedan. Finns den fortfarande och fylls den på?
AIK kribba
2011-07-17 11:18
Vad har hänt med örebro..är det fem raka förluster nu..eller något åt det hållet...från att varit ett lag som nosar på toppen är man nu ett lag som nosar på botten....uppryckning krävs omgående för er för att rädda säsongen, helt klart....
Örebro Ståplats är bäst
2011-07-17 11:11
bara att hoppas att ÖSK kan bli den mardrömsmotståndare för Gais som Mjällby var för ÖSK 2010...vibbarna känns åtminstone bättre än vad det gjorde inför matchen mot Elfsborg.

Tredje raka mot makrillarna idag!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-17 11:10
KTelle/ Samtidigt sätter ett sådant uttalande ÖS i sämre förhandlingsläge, då agent och spelare vet att ÖSK måste prestera stora namn och därmed är pressade att höja löner/erbjudanden om alternativen sinar. Jag tycker man sköter inhandlar-silly föredömligt. Och om man läst det Sjögren sa under vintern och blickade tillbaka på tidigare silly så kunde man ändå sitta rätt lugn med känslan av att saker och ting händer bakom kulliserna. Kontraktskrivande är dock ff ett utvecklingsområde.
Örebro Telle
2011-07-17 10:51
Jag tror för övrigt att många rykten och diskussioner under året hade kunnat undvikas om Sjögren och Co hade varit lite tydligare.

I vintras till exempel trodde man ju ett tag att halva laget skulle lämna klubben utan att ledningen sa ett pip om att någon spelare var på väg in. Sent omsider presenterar de plötsligt hur många nyförvärv som helst, varav flera namn på åtminstone papperet var riktigt bra. Men då hade man bitit på naglarna och gnällt på klubben månader i sträck, helt i onödan. Jag förstår att de självklart inte kunde gå ut och avslöja vilka namn de jobbade på hur som helst, men Sjögren hade gärna kunnat gått ut och sagt att "jag förstår att sponsorer och supportrar känner sig osäkra på våra ambitioner, men vi tänker satsa stort till kommande säsong, och kommer att presentera ett antal namn innan allsvenskan startar." Då hade man sluppit mycket av skitsnacket om ÖSK i vintras.

Samma sak gäller mycket av spekulationerna om spelare och tränare under våren. Ledningen ska självklart inte avslöja detaljer som kan påverka klubbens arbete negativt, men det skulle nog inte skada om de någon enda gång berättade vad de hade för ambitioner eller önskemål åtminstone i generella ordalag.
Örebro Telle
2011-07-17 10:37
Aspen // Sant, ett påskrivet kontrakt skulle vara svårt att spekulera om... :)

PRP // Låter klokt att ligga lågt. Känns lite taskigt annars att totaldissa honom som en svikare bara baserat på lösa rykten. Sen kan man ju i och för sig tycka att han kunde vara lite tydligare ibland - "hålla alla dörrar öppna"-jargongen som han hade i någon intervju för ett tag sen är väl knappast den bästa inställningen om han vill undvika spekulationer och rykten. (Däremot för att trissa upp lönen... ;)
Örebro Surnu
2011-07-17 09:55
Alvbåge ska inte ha nytt kontrakt, tror att han är bättre än vad han är. Det duger inte att säga att man trivs med att spela i ÖSK, man måste bevisa det också. Alvbåge har en av allsvenskans sämsta räddningsprocent om man tittar på ordinarie målisar. Att han sedan säger att Sixten gillas av spelarna tror jag inte på, givetvis gillar Kihlen, Nordback, Alvbåge, Astvald och Wowoah Sixten då han låter dem spela match efter match utan att prestera bra. Om vi däremot frågar Berger, Ibrahim, Yasin, William, Per J, Nurme m.fl. så blir nog inte svaret lika ohejdat positivt. Nä Tack och adjö Alvbåge, lycka till i ngn annan klubb.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-17 09:43
Jag tror ärligt att några MFF:are här på SF genom bla twitter velat retas lite och göra oss upprörda. Jag har misstänkt det en tid. De vet att vi går i taket när vi hör sådana rykten. Jag tänker iaf inte ens reagera på något sådant påstående ifrån dem eller någon annan förrän man vet att det är klart.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-17 09:12
Telle // Han skulle kunna göra det bättre med att skriva på för ÖSK
Örebro Telle
2011-07-17 09:07
Nordin avlivar åtminstone tillfälligt ryktet om MFF i dagens NA:

"Det är bara snack, i så fall har ÖSK sålt mig utan att berätta det för mig."
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-17 02:04
Jag tror fan att jag sett Paulinho halta efter varje match. Han tar mycket stryk, mer som mittfältare dessutom - som vi såg senast.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-17 01:58
'den oumbärlige // Lite negativa signaler att även Pauhlino känner av skada.

Blir mittfältet Nordback-Kilen-Gerzic blir jag tyvärr pessimist. Ingen av dem går på djupet eller utmanar djupt. Visserligen får vi hög arbetskapacitet på mitten och det kanske behövs mot GAIS individualister. Om man går för 0-0

Nu bingen ;)

Örebro 'den oumbärlige
2011-07-17 01:27
Vad tror ni om morgondagens match?

Själv hoppas jag:

1. Att man inte är för slitna
2. Att aggressiviteten från Sarajevomatchen fortsätter
3. Gör ett tidigt mål så man boostar upp självförtroendet lite
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-17 00:56
Bedoya är avstängd....
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-17 00:17
cellblock // Nordin fick ett riktig fint (med ÖSK ögon mätt) kontraktsförslag tror jag det var redan i feb/mars.

Den enda förklaringen jag kan tro på är att han vill avvakta bud utifrån innan han skriver på. Han vet att han är given. Även om ÖSK byter tränare. Och det borde Alvbåge också veta.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-17 00:11
JJÖrebro! // Kul! Jag har aldrig sett mannen spela men hört mycket gott!

Fang // Tror du sätter huvudet på spiken när du skriver

"..nu varit hade Sixten aldrig behövt ändra om så som ha gjort, och det är ju tyvärr inte hans starka sida."

Sixten har bra sidor och infört fint fotboll och det är kul med ÖSK idag. Men det man märkt alla säsongerna är att han inte riktigt alltid har känslan för rätt spelare på rätt plats och rätt spelare som får spela alla ggr. Därvav tjatet om "skador som leder till bättre uppställningar" Den biten tycker jag varit lite märklig med Sixten eftersom så många ser det men inte han.

Därmed inte sagt att många av platserna har hafts av fel spelare.
Örebro cellblock
2011-07-16 23:35
Förstår inte hur det kan ta ett halvår att förhandla om en jävla lön. Så stora summor är det knappast.
Örebro Conjuration
2011-07-16 23:09
Får skriva klippta inlägg eftersom svenskafans appen inte är patchat med styckeindelning. Superkul det du nyss skrev ang. Wiktorsson :) hoppas att han blir värvad, såg han spela mot Djurgården på Bosön förra året, han släppte inte en kotte förbi sig och vann mycket boll. En rejäl spelare med en prima hockeyröv, min typ av spelare, det ska kännas att möta en försvarsspelare ;) helt okej snabbhet också, men ingen gigant som Almebäck ännu. Wiktorsson är dock den perfekta ersättaren i mina ögon :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro JJÖrebro!
2011-07-16 22:46
Hamna bredvid Sixten på stora valla idag när jag kollade in Degerfors få stryk av Sundsvall. hann fråga honom om skadeläget och han sa att det inte såg ljust ut inför morgondagen och att han var osäker på hur laget kommer se ut.

En annan notis var att han endast studerade wiktorsson då han bytte sida i halvtid så han vr i linje med Degerfors försvar.
Örebro Conjuration
2011-07-16 22:43
Kollade nyss på tabellen för första gången på länge. Sved lite i ögonen, vi är inte många poäng ifrån skiten (om vi inte redan är där). Tänkte även på hur mycket vi/Sixten är beroende av en centertank, gick ju strålande med Kim Olsen som spets och även med Haddad i början av säsongen, med Haddads skada så slutade vi att vinna nästan helt. Hur många Facebook-likes behöver han för att bli frisk?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Fang
2011-07-16 22:10
Aspen - välkommen Anttonen: Jag håller med om att Sixten inte kanske har utnyttjat det material han har på rätt sätt men jag tycker fortfarande att de värvningarna som gjordes är en storsatsning för klubbens sida. Tycker heller inte man kan säga att det är felköp för hade spelarna hållit sig skadefria och inte varit iväg på landslagsuppdrag och allt vad det nu varit hade Sixten aldrig behövt ändra om så som ha gjort, och det är ju tyvärr inte hans starka sida.
Örebro Fang
2011-07-16 22:07
Är det av ekonomiska skäl så har jag full förståelse för det. Man vill ha vad man förtjänar och kan inte Ösk betala det så förstår jag.

Jag tycker inte att ledningen skött det här så bra nej. Men vill gärna tro att Sjögren och hans vänner lär av sina misstag. Vägen till framgång har gått väldigt fort och jag förstår om man inte kommit lika långt på alla plan. Det blev en väldigt olycklig situation nu när nästan alla lagets stjärnor satt på utgående kontrakt och nu när det nog tyvärr för sent att göra något åt det. Men jag tror och hoppas att de lärt sig till nästa grupp av spelare som kommer fram och inte hamnar i den här situationen igen.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-16 21:56
Fang // Uppenbarligen är inte Sixten särskilt imponerad av satsningen. Talangerna håller han på att devalvera på läktaren och bänken. P2 har varit en katastrof som center, Sixten trodde han kunde spela center. Årets blåsning.
Nordin kanske har kommit på att satsningen inte passade ÖSK:s sätt att spela
Annons: