/fotboll/osk/forum/3717.aspx/fotboll/osk/forum/3717.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jebemvamusta
2011-07-19 18:39
Hur manga Orebro fans kommer kolla Sarajevo-Orebro live?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-19 17:36
Söderåt/ Jag tror inte ÖSK vinner resterande matcher, eller att Sixten har det kravet på sig av styrelsen. Däremot bör de nog slå Norrköping på söndag till att börja med sen jobba från det. Och skulle man mot all förmodan slå Sarajevo så är ju läget ganska bra också.

Grixx/ Det låter ju som att de inte följer reglerna om de inte släpper in europeiska spelare?
Örebro Grixx
2011-07-19 17:14
Kan man hoppas på att Sarajevo diskas om inget visa ordnas?
Örebro Bulten i Boo
2011-07-19 15:11
Självklart måste styrelsen ge hundraprocentigt förtroende ända till "the bitter end". Om de inte gör det är tränaren fullständigt rökt. De kan ju inte säga " - Han har inte vårt förtroende, men han får vara kvar ändå..". Det är t ex därför Lagrells uttalande om Dennerby/Sundhage är så korkat.
Söderåt, -köpelaget ÖSK!
2011-07-19 13:54
Börjar mer och mer tro på att Sixten är ett minne blott vid en ytterligare förlust i Allsvenskan..
Man kan ju inte heller ta ordföranden på allvar när han säger att "Just nu har vi lite stolpe ut".
Näe vet ni vad, allt har sin tid.
Örebro Grixx
2011-07-19 13:53
Deviation// Media hämtar extremt mycket från SF. Rena scoop rakt över med lätt maskering eller bara idén till något. Det är synd om forumet blir kontraproduktivt för vi supportrar vill att det ska gå bra för laget inget annat.

Resten av ditt inlägg vet jag inte var emot den är riktad.
Örebro Deviation
2011-07-19 13:41
Det var ju fan...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-19 13:33
Deviation//

Eidur Gudjohnsen har skrivt på för AEK Aten nyligen tyvärr.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-19 13:32
Har för mig att Eidur G blev klar för AEK Aten för tre dagar sen ungefär :/
Örebro Deviation
2011-07-19 13:30
Grixx.

Jag tror att de flesta som går in på såna forum vet att det är fullständigt översållat med rykten om spelare till höger och vänster. Media har andra kanaler att kika på - och då har jag rätt bra insikt i vart de kikar...:-).

Detta är ett forum för FANS och inte ett informellt forum för ÖSK Fotboll AB. Om den Inre Cirkeln är ute efter ett sådant så bör man skaffa ett slutet forum med inloggning någon annanstans.

Alla har rätt att få skriva det man vill så länge man inte går till personangrepp.
Örebro Deviation
2011-07-19 13:22
Yes! He's available!....:-)
Örebro Grixx
2011-07-19 13:18
Deviation// Tilltron till rykten är en annan sak.
Skadar felaktiga negativa rykten produkten ÖSK?

Ältar vi rykten här så mycket att några tror att det är sanningar så är det ju inte bra. Def när media hakar på med katastrofrubriker.

När vi nu eventuellt diskuterar kontraktskrivningar med mittbackar och ev målvakt så kan tilltron till, och skapande av skitsnack göra spelaren tveksam till klubben.Ordet problemklubb blinkar med varningslampan och kvaliten på intresserade spelare kan sjunka drastiskt.

Fatcit// Om Alec kommer till klubben någon gång så hoppas man att han är mognare som person och lite mer seriös som en tränare ska vara i AS. Gags är kul och lättar alltid upp stämningen men det krävs mycket tråkarbete också. Första stentuffa åren i Gais tvingade nog honom in åt det "bättre" hållet.
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-19 12:57
Halmstads styrelse sa ju bara nån vecka innan de sparkade tränaren att han hade deras förtroende...
Örebro Deviation
2011-07-19 12:55
Grixx:

FYI detta är ett öppet forum och en av tjusningarna med ett sådant är just "rykten". Lev med det.
Örebro Fatcit
2011-07-19 12:47
Grixx// självklart är det fel att likställa informationen från Alvbåge och "rykten på stan".

När det kommer till ledare så är frågan mer komplex. Vad som är en bra ledare etc. Jag är så tacksam för den struktur och organisation sixten har byggt upp. Jag är dock mer skeptisk till att han förfogar över den kompetens som behövs för en större trupp, speciellt med en trupp av många olika etniciteter - där kommunikationen redan är en svårighet. Alienationen hos dessa spelare måste vara påtaglig nu i "kristider".

Jag skulle därför se min gamla tränare Axen som ny tränare.
Men att Alec kommer tillbaka till nästa år är nog en utopi. Efter att ha sett honom vråla "segervrål" med GAIS-klacken så förstår man att han trivs i göteborg.
Örebro Telle
2011-07-19 12:46
Grixx / Vad gäller den stora truppen har du säkert helt rätt. Man har förmodligen räknat med ett större slitage på spelartruppen i år jämfört med i fjol, tack vare cupspel och kval, och dessutom viste man ju redan i vintras att flera spelare vill utomlands.

Däremot kan man ju önska att truppen var bättre balanserad, och att Sixten försiktigt hade börjat matcha in talangerna lite tidigare för att undvika chocken som kommer nu när skadorna tvingar till ändringar som de inte verkar vara beredda på.
Örebro Telle
2011-07-19 12:38
När rykten ändå verkar vara ett av dagens ämnen...

Ska man tro på ryktena att det var Siggi Jonnson som var tränaren det skrevs om i våras verkar han vara ett psykfall, rent ut sagt. Han må vara en hur bra ledare som helst, men stämmer bara hälften av det som påstods under våren är det ändå en skam att han spelat i ÖSK.

Men, som sagt, rykten är rykten...
Örebro Fatcit
2011-07-19 12:32
Deviation// jo, det stämmer. Men som spelare var han en grym ledare som styrde sitt lag på planen, med både "snack och verkstad".

Jag vill inte ha honom som tränare... Eller kanske:)
Örebro Grixx
2011-07-19 12:30
Deviation+Fatcit // Det jag vänder mig emot är ryktesspridning som kör några varv och sedan behandlas som sanningar. För "skitsnack" sprider sig alltid och blir en false inside. Däremot när någon spelare som Alven och Nordin bevisligen säger något positivt så är det för vissa en utsaga som är lägre trovärdignivå än rykten. Lika jäkla dumt som att tro på alla sillyryktena.

Om truppens storlek så hänger det säkerligen ihop med Europasatsningen i år och planeringen för utgående kontrakt. En viss del kan säkert ligga i en snudd av hybris pga det goda resultatet förra året....och visst blir det lite "rörigare" med en stor trupp. Mittbackstrasslet är nog ingen nöjd med hur det hanterats och känns just nu som en felbedömning och felprio.

Fatcit// Blöjunge mm, du bjöd ju in på den argumentnivån med ditt inlägg;-)
Örebro Deviation
2011-07-19 12:22
Fatcit:

Men jag har för mig, rätt mig om jag har fel, att just Siggi fick rätt mycket kritik när han tränade DIF.
Örebro Fatcit
2011-07-19 12:16
Devistion// nej det har du rätt i!
Jag tycker verkligen att det brister vid sidan av... Vill så gärna se en ledare på planen som tar tag i det! Som Abgar Barsom eller Siggi Jonsson!

Örebro Fatcit
2011-07-19 12:12
Blöjunge och 12åring - vilket argumenterande språk. Ge mig mer... :)
Örebro Deviation
2011-07-19 12:12
Fatcit:

Du kommer inte kunna få en stabil ledare på plan om du inte har ett stabilt ledarskap vid sidan om plan som understödjer. Tycker du verkligen att Nordin Gerzic som går ut i media och beklagar sig agerar som en ledartyp?
Örebro Fatcit
2011-07-19 12:10
Grixx// Finns det något annat än rykten? Vi har ingen insyn i omklädningsrummet, eller i huvudet på dessa spelare, utan spekulerar.
Mina rykten kommer från vänner som spelar i Forward och karslund (seniorlag ;)

Jag ser dock inte att någon ska behöva ha fotnötter och källhänvisning i sina inlägg. Allt är väl fakta om det sägs här? :D
Örebro Deviation
2011-07-19 12:08
Grixx:

Men då skulle man ju kunna utgå från att det ligger någonting i mitt resonemang om att truppen har gått bakåt i utvecklingen. För alla de här sakerna som här på forumet har rabblats upp; passningsmissar, ängsligt spelande på plan, svårt med avslut, missar i backlinjen etc etc...listan kan ju göras rätt lång, måste ju bero på någonting.

Jag ska inte säga att jag är helt övertygad, men jag skulle inte bli förvånad om truppens storlek är för stor och att detta får negativa följder för relationerna inom gruppen. Exempelvis det du nämner, att alla vill bli den spelaren som räddar laget.
Örebro Grixx
2011-07-19 12:07
Fatcit// Som jag sagt tidigare så finns det säkert skillnader i åsikterna alla kan omöjligtvis ha exakt samma åsikter det vet vilken blöjunge som helst.
Däremot går Alvbåge med garanti inte stick i stäv mot kollektivet.

Nördsvar från dig eller hur men du ville ju raljera och är fri att göra så.
Örebro Grixx
2011-07-19 12:01
Spelare som uttrycker sitt totala stöd möts av misstro av vissa däremot delar de gärna ut rykten som vilken 12 åring som helst ursprungligen kan ha startat.
Örebro Fatcit
2011-07-19 12:01
Grixx// Jo för ALLA är säker nöjda med Sixten. Hahaha
Men säger Alvbåge så, stämmer det ju!

Jag håller med alla om att problemet är just ledaren. Men det är inte ledaren vid sidan av plan jag vill se, utan ledaren PÅ planen. Sixten har gjort det tydligt tidigare att ledare på planen ska vara Samuel, Kihlberg, Wickström och Nordback. Nu är det ett generationsskifte, samtidigt som det kommer in nya spelare som tar mycket plats.

Nu måste Sixten fördela ansvaret på någon annan. Någon med inflytande hos övriga. Jag säger:

GE NORDIN BÄTTRE LÖN- OCH KONTRAKT ÄN ALLA ANDRA, GE HONOM KAPTENSBINDELN OCH LÅT HONOM LEDA LAGET!!! HAN KLARAR DET!
Örebro Fatcit
2011-07-19 11:49
Salt&peppar// Håller helt med. Ville bara dela med mig av ryktet:)
Även hört att Mosander inte är den mysfarbror han ser ut att vara!
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-07-19 11:45
Någon som vet om vi här i Sverige kommer kunna se matchen mellan Sarajevo - ÖSK på TV, eller är det bara vi nätet man kommer kunna se den?
Annons: