/fotboll/osk/forum/371.aspx/fotboll/osk/forum/371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2017-02-04 16:01
Ja jo det är inte lätt alla gånger att passa in här bland alla pk-gubbar..

Jag gör en Minatankar och drar mig tillbaka. Får se om det blir en halvtimme eller om det blir tre månader.
Örebro Jonas r
2017-02-04 15:56
[QUOTE=Benny Böckling]Jag är för helvete inte bara negativ [/QUOTE] Ok... Att kritisera är en sak men då ska de vara konkret tycker jag inte bara massor skällsord
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-04 15:45
Att jämföra Ring med Logi är att vara taskig mot Ring. Visst, defensivt är det inga större skillnader, men det är stor skillnad på hur vi kan hålla bollen inom laget och attackera motståndaren med Ring på planen. Han har en bra passningsfot och kan sätta upp bollen på fötterna på en anfallare om tillfälle ges.
Örebro Benny Böckling
2017-02-04 15:39
@Aspen.:

Jag är för helvete inte bara negativ
Örebro Empes
2017-02-04 15:29
Vorsah – blir tydligt varför klubbar tar in spelare på prov. Han är som gjord för det. OM han ser hygglig ut under de två dagarna i Portugal så är jag säker på att han får följa med ÖSK hem. För en sådan här typ av spelare behöver klubben en längre provspelsperiod. OM han under den perioden fortsätter att se bra ut fysiskt så att ÖSK överväger att behålla honom så skulle något annat än ett ettårskontrakt förvåna mig. Stora risker förstås med någon som nästan inte spelat fotboll på fyra år!

Jag tror att ÖSK är sugna på att testa honom på grund av att det finns en ”fyndchans”. Typ ”Tänk om han skulle vara frisk…”. Min magkänsla säger dock att det ska mycket till för att ÖSK ska skiva kontrakt. Jag är ganska inne på att han kommer att testa med ÖSK en tid men att man sedan inte väljer att gå vidare med honom. Känns som sagt som det ska mycket till för att man ska våga satsa på en sådan spelare…
Örebro Jonas r
2017-02-04 15:21
Tycker ring gjorde en godkänd säsong förra året. Han har fått oförtjänt mkt skit. Tycker att de som kritisera honom får komma med lite ex på hur många mål han varit upprinnelse till. Säker på att de skulle visa sig vara färre en vad de verkar tro. Ring är klart bättre än Logi fattar inte hur man kan jämföra dem två, logi är ju så osäker m bollen medans ring mkt tryggare.
Örebro Aspen.
2017-02-04 15:16
@Benny Böckling:

Trist med skribenter som bara kan vara negativa.
Örebro Benny Böckling
2017-02-04 15:13
Logi och Ring är pest eller kolera.

Att man ska anfalla på ÖSK's vänsterkant är den enda taktiken våra motståndare behöver.
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 15:10
@Jonas r:

Ja jag sade testa och sen är det inte så att Ring har 12 elitsäsonger bakom sig.. Både Ring och Logi har vart allt annat än bra hittils.
Örebro Erekovic
2017-02-04 15:00
Låt Ring vara vänsterback! Han är vårat bästa alternativ där, och Lorentzson kommer vara stabil på högerbacken. Hagge får vara tredje ytterback och gå in vid ev avstängningar och skador.
Örebro Robben 82
2017-02-04 14:56
@Nicknamn i ribban:

Håller med till hundra procent...därför gjorde det inget att få in en rutinerade "naturlig" vänsterback då skulle backlinjen börja hålla klass,bra mix mellan rutin och hungriga ungtuppar. Framåt är jag faktiskt inte lika orolig börjar backlinjen hålla ihop så kommer nog offensiven på automatik...sen gjorde det ju inget att få in en stor elak jävel längst fram!
Örebro Jonas r
2017-02-04 14:53
Tycker att ring på hb var en spännande lösning där han vek in i banan
Örebro DaSa
2017-02-04 14:52
Angående Ring så skall han cred för sitt psyke. Han kan göra ett grovt misstag för att minuten senare försöka sig på en lika svår aktion igen. I min bok så är han given etta som vb. Vi kan ju inte börja med nödlösningar redan under försäsongen.
Örebro DaSa
2017-02-04 14:50
Ni som såg matchen igår. Vem syftar Nordin på? Dvs vem går inte in luftdueller m.m?
Örebro Jonas r
2017-02-04 14:46
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]Hade gärna sett han på vänsterbacken faktiskt. [/QUOTE] Det är trots allt skillnad på försäsong och tävlingsmatcher i allsvenskan. Oftast ser dem rutinerade lite loja ut i början och dem unga år hungriga och vill bevisa vad dem går för. Och tro att han kan göra vb bättre än ring känns bara naivt. Med de sagt kan jag ha fel.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-04 14:40
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Spelade inte Vorsah tillsammans med John Mensah i mittförsvaret? Mensah spelar ju i AFC. Vilket udda sammanträffande.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-04 14:34
@Loppan i Axens skägg:

Med Dajje i minnet så vill jag absolut inte ha en vänsterback som inte känner sig trygg med vänsterfoten. Försvarsmässigt funkar det säkert, men det blir alldeles för lätt för motståndaren att bara styra uppspelet mot den kanten och på så sätt låsa fast oss. Därför är det bra att ha Ring som vågar slå mycket uppspel. Logi hamnar mest i tidspress och tvingas i större utsträckning slå längre eller vända tillbaka. Jag har svårt att se Brorsson göra det bättre som VB än Ring.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-02-04 14:23
Tycker också Vorsah låter intressant. Kul med namn man faktiskt minns från vm-matcher! Skadad deluxe är förstås ett frågetecken (och ÖSK:s öppning). Vill dock nämna att Hoffenheim var världens svängigaste lag under några av åren 2007-2012, det var standard att spela 3-3, 4-4 eller 5-5 på den tiden. Kanske ingen merit att ha tillhört en så svajig backlinje. Dock stor merit att ha varit ordinarie i Ghanas landslag.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-04 14:22
Frågan är ju hur hans knän mår på konstgräs?

Vi kan ju se på det positivt och säga att han inte råkat ut för någon ny knäskada på ett tag, men 30 månaders frånvaro skojar man inte bort. Hans meriter är dock riktigt vassa.

Som jag kommer ihåg honom var han mycket bra i VM 2010 när Ghana var så nära man kan komma en semifinalplats. Många klubbar hade nog koll på honom då.
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 14:12
@Robben 82:

Hade gärna sett han på vänsterbacken faktiskt.
Örebro Empes
2017-02-04 14:09
Oj, väldigt meriterad! En spelare för europeiska toppklubbar om på topp. Helt överkvalificerad för alla lag i Allsvenskan. Jisses vilken värvning det här skulle vara om hans fysiska status skulle vara okej. Men det är just det som är frågan… Några uppgifter om honom: - 45 landskamper för Ghana. Verkar ha varit en given startspelare. - Nyckelspelare i VM 2010. - Värderades av Transfermarkt till ca 60 miljoner 2011. - Verkar ha varit ordinarie i Hoffenheim åren 2007-2012. - Köptes sedan till RB Salzburg och hade en bra debutsäsong. - Knäskadad i maj 2013. Skadan beskrivs i media som hemsk (”horrible”). Borta från fotbollen i 30 månader (nästan tre år)! - Under första halvan av 2015 börjar uppgifter komma om att han börjar bli fit igen. I juli 2015 lämnar han Salzburg för deras farmarlag Liefering (andradivisionen). Enligt media lyckades han dock spela endast 4 matcher på ett år. Jag är osäker på om det beror på hans tidigare knäproblem eller annat. I en artikel rapporteras dock om ankelproblem (följdskada?). Det här verkar vara de senaste matcherna Vorsah spelade. Alltså för minst drygt ett år sedan. - Får inte förlängt kontrakt av Liefering i juni 2016. - I juli 2016 rapporteras att han inte lyckas spela till sig ett korttidskontrakt med Karlsruhe i tyska andraligan på grund av svårigheter angående hans hälsotillstånd (”difficulties regarding his health conditions”). - I december 2016 säger han sig vara villig att representera Ghana i Afrikanska Mästerskapen någon månad senare. Vorsah: ”I am fit and I am ready to return to the national team…” - I januari rapporterades det att han skrivit på ett tvåårskontrakt för Asfar i Marocko men det har dementerats som felaktigt av Vorsah själv. - Senare i januari rapporteras att han provtränar med norska Sogndal i tre veckor. Sogndal valde dock att kontraktera andra spelare. En spelare med kapacitet för europeiska toppklubbar. Men som med undantag av några minuter 2015/2016 inte spelat fotboll sedan maj 2013 (nästan 4 år!) och inte lyckats få kontrakt med vare sig Liefering i österrikiska andradivisionen eller Karlsruhe i tyska andraligan. Fågel eller fisk?
Örebro Trivseltorsten
2017-02-04 14:08
Gedigen skadehistorik....knän också =/
Örebro Brandao
2017-02-04 13:58
Känns lite som en chansvärvning pga av skadehistorik. Men får han vara hel är han säkert en av Allsvenskans bästa backar..

Nu går vi för allsvenskans bästa avslutare hoppas jag.
Örebro Robben 82
2017-02-04 13:56
Ja det är 50/50 för mig,men tycker Brorsson sett oförskämt stabil ut när han fått chansen och tycket han är värd mer matchtid.

Örebro Örebro Finest
2017-02-04 13:55
SIGNA VORSAH! Shalalala!
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 13:43
@Robben 82:

Hellre Hines-Ike så man ser ifall de kommer passa bra ihop. Han verkar onekligen väldigt bra på huvudet sett till av klippen.
Örebro Robben 82
2017-02-04 13:42
Spännande! rutin har han ju iallafall,får vi hoppas formen är på topp också!

Lorentzson -Vorsah-Brorsson-Ring

Den backlinjen skulle jag vilja se i sista träningsmatchen alternativ Brendan på någon av platserna.

Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-04 13:37
Det här är en bomb för mig. Jag älskar ju Ghana. Pratade med en karl idag som är Ghanan och håller på ÖSK. Han har stenkoll på både Ghana och ÖSK. Han säger att en skadefri Vorsah är för bra för allsvenskan. Han hade varit en spelare för dom större klubbarna i världen om det inte var för skador. Skador är ju förstås ett frågetecken men enligt honom är det värt att chansa för att han är såpass bra. Vorsah har ju spelat VM för ett lag som håller hög nivå och har spelat i stora klubbar. Han skulle bidra med rutin och han är tydligen väldigt stark och väldigt bra i luften. der skulle vara en väldigt väldigt bra värvning för ÖSK säger Ghananen.
Örebro Jonas r
2017-02-04 13:23
Med hans skadehistorik så minskar konkurrensen från större klubbar
Örebro Lekiller
2017-02-04 13:23
The Rock Ser ut som en kraftig bit
Annons: