/fotboll/osk/forum/3691.aspx/fotboll/osk/forum/3691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ragge-
2011-07-22 14:07
Saywee, Jag är med dig. Men tycker det är ett rätt luddigt begrepp att ha "hjärta för ett lag" i dessa tider. Tycker dock du använder meningen väldigt hårt mot just Ale, som att resten av truppen skulle ta en kula för klubben. Tror inte en enda av dagens ÖSKare skulle tveka en sekund på att hoppa på ett liknande kontrakt med en klubb som Rangers. Tror få allsvenska spelare överhuvud taget skulle det, iaf inte för att dem har hjärta för sin respektive klubb.

Det man kan konstatera är att det i dagens klimat är upp till klubbarna att knyta spelarna hårdare och tidigare om man vill räkna med att kunna få till en skaplig övergångssumma.

Frågan nu blir ifall man ska spela Ale för att kunna ta en bättre placering eller offra honom för att spela in nytt folk då säsongen mer eller mindre redan känns körd. Jag röstar faktiskt för det senaste och det absolut inte för att straffa Bedoya på något sätt.
Örebro Eyra
2011-07-22 14:05
Om vi säger såhär, jag vill ha TIO NYA FÖRSVARARE till ÖSK. (och då överdriver jag bara väldigt lite)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-07-22 14:04
Telle/ 10:49 Well said!!!
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-22 14:02
Finns inget annat än vinst mot Peking
Örebro Mattias69
2011-07-22 13:56
Jag är så grymt trött på att bli besviken nu så jag tog och gjorde någonting åt saken. Jag har spelat en hundring på att Norrköping vinner på söndag och jag har spelat en hundring på att det blir kryss. Så oavsett utgången på söndag eftermiddag kommer jag inte att lämna Behrn besviken.
AIK Saywee
2011-07-22 13:55
Ragge- 12:39
Svårt att gisssa, men troligtvis annorlunda, det är en märklig historia och jag vet inte vem jag kan tro på, bland allt som skrivs.

Jag har en känsla av att han inte har ett specielltt stort svartvitt hjärta, för varför skulle han ha det?
Örebro KCMarten
2011-07-22 13:44
Örebro KCMarten
2011-07-22 13:38
Bästa laget skall alltid spela så om Bedoya presterar som han gjort tidigare utan sin fotskada så skall han spela.

MEN jag tror att kombinationen fotskada, nytt kontrakt samt bristande motivation kommer att få Bedoya att undersprestera.

Jämför detta med t.ex en Berger som är 100% motiverad och inte har några skavanker och inget hellre vill än att bli en startspelare i ÖSK just nu.

Vem skall spela?

Vi vet att Bedoya är bra, men klarar han att hålla nivån under hösten?

Personligen tror jag att Sixten kommer att spela med Bedoya om han så sitter i rullstol. Det är just fingertoppskänslan att se den mentala inställningen hos spelarna i laguttagningarna som Sixten saknar. Han har dessutom tidigare visat att skador inte varit något problem för honom i laguttagningarna.

Så Bedoya kommer att jogga lugnt på planen i höst utan att ta ut sig och han kan känna sig säker på sin startplats oavsett prestation, så länge som Sixten coachar.

Byt tränare!

STEFANO!
2011-07-22 13:30
Sixten rätt?? fattar väl alla om man gjort mål hemma hade chansen varit bättre?????
Örebro deportivista
2011-07-22 13:24
... och Kevin Walker skulle jag gärna se tillbaka i ÖSK
Örebro deportivista
2011-07-22 13:23
Sixten har tyvärr rätt - det var chanserna på hemmaplan som ÖSK hade behövs sätta: det borde varit minst 2-0, kanske 3-0, på de lägen som skapades där...

Eftersom ÖSK nu är ute ur Europa så borde det fortfarande vara intressant för Rangers att försöka få Ale redan före hösten. Mycket hänger på hur det går för dem mot MFF - eftersom de vid vinst kommer att ha mer pengar och mer matcher att se fram emot. Notabelt är att trots att GR vann ifjol så anses de ha större behov att förändra sin trupp nu än vad Celtic har...

Om inte så kommer Ale behövas i ÖSK under hösten. Han kom gratis, gick gratis, och har definitivt bidragit till ÖSK:s framgångar. Hoppas att han fortsätter att rekommendera ÖSK för andra amerikaner (så kanske lillbrorsan dyker upp snart...?)

ÖSK har bevisligen för få försvarare, men det är framförallt i ÖSK U som den bristen finns. Att vi har så "många" mittfältare och anfallare kommer sig av att vi inför året plockade in ett flertal spelare som ansågs vara "för framtiden"/backup snarare än för startelvan (Berger, Ibrahim, Yasin, Atashkaded) medan spelare för startelvan var 3 anfallare (Haddad, Rama, Lushtaku), 1 mittfältare (Paulinho), och 1 back (Haginge). Det visade sig vara en felberäkning att hoppas att Oscar Johansson och Boris skulle kunna vara aktuella som backup i backlinjen... men hade Oscar varit frisk så hade det varit ett rätt beslut...
AIK kribba
2011-07-22 12:54
Eyra , Pille-Riin Pöllu ..Ok..

Någon som vill ha tillbaka Walker som tränare i nuläget?

Eller Kewin Walker? Han har haft rätt begränsat med speltid och varit skadad mycket...kan få svårt att ta tillbaka sin plats...även om han inte är försvarare.

Örebro Sogen
2011-07-22 12:43
Skillnaden mellan porokara och Bedoyas situation är stor. Porokara hade inget kontrakt och var rädd för skador för om han skadade sig skulle han inte få någe kontrakt av nån europeisk klubb. Bedoya har redan skrivit på ett kontrakt och behöver inte då vara rädd för skador han har en klubbadress ändå.

Sen att han inte vill slita ut sig inför Rangers ankomsten är inte hyelöler någon fara. Visst han får en long säsong osv MEN hans kontrakt med ösk går ut i november och han ansluter då till rangers dock får han inte börja spela med Rangers förns deras fönster öppnar i januari.

Altså kan han vila upp sig hela december.

Bedoya kommer att vara Bra för ÖSK dom resterande månaderna, dock hoppas jag att vi kan sälja honom ändå, 3millar är en bra sign on fee för en bra mittback!
Örebro Ragge-
2011-07-22 12:39
Saywee, enligt dig, hur skulle Bedoya gått tillväga om han haft ett svartvitt hjärta?
Örebro Eyra
2011-07-22 12:38
Kribba/ Jag skulle vilja säga att den stora anledningen till vår usla säsong, är att en lagdel glömdes bort. Försvaret. Vi hade behövt 4-5 nya backar inför säsongen, vi fick ingen. Almebäck försvann nyss, det var illa redan när han var här. Men nu spelar vi med tre ytterbackar (av superettan-klass) och en mittfältare, ingen ersättare alls på bänken.

Tror ärligt talat resten av laget klappat ihop/underpresterat med detta som grund. Det punkterar verkligen resten av laget med en så ostabil försvarslinje.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-07-22 12:36
Saywee, Nej du har rätt, ursäkta att jag överreagerade. Jag läste fel i det här inlägget:
"Trots spelarförlusten gläds tränare Sixten Boström med Bedoya"
Kul, då är det ju iallafall två som är glada, men ingen av dem har ett svartvitt hjärta, det kan väl de flesta vara överens om, det vore ju bara trams att tro. "

Jag läste det som att alla som gläds med Bedoya inte har ÖSK-hjärta, men det är ju inte det du skriver.
I övrigt står jag för allt jag skrev.
AIK Saywee
2011-07-22 12:26
Elliot, jag har väl aldrig ifrågasatt ditt svartvita hjärta, eller heter du Alejandro?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-22 12:22
kribba // En stor orsak är väl skadeläget + obalanserad trupp (överskott av spelare i vissa lagdelar och underskott i andra) + turbulens och rykten runt spelare med utgående kontrakt samt (tycker jag) en tränare som behöver väldigt många matcher på sig att för att se om en viss spelare inte presterar för en viss position.

Örebro Ragge-
2011-07-22 12:22
Håller med Elliot2007 fullt ut, lite blöjbäbis över alla som sitter och gråter över Bedoya, en ung kille som alltid kämpat och givit allt i sina matcher för ÖSK. ÖSK gav han chansen? Tro mig, om inte ÖSK givit honom den så hade någon annan klubb gjort det. Han går utan att ÖSK får pengar? En olycklig omständighet men knappast Bedoyas fel. Tidigare förlängning av kontraktet med ett år eller två hade givit oss 20 mille nu. ÖSK tog inte ansvar för att det skedde och inte fan kan man nu sitta och spy galla över en 22-23 kille som tar chansen att utvecklas i den sport han älskar och som är hans liv? Skärp till er!
IFK Göteborg Royboytoy
2011-07-22 12:19

Nu måste vi skola in och satsa för framtiden.

Emil Berger, Erik Nilsson är de som är framtiden och inte clownen Bedoya.
AIK kribba
2011-07-22 12:14
Saywee ,du som brukar tycka till om mycket,vad tycker du om Örebros läge nu....vad är det som gjort att ni befinner er där ni gör just nu....själv är jag förvånad över att svackan varit/är så här djup......

Att Syrianska skulle tappa fart efter en lovande inledning,lovande för dom dvs var kanske inte så märkligt,, att Mjällby skulle tappa i år också,inte minst efter att dom förlorat två nyckelspelare och då det är det hårda "andra året" är kanske inte heller en jättechock. Men det känns förvånande att ni tappat så här pass mycket under mittendelen av serien.

Ni känns ändå betydligt mer etablerade och stabilare än både Mjällby och Syrianska. Detsamma gäller ju även HBK.

Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-07-22 12:06
Saywee, ifrågasätt inte mitt svartvita hjärta!!!! Jag älskar ÖSK i med- och mot-gång! Därmed inte sagt att jag kräver att alla spelare som någonsin tagit på sig en ÖSK-tröja ska spela kvar för evigt! En fotbolssspelare har väl runt 15 år på sig att tjäna bra pengar, att då som du och flera andra sitta och gnälla över Bedoya är patetiskt! Vem av oss skulle säga nej till bättre lön, troligen mycket bättre, på ett större företag med fler chanser att få ett ännu bättre jobb sen? Inte jag och troligen inte du. Sen kunde det givetvis skötts snyggare men det är väl knappast Bedoyas fel! Längre kontrakt kunde skrivits från början, eller det kunde förlängts så fort det visade sig att Bedoya var värd att satsa på. Vi kan väl inte begära att Bedoya under förhandlingar med Rangers ska KRÄVA att de ska betala ÖSK mer än 3 miljoner för några månader! Vad det gäller hans besök i Glasgow under tiden som ÖSK är i Bosnien så får ni väl ta upp det med Sjögren, ni förstår väl, hoppas jag, att han inte "rymde" dit utan ÖSK's vetskap. Nej, bit ihop nu och sluta tjura det är så här fotbollsvärlden ser ut nu. Om några år kommer det att vara som i hockeyn där man i princip alltid spelar ut sina kontrakt och sen går vidare. Jag tror fortfarande på Allsvenskt guld senast 2015!
Örebro KCMarten
2011-07-22 12:04
Bedoya snackar goja.

Om han ärligt ville att ÖSK skulle tjänat pengar kunde han ha kritat på ett nytt ettårskontrakt om inga anbud fanns. Samtidigt bör han vara medveten om att man alltid startar en budgivning högt som säljare och lågt som köpare. Han har ingen affärskoll.

Eftersom han verkligen är skadad så lär han ju inte vara aktuell för spel i dagsläget, så då kan han väl lika gärna sitta på bänken i höst. Han lär ju inte prestera på topp i rädsla för att slå upp skadan och jag tycker inte att ÖSK skall stå för rehabilitering av Rangers spelare.

Förövrigt anser jag att Sixten och Sjögren skall avgå nu.
Örebro Eyra
2011-07-22 12:03
""" I want OSK to get paid for me and they still have the chance to sell me in the summer and get money for me but not if they think they are going to get like SOOOOOOOO much money for someone whose contract goes out in 4 months! """

Som det låter på Bedoya i hans text på facebook, har han inte gett upp att ÖSK och Rangers kommer överrens tidigare. Kan vi få tre miljoner ändå?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-22 11:59
Angående Bedoyas kontrakt, följande skrevs i april efter intervju på fotbollskanalen. Det är svårt att förstå Sjögren. Bedoya ville uppenbarligen har 4 år. Ville Sjögren ha bara två år. Och man enades om tre år??
AIK Saywee
2011-07-22 11:55
Eyra, vi kan ju även konstatera att vi inte gjort någon vinst på Bedoya om vi bara räknar pengar på köp/sälj.

Tyvärr lyckas flera av konkurrenter med detta, att göra stora vinster till och med, det är lite irriterande ibland ...

Inför "hösten" återstår 13 omgångar, det blir max 39p och idag har vi 20, vilket innebär maximalt 59p. Vi kan alltså inte teoretiskt nå poängresultatet från 1994.

Vi har tio lag före oss och dessa lag kommer säkert att plocka poäng. Målet är missat, det gäller bara att undvika kval eller nedflytning.

Vinst mot Norrköping är ett ABSOLUT MÅSTE!

CUP-vinst vore oxå något att glädja sig åt.
Örebro Eyra
2011-07-22 11:53
Saywee/ Känns som en omöjlighet. Sjögren/Sköldmark värderade ju en höst med Bedoya högre en tre miljoner kronor.

Ärligt talat vill jag nog se honom på planen. Han får visa tacksamhet mot ÖSK genom att spela bra, helt enkelt.
Örebro Deviation
2011-07-22 11:52
"– Vi har tillräckligt med målchanser för att gå vidare men på det stora hela går vi inte vidare för att vi inte gjorde mål i första matchen, säger Sixten Boström "
AIK kribba
2011-07-22 11:51
Det är aldrig kul när en spelare lämnar som bosman,men kom han som bosman kan det ju vara en förmildrande omständighet. Erbjöds han inte ett vettigt kontrakt eller tom skambud är det än mer förmildrande omständighet.

MEN,man får inte glömma att spelaren utvecklats under tiden i klubben,,tagit del av lagets resurser, fostrats och utvecklats där. Det tycker jag man som spelare bör betala tillbaka för. Generellt sätt.
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-22 11:46
Bulten i Boo//
Annons: