/fotboll/osk/forum/3684.aspx/fotboll/osk/forum/3684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tom Hell
2011-07-24 14:16
Stahre??!?? Det var verkligen ett otippat förslag... 8-\
Örebro Younes
2011-07-24 14:08
Varför börjar matchen så sent på en söndag?
Örebro KCMarten
2011-07-24 14:03
Bulten i Boo //

Jag har aldrig nämnt borta resp hemmastatistik. Du har nog förväxlat mig med Harry Crisp eller någon annan.

Grixx //

Som akademiker vet jag att allt går att bemöta. Lägger du fram en faktarapport kan jag med största sannolikhet lägga fram en annan faktarapport som säger helt annorlunda med lika stort faktaunderlag. Det är därför jag också anser att faktabegreppet i detta forum är meningslöst eftersom det i grunden alltid handlar om åsikter.

Alla underlag speglar de frågor som ställs, till vilka dessa frågor ställs och hur man tolkar olika företeelser i historien. Allt kan vara faktabaserat men peka åt helt olika håll.

Däremot används ordet "fakta" många gånger i en debatt för att förringa debattmotståndarens åsikter. Det är det jag vänder mig emot för det är precis det du gör.

Här har du fakta:

Vi är två forumskribenter som skriver under psedonym. Ingen av oss vet alltså vem den andre är. Detta är första felet eftersom det urholkar våra möjligheter att kontrollera varandras källor.

Sen säger du att undersökningar visar att det inte lönar sig att byta tränare. Då frågar jag nu, Vilka undersökningar, vilka underlag har dessa undersökningar haft? Hur ser syftet med dessa undersökningar ut? Vilka lag har undersökts? Vilka tränare har dessa lag haft? Under vilken tidsperiod har dessa lag undersökts? Inget av detta har du presenterat.

Mer Fakta: Om du inte kan redovisa mer fakta än att påstå att du under psedonym har underlag som du dessutom inte redovisar, så blir dina inlägg lika mycket floskler de med.

Skillnaden mellan dina och mina inlägg blir alltså att jag har redovisat min källa d.v.s min egen erfarenhet, medans du hänvisar till sk "FAKTA" som du inte har redovisat några källor till.

Som sagt, vem är det då som kommer med floskler?

Slutsats: Eftersom du inte kommit med några faktaunderlag kan jag ju heller inte säga att du har faktafel. Jag kan naturligtvis inte heller säga att du har rätt.
Däremot kan jag konstatera att du och jag har avvikande åsikter, eftersom det i praktiken är det enda du och jag har redovisat här på forum.

Örebro Grixx
2011-07-24 13:58
BiB// Ok :-), men väldigt, väldigt mörkblå byxor sedan de släppte det ljusblå.
Örebro Dudleys
2011-07-24 13:56
Någon som vet om ÖSK tänker hedra offren i norge på något sätt idag?
Örebro Bulten i Boo
2011-07-24 13:44
Grixx// men Gefle spelar ju i blått o vitt ju!!
Örebro Gorba-ÖSK
2011-07-24 13:33
Ja, Kim var ju helt världelös, speciellt om man tänker på hur fett hans lönekuvert var! När jag hör Kim Olsens namn kommer jag alltid att tänka på när Astvald serverade han öppet mål och på något sätt lyckas han fälla sig själv och missa bollen! =)
Roni hade ju problemet att han var tvungen att dribbla av samma spelare minst tre gånger eftersom att var så förbaskat långsam!

Självklart är inte listan helt seriös, men om man tänker på hur mycket speltid dom hade och vad dom fick för deg, så ja, då anser jag att dom är dom två sämsta!
Örebro Grixx
2011-07-24 13:33
KCMarten// Det känns kul att du inte en gång kunnat behäftat mig med fel i mina påståenden. Vad som är hjärnspöken och floskler bland det som utger sig för att vara sanning borde vara intressant veta eller hur. Aspen tycker tydligen i vart fall att det är nedvärderande att belägga andra skribenter med faktafel som baseras på direkta falsarier eller rena tyckanden.

Pratade med några ex spelare som tillstod att skadorna som dök upp under Luddes träningar var en stor grogrund förr missnöjet och resten hängde på automatiskt. Mer än halva laget var indisponibelt pga ganska allvarliga knä och fotskador. Den största orsaken till skadorna var konstgräset som blev som en betongplan pga kommunens okunnighet i skötseln. Kontringsfotbollen som Lundin ofta använde är väl en karbonkopia som Pelle tagit över;-)

Framåt svartvita laget!!!....alltså ÖSK och inte Gefle som även gått över till de vackra färgerna.

Edit: Såg att du KCMarten jämförde fakta/sanning med forskning och vetenskap. Synd att du tycker att rätt information inte hör hemma i forumet;-)

"vi övriga" kommentaren som du lägger till mot slutet är fantastiskt intressant och skulle vara kul att höra hur du tänkte till där...;-)

Forza svartvitt!!!
Örebro Bulten i Boo
2011-07-24 13:31
KCMarten// Tycker du inte att det är roligt med lite debatt?? Är du sååå snarstucken? Det är väl skillnad på att ha åsikter om Sixten såsom yrkesman och att, med användande av kenyas ord (som du ju uppenbarligen gillade) tillskriva honom med rasistiska uttryck?
Det var du som påstod att ÖSK var så usla på bortaplan (vilket var Sixtens fel) och att anledningen till att laget presterat så bra hemma var Kubanernas (och alltså inte Sixtens) förtjänst (på dig lät det ungefär som att det vore bättre att låta Kubanerna bli "lagledare" än att låta Sixten vara det). När jag då visar på statistik som motsäger ditt påstående om ÖSK som ett dåligt bortalag så väljer du att, likt en politiker låtsas som, ja, jag vet inte vad... hursomhelst så ger du inte intryck av att ta in det alls... som att det gick dig fullständigt förbi. När jag då påpekar det, anser du att DET är exempel på "personangrepp"??
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-24 13:26
Gorba-ÖSK// Så du menar alltså att Kim och Roni har varit de sämsta spelarna i ÖSK de senaste åren, skojar du eller??
Örebro Tom Hell
2011-07-24 13:26
Kul att se att inte alla här spyr galla över ÖSK och vill se Sixtens avgång omedelbart. Känns bättre (för hela diskussionen) att det finns representanter för båda sidor. Mindre kul att se att debatten är på väg att spåra ur.

Här är mina 25 öres-tankar för den som bryr sig:

Klubbar sätter ambitioner och mål inför varje säsong. En del infriar dem, en del över- eller underträffar dem. Majoriteten av lagen i botten stämplas av det rubrikkåta mediadrevet som krislag, och väldigt många lag högre upp får smaka på hur det känna att bli beskylld för att underprestera. Sällan stämmer dessa beskyllningar och stämplingar med verkligheten men numera har ju även fansen programmerats att reagera så. Klubbledningarna är inte långt borta ibland.

Egentligen är jag lite emot att sparka tränare under säsong, men förstår att det "måste" göras pga de stora pengar som numera är inblandade. Det är ju miljoner som skiljer mellan t ex AS och SE. Trots det ser jag en mkt större risk i att göra sig av med Sixten nu, än i att behålla honom.

Ser man lite slarvigt på de senaste åren ser det ut som att allt Sixten rört vid blivit till guld. Herregud, jag har t o m döpt en av mina katter efter honom så även jag har dragits med i någon slags Sixten-hybris. Men, jag vill mena att han, med det lilla vi faktiskt vet, bara misslyckats stort med en sak så här långt. Med alla förbättringar han drivit igenom sedan han kom in så kvarstår dock ett problem som är väldigt märkligt i sig. Sixten har inte lyckats med att förbättra ÖSK-spelarnas kollektiva mentalitet.

Allsvenskan är min favoritliga i världen och jag ser ganska många matcher. Men det är inte många trupper jag kan nämna som lider av ÖSK:s svaga mentalitet i motgång. Ett som jag spontant kommer på är AIK:s anno 2004. Men de är inte speciellt många. De lag som åker ur är i regel inte bättre än så.
Nu tror jag inte att ÖSK kommer att åka ur, man kommer fortsätta att ta vissa poäng även om inget händer, men detta mentala handikapp har funnits länge och jag har inte sett att man uppmärksammat detta från klubbens håll, och däri ligger misslyckandet för mig.

För resten är ok för mig. Jag är inte alltid nöjd, men jag försöker se varje enskild sak för vad den är. Att sparka Sixten är den kortsiktiga lösningen. En ny tränare har sällan den efterfrågade effekten (fråga bara AIK). Därtill vill jag se Sixten ta ÖSK igenom även detta innan jag kan säga att han fått chansen att genomföra den plan han blev anställd för.

Men så har jag förstås en känslomässigt lättare utgångspunkt än många andra här inne. Jag hoppades men trodde inte på Topp-3 i år. Min bedömning var att efter ett överraskande år i fjol så är det på precis samma sätt som för t ex nykomlingar som gör succé. Dvs att det väntar ett betydligt tuffare andra år. Det lät som att alla var överens när Sixten kom in om att ÖSK skulle etablera sig i toppen. Detta görs extremt sällan med att ett lag successivt ökar sin placering varje år!
Dessutom tyckte jag inte heller att ÖSK hade truppen för det. På sina håll var det lite överprestering redan i fjol. Så med ett anfall som är helt nytt för säsongen (dessutom 3 spelare ist för 2 i ett mer komplicerat spelsystem än normalt) ska man ha ett jäkla flyt för att återupprepa fjolårets resultat.

Året är därför för mig en (väntad och) viktig del i utvecklingen mot toppen och den vill jag fortsätta göra med Sixten ett tag till. (Tänk t ex om Elfsborg inte haft tålamod med Magnus Haglund, eller KFF med Nanne Bergstrand). Med det sagt hade jag förstås inte tippat att man skulle ligga farligt när kvalplats efter 17-18 omgångar, men det tillskriver jag mycket otur, tillfälligheter och det där mentala kollektiva spöket som verkar ha fastnat i väggarna de senaste åren.

Beklagar längden på detta inlägg, men se det som ett komprimerat inlägg som skall täcka de senaste veckornas diskussioner. :)
AIK Saywee
2011-07-24 13:18
ÖSK-Bolldt 11:57, jag hjälper dig gärna med att riva upp den där förgrymmade Bosmandomen!
Örebro Telle
2011-07-24 13:18
Oj, skrev jag "Nordin Gerzic" och "fotbollsspelare" överst i mitt förra inlägg...? Ups...

Prova att byt ut det mot "Sixten Boström" och "fotbollstränare" och läs det igen... ;)
Örebro Telle
2011-07-24 13:17
Jag tror att många ÖSK:are håller med om att att Nordin Gerzic är en väldigt skicklig fotbollsspelare.

De flesta experter som jag har hört uttala sig om honom verkar rörande överrens om att han är en starkt bidragande orsak till ÖSK:s framgångar de senaste tre åren.

Han har blivit en stark profil som många förknippar med ÖSK:s nya och faktiskt väldigt underhållande sätt att spela fotboll.

Vissa matcher ifjol gick det inte lika bra som andra, men sett över hela säsongen gjorde han tillsammans med laget en lysande insats, vilket till och med ledde till landslagsdiskussioner för hans egen del under vintern.

I år har det tyvärr gått mycket tyngre, både för honom personligen och för laget. Även om han har gjort det bra vissa matcher har det tyvärr aldrig lyft sig till fjolårets nivå. Vissa matcher har han varit helt under isen, och tyvärr verkar han ha en tendens att sätta på skygglapparna och köra helt efter eget huvud när det går tungt för laget, vilket inte gjort saker och ting bättre.

Hans kontrakt går ut i år och förhandlingen kring det har dragit ut på tiden rejält, vilket säkert kan ha påverkat hans prestationer i år, även om han själv inte håller med om det utåt sett. Många spekulerar i om han vill stanna i klubben eller inte, och i våras förekom det till och med rykten om att Malmö FF var intresserade av honom, även om de ryktena verkar vara döda nu.

Skadorna i laget, situationen med så många utgående kontrakt samtidigt på nyckelspelarna, för många nya spelare samtidigt som inte har kommit in i spelsystmet, en alldeles för framtung trupp, och många andra yttre faktorer har tillsammans med den dåliga formen bidragit till den längsta förlustsviten på mycket länge för laget. Det i kombination med att han faktiskt har underpresterat i alltför många matcher i år har lett till att han har fått mycket kritik från vissa håll, vissa tycker till och med att han borde lämna klubben.

Själv håller jag med om att han har många brister, och vissa matcher blir jag så irriterad på hans egensinne att jag inte vet var jag ska ta vägen, men jag tycker nog att han borde få en chans att rätta till bristerna först innan man ersätter honom mitt under säsong. Men det behöver rättas till omgående, och mer eller mindre under tvång om det inte sker fort nog på egen väg, annars är jag snart beredd att hålla med hans belackare...

Vad tycker ni andra? Lever han bara på meriterna från ifjol och borde sparkas ur klubben, eller är det för drastiskt att kicka ut honom ur ÖSK bara för att han har presterat dåligt ett antal matcher i rad?
AIK Saywee
2011-07-24 13:14
Tackar för ditt "JARO-inlägg", jag tycker jag känner igen flera grejer, så som jag mindes dem och är lite rädd för att historien upprepar sig ...

... men det kanske ordnar sig på något sätt ändå?

Heja SPORT :)
Örebro Gorba-ÖSK
2011-07-24 13:13
Hej allesammans!
Har läst det här forumet flera år men först nu skapat mig ett konto, känner att mina åsikter behövs luftas. Till att börja med vill säga att kritiken här på forumet har varit lite väl hård mot sixten! Även fast jag också skrikit på tidigare byten och kliat mig i huvudet efter vissa laguttagningar.

Så istället för massa gnäll på sixten och gänget ska jag komma med lite lösningar! Till att börja med har jag en fråga, finns det några alternativ i ungdom till backlinjen, isåfall måste dom upp snarast?! Finns det så vill jag formera laget så här!

Alvbåge
Ungdom-Ungdom-Haginge-Per J
Nordin
Pålle Erik
Rama Vem som helst utom Staaf Ibra

Spelare med potenial måste lira, spelare som Kilen (hur trött har han blivit?) Wirtanien, Staaf och Lushtako har inget i truppen att göra! Bättre att lira med spelare som kan/vill bli bättre! Hur långa kontrakt har dessa lirare?

Spelare som Ibra, Yashin, Nilsson, Per J, Astvald måste få lira nu, dom är framtiden!

Sen är Prio 1 att förlänga med Nordin! Alvbåge får komma i andra hand! Vill han ha för mycket deg skit i han!

Tänkte avsluta med en lista över de 5 sämsta lirarna som spelat i ösk dom senaste åren!

1. Kim Olsen, helt ohotad, sämre spelare har inte satt sin fot på Behrn/Vallen de senaste 25 åren! Skrattade gott när jag läste här på forumet, att någon saknade han!
2. Roni Porokara, hade sköldis lyckas med bedriften att sälja han, hade alla andra misstag varit förlåtna! Hur långsam var karln?
3. Robin Staaf, vad gör han i allsvenskan?
4. Tommy Wirtanen, bara snabb!
5. Han Britten som var här förra sässen, han var rätt kass!

Så tack för mig, inga klagomål på stavning och sånt, vet att jag är kass på det!
2.

Örebro KCMarten
2011-07-24 13:08
Bulten i Boo//

Ursäkta men nu får du förklara dig lite. Vad menar du med att jag glider som en politiker. Nu är det ju du som kör med personangrepp. Är det bara när man inte håller med dig som det är fel med personangrepp?

Jag gillade Kenyas inlägg för att det var balanserat och för att han tar in det han ser. Han tar dessutom avstånd rent genellt mot personangrep vilket jag uppmuntrar.

Sen vänder jag mig starkt emot dina och Grixx påstående om att "belägga påståenden med fakta". Jag har alltid sagt att jag använder mina egna erfarenheter. Inlägg på ett fotbollforum är inget erkänt forskningmedium utan ett ställe där fans kan vädra sina åsikter. Man kan välja att ta till sig de folk skriver, bemöta det som skrivs eller skita i det. Det är ingen tävling eller kamp om nobelpris i fotbollskunskap.

Jag har dessutom aldrig utgett mig för att påstå mig veta något om ÖSK eller ÖSK:s organisation utan underlag i detta forum. Däremot kan jag, utifrån mina erfarenheter ha åsikter utifrån det jag ser. Bry dig eller skit i det men vill du ha vetenskapliga bevisade fakta så är nog detta forum fel ställe.

Grixx, Bulten m.fl. Ni snackar om fakta. Om ni vet så mycket om ÖSK och har så mycket fakta om klubben som ni påskiner så måste ni ju ha fått den inifrån, eftersom det är Sveriges hemligaste klubb vi pratar om.

Om ni då vill att alla forumskribenter här inne skall hålla sig till fakta så bör ni ta en diskussion med era internkällor så att ÖSK blir öppnare med just fakta.

Då slipper ni besväras av alla "floskler" som vi övriga uppenbarligen förgiftar forumet med.
Örebro pemo
2011-07-24 13:00
Tillbaka efter en välbehövlig semester. Missade båda Sarajevomatcherna och den mot GAIS. Har skrollat lite, men inte orkat läsa allt. förstod att det mesta handlar om SE och katastrof och avgå alla. ;)

Det som stör mig med dagens allsvenska i allmänhet ( och ÖSK i synnerhet ) är all hemlighetsmakeri om lagen. Det är ingen vits med att NA lägger ut ett lag, när de måste gissa på halva laget. Och som supporter känner jag mig dåligt bemött. Av allt att döma, så får jag se en hel del ändringar i laget sedan Ellosmatchen. Vad jag förstår så är det bara Alven, Sammy och Astvald som säkert spelar på sina "ordinarie" platser. Ev Nordin och Kihlen också om jag skall tro NA, men det var ju lite osäkert.

Jaha, då får jag alltså se hur stark trupp vi har. Staaf gör väl 3 mål och går som Bossman till Danmark, För honom är det ju i alla fall ingen som vill ha kvar.....

Nåja, jag kommer i alla fall att forstätta med mitt stöd från läktaren och hoppas på ett mirakel. Fast å andra sidan såg jag lite på TFF och Syrianska i går, och så dåliga är vi väl inte. Trots Sixten.
Örebro zxcv
2011-07-24 12:51
helt sjuk att svart på vitt få se bilderna på spelarna som gått gratis. Det är ju inga dussinlirare som Haginge någon av dom...Lägg därtill Berra som förtjänade bättre.
Örebro Bulten i Boo
2011-07-24 12:22
Godzilla 11.56// Mycket bra inlägg! Stå på dig! Att inte det grova påhopp du fick här renderade avstängning från forumet är en gåta...
Örebro Bulten i Boo
2011-07-24 12:16
KCMarten// Du svarar ju som en politiker!! Glider och har dig. Du gillade tydligen kenyas inlägg, så då borde du ju ha tagit in åtminstone något av alla dessa personangrepp som riktats mot Sixten som människa!? Angående att belägga sina påståenden med fakta låtsas du tydligen som att du aldrig fått frågan?
Örebro Bulten i Boo
2011-07-24 12:07
kenya// Bra inlägg! Håller med dig i så måtta att "något måste hända", men är undrande till om en "temporär lösning" i form av att Sixten sparkas verkligen är det rätta. Det kanske finns andra sätt? Ge Peter Westman en officiell och med Sixten likställd roll, det skulle kunna va' nåt!!
Örebro KCMarten
2011-07-24 12:06
Kenya: 11:50 //

Ett mycket bra inlägg.
Örebro KCMarten
2011-07-24 12:04
Grixx /

Bra. Då vet jag var du står.

Du anser alltså att dina inlägg baseras på balanserad fakta och alla som har avvikande åsikter är floskler. Då finns det alltså ingen anledning att överhuvudtaget ta dig på allvar i framtiden. Synd eftersom jag tyckt att du var en av de bättre skribenterna här även om vi haft olika åsikter.

Dessutom upplever jag dig inte som så opartiskt som du säger. Vi hade samma tränardiskussion om Stefan Lundin och du hade exakt samma inställning då. I efterhand visar det sig att Stefan Lundin inte var så populär. Att vi inte hade samma diskussion gällande Walker berodde på att jag den gången INTE ville byta tränare eftersom jag inte ansåg att allt fel var tränarens den gången.
Med Sixten är det annorlunda.

Bulten i Boo //

Bara för att man vill byta bort Sixten betyder inte att man går till personangrepp.
Sixten kan fotboll och är både välutbildad och erfaren som tränare, så kunskaperna är det inget fel på.Tyvärr är inte fingertoppskänsla och social kompetens något man kan läsa sig till.

Jag anser att Sixten tillämpar sina kunskaper på fel sätt. Han har gjort märkliga byten under matcherna, påverkat spelarköp så att vi fått en felbalanserad trupp och ställt tänkbara startspelare i kylskåpet. När det blir kris har han inte lyckats vända trenden utan istället fått ihop den längsta förlustsviten på decennier. Alltså gör han inte sitt jobb korrekt och bör bytas ut.

Personligen har jag träffat Sixten och kan säga att han är mycket trevlig att prata med, Det är dock hans insatser i rollen som tränare jag bedömer, inte Sixten som person.
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-24 12:02
Måste bli vinst idag!!!
Örebro ÖSK-Boldt
2011-07-24 11:57
Allt är den där bosmandomens fel...

Tänk er förr, alla spelare tillhörde en klubb tills någon ville köpa loss spelaren.
Nu är det bara äckel-peckel med alltihop. Lögner, vånda, rackarspel, agenter, dubbla stolar, urholkad klubbkänsla, fans som gråter, rika klubbar blir rikare och roffar åt sig, ovissa kontraktsskrivningar och mycket mer som ingen ens vill veta.

Kan man inte riva upp den där domen på något vis??
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-07-24 11:56
ÖSK-Karl: sikket ordförråd du besitter. Jag vill minnas att du förra året förutspådde att Superettan hägrade för ÖSK om förfallet skulle fortsätta och då slutade vi trea. Du snackar hej vilt om dina sponsringspengar som nu ska till andra sporter. Du smädar tränare,sportchef och spelare på daglig basis. Du har mobbat spelare tillbaka till stenåldern. Jag står fast vid att jag tror att du gottar dig något oerhört just nu. Var var du när det gick bra för ÖSK? På ditt alternativforum där du kunde dryfta hur illa det EGENTLIGEN var ställt i klubben? Trist beteende.

Till ÖSK: I dag vänder det. Starten mot en höst som påminner om Dala-hösten 1998 då vi låg sist efter 13 omgångar för att sedan knappt förlora en match och klättra till en slutlig fjärde(femte?) plats. Vore gött med en repris.
Örebro kenya
2011-07-24 11:50
Idag är det årets match på fler sätt en ett. Vi får verkligen inte förlora detta och jag skulle vara halvnöjd med en pinne men vet att Sixten sällan eller aldrig är nöjd med det. Han tar hellre ett mål i baken än att inte försöka gå för vinst i varje match. Är väl en av det stora anledningarna att det gick så bra poängmässigt förra säsongen. Måste väl ha haft minst kryss av alla lag? (orkar inte googla :))

För Sixten blir det även en lite av en vinna eller försvinna match i mina ögon. Jag har alltid försvarat Sixten som många tyckt stört sig på, se ÖSK-Karl, Aspen mfl. Nu känner jag dock att det kan vara läge för en ny temporär lösning, för vid förlust idag har jag svårt att se laget lyfta sig utan en ny röst och andra tankegångar hos tränaren.

Jag kommer dock aldrig kalla Sixten för finnjävel eller andra mindre lämpade ord. För mig är det samma sak som att kalla andra utlänningar turkjävel, arabjävel osv vilket de flesta skulle klassa som rasistiska uttryck. Jag kommer heller aldrig se hans jobb i klubben som något annat än positivt. Precis som jag hellre minns den goda tiden med Patrick Walker då han tog upp ÖSK till Allsvenskan kommer jag minnas Sixten för de fina spel man presterat som t.ex. vid HIF hemma förra säsongen.

Jag hoppas för allt i världen att det vänder idag och vi kan börja klättra i tabellen samt kunna komma med en positiv känsla in i Sv. Cup semin. Blir det dock inte så vill jag tro att styrelsen har en backup plan för en temporär lösning. Det bästa skulle givetvis vara att få in en långsiktig lösning men det är väldigt svårt att hitta en under brinnande säsong. Är även svårt för den nya tränaren att ta till sig ett lag och veta dess styrkor och svagheter utan den tid som man får vid en försäsong.

Hur det än blir så kommer jag alltid älska klubben och stå bakom den. Vad som än händer.
Örebro Svartvitt forever
2011-07-24 11:48
Till er som säger att vi gjort det bra de senaste åren med god ordning på ekonomin vill jag säga att ja, ÖSK har gjort det bra, väldigt bra, men god ordning på ekonomin är väl tveksamt. Jag syftar på att laget "dopats" med cirka 15 miljoner som Spelarinvest satsade, pengar som satsades på Porokara, Bedoya m fl. De pengarna har runnit ut i sanden nu, och även om förlusten inte belastar klubben som sådan, är det väl närmare sanningen att säga att organisationen har tappat 15 miljoner (ÖSK-Karl och andra vet siffrorna bättre, så korrigera gärna).

Det blir nog väldigt svårt att hitta 15 nya miljoner på liknande sätt. Vill inte vara gnällspik en sån här dag, och hoppas sjukt mycket på tre poäng ikväll.
Örebro Bulten i Boo
2011-07-24 11:48
Appropå "ingen vinnartradition" tycker jag att det är på tiden nu att vi påminner oss själva om vårt SM-guld 1989! Detta appropå Norrköpings inför-rapport, jodå, vi har visst ett "djävla SM-guld" !!
Annons: