/fotboll/osk/forum/3683.aspx/fotboll/osk/forum/3683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2011-07-25 13:54
oumbärlige// Vet du hur man hittar till alla omröstningar, det fanns tidigare en sida för detta?
Örebro Karlssson
2011-07-25 13:31
Jag tycker, precis som en del andra, att man ska försöka sälja Bedoya nu och få de pengar de kan. Det kommer vara en förlust att tappa honom, men jag tror inte att vi kommer lida jättemycket utav det.

Paulinho har redan bevisat att han trivs väldigt bra på mittfältet och att han utan problem kan ta över Bedoyas position. Det blir ett lite annorlunda spel utan Bedoyas eviga löpningar, men det gäller att man hittar andra sätt att hota när han inte är med. Man kan inte bli för låst i sitt sätt att tänka, vilket vi i och försäg ofta är. Men de matcher som Paulinho spelat på mitten har sätt lovande ut.
Örebro Mattias69
2011-07-25 13:19
Man kan ju i varje fall hoppas att Bedoya får arbetstillstånd och att Rangers då vill ha honom så fort som möjligt för att ha koll på honom så att han inte blir skadad i någon match eller något dyligt.
AIK Saywee
2011-07-25 13:19
jocke.//

Jag hoppas att Bedoya lämnar och att ÖSK får 1,5-2 miljoner i första hand.

Även om han tillör oss så vet jag inte, vad jag kan tro, som jag tidigare skrivit, eftersom jag inte har facit i hand.

Men om han hjälper oss till nytt kontrakt så är det ok med speltid, men jag tror att vi riskerar en kille som är rädd för skador och som kan tjöta till sig ett kort när det passar honom. Om han spelar så skall det vara på topp i 4 5 1 !!!

Dessutom finns det flera duktiga kommande killar som knackar på dörren, som dessutom redan är avlönade av vår klubb, funderar över hur de tänker inför sin framtida fotbollskarriär?

Det är svårt det där ...

Heja SPORT!
Örebro jocke.
2011-07-25 13:03
Om bedoya får arbetstillstånd innan augusti är slut tror jag att rangers löser honom från kontraktet med ösk för kanske 1,5-2 miljoner - det borde dom tycka att han är värd för att komma in i laget ett par månader tidigare. Om så blir fallet så tycker jag inte att det ska bli något ramaskri här inne heller då många aviserat att de vill se honom på läktaren oavsett. Personligen tycker jag att han ska spela så länge han tillhör oss, vad fanns det annars för mening med att nobba budet från rangers från första början?
AIK Saywee
2011-07-25 13:02
pemo, en offtopic ...

Alan Parsons Project

"Old and wise"
samt
"Ammonia Avenye"

... det är klass!

Heja SPORT
Örebro Schella
2011-07-25 12:58
Widemarsh// du har förmodligen helt rätt, men det är bara att jämföra med djurgården när de tappade johan elmander och fick in geert den ouden. geert gjorde mycket mål men anfallsspelet blev i övrigt mycket mycket sämre och helt orörligt. precis som med staaf...

skulle gärna se var rodevåg skulle ligga på den listan....
AIK Saywee
2011-07-25 12:56
pemo, bara en grej till, jag har aldrig försvarat de dårar som sabbar för AIK, då har du läst eller tolkat totalt fel. Tvärtom, jag gillar de riktiga fansen som supportar, städjer sin klubb oavsett vilken klubb det är!

Jag försöker bara flytta fokus från det mediala intresset för allt som AIK pysslar med, till att det finns överallt i vårt samhälle och i stort sett bland alla klubbar, till och med i Stora Mellösa.

Men en del vill blunda för detta faktum och tror bara att det finns i en enda klubb som störs av huliganer, som verkligen inte supportar klubben.

Det är både irrriterande, felaktigt och för oss inte fram i vår strävan för en bättre framtid.

Enögt!
AIK Saywee
2011-07-25 12:50
pemo, jag beslutar inget på detta forum, jag bara kände att jag var den enda som gnällt lite, och varför skulle man inte få gnälla, eller klaga eller tjöta, när det gått så dåligt, så länge;)

En match, är bara en match, men jag gläds verkligen över denna seger, annars hade vi ju varit totalt sänkta i träsket, i en haltande tabell. Totalt överkörda, hånade och vetefan ... jädra röta att Peking var så himla dåliga :)

Däremot undrar jag vem Matttias69 hånskratt riktar sig mot?

Jag är bara lite trött på de som verkar vara nöjda med ÖSK´s insats hittills, för den svarar verkligen inte upp mot mina förväntningar.

Men jag hoppas alltid och tror alltid på en seger för de svartvita, annars skulle jag nog uppsöka en hjärnkirurg!

Heja SPORT!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-25 12:46
Tänk om Bedoa sagt till Rangers: "Ge ÖSK 5 mille. Det är mycket tack vare dem jag nu håller denna klass, så skriver jag på och kommer direkt".
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-25 12:44
Aspen //Tycker jag också
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-25 12:43
Bedoya kan spela center när inte Haddad och William är tillgängliga
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-25 12:43
ÖSK KRILLE//Ja Rangers tycker rman gjort ett fynd med Bedoya och förväntar sig att det ska bli succe på sikt. Men att han skulle vara värd mer än tre mille tycks man inte tycka.....Att bara ÖSK hittade honom är ju i sig själv värt 3 mille.

Dock verkar hans lagkamrat ha en avikande uppfattning i vilken roll Bedoya bäst spelar i jämfört med Örebros syn:

"Alejandro är en bra spelare, en attackerande yttermittfältare, det är en offensiv, livlig och energisk spelare, säger Edu till Rangers officiella websajt"

Kommer förmodligen ifrån att det är den rollen han fått i landslaget
2011-07-25 12:42
pemo // Ett annat ord för detta
"Trots nollan bakåt och tre poäng så skall det ifrågasättas, nervärderas och klagas."
är analysera och utvärdera. Det gör säkert tränare och trupp också. (Nästan) alla vill ju bli bättre. Då är en metodik att åtgärda de svaga punkterna.
Framtiden innebär förändringar, det är en empirisk lag (ej fakta).
Örebro widemarsh
2011-07-25 12:41
Ett mittfält med Gerzic, Bedoya och Paulinho vore rätt intressant att se, även om jag vill ha Bedoya på bänken/läktaren för att spela in ersättarna resten av säsongen.

Är man redan klar för en annan klubb och bara vill bort så ska man inte spela. Bästa vore en snabb försäljning.

Robin Staaf klagar många på, och jag kan hålla med om att han inte är särskilt bra i spelet. Men mål, det kan han göra. 6 allsvenska mål på väldigt begränsad speltid. Paulinho Guara gjorde 5 mål på 27 matcher i ÖSK (21 från start), Staaf har gjort 6 mål på 26 matcher, varav endast 5 (!) från start.

Vore intressant att jämföra olika ÖSK-anfallares målsnitt sett till speltid, skulle gissa att Staaf ligger väldigt högt upp i en sån lista.
Örebro pemo
2011-07-25 12:34
Saywee// Nä, jag riktar inget mot dig. Om du kände dig träffad så är det ditt eget beslut. Jag läser med glädje det du skriver och gillar din musiksmak. De enda gångerna jag tycker du är lite naiv är när du "försvarar" AIK:s 100-tal gansters som trakasserar "vanligt" folk och jämför det med ett bråk på läktarplats i Örebro. Jag tycker att en misshandel är fruktansvärd så väl på en som på tio personer, men just ditt sätt att "försvara" AIK med att påtala denna händelse mot Syrianska känner jag som lite fyrkantig.
Fast det är ju som jag tolkar det ;)

Om det är någon som skal ta åt sig så är det väl ÖSK-Karl, men på något vis gillar jag hans plumpa och frodiga inlägg också. Forumet måste ju leva, och vi har alla olika synsett på en match berorende på var vi sitter/står.

Själv sitter jag mitt på gamla och ser alla matcher, men när jag såg om¨den på TV så omvärderade jag vissa insatser.

Och NEJ, jag är inte nöjd med en tionde plats, men tror heller inte på domedagseffekten. Kan man vinna över en bottenkollega (?) med B-laget så tycker jag att framtiden ser ljusare ut.
2011-07-25 12:33
I länken finns personelen i klubben. Där finns bara EN sportchef och det är Sjögren som har det ansvaret. Han är även ansvarig för Sixten
2011-07-25 12:31
Saywee // i länken finns org schema för klubben.
2011-07-25 12:26
ÖSK KRILLE(Go For Gold) // många intressanta frågor, jag vill komplettera med funderingar om jag får (scrollvarning, OBS !! Innehåller inga fakta utan endast funderingar och åsikter):

6. Kommer Alvbåge och Gerzic förlänga sina kontrakt?
Jag TROR att om dom skriver på så kommer det att stabilisera funderingarna hos övriga i truppen. Desutom tror jag intresset för dom utanför Sverige är mycket lågt. Daxs för ett FACEBOOK upprop från fansen.

5. Vem tränar laget nästa säsong?
Jag hoppas verkligen styrelsen m fl tar fram ett antal alternativ som kan jämföras. Det finns 5-6 högt kvalificerade svenska tränare som är intresserade att inte bara köpa färdiga spelare utan också utveckla talanger. Vi måste ta nästa steg och då är tränaren viktig.

2. När är Atshkadeh tillbaka?
Jämfört med Atshkadeh var Frempong rena stålmannen. Hoppet finns att Atshkadeh kviknar till med rätt träning och matchning. Det gjorde både Frempong och Almebäck.

4. Kommer Paulinho få fortsätta spela på mittfältet när/om Bedoya kommer tillbaka?
Om P har kontrakt över nästa år bör han absoult fortsätta.

3. Vem blir våran nya mittbacksklippa?
Vem vill komma till Örebro (hur ser framtiden ut) .
Vem har vi råd med (har vi några pengar till annat än Bosman om sponsorerna tittar åt annat håll)

1. Hur går det med Haddads benbit?
Ett fall för spelbolagen att starta betting på
AIK Saywee
2011-07-25 12:24
Krille, ja, så är det, vet inte hur smart det är med två sportchefer, eller hur dyrt det är, men man måste ju kommunicera med varandra och dessutom med de som har ansvar för ekonomin och för klubbens framtid .....
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-25 12:16
Saywee//

Ja det är synd att de inte skrev längre kontrakt med Bedoya. Sedan missar man många slantar om han nu går gratis.
AIK Saywee
2011-07-25 12:13
Krille, synd att inte ÖSK såg denna stjärnstatus, inga pengar blev det heller, eller?
2011-07-25 11:59
Rangers ser redan stjärnstatus i Bedoya.
Örebro Gorba-ÖSK
2011-07-25 11:59
Kajanus// Dan Sahlin hängde väl endel?
AIK Saywee
2011-07-25 11:57
Mattias69, är jag en viss skribent?

I så fall ber jag om ursäkt, men kan inte hjälpa att jag har höga mål med ÖSK ...
AIK Saywee
2011-07-25 11:54
Vi spände musklerna under vårvintern, värvade bra, hade en bred trupp, en tränare vi många trodde på, en klubb med bra ekonomi och två utmärkta sportchefer. Det blev en skaplig start, men sedan började mycket krångla och ingen vet varför, eller vem som har ansvaret????

Jag liksom många andra fans vädrade optimism och guld och mål.

Fast det är inte så idag, jag är bara helt enkelt inte nöjd med en tiondeplacering efter 18 omgångar, ni som hånfullt lutar er tillbaka med armarna i kors och är nöjda, jag tycker att ni bjuder på nonchalens, tror ni jag är nöjd med en mittenplacering 2011?

Nej, jag vill att ÖSK tar medalj, men hur enkelt är det, med så många fel.

FINN FEM FEL!!!!!
2011-07-25 11:53
En riktigt skön seger igår. Vågar man hoppas på en klättring i tabellen? Jag se fram emot hösten med tillförsikt. En seger är ingen trend, men däremot är en seger en bra början på en positiv trend.

Jag har några funderinga som man vill ha svar på.

1. Hur går det med Haddads benbit?

2. När är Atshkadeh tillbaka?

3. Vem blir våran nya mittbacksklippa?

4. Kommer Paulinho få fortsätta spela på mittfältet när/om Bedoya kommer tillbaka?

5. Vem tränar laget nästa säsong?

6. Kommer Alvbåge och Gerzic förlänga sina kontrakt?
AIK Saywee
2011-07-25 11:45
pemo,11:22, tackar, där kom det av mig förväntade inlägget, men jag trodde nog att Grixx skulle hinna före;)

Jag förstår att ditt inlägg i första hand riktar sig mot mig, även om du inte tydligt adresserat det så.

Jag, liksom de flesta, är väl verkligen och ärligt skrivet, glada över en vinst, vilket jag tydliggjort i flera inlägg, men jag är inte nöjd med de senaste sju omgångarna, fem förluster, en oavgjord samt en vinst mot ett klappruttet Peking.

Jag förväntar mig så mycket mer av en så bred trupp, en så bra tränare, en så välskött klubb, med så många förhoppningsfulla fans …

Det är det, det handlar om ur min synvinkel, inget annat!

Heja SPORT :)
Örebro Mattias69
2011-07-25 11:32
pemo// sen det skönaste i ditt inlägg var nog ditt konstaterande att vissa skribenter på det här forumet bara måste hitta något att gnälla på hur bra matchen än har gått..hahaha..
Örebro Mattias69
2011-07-25 11:31
pemo// Skön analys och visst kändes det som om ÖSK börjat spela som ett lag, det var 2-3 man som hjälptes åt när Norrköping försökte forcera eller anfalla, man hjälptes åt och täckte upp för varandra. Så ska det se ut!
Annons: