/fotboll/osk/forum/3679.aspx/fotboll/osk/forum/3679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2011-07-25 12:41
Ett mittfält med Gerzic, Bedoya och Paulinho vore rätt intressant att se, även om jag vill ha Bedoya på bänken/läktaren för att spela in ersättarna resten av säsongen.

Är man redan klar för en annan klubb och bara vill bort så ska man inte spela. Bästa vore en snabb försäljning.

Robin Staaf klagar många på, och jag kan hålla med om att han inte är särskilt bra i spelet. Men mål, det kan han göra. 6 allsvenska mål på väldigt begränsad speltid. Paulinho Guara gjorde 5 mål på 27 matcher i ÖSK (21 från start), Staaf har gjort 6 mål på 26 matcher, varav endast 5 (!) från start.

Vore intressant att jämföra olika ÖSK-anfallares målsnitt sett till speltid, skulle gissa att Staaf ligger väldigt högt upp i en sån lista.
Örebro pemo
2011-07-25 12:34
Saywee// Nä, jag riktar inget mot dig. Om du kände dig träffad så är det ditt eget beslut. Jag läser med glädje det du skriver och gillar din musiksmak. De enda gångerna jag tycker du är lite naiv är när du "försvarar" AIK:s 100-tal gansters som trakasserar "vanligt" folk och jämför det med ett bråk på läktarplats i Örebro. Jag tycker att en misshandel är fruktansvärd så väl på en som på tio personer, men just ditt sätt att "försvara" AIK med att påtala denna händelse mot Syrianska känner jag som lite fyrkantig.
Fast det är ju som jag tolkar det ;)

Om det är någon som skal ta åt sig så är det väl ÖSK-Karl, men på något vis gillar jag hans plumpa och frodiga inlägg också. Forumet måste ju leva, och vi har alla olika synsett på en match berorende på var vi sitter/står.

Själv sitter jag mitt på gamla och ser alla matcher, men när jag såg om¨den på TV så omvärderade jag vissa insatser.

Och NEJ, jag är inte nöjd med en tionde plats, men tror heller inte på domedagseffekten. Kan man vinna över en bottenkollega (?) med B-laget så tycker jag att framtiden ser ljusare ut.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-25 12:33
I länken finns personelen i klubben. Där finns bara EN sportchef och det är Sjögren som har det ansvaret. Han är även ansvarig för Sixten
2011-07-25 12:31
Saywee // i länken finns org schema för klubben.
2011-07-25 12:26
ÖSK KRILLE(Go For Gold) // många intressanta frågor, jag vill komplettera med funderingar om jag får (scrollvarning, OBS !! Innehåller inga fakta utan endast funderingar och åsikter):

6. Kommer Alvbåge och Gerzic förlänga sina kontrakt?
Jag TROR att om dom skriver på så kommer det att stabilisera funderingarna hos övriga i truppen. Desutom tror jag intresset för dom utanför Sverige är mycket lågt. Daxs för ett FACEBOOK upprop från fansen.

5. Vem tränar laget nästa säsong?
Jag hoppas verkligen styrelsen m fl tar fram ett antal alternativ som kan jämföras. Det finns 5-6 högt kvalificerade svenska tränare som är intresserade att inte bara köpa färdiga spelare utan också utveckla talanger. Vi måste ta nästa steg och då är tränaren viktig.

2. När är Atshkadeh tillbaka?
Jämfört med Atshkadeh var Frempong rena stålmannen. Hoppet finns att Atshkadeh kviknar till med rätt träning och matchning. Det gjorde både Frempong och Almebäck.

4. Kommer Paulinho få fortsätta spela på mittfältet när/om Bedoya kommer tillbaka?
Om P har kontrakt över nästa år bör han absoult fortsätta.

3. Vem blir våran nya mittbacksklippa?
Vem vill komma till Örebro (hur ser framtiden ut) .
Vem har vi råd med (har vi några pengar till annat än Bosman om sponsorerna tittar åt annat håll)

1. Hur går det med Haddads benbit?
Ett fall för spelbolagen att starta betting på
AIK Saywee
2011-07-25 12:24
Krille, ja, så är det, vet inte hur smart det är med två sportchefer, eller hur dyrt det är, men man måste ju kommunicera med varandra och dessutom med de som har ansvar för ekonomin och för klubbens framtid .....
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-25 12:16
Saywee//

Ja det är synd att de inte skrev längre kontrakt med Bedoya. Sedan missar man många slantar om han nu går gratis.
AIK Saywee
2011-07-25 12:13
Krille, synd att inte ÖSK såg denna stjärnstatus, inga pengar blev det heller, eller?
2011-07-25 11:59
Rangers ser redan stjärnstatus i Bedoya.
Örebro Gorba-ÖSK
2011-07-25 11:59
Kajanus// Dan Sahlin hängde väl endel?
AIK Saywee
2011-07-25 11:57
Mattias69, är jag en viss skribent?

I så fall ber jag om ursäkt, men kan inte hjälpa att jag har höga mål med ÖSK ...
AIK Saywee
2011-07-25 11:54
Vi spände musklerna under vårvintern, värvade bra, hade en bred trupp, en tränare vi många trodde på, en klubb med bra ekonomi och två utmärkta sportchefer. Det blev en skaplig start, men sedan började mycket krångla och ingen vet varför, eller vem som har ansvaret????

Jag liksom många andra fans vädrade optimism och guld och mål.

Fast det är inte så idag, jag är bara helt enkelt inte nöjd med en tiondeplacering efter 18 omgångar, ni som hånfullt lutar er tillbaka med armarna i kors och är nöjda, jag tycker att ni bjuder på nonchalens, tror ni jag är nöjd med en mittenplacering 2011?

Nej, jag vill att ÖSK tar medalj, men hur enkelt är det, med så många fel.

FINN FEM FEL!!!!!
2011-07-25 11:53
En riktigt skön seger igår. Vågar man hoppas på en klättring i tabellen? Jag se fram emot hösten med tillförsikt. En seger är ingen trend, men däremot är en seger en bra början på en positiv trend.

Jag har några funderinga som man vill ha svar på.

1. Hur går det med Haddads benbit?

2. När är Atshkadeh tillbaka?

3. Vem blir våran nya mittbacksklippa?

4. Kommer Paulinho få fortsätta spela på mittfältet när/om Bedoya kommer tillbaka?

5. Vem tränar laget nästa säsong?

6. Kommer Alvbåge och Gerzic förlänga sina kontrakt?
AIK Saywee
2011-07-25 11:45
pemo,11:22, tackar, där kom det av mig förväntade inlägget, men jag trodde nog att Grixx skulle hinna före;)

Jag förstår att ditt inlägg i första hand riktar sig mot mig, även om du inte tydligt adresserat det så.

Jag, liksom de flesta, är väl verkligen och ärligt skrivet, glada över en vinst, vilket jag tydliggjort i flera inlägg, men jag är inte nöjd med de senaste sju omgångarna, fem förluster, en oavgjord samt en vinst mot ett klappruttet Peking.

Jag förväntar mig så mycket mer av en så bred trupp, en så bra tränare, en så välskött klubb, med så många förhoppningsfulla fans …

Det är det, det handlar om ur min synvinkel, inget annat!

Heja SPORT :)
Örebro Mattias69
2011-07-25 11:32
pemo// sen det skönaste i ditt inlägg var nog ditt konstaterande att vissa skribenter på det här forumet bara måste hitta något att gnälla på hur bra matchen än har gått..hahaha..
Örebro Mattias69
2011-07-25 11:31
pemo// Skön analys och visst kändes det som om ÖSK börjat spela som ett lag, det var 2-3 man som hjälptes åt när Norrköping försökte forcera eller anfalla, man hjälptes åt och täckte upp för varandra. Så ska det se ut!
STEFANO!
2011-07-25 11:30
Pemo// ja, förhoppningsvis har man haft ett snack i gruppen att vända på det här och komma fram till att spela som ett lag och där har nog även Sixten varit med! Hoppas vi alla är lika glada dom närmsta omgångarna som kommer!
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-25 11:29
Att säga det ena eller det andra efter en förlust/seger är ju riktigt naivt. Pemo du ska nog inte heller ta allt som sägs innan och efter matcherna bokstavligen. Vi spelade ju vår bästa match mot Elfsborg borta juh, när vi förlorade med 3-0. Och det där med intervjun med Sixten, vad ska han annars säga? Att det inte är på rätt väg?.

Nu ska vi bara avvakta och se fram emot nästa match. Peking var väldigt dåliga och kan vi ta en seger mot ett formsvagt Gefle också så kanske laget får självförtroendet till att börja klättra på allvar.

Men däremot tycker jag en hel del kritik varit befogad under den här svackan, förlorar man 5 raka i serien, och spelar totalt 8 utan seger så är det något som är fel. Vi kan heller inte bara skylla på skador, de har blivit många senaste matchen/matcherna.
AIK Saywee
2011-07-25 11:27
BBB, ny centrallinje i en klubb som siktar mot målet ?

Berra
Barsom
Bedoya

Heja SPORT!
Örebro pemo
2011-07-25 11:22
Visst är vi härliga. Trots nollan bakåt och tre poäng så skall det ifrågasättas, nervärderas och klagas. Fast det är ju skönare att klaga i medgång?
Matchen i går gav en vink om att Sixten ändå har klart för sig vad som händer. Om någon lyssnade på intervjun från C+:s paus med honom så sa han faktiskt ( före matchen ) att ÖSK var på rätt väg. Det hade varit tyngre för några veckor sedan, men nu fick vi alltså se resultatet av hans intentioner.

Dessutom påpekade Nordin i radio-Örebro i morse att " vi spelade som ett lag, inte som individer" han erkände t.o.m att han själv hade varit lite för självisk.

Till matchen. Det som gladde mig var att Nordin bra blev bättre och bättre ju längre matchen led. Trodde först att han skulle krokna pga sjukdom, men han gav verkligen järnet hela tiden.
För övrigt var jag nöjd med att Hagge beslutade sig för att säkra först och inte dutta med bollen. Sen gör han några mindre misstag, men som heljet spelade han en gammal hederlig "tjonga-bort-bollen" fotboll.

Sammy? Tja, han spelar ju som han gör och det får vi stå ut med, men varför kan karln aldrig ta ett snabbt kast? Han väntar och väntar tills det inte finns någon vit att kasta till, och så har han givit bort bollen......

Mitten skötte sig bra så där håller jag med de flesta. Håll kvar Paulinho och om Bedoya blir kvar så får han ta Kihlens plats.

Robin? Denne "mobbade" spelare gjorde en "Pålle1" insats i går. Sprang på allt, stressade backlinjen och fick dessutom klippa in ett mål. Hans klart bästa match så här långt. Men så är det kanske när man spelar med en skadefri spelare. Astvald springer och sliter men har dåligt självförtroende. Hoppas det kommer tillbaka. Killen är ju bara tonåring förfarande.

Kushtim? Tja, där ser man vad ett mål betyder. Han jagade som en galning i första halvlek, för att (tillsammans med Astvald) helt plötsligt få pyspunka efter 65 min. Såg om matchen på TV i går natt och kan väl konstatera att han är snabb, har bollkänsla, men saknar det lilla extra för att kännas som en startspelare.

Per gick in med en säkerhet och styrde upp ett bra försvarspel med sin styrka och ett bra huvudspel. Funderar på om inte han skall skolas om till mittback istället?

Övriga spelare skötte sig på det vis som jag hade förväntat. Ja, Alvbåge visade klass igen, men så här bra är han ju egentligen.

Oj då. Det här blev långt trots allt. Men så mår man ju så förbaskat mycket bättre efter tre poäng. Kan nu HBK överraska och Elfsborg gör sin plikt i kväll så ser jag framtiden genast lite ljusare..

Och till sist SIXTEN! Gjorde han någonting, ellr var det bara så att spelarna ( de som fans tillgängliga ) beslutade att spela som ett lag, tog ut sig själva eller har Lennartsson smugit i gångarna?
Örebro Salt&Peppar
2011-07-25 11:21
Sådär ja där kom vinsten till slut!

Glädjande!

Personligen hoppas jag att Ösk nu ser till att förlänga med Sixten, han har levererat i Ösk inget snack om det. Vill inte få hit nån Lundin, Janne Andersson eller nej, inte Axén för den delen heller. Han är en kanonkille men rent tränarmässigt tror jag inte det är ett steg framåt.
STEFANO!
2011-07-25 11:17
Var kul med en seger mot ett rätt uselt Norrköping! Det är framöver som prövningarna kommer om man kan komma ur svackan! Man behöver upp ett snäpp till och bara hoppas man får ordning på allt och man fortsätter så här! Och VISST var det Sixtens förtjänst att man vann igår! Not!

Och Kim Olsen var en underbar spelare att ha i laget! Glömmer aldrig den underbara nicken borta mot Helsingborg 2008 då både mitt kaffe och öl flög i luften!
AIK Saywee
2011-07-25 11:08
jocke. jag har ingen inside och Sjögren vill nog inte avslöja något, men jag har ändå någon slags fånig förhoppning om att något stort kan vara på gång, men det tar ju tid att spela in nya lirare, om det inte är något liknande som Barsom en gång i tiden, han bara klev in och dominerade.
Örebro jocke.
2011-07-25 11:02
Ingen som har lite inside om vilka spelare som faktiskt kan vara aktuella att värva nu i höst?
AIK Saywee
2011-07-25 10:54
Kribba, grattis till sex raka vinster och 17-3 ...

... jag kanske inte skulle ha önskat Andreas Alm lycka till, senast jag träffade honom som "spion" på Behrn Arena ...

Smart av Gnaget att kliva över till ett 4 5 1 - system för att säkra de tre poängen.

Flexibilitet före prestige, mycket smart, för klubben, för fansen ...
AIK Saywee
2011-07-25 10:50
One¨touch, helt rätt, om Bedoya skall spela, för att hjälpa oss från degradering, så är det i anfallet, återigen helt rätt, men det kanske inte sege Sixten förstår eller förstått, det gjorde dock mina läktarvänner vid träningsmatchen på Skytteholm, tidigt i mars.
AIK Saywee
2011-07-25 10:43
DD, Dagens Dubbel, sorry, förbaskade sega kustdator.

Vet att det är svårt med modern kommunikationsteknik vid kusten, eftersom sändarna är riktade inåt landet, för att inte störa dansk kommunikation, men i dag är det ju lite östliga vindar i väst.
AIK Saywee
2011-07-25 10:41
Idag köpte jag en Expressen vid lunchen, eftersom GT inte bryr sig speciellt mycket om lag, öster om Tiveden.

Sportbilagans rubrik ""Vi har inte fått leva i lugn och ro" samt därefter "ÖSK-tränaren berättar om den tunga tiden"

"Nu när vi fått klart vissa grejer så tror jag att det kommer att bli bättre"

Låter trevligt, men Saywee undrar vilka grejer?

"Europaspel, olyckliga skador och spelare som varit på väg bort."

Enkelt att skylla på, men vart är Sixten själv på väg?

Tröttsamt att se att han försöker hitta fel hos andra, han är ju själv delaktig i den senaste tidens problem och oroligheter. Vi vet ju inte vilken tränare våra sportchefer och klubbens ansvariga satsar på 2012? Jädra röra!

Fan vad trött jag blir, ska elda upp sportbilagen till kvällens grill ,vid gattet!

Heja SPORT!
Örebro Eyra
2011-07-25 10:36
ÖSK fans/ det är en elva jag inte skulle tacka ne j till förstås. Jag skulle för att spetsa till det lite även vilja ha med Bertin Ze på bänken. Berra är en all-around-spelare som är guld värd att kasta in, det vet vi alla.

Att Torlak skulle komma, finns det någon sanning? Är det inte snarare en mytbildning som uppstod i samband med Eu.League..?

Wiktorsson skulle annars gå rätt in i mittlåset.

Angående Albornoz, så är det ju en fin tradition att värva försvarsspelare från BP med namn-initialerna M.A. Välkommen Iron-Miiko säger jag bara :)
Örebro bison
2011-07-25 10:33
Efter alla skriverier om Kim var jag tvungen att leta upp Gorbas lista.
Nu fanns det ju lite brasklappar i stil med att speltid och lön vägdes in, men jag höll på att sätta kaffet i halsen pga gapskratt när jag såg att "han britten från förra året" antar att det är Flood vi snackar om faktiskt var med på listan men kom på plats 5 hahaha.
Sen att dra till med att det är på 25 år - var är exempelvis Pincelli eller vad tusan han hette som var ofantligt oduglig runt millenieskiftet. ÖSK hade ju en period då man som enda klubb lyckades värva brassar som var totalt odugliga.
Annons: