/fotboll/osk/forum/3676.aspx/fotboll/osk/forum/3676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-26 21:01
Kanske vi får lite pengar för Bedoya. MFF har gjort 0-1.
Söderåt, -Här är det REA!
2011-07-26 21:01
Vilket jävla drömmål Malmö precis gjorde, så många klasser bättre än oss.
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-26 20:46
S E//

Ikväll får du ingen fart på mig garanterat, men du får gärna förklara varför ÖSK inte har vare sig ett Cup eller AS-guld på över 100 år, varför, 100-årig slump?

En stad av Örebros storhet som på mycket länge inte haft konkurans av annan toppidrott (sponsorer). Vari tycker du felet ligger, du tycker inte det behöver analyseras?
Örebro Valderinho
2011-07-26 20:28
Sjögren måste bort asså.
Kunde inte ens närvara i Israel när Porokara skulle säljas...annat viktigare att göra?

Är segfärdig med kontaktskrivandet. Måste nästan slå handen i bordet så att han gör nått(!)

Smalt/inget spelarnätverk att tillgå utan går på andra...

Behövde lära sig medieteknik för att inte försäga sig eller göra sig otydlig och för att i längden göra så att kvällsblaskorna får vatten på sin kvarn.
En blandning mellan hemlighetsfulla Ösk och tala om för media hur korkade vi är.

Har Sjögren någon sportchefsutbildning eller är han självlärd? Isåfall om han är det senare så är han bra trögtänkt.

Var ligger Idéerna och framtidsvisionerna som överensstämmer med Sm-guld senast 2015. Just nu verkar det vara att vänta så länge så möjligt att omförhandla utgående kontrakt på viktiga spelare så att andra klubbar kan bjuda högre om intresset skulle finnas. Därmed gå miste om inkomster.
Just nu är det väl bara Astvald som är bofast om än väldigt pyrt till. Ska vi tala talangverksamhet och att vi utvecklar talanger och säljer dom. Vad har Sjögren m.fl gjort för att talangerna ska kunna utvecklas på en bra nivå.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Sixtens/Sjögren sett att se på talangerna(har inte räknat med alla)

Vi har Erik.N som tynar bort på bänken. Sporadiska inhopp.
Per.J får chansen när det behövs kämpas på mittfältet. sporadiska inhopp.
Yasin. In från frysboxen, sen ut igen, och nu tillbaka på bänken igen och något kortare inhopp senast.
Ibrahim. Gjorde det bra och hade bra energi och ville utmana. Sen tillbaka i frysboxen av någon oförklarlig anledning. Är det detta vi ska kalla talangutveckling?

Så fort en spelare tagit sig till bänken och får ett inhopp. Låt säga att han gör ett bra inhopp. Nästa match får han lika många minuter och lyckas inte lika bra.
Då är han enligt Sixten modell tillbaka i frysboxen/läktaren igen...
I startelvan verkar han ha god kontinuitet på spelare han rullar runt på. Men dom som är utanför startelvan eller nära inpå ger han (0) förtroende för. För spelaren vet att han om han misslyckas så är han i frysboxen igen. Vad gör spelaren då? Jo han överarbetar situationerna på plan och inte mycket således...Om man tittar på hur mycket han särbehandlar Kihlberg kontra Yasin är det rätt stor skillnad!
Örebro S E
2011-07-26 20:24
ÖSK-Karl// Så nu är det Jan Karlsson som ska få sitt? Finns det inget slut? Vaktmästarna här näst? Bollbojkarna, jag menar de slänger inte ut bollarna så snabbt till ÖSK spelarna? Materialaren?

Jag hoppas verkligen inte att du är spelarinvests språkrör?
Örebro Telle
2011-07-26 20:20
För att koppla tillbaka till inläggen om Rama och en eventuell försäljning vore det trevligt om hans fina teknik kunde mynna ut i fler poänggivande avslut. I många matcher har jag saknat en röd tråd i ÖSK:s anfallsspel, det har ofta känts som att man slår upp bollen lite på chans och hoppas att Rama ska göra något bra. När han kommer till inlägg, eller till läge för att slå den där passen snett inåt bakåt som man såg ÖSK göra så ofta i fjol, verkar det sällan vara synkat med resten av anfallsspelarna. (Nu hjälper det förstås inte till att vi ställt upp med nya anfallsformationer nästan varenda match, men ändå...) Det har hänt mer än en gång att Rama slagit in bollen, men att det knappt har funnits några ÖSK.are i boxen.

Jag förmodar att det redan gnuggas en hel del på det på träningarna, så man får väl hoppas att det blir bättre och bättre på poängproduktionsfronten under hösten.

Förutom lyftet som laget skulle få är det nog också det steget som krävs för att Rama ska bli riktigt attraktiv för andra klubbar att köpa.
2011-07-26 20:00
Örebro Grixx
2011-07-26 19:58
Självklart stöder jag Saywee stenhårt i det här med hoten. Sådant ska inte få förekomma!!!!!

Vi löste vårt onödiga tjaffsande omgående med PM och förstår nog båda inte riktigt varför vi började, då vi i grund och botten brukar tycka väldigt lika.

Jag tar åt mig och ska bita mig hårt i tummen med blodvite innan jag tjaffsar i onödan.
Örebro pemo
2011-07-26 19:45
Saywee// jag skall göra en sista förklaring av min inställning till Sixten. Men jag byter ut namnet till ÖSK-tränaren, så blir det kanske lättare att förstå.
Jag har åkt och tittat på ÖSK sedan slutet av 60-talet och håller på klubben.
Om klubben anställer en tränare så utgår jag ifrån att de har givit honom restriktioner för hur de vill att klubben skall fungera. Om det vet jag inget, men hoppas att så är fallet.

ÖSK-tränaren är den som ser killarna varje dag, det är han som har för styrelsen berättat om sin spelidé och fått deras fulla förtroende.
Det lag han tar ut antar jag är det som han tycker är det bästa. Annat är ju tjänstefel. Och där kommer ju den stora stötestenen. Att vi , alla läktarsuportrar, vet bättre än ÖSK-tränaren verkar väl lite "overkill" i alla fall på elitnivå. Så om någon inte vill åka till Gefle för att jag inte vill "avrätta" ÖSK-tränaren är naturligtvis ett ur mitt synfält, en ganska korkad idé.

Om ÖSK beslutar att avbryta med ÖSK-tränaren eller att förlänga, accepterar jag, då jag inte sitter i styrelsen och alltså inte har någon annan insyn än den från NA. För mig är det viktigaste att ÖSK vinner sina matcher, men det hindrar inte att jag blir väldigt besviken när så inte sker. Fast jag tycker då att det är mer relevant att klaga på de som är på planen, och som jag ser, än vad som händer på sidan. Men det är bara min subjektiva synpunkt.

Nog om detta alltså. Sen kan jag inte förstå om någon blir så ilsken på ett forum att man gör sig besväret att hota någon.

Sen Saywee, kan jag strö på lite åt dig som talar mot mitt resonemang. Jag är nära bekant med en som är högt utbildad, och jobbar inom Courver-träning ( hur fan stavas det?) och har sagt tidigt till mig att Sixten vill göra resultat och bryr sig inte om talangutveckling. Om det sedan är med ÖSK:s goda minne, då är det kanske dags att ändra lite bland de styrande högre upp i föreningen.

Men nu röker jag fredspipa med dig och hoppas att ÖSK gör en bra höst oavsett vem som tränar.
Sen går jag in på Spotify och söker lite på Alan Parson Projekt.
TAck för rådet.
2011-07-26 19:40
Ok, till för en tid sedan gick jag och flera andra på tugget från VD Jan Karlsson. Men det är ju faktiskt så att han är den som i slutändan (oavsett styrelese) har huvudansvaret. Jag hat tills någon vecka sedan haft stort förtroende för honom. Det brukar vara mitt måtto tills personen visar det motsatta. Undantag finns, brukar då gå på mag o fingertoppskänsla. Sixten var en sådan.

Men för de/oss i Spelarinvest, större sponsorer så skulle enligt det Jan Karlsson så smart målade och målat upp ÖSK vara ett topplag med guld senast 2015. Ja, kalla mig naiv, men jag o många trodde på det likt ett väckelsemöte fram tills nu. Vad Jan sa så för ett guld krävs drygt 40 miljoner i eget kapital, mm, mm i fortsättningen. Men han visade det smart, det skall erkännas.

Bekymret är flera, men varför är de högsta hönsen de senaste åren "misslyckade" bankmän i ÖSK- F-låt på första namnet, tror det var Westberg fd.Swedbank, sedan Ove Lindqvist fd. SEB och nu Jan Karlsson, fd. Stadshypotek. Kanske största felet är att klubben inte värvar någon fd. "dekis"?

Tänk o hitta en kille som är på väg upp i karriären istället, handlar det o 51-49 regeln?

Säger som Saywee tidigare, jag vill ha och uppleva ett guld innan jorden fylls över mig o kistan ramlar ihop. Så ni som är yngre får nog förstå att tålamodet börjar tryta hos oss som varit bofasta på "Vallen" innan hulligankravallerna uppfanns just där.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-26 19:05
Farsen fortsätter//

Ja då måste man kunna sälja Rama i god tid innan kontraktet går ut. Det gäller alla våra bästa, viktiga och mest framstående spelarna i laget, Annars får vi bara en massa skambud på våra spelare.
Örebro Krontorps
2011-07-26 18:58
Sydsvenskan tar 139 spänn för malmö-rangers
Om man inte känner för att lägga ut det så finns det en hel del andra streams
Örebro MrCrowly
2011-07-26 18:58
rangers-mff kan ses på massa olika stremar (myp2p)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-07-26 18:57
ÖSK KRILLE/ Håller med! Tror faktiskt han kan bli den bästa försäljningen i ÖSK på väldigt länge. Bara man gör det lite smart. Och i tid!
Örebro MrCrowly
2011-07-26 18:56
Rangers är lite fega för att skriva längre kontarkt än 3 år med Bedoya.
2011-07-26 18:51
Farsen fortsätter//

Ramas kontrakt går ut om 2 år. Alltså så skulle det vara bra om man kunde förlänga/sälja honom redan nästa sommar. Annars har vi samma situation som vi har nu med Bedoya.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-26 18:49
Har läst att Sydsvenskan sänder matchen Rangers - MFF! Så kika in på deras hemsida.
2011-07-26 18:46
Stå på dig Saywee! Du vet vad jag tycker ;).
2011-07-26 18:46
Angående Yasin och Ibrahim tycker i alla fall jag att man gjort helt rätt! De verkar även få chansen relativt mycket i allsvenskan också. Skulle nästan vilja se de ännu mer denna säsong. Gärna samtidigt.
2011-07-26 18:43
ÖSK Krille/ Som det varit nu har ju spelare fått 3 år. Första året gått till att sitta på bänken för att "se och lära". Sedan kommit in till andra året, och i vissa fall gjort succé eller hyfsat bra ifrån sig. Sen är vi där! Sista året kommer Sjögren på att "ja just, utgående kontrakt".... känns det som i alla fall.. Varför inte förlänga på det andra året när man märker att vissa spelare gör bra ifrån sig? Eller att ibland chansa när man ser potential och ge minst 4 år.

Är det ekonomin som är boven?

2011-07-26 18:39
Saywee/ Vad var det för sorts hot? Verkar som att du misstänker nån. Om nån fjunig sparv ringde mig skulle jag nog skratta och lägga på. Beror lite på vad som sades. Stå på dig!...Gärna med svartvit dress.
2011-07-26 18:35
"ÖSK-Karl//

ÖSK är lite fega för att skriva längre kontarkt än 3 år med spelare. Det är väl bara Yasin och Ibrahim som har skrivit kontrakt på 4 år? Men det är ju klart att det är ju lite gambling också.
Örebro Eyra
2011-07-26 18:31
Håller med 707 , Saywee på med den svartvita igen!
Att göra så där är som att ge upp och låta de som hotade "vinna".
Örebro 707
2011-07-26 18:22
Saywee// Kom igen nu. Att byta tröja och dessutom till Gnaget är ju bara löjligt...

Jag för min del vill att Sixten är kvar. Vilken annan tränare skulle gjort det med ÖSK som han har gjort? Inte Axén i alla fall. Axén vill till AIK nästa runda.

Kom ihåg för bara ngt halvår sedan så var vi på väg att förlora Sixten till Finlands landslag och alla på forumet ville att han skulle vara kvar. Hans kompetens som tränare har inte drastiskt försämrats på 6 månader.

Säger som jag sagt tidigare. Utvärdera efter säsongen. Om vi hamnar på övre halvan (8:a) så har vi en snittplacering på de sista åren som 5/6 och det är OK. Så ser vi till att vi är topp3 2012 igen!

Vi vinner mot Gefle :-)
Örebro Eyra
2011-07-26 18:22
Hade varit kul att se Glasgow R mot Malmö ikväll. Hoppas den sänds någonstans..
Örebro Valderinho
2011-07-26 18:15
Vad tycker ledningen/VD om att att det tar alldeles för lång tid att förlänga kontrakten. Det måste finnas en strategi och en bra sådan. Inte "det krävs två för tango" och vänta tills kontrakten är ute och andra klubbar kan kontakta spelaren och erbjuda en bättre lön än Ösk. Ösk chans att lyckas med spelarförsäljningar är att scouta bra. Det gjorde man med Bedoya, men varför, varför Sjögren erbjdöds då ett 3 år kontrakt bara!?

Varje gång spelare som försvinner som bosman försvinner kontinuiteten och arbetet som man lagt ner med att utveckla spelaren. Det är som att börja om från början varje gång. Bosman ut- Bosman in och sådär håller det på.
Vi måste omförhandla tidigt med dom vi ser utvecklingspotential i.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-26 18:13
Kanske väntar Rangers på att arbetstillståndet godkänns innan man gör ett försök.

Jag undrar dock om man är villiga att ge upp upp till 25% för 2 miljoner kr? Det låter som en dålig deal för dem.
2011-07-26 17:55
ÖSK KRILLE//

Otroligt mycket sandlåda över spelarkontrakt o färsäljningar. Klart Rangers fattar att de kan och kommer att göra ett klipp. Så visst hostar de upp minst 5 miljoner, men viktigast känns det ändå som att en bra % på vidareförsälning är och kan ÖSK då få minst 25% är det nog bättre att nöja sig med 3 miljoner och Rangers tar ingen risk.

Men måtte vi aldrig behöva uppleva någon liknande säsong igen, att alla våra nyckelspelares kontrakt går ut. Det är så amatörmässigt skött av Sjögren så sparken nästan är för milt.

På tal om amatörmässigt skött tänker man osökt på Porokara-affären, någon son vet hur det gått för Porokara som spelare och agenten (Cabrera) som ÖSK anlitade?
AIK Saywee
2011-07-26 17:50
Tippar som "vanligt" trots allt elände i en sjuk värld :(

Sportklubben vinner med 2 - 0 :)
AIK Saywee
2011-07-26 17:42
Jag känner mig för tillfället mycket tryggare i AIK´s stolta färger, för där har jag aldrig blivit hotad.

Den röst jag känner igen, med lite invandrarsvenska, verkar bekant, men är jädrigt hotfull, själv klarar jag av hot, men när den riktas mot mina käraste blir jag tyst.

Heja SPORT-klubben, ni klarar er nog kvar i AS, själv sitktar jag mot ett GULD:)
Annons: