/fotboll/osk/forum/3672.aspx/fotboll/osk/forum/3672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-07-26 15:08
Tysta mig bara, jag kan snart inte skriva vad jag tycker ...

.. jag har i hela mitt fotbollsliv bara upplevt oro och rädsla en enda gång

Eyravallen 1970! (TJÖTA?)

därefter har jag hotats fyra gånger

tyvärr av svartvita supportrar, två gånger på via PM, en livegrej och en via telefon.

Nu räcker det, skiter i vad som händer, livet är så mycket viktigare än en massa förbaskat forimtjöt, jag vill ju bara så gärna uppleva ett guld, men får väl byta tröja .....

Tack och godnatt :(
Örebro TommyS
2011-07-26 15:04
Jag tycker att det är svårt att få ett grepp om de skadade spelarnas status. Det verkar som om Wikström och Bedoya kan vara tillbaka redan mot Gefle. Med de andra? Tränar Haddad, Anttonen och William? Hur långt beräknas de ha kvar till matchspel? Någon som har bättre koll än jag? vore så grymt att åka upp med en starkare trupp och ta tre revanschpoäng mot Gefle. Då är vi med i kampen om lilla brons i alla fall.
Örebro Salt&Peppar
2011-07-26 14:59
Axén är en kanonkille, men på tränarnivå är det inte ett steg uppåt, den saken är klar. Jag frågade ganska nyligen på GAIS forumet om den saken.

Jag hoppas vi får behålla Sixten!! Han har i mina ögon varit en av de bästa tränare vi haft.

Örebro Fatcit
2011-07-26 14:56
Likt Anders Wickström och Robin Staaf får ni snart gult kort Grixx och Saywee! ;)
Agree to disagree!!!!
Örebro Grixx
2011-07-26 14:47
Saywee// Om Alec-texten, så var det inte smutskastning.

Att många ledare mfl som engagerar sig i småklubbar gnäller på ÖSK som får ALLT och de inget är fullt naturligt...och med 100% säkerhet så skäms inte Alec över det och skulle inte bry sig det minsta vad jag skrev.

Att han vill vara kvar i Gais har han själv sagt, inget konstigt...och ingen smutskastning.

...och jo vi känner varandra bra men är inte släkt;-)

Edit: Vi tar det här på PM och tel istället, vi brukar ju mestadels vara ense.

AIK Saywee
2011-07-26 14:44
Grixx, varför skall jag ge mig, vill du liksom några andra "tysta" mina inlägg, eller?

Jag loggar ur, med omtanke för övriga forumbesökare, du lyckas med att tysta mig ...

... några timmar .(

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-07-26 14:39
Grixx det där var faktiskt ganska roligt och kanske viktigt inför höstens race ...

"En viss italiensk tränare sa ju att det inte är någon idé att lägga sig i hur spelarna ska spela matcherna. de är så duktiga att de klara det själva. Jag trasslar bara till det för dom ;-) "

Kanske vore ett bra tips till Sixten Boström, eller?

Det handlar ju bara om att ta ut dessa "duktiga lirare" i en startelva :)

Skitenkelt, varför avlönar vi en tränare, eller två?
Örebro Grixx
2011-07-26 14:38
Saywee// Var hittar du dagens Sixtenförsvar?
Nu får du väl ge dig!!!

Den dagen jag skriver det så skulle jag väl få göra det i forumet eller är det munkavle som gäller...?

Ett saxning från dig: " han vill ju inte vara kvar i klubben (tror jag)", "hans hjärta för ÖSK är ju noll, 0000000000000!" är däremot tydligen helt i linje vad som är ok ;-)
AIK Saywee
2011-07-26 14:29
Grixx, 14:08, trams, du känner inte Alexander, förstår jag ...

.. smutskastning är inget för mig ...
AIK Saywee
2011-07-26 14:25
Grixx, ditt eviga Sixtenförsvar börjar faktist bli lite pinsamt, oavsett ÖSK´s resultat, så försvarar du alltid honom, det tycker jag är lite märkligt, snudd på fånigt eller nonschigt, finns det inget han kan förbättra, är han fulländad som tränare?

Tar han alltid ut bästa lag så borde vi väl för f*n alltid vinna, med den fina trupp vi har? Dessutom finns det ju ofta en möjlighet att rätta till eventuella fel i god tid, om man ser vad som händer och är ansvarig för coachning.

ORKA!
Örebro Telle
2011-07-26 14:22
PRP // "Och det kände jag att det får man väl lita på om han säger så?"

Jag håller egentligen med dig helt.

För diskussionens skull kan man ju ändå fundera på om det inte många gånger ligger i spelarnas intresse att ge en så positiv bild av sig själva som möjligt. Jag menar, om man vänder på det och spetsar till det lite, vilken spelare som är ny i en klubb och just har blivit skadad går ut och säger något i stil med att "Skadebenägen, jag? Jajjamän! Jag går sönder jämt! Vid minsta kroppskontakt, faktiskt. Och jag grinar som Lille Skutt varje gång. Yes siree... Jag tänker sitta på läktaren och dricka paraplydrinkar resten av säsongen nu. Tack för sign on-bonusen förresten - nu när jag är långtidsskadad kan jag ju behöva en extra lyxbil..."

Men jag förstår vad du menar - Haddad har nog betydligt bättre koll på sin skadehistorik än vad vi har i varje fall... :)

Att du är Nanneist kan jag också förstå förresten - det han och Kalmar har åstadkommit är imponerande, så väl sportsligt som organisatoriskt. Dessutom verkar KFF ha både scouting-verksamhet och kontaktnät som inte är av denna världen.
Örebro Grixx
2011-07-26 14:17
Saywee// Nej, jag vet inte allt. Men jag har åsikter liksom du. Vi talar för olika saker.Du ser någon som anledning till årets placering och jag ser fler orsaker. Får jag inte tycka annat än du.

Saywee, är du den ende rätte, som vet allt? ;-)

.....Sorry om jag retas lite;-)
Örebro Fatcit
2011-07-26 14:15
Att Sixten är dålig på kommunikation kommer från mer initierade källor än det här forumet. Alla i ett lag älskar inte alltid tränaren, så det kan ju bero på det.

Jag hade dock gärna sett en ökad kommunikation med fansen. Speciellt när många är och under en längre tid har varit oroliga över ledningens förmåga att ta nästa steg!

(se Magnus Pehrsson DIF)
Örebro Grixx
2011-07-26 14:08
Saywee// Alla år som Alec sågat och gnällt på ÖSK innan han fick NA-jobbet;-) ...men kanske är han klippt och skuren för jobbet, vem vet?

I vart fall lämnar han inte Gais för ÖSK om han får välja att vara kvar. Det har ju inte gått strålande tidigare men nu i år har de ju värvat 3 skyttekungar till anfallet.

En viss italiensk tränare sa ju att det inte är någon idé att lägga sig i hur spelarna ska spela matcherna. de är så duktiga att de klara det själva. Jag trasslar bara till det för dom ;-)
AIK Saywee
2011-07-26 13:59
Grixx, när skall du sluta leta efter fel hos andra?

Är du den ende rätte, som vet allt?

Hur skall vi alla gemensamt nå målet, topp tre, genom att tjöta eller att vara nöjda med dagens verklighet?

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-07-26 13:55
Alexander AXÉN !!!

Kom hem och hjälp oss innan det är för sent!

Alexander, vilken underbar tränare och människa!

Snälla Sjögren, släpp prestigen och se till att ÖSK´s själ och framtid kan bli underbar, jag vet genom insatta källor att Axén inte är främmande för denna uppgift, men jag kan bara drömma och hoppas att ÖSK hittar en ansvarig själ som har hjärta för klubben!!!!!!

Snälla Sjögren, läs och försök förstå vad vi gamla längtar efter innan det blir för sent, SNÄLLA!

ÖSK!!!!!!!
Örebro Grixx
2011-07-26 13:51
Pille-riin// När jag tidigare läste Bloms text så tänkte jag att han har hämtat en del från forumet. Helt osökt så var det du skrev tidigare väldigt aktuellt.

"Men ibland är det så att upprepas ett påstående tillräckligt många gånger i forumet blir det till slut en sanning ;0)"

Kan Saywee vara en "bov" i dramat som ofta skriver om kommunikativa problem hos Sixten?
AIK Saywee
2011-07-26 13:50
Jag är Axenist!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-26 13:28
Telle // Ja ;) Själv är jag Nannenist :)) Eller Hodsonist :0)
AIK Saywee
2011-07-26 13:26
Grixx, X´et Exit ; AXÈN ....
Örebro Telle
2011-07-26 13:25
PRP //

Dessutom myntar han det helsköna uttrycket "Sixtenist" i samma artikel... :)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-26 13:23
Telle // Om jag minns rätt så var det runt 2006-2008 han hade hälskadan vilket förklarar det låga antal matcher då. I övrigt har jag inga svar på varför det svajar så i antalet matcher.

Precis som du säger kan det vara så att han helt enkelt inte platsat samt mer "normala" skador. Typ lårkakor, bristningar osv som de flesta drabbas av till och från i sin karriär.

Fast jag vet inget. Som sagt jag gick på Haddads egna uttalande där han säger att han som skadebenägen har blivit väldigt uppförstorat och han inte varit mer skadad än någon annan tidigare. Och det kände jag att det får man väl lita på om han säger så?

Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-26 13:17
Pelle Blom antyder rätt tydligt att det finns kommunikativa problem runt Sixten i artikeln här på SF

" Jag är inte helt säker på att han blir kvar. Jag tror att det kan finnas tveksamheter kring hans sätt att kommunicera med alla runt sig själv. "
Örebro Telle
2011-07-26 13:14
PRP // "Men ibland är det så att upprepas ett påstående tillräckligt många gånger i forumet blir det till slut en sanning ;0) "

Det har du helt rätt i. För säkerhets skull kollade jag upp hans statistik efter att han lämnade Assyriska också. (Eftersom jag ändå är hemma sjuk och har alldeles för mycket fritid idag ändå...)

Ser man bara till antalet spelade matcher ser det alltså sammantaget ut så här:

2001 - Assyriska - 14 matcher
2002 - Assyriska - 27 matcher
2003 - Assyriska - 4 matcher
2004 - Assyriska - 27 matcher
2005 - Assyriska - 13 matcher
2005-06 - Lilleström - Inga matcher
2006 - Assyriska - 3 matcher
2007 - Inga matcher?
2008 - Vejle - Inga matcher
2009 - Qviding - 6 matcher
2010 - Al-Oruba - 8 matcher, samt Assyriska - 14 matcher

Under åren 2001-2010 är det alltså bara tre år, 2002, 2004 och nu senast 2010, då han har spelat mer än 20 matcher på ett år, de andra sju åren verkar det ha varit mer eller mindre sporadiskt. Om det nu beror på skador eller andra orsaker framgår så klart inte av matchstatistiken, så de här siffrorna i sig säger väl inte så mycket egentligen om hans skadebenägenhet. Men det framgår åtminstone tydligt att det inte verkar vara en spelare som man kan räkna med ska spela 30 matcher på en säsong i varje fall, vilket var min ursprungliga poäng.
AIK Saywee
2011-07-26 13:08
MrCrowley, fortsätt bara att försöka hitta fel i mina inlägg, det för ju de eventuella problem som finns, bara framåt i tiden.

Jag vet att SIxten inte är en fulländad kommunikatör, utan att han kan bli bättre, för varför skulle han stå kvar på samma kommunikativa nivå eller bli sämre.

F*n vad du hakar upp dig på det jag skriver, är det mitt nic du inte gillar så kan du väl som många andra bara scrolla på, den funktionen fungerar väl fortfarande ....

.. kom inte med några fåniga antaganden!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-26 12:45
Jag vill åter igen slå ett slag för den killen som jag tipsade Sjögren om förra sommaren.

Namn: Kim Ojo
Nationalitet: Nigerian
Ålder: 22
Längd: 1,92
Position: Striker, central forward.
Lag: Brann (Norge).

Han gjorde stor succé i Nybergsund i Adeccoligan(norska superettan) och nu gör han lite av en succé i sin första säsongen för Brann.

Vet inte hur realistiskt det är att värva honom? Men det skulle vara en riktigt bra värvning.
Örebro MrCrowly
2011-07-26 12:42
Saywee// och att han är "dålig" på att pratat med spelarna vet du? Eller vad grundar du det på? Har du buggat omklädningsrumet? :-)
Örebro Grixx
2011-07-26 12:35
Saywee// Just teasing apropå de namnattributen du gav mig, no offence;-)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-26 12:29
Telle // Jag har inga "bevis" på motsatsen heller utan går bara på vad Haddad själv säger.

Men ibland är det så att upprepas ett påstående tillräckligt många gånger i forumet blir det till slut en sanning ;0)
Örebro Telle
2011-07-26 12:29
Och rätt länk till Haddads statistik kommer här...
Annons: