/fotboll/osk/forum/3671.aspx/fotboll/osk/forum/3671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Krontorps
2011-07-28 13:37
/Mr.Milton
Haddad ska opereras (ljumske) i Augusti sen blir det troligen rehab resten av säsongen för honnom.
Kan dock tänka mig att han vill vara med och känna på bollen så mycket som möjligt innan operationen för att hålla fotbollsglädjen vid liv.
Örebro Mr. Milton
2011-07-28 13:22
Pemo/

Kan rekommendera Eyravallen.se där det t ex finns bra info från dagens träning. Tydligen gick Haddad mot alla odds upp på träning och presterade bra. Vad är det som gäller kring hans status?? Glädjande om han håller.

Hayastan
2011-07-28 13:19
Sjukt tråkigt det här med Haddad, jag som trodde att han va på väg tillbaka. Det tråkiga med honom är att han är med skadad än vad han är frisk och tillgänglig för laget. Som frisk är han en av Allsvenskans bästa forward.

Som sagt, assyriska fansen varnade er om att han är extremt skadebenägen..

Lycka till framöver!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-28 12:39
Angående Pelle Ohlsson har jag inte sett att någon här vill se honom som tränare. Däremot Sportchef, det är också min egen önskan. Slå ihop lönerna för Sjögren o Sköldmark, då blir säkert Pelle Närkebo och att han kan göra affärer och skriva kontrakt har han bevisat.

Som tränare spelar det för mig mindre roll om det blir Axén eller Gerhardsson. Stahre är jag mer osäker på. Huvudsaken för mig, flera sponsorer, men säkert mest för klubben och våra talangfulla bänknötare är att Sixten inte blir kvar.
Örebro MrCrowly
2011-07-28 11:35
tyst från ÖSK. och alla andras lags 11:or ligger redan på nätet?
Örebro pemo
2011-07-28 10:54
Snart dags för match igen- Är det någon som ser träningarna? Får vi ihop ett lag till söndag? Som vanligt är det ju tyst från ÖSK, så för oss suportrar utanför Örebro finns ju ( tyvärr?) bara detta forum att få någon liten vetskap om hur det går. Subjektivt , men ändå!
Vore väldigt tacksam om någon kan slänga in en rad.
Örebro One¨touch
2011-07-28 10:49
Riktigt less på alla tramsiga inlägg om tränare hit, tränare dit...

Mina tramsiga tankar om det ni surrar om..

Pelle Ohlson: Är Gävle-kille och passar som handen i handsken i Gefle IF..
Gillade inte att pendla till Örebro. Har gjort sitt i ÖSK.

Axén: Den ironiske mysfarbrorn med AIK-hjärta. Har redan varit hos oss och bidragit med sin sociala mysfaktor.. Jo, det är hans spetskompetens.. En bra egenskap i livet, men inte det primära för ett ÖSK med ambitioner.

Pia Sundhage: Kommenteras bäst.. Kanontränare för damlag (punkt).

Sixten: Både beundrar/hyllar och frågasätter.. Väldigt kluven.
Örebro Telle
2011-07-28 10:36
PRP // "Den fördömda hungern efter guld" Mycket snyggt nick...! :)

Vad gäller tränare är säkert Pelle Olsson väldigt kompetent på många sätt, att hålla ett lag med knappa resurser över ytan år efter år är ingen dålig bedrift i sig. Som många andra varit inne på skulle han säkert inte vara någon dålig sportchef heller. Däremot känns han väl inte så nyskapande som tränare direkt. Gefle må vara effektiva och spela efter sina resurser (det sistnämnda verkar ju inte vara Sixtens starka sida direkt...) men särskilt rolig fotboll spelar de ju faktiskt inte. Måhända skulle spelet se annorlunda ut i ÖSK där spelarmaterialet är ett annat, men jag skulle nog inte förvänta mig klapp-klapp-spel ändå.

Själv gillar jag att flera ÖSK-spelare i intervjuer har sagt att ett av skälen till att de ville komma hit var att vi spelar och står för en attraktiv fotboll. Det fanns inte på kartan för några år sedan.

Och jag gillar att vi tog hit en tränare som inte redan hade tränat tre allsvenska klubbar, utan istället stod för ett nytt sätt att spela fotboll som vi inte hade sett på Behrn Arena tidigare. Det gjorde att ÖSK har stuckit ut lite i media de senaste åren, och förknippats med något nytt och fräscht för en gångs skull. Samma sak för till exempel Elfsborg när Magnus Haglund (som i varje fall jag aldrig hade hört talas om när han tränade Laholm i tvåan) fick chansen som huvudtränare för dem 2004.

Tar man något av de redan (över)etablerade tränarnamnen som redan finns med i den allsvenska cirkusen och som råkar vara ledig just för tillfället blir det ett steg tillbaka på många sätt, anser jag. Om man förstås inte tar tunga namn namn som Hasse Backe eller andra med internationell erfarenhet, men där räcker knappast ÖSK:s budget till misstänker jag.

Drömscenariot i mina ögon skulle nog vara om en ung tränare med starka band till Örebro skulle få chansen och lyckas med oväntat bra resultat. (Rent spontant tänker jag på Rickard Nilsson eller kanske Axel Kjäll med några mer års erfarenhet och utbildning, men det är väl kanske inte helt realistiskt...)

Fast om man ändå slänger ut frågan, är det någon som har erfarenhet av Rickard Nilsson som tränare som vågar gissa om han skulle hålla på egen hand i allsvenskan? Att han bara blev kvar ett år i ÖSK senast berodde väl mest på att det inte klickade med Sixten ordentligt.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-28 09:30
Pille-Riin Pöllu (Auri sacra fames) // Om inte ÖSK gör något vettigt av alla värvade talanger är jag rädda att många nya svenska talanger kommer att dissa ÖSK.
Söderåt, -Här är det REA!
2011-07-28 09:17
"Det innebär att jag från november till mars kommer ha tid till att bygga upp min kropp så den inte går sönder igen" säger Haddad

Jo tjena, som alla assyriskafansen sa så är han skadad mer än vad han är hel..
Värva ny target nu!
Örebro Deviation
2011-07-28 08:37
Saxat från Gaisforumet; inlägg från en Syrianskasupporter:

"Özcan har ju en tendens att få ut det maximala ur spelarna."

Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-07-28 06:42
Royboytoy // Källa?
IFK Göteborg Royboytoy
2011-07-28 05:35

Ryktas att Alvbåge och Rama är på väg bort.

Bedoya borde bänkas eller säljas. Hans hjärta är inte kvar längre. ÖSK måste tänka på framtiden, skola in Berger som gjorde ett piggt inhopp.
Örebro Pille-Riin Pöllu (Auri sacra fames)
2011-07-28 01:58
Fattar inte att "alla" så tvärsäkert vill ha Axen som tränare? Visst är han kommunikativ, social, bra på ta "struliga spelare" (enligt Sixten) osv. Förvisso inga ledaregenskaper att spotta på. Men vad vet vi finns sen? I själva fotbollsbiten? GAIS-fansen är inte så övertygade?
2011-07-28 01:50
Dubbel
2011-07-28 01:45
Enkel
Örebro Ziggy S.
2011-07-28 01:38
Saywee

Om det var jag som ringde och hotade dig? Ganska grovt påhopp där.. Jag förstår inte hur man kan hålla på två lag i samma serie, men jag skulle inte gå så långt som att ringa och hota någon för en sådan struntsak.. Då skulle jag nog inte göra annat än att ringa och hota folk. Visserligen har jag mina tvivel på dig - men så långt skulle jag aldrig gå. En ursäkt skulle sitta fint.

Poängterar också att jag fortfarande tycker det är pajasvarning med astronomiska mått mätt att hålla på två lag i samma serie, men det är ju bara min högst subjektiva åsikt.
2011-07-28 01:16
bison // Åtminstone är det en delförklaring på Gefles SF sida. Och då har de ändå inte så många avstängda/skadade (Jag kommenterade och frågade hur de skulle klara sig med sju ordinarie borta. Som ÖSK). De hade bla Olof Mård avstängd sist (återigen en spelare som Pelle hittade nere i div 1 träsket (Sandviken) och som kommer in i AS och dominerar i försvaret) och det är ett stort avbräck för Gefles försvar. Det säger lite om bredden i laget.

Säga vad man vill om Pelle. Men jag skulle gärna se honom som scout och sportchef för ÖSK. Helt seriöst. Men sen gäller ju nästa steg. Att ha en tränare som vågar och vill använda de spelare som han hittar i skogarna....För just att de får en gedigen utbildning och chansen/förtroende är en viktig parameter. Det är därför jag anser att man bör ge Berger/Denis åtminstone chansen att ersätta Kilen innan man rusar ut med värvningshåven.

När det gäller att Gefle säljer till allsvenska konkurrenter så är det inte länge sedan ÖSK också gjorde det. Under väldigt lång tid. Försäljningen av Niklas Skoog räddade förmodligen ÖSK från konkurs när det begav sig.

Den hypotetiska frågan man kan ställa sig själv är: Är det bättre att släppa en spelare till Rangers gratis än att sälja denna till MFF för 5 miljoner? Sug på den!

ps - Gefle får en ganska fin del av kakan nu när Gernt säljs utomlands.

ps 2: Gelfle gjorde en rätt bra affär med Kalmar här om året...

Örebro bison
2011-07-28 00:16
Avslutar med den trippeln.
Örebro bison
2011-07-28 00:11
Sen kan man ju dessutom fundera på vad man menar med att "klarar av större försäljningar än vad vi skiter i byxan för i år".
Med tanke på de senaste veckornas inlägg så tillhör du garanterat en av de som behöver nya byxor efter våra urusla resultat, skulle vilja se dig om vi gjorde en Pelle och klarade av försäljningar så bra så att vi måste kvala oss kvar.

För att förtydliga: Gefle gör det bra med små resurser. Å andra sidan är jag övertygad om att vi kunde ha sålt Nordin till någon annan allsvensk klubb när han var som bäst. Därmed INTE sagt att jag är nöjd med de uteblivna försäljningarna.
Örebro bison
2011-07-28 00:06
Aspen// Du får gärna citera var jag skrivit att vi är världsbäst. Bara för att man inte håller med dig i din eviga domedagspredikan så behöver man inte vara nån naiv stolle. Hade för övrigt inte Gefle katastrofalt dålig ekonomi i våras har för mig att fansen skramlade för att behålla Mård (?) rejäl brasklapp här då jag inte har källa på det.
Dessutom så har jag inte uttalat mig om Pelle som sportchef utan som tränare.
Om vi dessutom antar att vi skulle köra Gefle-modellen så skulle det innebära att vi sålde våra spelare till andra allsvenska klubbar . men det kanske du ser som positivt.
Örebro bison
2011-07-27 23:59
PRP// Menar du att de senaste matchernas sämre resultat för Gefle beror på skador och avstängningar?

Jag tror att Gefle kommer sjunka i tabellen, inte nödvändigtvis som en sten. Visst de har spets men den är som du skriver hyfsad. Jag tror inte att de ligger på övre halvan när säsongen summeras.
Orlov är inte Gerndt och Dahlberg har jag redan berört i ett tidigare inlägg.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-27 23:55
bison // Pelle går in som sportchef i ÖSK fr.o.m december 2011. Axen blir tränare. Och Bennys ande svävar över oss alla. AMEN.
Inse att Pelle gör ett jävla bra jobb i Gefle som inte har någon VD-Karlsson. Pelle är i samma person Sixten+Sjögren+Karlsson+Sköldmark, det är bara att acceptera att någon kan vara duktig. Och klarar att hantera förändringar. Pelle klarar större spelarförsäljningar varje år än vad vi skiter i byxorna för i år (=Almebäck, som var en planerad försäljning!!)
Inse att vi inte är världbäst ännu, vi måste jobba på det.
2011-07-27 23:54
bison // Tror det beror delvis på att Gefle drabbats av skador och avstängningar. De har hyfsad spets i truppen men ingen bredd. Rydström varnane för detta med Gefle i sin blogg. "När skador och avstängningar kommer i Gefle skall det bli intressant och se hur de klarar sig"

Hade Gefle drabbats av samma skadehelvete som ÖSK hade de förmodligen legat jumbo nu
Örebro ÖSK-nisse - Odi et amo
2011-07-27 23:52
Rättar förövrigt uppgifterna om att FCK gjorde mål i 75:e minuten, det var i den fjärde.

Två mittbackar skulle sitta fint när fönstret öppnar.
Örebro bison
2011-07-27 23:51
Var inne på webshopen nu och måste säga att det ser mycket bättre ut än för ett par år sen då det fanns 2 produkter att köpa.
Örebro ÖSK-nisse - Odi et amo
2011-07-27 23:50
bison // Angående souvenirer så är en tanke att vi den ombyggnad av södra kanske kunna trycka in en butik någonstans. Om ÖSK bara jobbar på sitt utbud.
Örebro bison
2011-07-27 23:45
När det gäller souvenirer ligger vi långt efter. I USA är ju sporten på gott och ont rakt igenom kommersiell men just gällande souvenirer har vi mycket att hämta.
Örebro Fatcit
2011-07-27 23:35
Jag tror, eller vill tro, att ÖSK är inne i en förvandling. Det gäller för spelare, ledare, supportrar och sponsorer att inse detta.

För mig handlar det om att ställa högre krav!

ÖSK ska hela tiden sträva efter att förbättra laget, tränarna och ledare. Intäkterna ska öka från sponsorer och supporterskaran ska öka vilket betyder mer souvenirförsäljning.
Örebro bison
2011-07-27 23:34
Sen beror det ju på vad man har för krav på att säga att Pelle lyckas bra i Gefle. Förra året klarade man sig på det berömda håret, sista matchen räddade kvalplatsen var det inte så? Råkar de i fritt fall nu, det ju faktiskt inte bara sportklubben som hamnar i svackor så kan det gå illa även i år.
Dahlberg hade ju nån Lidnersk knäpp under våren och gjorde mål på allt. Nu kanske han går 72 matcher utan att göra mål igen.
Precis som när det gäller ÖSK tycker jag att vi ska avvakta till säsongen är slut, kommer Gelfe topp-6 är jag den förste att lyfta på hatten.
Annons: