/fotboll/osk/forum/3670.aspx/fotboll/osk/forum/3670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2011-07-27 11:57
1 augusti får svenska klubbar köpa spelare.
Örebro Grixx
2011-07-27 11:57
WM// Inte helt oväntat;-), brukar annars starta dagen med att gå in där.

Erik sitter nog som många och letar transfernyheter dygnet runt nu när det rör sig runt Bedoya.
AIK Saywee
2011-07-27 11:55
Grixx, lite bättre, sun is shining.

Min nytvättade tröja hänger på tork ....
Söderåt, -Här är det REA!
2011-07-27 11:39
när öppnar transferfönstret?
Örebro widemarsh
2011-07-27 11:35
Såg nu att den redan låg uppe på eyravallen.se, lite sent ute :)
Örebro Grixx
2011-07-27 11:25
Widemarsh// Bra jobbat!

Säkerligen ligger det snart ligger ute på NA.
Örebro Grixx
2011-07-27 11:21
Med facit i hand går allting att göra bättre. Lite bättre ibland och mycket bättre ibland.

Resultatet av förbättringarna kan visa sig vara misslyckade och lyckade.

Vid kontraktsskrivningar som gjorts har man vägt in en massa aspekter...men allting får ett facit.

Bra eller dåligt för agent, spelare eller klubb? Det bästa vore givetvis en bra medelväg där alla omöjligtvis kan få sitt topputfall men en bra deal och nöja sig med det.

Som många sagt tidigare kan elfsborgsmodellen eller en variant av den vara intressant, kanske är klubben på väg åt det hållet?
..men det krävs också en ekonomi till detta.

Visst vore det intressant om klubben att delge vissa delar hur resonemanget var med tex Bedoya och Almebäck. Allt om förhandlingsstrategier kan man nog inte delge då det ligger väldigt nära i tid och kan störa saker som är i gång nu.

Som sagts tidigare så är det en hel del kontrakt som är på utgående och att många är en utfasning av spelare som inte riktigt räcker till. Sedan kan åsikterna ändras om några av dom lyckas när de får spela mer tex pga skador.

Intressant att se hur det fortsätter att gå för Staaf som kan vara klinisk i sitt agerande. Viss kritik mot honom när han är borta i spelet, men det brukar 9:an bli och Andreas hade problem med det i början och tyckte det var lite jobbigt.

Han var också klinisk i sitt agerande nära mål men i allt det kliniska missade han också. Fördelen med honom var kraften, längden och styrkan. Staaf är mycket nättare i sitt spel men har kanske lite plus i sina pass. Fortsätter han att göra mål så är han kanske lite missbedömd och platsar. Något har väl hänt på träningarna man utvecklas hela tiden med dippar osv....
Örebro widemarsh
2011-07-27 11:07
Såg på Rangers mot Malmö igår, och det är inget höjdarlag Ale ska gå till, mycket långbollar och sparka och spring. Malmö var tekniskt klart bättre. Å andra sidan borde Rangers vara måna om att få in Bedoya så snart som möjligt för truppen såg inte särskilt stark ut.
Örebro widemarsh
2011-07-27 11:02
Vet inte om länken varit uppe tidigare, men Rangers har visst lagt ett nytt bud på cirka £400.000 (4,3 miljoner kr). Nu när vi sett att Paulinho passar bättre på mittfältet än som anfallare borde ÖSK kunna tänka sig att sälja Ale snarast, och pengarna skulle vara mycket viktiga för SI att få in. Får ÖSK 4-5 miljoner och en bra vidareförsäljningsklausul (kanske 15-20% ?) så tycker jag man ska sälja.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 10:34
TommyS //Jag har läst de där sidorna under ett par år och visst finns det mycket tänkvärt. Men framför allt tolkar jag artiklarna som varning för faran att leva enbart på playtrading (Se tex Halmstad) utan att söka inkomster brett och att ÖSK naturligvis har gjort en imponerande resa.

Men han skriver också att marknad och sportslig prestation måste ligga hand i hand annars slutar det med spelarflykt. Dessutom skriver han någonstans att det är dyrare att ersätta spelare än att förlänga kontrakt (trots löneförhöjning).
Svartahanden skriver också att ÖSK tenderar att inte ta några risker. Med det riskerar man inga förluster men man vinner heller inga pengar.

Min kritik ligger inte hur ÖSK presterat senare år eller på hur klubben har byggt upp sin organisation eller sköter sin ekonomi. Tvärt om. Utan min kritik ligger på:

*För stor rädsla att skriva längre kontrakt med mycket väl scoutade spelare (Bedoya, Almebäck och i viss mån Astrit). Men man drar sig inte för att skriva ett 4-års kontrakt med en mycket dokumenterat skadebenägen spelare (William). Att man skriver kortare kontrakt med icke så väl prövade/scoutade spelare har jag förståelse för. Rama?

*Sjögren inisusierarade att dessa spelare inte velat skriva längre kontrakt. Något som dementerats av spelarna

*Otrolig synkning av utgående kontrakt samtidigt av nyckespelare. Vad har det och kommer det att kosta att ersätta alla samtidigt. Och vad får det för sportligts effekt?

*Att laget inte kan hålla en kontinutet som topplag om halva laget måste bytas ut var tredje år.

*Tidigare stor senfärdighet från Sjögren (Gerzic-fallet)

*Grova misstag under silly när truppen skulle balanseras upp har gjort truppen oerhört framtung men nästan på gränsen till en kaotisk situation när det gäller försvaret.

Sen tycker jag att det i självt är positivt att det går att komma vidrae till större liga från Örebro sk. Något som inte varit så vanligt förr.
Örebro Hero
2011-07-27 10:27
Kolla in denna artikel:

http://www.svenskafans.com/fotboll/Borjar-peking-Fanz-tappa-talamodet-410168.aspx

Roligt initiativ med klipp från forumet och reflektioner kring dessa men också stor humor från Pekings Svenskafansredaktion.

Fokusera på dessa rader:

"Till nedanstående nicnames vill jag bara tillägga att jag i en del fall använt rättstavningsprogram och lite censur av språkbruk."

Stor humor av Göran Modeen som visst glömde att dubbelkolla sin egen språkliga förmåga.

Örebro Penny
2011-07-27 10:26
Intressant artikel TommyS!
Skönt att se lite positiva inlägg på forumet.
Örebro TommyS
2011-07-27 10:02
Alla ni som tycker att ÖSK sköts så oerhört dåligt: vi är fortfarande en växande klubb som i ett par år övepresterat i förhållande till budget. I år tycker vi att det gått miserabelt dåligt, men vi ligger ungefär var vi borde budgetmässigt. Visst kan vi med rätta kritisera enskilda incidenter såsom den uteblivna försäljningen av Porokara, men jag hävdar att ÖSK post 2004 på det hela taget jobbar föredömligt. Det finns en tanke med kontraktsskrivningen. Bloggen "den osynliga handen" som är riktigt bra har flera gånger uppmärksammat detta. Jag länkar till ett av dessa inlägg.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 09:54
2014 är det väl dax att bygga ett nytt lag igen? För då går väl samtliga nyckespelares kontrakt ut på nytt?
Örebro bison
2011-07-27 09:42
Det blir väl bara Celik som GAIS kan få pengar för då, eller?
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-27 09:35
bison//

Dåligt srivna kontrakt, spelare lämnar som bosman o talet om stabilt topplag bl.a.
Örebro bison
2011-07-27 09:22
ÖSK-Karl// Nu var jag inte med på det mötet som du refererar till, men på vilket sätt var du naiv för att du trodde på visionen om guld senast 2015? Det är ju 2011! Om det var annat dravel som visade sig vara luftslott så må det vara hänt men hur kan vi redan nu skjuta visionen guld 2015 i sank? Det ger oss 4 säsonger efter den här.

Edit glömde att uppdatera sidan så det här inlägget kom väldigt sent.
Örebro Grixx
2011-07-27 08:42
Saywee// Hoppas allt känns bättre i dag.
Örebro Grixx
2011-07-27 08:40
En match är en match och inget annat men...

Visst håller jag nog på MFF om de skulle ha sådan satans tur att de går vidare och kanske börjar tjäna storkovan. Det behövs ett framgångsrikt lag i Sverige som FCK. Några års framgångssaga och en stor kasakista.

Konsekvenser kan vara att det blir sjukt svårt att vinna AS för andra lag men ett skyltfönster gentemot "dom" i varje match. En genväg för spelare som vill ut i den sk EU-fotbollen. Större möjligheter för att få in slantar i kassan för de flesta lagen.Framgångarna skulle också göra att andra utomnordiska lag börjar intressera sig för övriga AS-lag.

Ett räddhågset MFF som inte vågar avvakta bosman för att få sjukt bra AS-spelare utan ger sig in i affärer i god tid?

Kan både vara en trevlig dröm som mardröm beroende på vem man är...och bara ett scenario som troligen inte inträffar.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 01:46
Såg att Hasse Backe diskuterades som ev framtida önsketränare i ÖSK tidigare. Jag vet inte så mycket om Backe som tränare skall jag erkänna. Men jag såg honom i en intervju en gång och som för alltid har färgat min syn på honom.

Det var när man diskuterade Lagerbäcks prestationer i en TV intervju (typ studiosnack), Och där sa han (fritt ur minnet). "Sverige skall vara glada att bara gå till VM. Sverige är en liten nation och ska aldrig tro att man kan vinna något"....typ.

Den inställningen fick mig att tacka gudarna att Hamren fick jobbet.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 01:38
ÖSK KRILLE// Ska vi byta grejjer? En rostig skruv mot en cykelpump, cykelpump mot en basfiol... eller nåt sånt . ;)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-27 01:08
Om de tappar Wanderson och Celik då köper Axén bara Gerzic och Rama till GAIS! Haha! ;)
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 01:03
Aldrig kunnat med Speedway riktigt. Jorrå - Jag har sett några duster genom åren. Både live och på TV (Tror de körde på trängen när jag var liten. Hördes över hela stan. Då visste man att det var speedway och man begav sig dit).

Men alltid samma sak (nästan): Den som tar starten vinner loppet. Resten är bara en lång gäspig transportsträcka. Ungefär som om alla fotbollsmatcher skulle starta med golden goal. 1-0? Shit? Ja då pallrar vi väl oss hem då. Men jag gillar doften ;)

Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-07-27 00:57
MrCrowly // Att GAIS bara hade Wandersson och Omotoyossi till sommaren visste jag och jag har också undrat om de kan behålla dem. Dock väldigt överraskande att Omotoyossi gick till Syrianska.De måste ha halat upp en hel del flis där. Och Omotoyossi är väl inte nöjd med inhoppar-situationen han haft i GAIS.

Nu tror jag Wandersson är den viktigare av dem två för GAIS. Men tänk om ÖSK ryckte Wandersson? Hehe
Örebro MrCrowly
2011-07-27 00:03
Nu börjar GAIS spelarförluster, tappar dom även Wandersson & Celik så får vi se hur bra Axén fixar hösten...
Örebro Mattias69
2011-07-26 23:18
Då var man nyss hemkommen från ytterligare en underbar Speedway match. Indianerna hade bortamatch mot Piraterna i Motala ikväll, grym match där Indianerna vände och vann. Sug på den meningen ni, vände och vann!

Indianerna har en mäktig lagledare i Dalle Andersson och jag tror verkligen att han skulle kunna vara någonting för ÖSK. Inte för jag vet om den gode Dalle kan någonting om fotboll. Förmodligen kan de flesta skribenterna här inne mer om fotboll än Dalle. Men det han är oerhört duktig på är att få sina killar i laget att kämpa, knyta näven och fightas, inte få gamnacke och deppa ihop vid en motgång.

Det jag då hade i åtanke var att ÖSK skulle kunna ta in honom som mental tränare. Kanske något för Sjögren & co att fundera på.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-26 22:42
MrCrowly // När ÖSK-Karl skriver spelarfacket menar han spelartruppen. Spelartruppen bad att någon skulle aggera mot Sixten.
Och Du gnäller på sponsorerna??
Du kan väl inte tvinga oss att sponsra. Gör det själv!!
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-26 22:35
MrCrowly//

Det handlade inte om det. Spelarfacket låg bakom, detta var ju 1 1/2 år sedan När en av de viktigiste investerarnana fick reda på hur illa det var blev det påskris och en tredjeplats. Så långt allt bra. Inte lika bra i år och det handlar inte enbart om skador. Att svenskar o finnar är olika är väl inget nytt?

Men nu får nästa skriva vidare om detta, det enda jag har att säga är att om Sixten får nytt kontrakt, då slutar jag sponsra, vi lever i ett fritt samhälle, eller......?
Örebro MrCrowly
2011-07-26 22:03
Nä med sådana sponsorer och de som hotar med att sluta sponsra om det inte blir guld tillräckligt fort, så lär det inte bli guld inom nästa 100 år heller.
Örebro S E
2011-07-26 21:47
ÖSK-Karl// Om det stämmer det du skriver så är jag den första att gratulera. Det blir nog tränarbyte till nästa säsong. Om jag var tränare och sponsorn vill ha direktinflytande över mitt jobb, så skulle jag inte skriva på ett nytt kontrakt.
Annons: