/fotboll/osk/forum/367.aspx/fotboll/osk/forum/367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-04 13:37
Det här är en bomb för mig. Jag älskar ju Ghana. Pratade med en karl idag som är Ghanan och håller på ÖSK. Han har stenkoll på både Ghana och ÖSK. Han säger att en skadefri Vorsah är för bra för allsvenskan. Han hade varit en spelare för dom större klubbarna i världen om det inte var för skador. Skador är ju förstås ett frågetecken men enligt honom är det värt att chansa för att han är såpass bra. Vorsah har ju spelat VM för ett lag som håller hög nivå och har spelat i stora klubbar. Han skulle bidra med rutin och han är tydligen väldigt stark och väldigt bra i luften. der skulle vara en väldigt väldigt bra värvning för ÖSK säger Ghananen.
Örebro Jonas r
2017-02-04 13:23
Med hans skadehistorik så minskar konkurrensen från större klubbar
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2017-02-04 13:23
The Rock Ser ut som en kraftig bit
Örebro Jonas r
2017-02-04 13:21
105 spelade matcher i bundesliga är inte fy skam
Örebro Benny Böckling
2017-02-04 13:20
@Benny Böckling:

Så small det till nån minut efter

Hoppla!
Örebro Jekl
2017-02-04 13:18
@Loppan i Axens skägg:

Haha sorry, att försöka kopiera länk från NAs app kombinerat med att skriva från mobilen var uppenbarligen ingen bra idé. Inte min mening :)
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-04 13:16
Mycket intressant provspelare må jag säga.
Örebro Empes
2017-02-04 13:15
Är inte alls övertygad om spelsystemet när man flyttar upp en högerback (Lorentzon) som defensiv mittfältare i det offensiva spelet. Känns som ett ganska svårt spelsystem att lära sig. Är rädd att det bara rör till allt (ännu mer), att spelarna bara känner sig vilsna. I min mage känns det betydligt bättre att man spelar som förra året med en högerback som flyttas upp som ytter i offensivspelet (à la Janne Andersson).
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 13:14
@Jekl:

Sorry din länk funkade inte. Intressant snubbe!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-04 13:13
Vorsah? Kommer ihåg honom som en stortalang för ett antal år sedan. Extremt bra fysik då iaf.
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-02-04 13:12
@Jekl:

Otrasig länk. :-)
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 13:12
@Jekl:

Livstid bann på den.
Örebro Jekl
2017-02-04 13:09
Oj, mer intressant provspelare än vad man trodde!
Örebro Empes
2017-02-04 13:07
En sak som jag noterat är att ledningen vill vässa till press-spelet i defensiven ett par snäpp. Tycker det märkts i spelade matcher. Det gillar jag. Tänker Klopp och Liverpool (utan några jämförelser i övrigt…).

Ha även tänkt på det här med att det finns vissa ”osexiga” kvaliteter som kan ge mycket tillbaka – såsom att springa mer än motståndarlaget, att träna hårdare, orka mer. Tänker på Ajdarevics uttalande om att han gått ner flera kg i vikt sedan han kom till Aten och att han aldrig tidigare varit så bra tränad. Funderar på om ÖSK skulle kunna träna så? Vad skulle hända om man tränade hårdare?
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 13:06
@Benny Böckling:

Samma här.
Örebro Benny Böckling
2017-02-04 13:04
Ett tydligt tecken på hur sillydesperat man är när man uppdaterar hemsida titt som tätt bara för att få svar om nån ev. provspelare.
Örebro Empes
2017-02-04 12:55
Ros till Jonathan för en bra och läsvärd intervju med sköna Hagge!
Örebro Jonas r
2017-02-04 12:55
Lite perspektiv i dessa försäsongstider, Malmö förlorade sin första match mot ett lag från danska andraligan och idag åkte dem på stryk mot ÖFK. Inga gjorde mål dessutom.
Örebro Empes
2017-02-04 12:49
Apropå ”vänsterbacksoron” som jag delar med många.

Vill även säga att jag gillar en hel del av det som Sebastian Ring har i sig. Han är modig, tittar gärna upp och försöker spela konstruktivt, vågar spela sig ur situationer. Han har bra passningsspel och teknik. Han är tillräckligt snabb. Han verkar ha rätt attityd – ser en vinnarinställning hos honom (och den har inte alla på samma sätt). OM han skulle kunna utveckla sina svagare egenskaper så kan han faktiskt bli riktigt bra. Och de saker jag främst tänker på då är förmågan att värdera situationen/ta rätt beslut och inte minst markerings-/ positionsspelet.
Örebro Björn är facit
2017-02-04 12:49
Fail av mig! Kollade enbart på appen Forza som säger 1999. Ibland har facit fel också;)
Örebro Empes
2017-02-04 12:34
"Nicknamn i rbban",

Bra sammanställt, enig i allt.

Ett ”kaptensämne” som mittback och skyttekung som anfallare – det är vad som förhoppningsvis kommer in inom kort. Det är på den nivån man bör söka. Då kan det här bli riktigt bra. Vänsterbacken känns dock fortsatt oroande. Men tror inte att man kommer att värva någon till den positionen eftersom man redan har två löneposter där. Sedan kan jag inte låta bli att oroas lite över Nordins ringrost och övervikt (?). Men han kanske alltid ser ut så vid den här tiden av året?

Vad som talar för att Sema startar före Omoh är att Omoh är betydligt bättre att kasta in i andra halvlek om man behöver mer energi framåt. Upplever att många vill att man ska starta ”med bästa laget” men det där känns som en inställning från förr som inte längre gäller. (Säger inte att du tänker så, men upplever att många gör det.) Det gäller att disponera sin trupp på bäst möjliga sätt för seger. Och då kan det vara bra att börja med en bättre spelare på bänken.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-04 12:30
Inte enligt svenskfotboll.se (officiell sida för just svensk fotboll?), transfermarkt, Wikipedia, TV4 (som hade ett litet inslag om nyheten) och just fotbollskanalen (?)... Men enligt soccerbase och Eurosport är han 99:a. Spännande Björn är facit. Vem får pudla? Är det Hitta Avslut som skjutit högt över eller är det den självgode Björn som minsann får käka upp sitt egna facit (?).. Hail
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 12:27
@Björn är facit:

Snarare 2000.

Fail.
Örebro Björn är facit
2017-02-04 12:14
Edi Sylisufaj är född 1999...

Fail.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-04 11:59
Fotbollskanalen gör en stor grej att Adam Bark kan bli den första från 2000-talet att spela i allsvenskan. Kul, coolt och allt sånt... ...om det inte vore för Edi Sylisufaj, född -00, som debuterade för Falkenberg redan i höstas. Fail.
Örebro Vinnartradition
2017-02-04 11:22
Idag återstår det exakt tre veckor till årets första bortaresa till Norrtälje i Svenska Cupens gruppspel, lördagen den 25/2.

Det är en hel del som köpt sin resa redan nu, men vi vet att det är många som planerar att åka som inte gjort det. Vi uppmanar er att göra det redan idag!

Priset på resan är satt till låga(!) 150 kr för medlemmar och 250 kr för de som inte är det (medlemskap för år 2017 ingår då i priset).

Resan köps på länktipset.

Sprid informationen vidare till era ÖSK-vänner!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-04 11:17
Jag tycker att CEH behöver bli mer rejäl och utnyttja sin storlek. Han är lite väl passiv emellanåt. Skulle säkert må bra av spel i division 1 och tuffa till sig lite. Kan säkert bli något då. Spelarna som känns givna att starta i nuläget är: Oscar - Kommentarer överflödiga Lorentzson - Passar bäst in i vår nya spelstil. Almebäck - Går säkert före Brendan under de första omgångarna. Han kommer få chanser. Ayaz - Vår bästa ytter och den som ska slå igenom i år. Nordin - Ska spela sittande och eventuellt vara kapten. Rutinerad. Mårtensson - Axéns favorit och jag gillar vad jag sett hittills. Rogic är i samma sits som Brendan; ett fullgott startalternativ, men mer rutinerade spelare går före. Besara - Kreativa länken mellan mittfält och anfall. 4 positioner som det är öppet om. Ring lär ju spela VB om vi inte skulle plocka in någon där. Tror dock inte det händer, så vi får hoppas att han fortsätter ta steg. Sema och Omoh slåss om den andra ytterplatsen. Omöjligt att säga vem som ligger bäst till. En ny mittback måste vara tillräckligt bra för att kunna gå in från start och leda försvaret. En ny anfallare måste antingen ha spetsegenskaper i target- eller djupledsspelet. Ska vara vår skyttekung.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-04 11:16
@Loppan i Axens skägg:

ja det är det sälert
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-04 10:50
Spännande med en provspelare på plats. Man undrar ju vem det kan tänkas vara.
Loppan i Axens skägg
2017-02-04 10:25
Tänkte sammanfatta tankar och spelare och om matchen igår. Fagerström- Duktig igår, skulle inte vara så förvånad om han är 1 keeper 2018 om Jansson lämnat då. Brendan- Jag har fortfarande inte sett några svagheter på han. Han är både snabb och offensiv, såg ni när han bröt bollen på offensiv planhalva och lade bollen till Jonis som snyggt skarva den till Rogic. Sånt där älskar man ju se på backar. Almebäck- Kära goda Almebäck, vi alla vill att du ska spela precis som du gjorde när du senast var i ÖSK. Jag tror tyvärr inte det kommer ske och jag förstår vad danskarna menade i sin kritik mot Almebäck om hans positionsspel. Kan mycket väl vara petad efter några matcher i allsvenskan. Carl Ekstrand Hamren- Syntes väl inte jätte mycket igår vilket jag antar är positivt? Helt klart en förbättring jämfört med hans svajiga matcher hittills. Logi- Dräller med bollen, snubbar på bollen, missar markering. Den tysta islänningen verkar hellre sitta kolla på målarfärg torka än och spela fotboll. Igår var han faktiskt BEDRÖVLIG. Omoh- 26 år och börjat bra i både Östersund och Dalkurd för att sen vart petad. Jag förstår varför. Måste lära sig och släppa bollen och inte varva så mycket mellan bra o dåliga beslut. Kallar sig "Showboy" på sociala medier. Kalla dig "Goalking" istället så kommer vi ha stor nytta av dig. Filip Rogic- Jag tänkte redan innan kommentatorn sade det att här har vi våran nya RÅP fast mer polerad och bättre på fötterna. Vinner extremt mycket bollar och dueller. Nordin- Visst du har vart med förut och försäsong är inte alltid kul men nu har du vart kapten och inte alls bra. Nordin har gjort många svaga vårar för att sen bli en av våra bästa spelare men det är oftast när vi hittat en lekkamrat eller någon jämte han som lyfter han. Verkar inte va spelaren som ryter till och kanske saknar han Astrit? Alfred- Nja känns inte som Axens favorit och affe såg väldigt besviken ut när han blev utbyt. Jag är lite skeptisk till denna värvning men framtiden får visa sig om vi kommer satsa på han. Bark- ung och snabb, någon klagade på att han gestikulerar för mycket, ingen klagar längre på Zlatan när han gör det, med det sagt är Bark ingen Zlatan men lite svenskt att klaga på gester. Bark kommer få göra sina framträdanden i U21 i år. Jonis- Gnälls mycket på Jonis men jag tycker han gör många bra saker och borde fått 1 assist. Låna ut han till div 1 och låt han få seniorspel så kommer han ösa in mål. Besara måste steppa upp det lite och köra ner handen i fickans bara köra. Sköldmark du behöver göra detsamma för snart är vi mitten av februari det är inte helt optimalt och det vet du också. För övrigt har denna turneringen vart väldigt uppenbar att vi behöver en striker, jag tror säsongen kan bli riktigt trevlig om vi bara hittar rätt där men snälla låt oss slippa "Bruno Seaton" en anfallare ifrån Canada som spelade i Tanazanias serie 2 som ska komma på provspel. Edit: Sälert något mer stavfel, svårt och se på iphonen.
Annons: