/fotboll/osk/forum/3668.aspx/fotboll/osk/forum/3668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Telle
2011-07-29 10:00
Aspen // Jo, det är ju onekligen en poäng...
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-29 09:51
Telle // Det svåraste är att säga nej. När man ser hur säsongen har gestaltat sig ser man stora brister i planeringen, både rekrytering och hur man håller igång en tillräckligt stor trupp. Om vi hade slagit Sarajevo hade vi verkligen varit i svåra problem med match i går och nästa torsdag. Hammar slog näven i bordet, Barsom och fokus uppstod.
Örebro Telle
2011-07-29 09:36
Aspen // Visst borde man lägga fokus på rätt saker, och visst har vi redan (för...) gott om mittfältare jämfört med backar och hela centrar. Men får man möjlighet att ta hit två unga spelare med koppling till Premier league, engelska juniorlandslaget och Roy Hodgson för provspel tycker jag ändå att man gör rätt som tar chansen.

Omvänt, hade man hört om några månader att de hade fått möjighet att pröva dem gratis men att de hade tackat nej hade jag blivit ännu mer irriterad på Sjögren och Sköldmark.
Örebro Telle
2011-07-29 09:21
Det krävs ganska lite för att ryktena om Nordin ska gå bananas helt. För en vecka sen var alla säkra på att han hade sålt ut sig till MFF. Efter ett (!) foruminlägg igår har han svikit oss för Elfsborg.

Själv tycker jag också att det är frustrerande att Nordin inte förlängt än, men vi behöver väl inte köpa riktigt allt för det?

PRP 0:54 // Håller med helt om Bedoya. Man blir inte irriterad i sig att han vill gå till Rangers, det är ju fullt förståeligt att han vill till en bättre och rikare klubb utomlands. Det är just sättet det går till på som känns surt, att han mitt under pågående förhandling går ut och ställer sig på motpartens sida, när han fortfarande tillhör oss. En anställd i ett "vanligt" företag hade knappast kunnat underminera sin arbetsgivares handlingsplan så grovt i en förhandling utan disciplinära åtgärder. ÖSK och Bedoya borde ha kunnat enats om att avvakta till 1:a augusti innan han gick med på Rangers förhandskontrakt åtminstone.
2011-07-29 09:14
Bra med islänningen. Då blir det inget godisätande utan torkad fisk och fiskleverolja som på Jonssons tid.
2011-07-29 09:08
Med anledning av den engelska mittfältaren. Det verkar vara med SoS som dottern. Dottern köper smycken två gånger i veckan (viss överdrift). SoS tar hit mittfältare lika ofta. Det verkar mittfältsvirrigt. Undrar vad de som inte får chansen i laget tänker.
Tycker man nu ska ta hit spelare som man tror går direkt in i laget. Sedan ska man fokusera på att reda ut situationen man hamnat i. Jmf hur Hammar räddade oss kvar i AS - FOKUSERING
2011-07-29 09:05
Nordin till Ellos eller MFF -helt omöjligt. Den som tror det har svårt med verkligheten.
Örebro Pille-Riin Pöllu (Auri sacra fames)
2011-07-29 09:04
Orlok //Så var den gåtan löst ;0)

Undrans vad som var klart... ;)
Örebro 36310099B
2011-07-29 09:03
Vad gäller Paul Downing så beskrivs hans som en "center-half", men som också kan spela på mittfältet. Han beskrivs ha god speluppfattning och "sees things early".

Downing satt på bänken i en PL-match säsongen 2008/09 (mot Blackburn), men vad jag förstår har han ännu inte spelat A-lagsfotboll för WBA.
Örebro 36310099B
2011-07-29 09:00
Sam Mantom beskrivs på WBA:s hemsida som en mittältare med bra blick för spelet, en god passningsfot samt att ha fin teknik.

Han debuterade för WBA i Carling Cup 2010 i en match mot Leyton Orient där WBA vann med 2-0 och Mantom blev vald till matchens spelare.

Han tillbringade delar av säsongen 2010/11 på lån i Oldham (3 matcher) och Tranmere (2 matcher).

På WBA:s forum här på SF finns det någon kommentar om att man tror att Mantom kommer att spela i PL inom några år, men andra kommentarer där håller inte med då man ju nu väljer att skicka spelaren på provspel...

Jag tycker ändå att det känns som en ganska intressant spelare att ändå låta provträna med klubben och det känns inte som någon grisen i säcken då det ju är gamla Roy som tipsat oss.
Örebro Jonte R
2011-07-29 08:59
Jag hoppas att Bedoya lämnar redan nu för 5-6 miljoner med en bra vidareförsäljningsklasul då han säkerligen kan hamna i Premier League inom några år om han fortsätter utvecklas.

Mot bakgrund av det skulle jag verkligen vilja att Per Johansson får chansen i Bedoyarollen då jag tycker att han gör ett bra intryck varje gång han gör inhopp eller spelar från start.
Örebro Orlok
2011-07-29 08:45
Anledningen till Ellos pk...
AIK Saywee
2011-07-29 08:37
Jag tror liksom PRP att det kan röra sig om, att ett växthus uppmonterats, fast man får inte kasta sten i sådana ...

... NEJ, det jag funderar lite på, är varför Nordin väntar/väntat så himla länge på, att se hur "ÖSK tänker satsa", det var, är och blir ännu svårare, att bedöma, ju längre man väntar.

För nu är det tokrörigt, med kontinuiteten, eller vad det brukar kallas, näste man ut eller in är väl Sixten, vad vill han, vad vill klubben, det är inte helt oviktigt inför framtiden, för vi behöver väl lite "lugn och ro" (som någon citerades efter att missat fortsatt EL-spel), eller vill vi inte det?

Centrallinjen verkar vara eller ha varit i media´s centrum, tyvärr inte i ÖSK´s.

Himla skit att detta gyllene år med ett tillfälle för guld, skulle bli så jädra rörigt.

Nu får vi bygga vidare några år, på ett nytt starkt och guldjagande ÖSK :)

Senast 2015, är det ju lovat, så ni unga forumister får ju ha lite tålamod, själv börjar jag bli lite stressad.

Heja SPORT!
Örebro DaSa
2011-07-29 07:24
Om jag känner Sjögren rätt så brukar han försöka presentera en bra nyhet samtidigt som en dålig. Därför tror jag att Nordins förlängning av kontraktet kommer att presenteras samtidigt som Bedoya lämnar... Sen verkar isläningen vara en ny Wiken när man läser beskrivningen av honom. Betyder det att även Wiktorsson eller ngn annan snabb mittback kommer att presenteras snart!?
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-29 02:13
Det står också på Ellos sida här på SF att de kallat till presskonferens

"Elfsborg har också kallat till presskonferens under fredagen för att presentera en ny spelare. Återstår att se om det är Superettans stjärnskott Victor Claesson som då presenteras på Borås Arena. "
2011-07-29 02:10
go_osk (Spela Per J från start) skriver det 22:43. Det bekräftas också av en Ellos snubbe några inlägg senare. Jag erkänner att jag gått på deras inlägg och trott dem.
Örebro 'den oumbärlige
2011-07-29 02:03
När är det sagt att Elfsborg ska ha en presskonferens?

Och vart står det? Har inte sett något på deras hemsida iaf.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-07-29 01:37
Det finns inget som heter klubbkänsla längre tyvärr. Ge en bättre lön så får du behålla dina spelare.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-07-29 01:28
Okej får hoppas att det bara är tillfälligheter för jag kan verkligen inte köpa att Nordin skulle gå till Ellos. Finns det inga spelare med hjärta längre ?
2011-07-29 01:27
Bedoya är en svikare, först fejkar han skada och sitter i unkna Glasgow "det nya storlaget" och sippar på en dompa när våra grabbar är nere i Sarajevo och kämpar för laget. Och ja han fejkade sin skada
2011-07-29 01:26
Personligen så hoppas jag att han inte drar till Ellos. Visst är de en bättre klubb för närvarande. Mony talks, som med Astrit! Undrar vad Elfsborg är villiga att betala?
2011-07-29 01:25
Nordin till Ellos ?! Hoppas att det är något skämt , hur f*n kan man motivera en sådan flytt .Vad grundar ni detta på ?
2011-07-29 01:19
ÖSK KRILLE// Ja det kan betyda vad som helst. Det kan lika gärna vara ett växthus som monterats upp vid kolonistugan ;) Eller ett nytt kontrakt med ÖSK. Som sagt det är bara spekulationer.
2011-07-29 01:13
Pille-Riin Pöllu//

Om Nordin skriver "Så var det klart" behöver ju inte betyda att han går till Ellos. För att de ska ha presskonferens . Men sammanträffande är ju onekligen olykligt. Visst, det känns lite som när Astri gick till Peking över det hela.

Men vem vet? Imorgon får vi veta!
2011-07-29 01:03
ÖSK KRILLE// Det kommer ifrån att Nordin under dagen skrev i sin status på FB att "Så var det klart" och ingenting mer. En stund senare hade han tagit bort det. Samtidigt sammanfaller det med att Ellos plötslig har annonserat att det tänker ha en presskonferens imorgon. Förmodligen för att presentera en ny spelare. Tillräckligt viktig spelare för att ha en presskonferens...

Ingen vet något. Det spekuleras bara.

Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-29 00:56
Jag tror absolut inte att det är Gerzic som Elfsborg presenterar imorron...
Men Nordins FB kommentar känns ju onekligen lite märklig.
2011-07-29 00:54
Däremot irriterar jag mig på Bedoya mera. Han tog första bästa jet till Glasgow sedan ÖSK sagt nej till förstabudet.

"Vad kunde jag göra när inte klubbarna kom överens?"

Vad sägs om haft liiiiite is i magen. Att man nobbar första budet är väl mer regel än undantag. Det är bara att se hur många bud ÖSK fick lägga på Sigurbjörnsson. Det betyder ju inte att affären är slut. Och det vet nog Bedoya.

Istället valde Bedoya att sätta press på ÖSK. Jag tycker det var bra att man nobbade budet. Trots allt.
2011-07-29 00:47
Att Gerzic skulle gå till en svensk toppklubb finner jag inte alls omöjligt. Som det verkar finns inga anbud från utlandet (tycker det är knepigt att ingen norsk klubb visat intresse)

Ellos kan betala feta löner och kanske dubbelt upp ÖSK för ett fyra års kontrakt. Gerzic blir 28 år nu och han börjar se sista vagnarna i tågsetet.

ÖSK å sin sida kan välja på att få 4-7 mille nu för honom eller släppa honom gratis om 4 månader om det är så att han vill lämna. ÖSK kanske bestämmer sig - När det kommer till kritan med alla spelarförluster - Att ta ett mellanår och börja om - Fast med 15 mille på banken om Bedoya säljs. Och så kalkylerar man kallt med att man inte åker ur AS:

Jag påstår inte att Gerzic går till Ellos imorgon. Men "något" är iaf klart med honom. Vi lär få se. Min sensmoral är att vi inte får pissa på ÖSK om han lämnar. Jag är övertygad att de gjort allt inom ramarna för sina resurser för att behålla honom. Redan i mars i år erbjöds han ett bra kontrakt. Glöm ej heller som sagt att han blir 29 nästa säsong. Han lär inte bli så mycket bättre.....

Men försvinner han MÅSTE ÖSK hitta en playmaker. Erik kan aldrig axla upp Nordin i dagsläget. Det är min fasta åsikt.
2011-07-29 00:47
Vad kommer detta Gerzic till Elfsborg rykte ifrån? Finns det någon sanning i det?
Benny Böckling Avgå Sixten!!!
2011-07-29 00:39
Vafan ska Gerzic till Elfsborg å göra?? Bänkvärmare eller?
Annons: