/fotboll/osk/forum/3658.aspx/fotboll/osk/forum/3658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-29 22:37
Grixx // Jag gillar Sixten satsningar på framtidens spelare i cupen. Jag ser bättre alternativ än Kihlen, Wovven, Wirtanen bland ungdomarna. Bedoya räkna jag som ung.
Det är bara att Sixten degraderat dom som sämre, men dom är BÄTTRE.
Örebro One¨touch
2011-07-29 22:32
Väldigt hett här inne..

Naturligtvis sker ingen större utveckling för en spelare att sitta på läktaren, men är man inte bra nog för startplats eller bänk får man sitta på läktaren.. Men att finnas med i laget och delta i den vardagliga tränarlunken med A-truppen är en väg alla måste gå (dessutom utvecklande i sig).

Det är väldigt synd att det numera inte spelas någon B-lags-serie som det gjordes förr..

Det här med talanger är otroligt laddat.
Väldigt lätt att hojta efter mer speltid och utveckling åt våra unga killar (Emil, Erik, Yasin osv), men under en säsong som går knackigt är det tyvärr oftast än mer sällan man ser talanger få speltid.
Mycket lättar att ge dem speltid då laget går bra och oken inte så tunga att bära.
Gamla fina öret
2011-07-29 22:31
Tror styrelsen gör en vild chansning att signa Sixten för ytterligare 2 år.. man hade kanske velat ha en annan tränare men det fanns väl helt enkelt inget alternativ.

Nu kan man, som ÖSK-Karl skriver, gå hem vid underläge då det nästan är garanti för torsk.
Man vet även att Sixten har sina favoritpersoner (också utanför fotbollen?) som han gärna vill ska få spela fastän de kanske inte förtjänar (Läs Wowoah,Haginge,Wirtanen,Nordback,Kihlberg).

Tänk er förresten, vilken stjärnspelare vi hade skulle kunna kontrakterat om vi bantade vår 30-manna trupp till cirka 20~.

2011-07-29 22:31
gatutsio// Precis, det är när det går tungt som Sixten sätter in ungdomarna några få minuter. T ex i Saravjeo, mot Djurgården, mot Mjällby. etc
Örebro Bulten i Boo
2011-07-29 22:28
Saywee// Det är ju nu det börjar bli intressant! :-)
AIK Saywee
2011-07-29 22:26
Nu loggar jag ur, för nu tycker jag nog att de flesta bara börjar leta en massa löjliga fel bland de "känslosamma" inläggen.

Jag hoppas bara att Sixten och de svartvita eleganterna, som han väljer för dagen, kan vinna alla återstående matcher, det är min önskan!

36 poäng :)

Örebro Grixx
2011-07-29 22:25
Aspen// Då älskar du Sv.Cupen satsningen med några talanger i varje uppställning. Hur ska vi satsa i semin?...med det som så många kallar B-laget eller bästa laget för dagen där Bedoya eller Nordin inte får stiga åt sidan.

Bara en intressant fråga. Inget ont blod nu.
2011-07-29 22:25
One¨touch // gammal man gör så gott han kan. Men han trorfortfarande att förändring är något gott och att ungdomen är framtidens investering.
Örebro gatutsio
2011-07-29 22:23
sanningen är nog att dom nya unga spelarna inte är redo för startplatser än
speciellt när det går tungt är det nog heller inte så klokt för framtiden att lägga för stort ansvar på dom
vore konstigt om inte tränarna som ser spelarna varje dag och vet deras status
skulle välja att spela avsiktligt med ett sämre lag för att förlora
2011-07-29 22:23
D. McGrain // det fiunns ingen 19 årig som växer in i AS-kostymnen på läktaren. det kan alla spelare i den situationen intyga.
Här har Du missat något fundamentalt.
Örebro One¨touch
2011-07-29 22:22
Aspen// Du skriver slarvigt.
AIK Saywee
2011-07-29 22:22
Jag förstår att många är besvikna idag, för klubben kanske behövde en nytändning, men inte vet jag?

Jag förstår också att många är nöjda idag, för vi behöver kontinuitet, men inte vet jag?

Vi fortsätter i de spår som leder ÖSK mot "målen", med spelare och tränare som de viktigaste möjligheterna för tillfället, tränaren tar ut de spelare som han anser vara bäst för dagen, så har det alltid varit, så kommer det alltid att bli.

Blir något fel under pågående match, så är det bara att ändra eller rätta till.

Guldet är i alla fall lovat senast 2015, det känns riktigt bra, det gäller bara att orka så många år ...

... för jag har inte tappat mina förväntningar :)

Heja SPORT!
Örebro Grixx
2011-07-29 22:20
Saywee// Nej inte mot dig.
Däremot tänkte jag rent filosofiskt, att kallas för NN-hatare kan ses som negativt men inte NN-älskare....lite lustigt om det är så.

Kalle// Det är bara så att mitt grundläggande idrottsintresse baseras på ett "hockeyberoende" i tidig ålder. Går det bra för hockeyn så kommer pengarna, så är det i Örebro.

Pille-Riin// Jovisst det var det jag sa men inte menat som något någon behöver sätta sig i försvarsposition för. Rent generellt så kan man då aldrig göra en intervju och få trovärdighet om man nu inte är en negativ spelare.

Så är en negativ och 29 positiva så är det den negative spelaren som "rules";-)
Örebro gatutsio
2011-07-29 22:19
är väl knappast sixtens fel att laget nästan alltid har en tendens att falla lågt och tappa rörelse i andra halvlek.
beror helt och hållet på dåligt självförtroende i laget,rädsla att förlora dom poäng man har
spelarna får order att sätta fullfart framåt och inte falla lågt vid varje halvtid
anledningen beror knappast enbart på sixten utan skador och nya spelare som kom sent in i truppen
2011-07-29 22:17
Grixx// Du läser slarvit och missförstår. T ex
"En fråga jag undrat över tidigare i forumet är varför Sixten får extremskäll när det är svenska cupen och några av de mest efterfrågade"coming men" får chansen. När de kommmer med så talas det om B-lag och dålig satsning på cupen. Varför är det på detta viset?
Svaret är enkelt :
Det är olika personer som tycker olika. Jag är bland de som vill se talagerna utvecklas. De som pratar B-lag är nog de som genom Sixtens matchning tror att de på bänken är sämre (men så är det inte alltid)
Örebro Bulten i Boo
2011-07-29 22:13
ÖSK-Karl// "Sedan utnyttjar jag även den fria viljan till att inte ens lösa säsongskort. Får man det för dig?". Inte en enda människa ska väl "tvingas" att heja på ÖSK!! Det gör man väl av fri vilja, eller?!
Jag återkopplar bara till det du skrivit förut och om inte mitt minne svikit mig så har det (du skrivit förut alltså) just handlat om att stor-sponsorerna kommer att fly ÖSK om Sixten blir kvar. Rätta mig om jag har fel. Eller har jag fel? Är det bara sponsorer "på marginalen" det handlar om? Då är det väl ett mindre "problem" om man ska se till klubben i stort? (men givetvis fortfarande ett stort "problem" för dig personligen eftersom du skyr Sixten som pesten) Jag försöker bara att ta dig på orden, men det kanske man inte ska göra? Kanske skriver du ibland när du för stunden egentligen överreagerar?
AIK Saywee
2011-07-29 22:11
Antyder man att chefen är kass, då är man körd, och lönen kan man glömma ;)
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-29 22:09
D.McGrain//

Personligen kommer jag säkerligen att se de flesta matcherna live. Men hur kul är det med en coatch som man vet om vi hamnar i underläge, då blir det garanterat pisk o man gå hem. Numera räcker det ju knappt att vi leder med 2-0, går inte att koppla av o njuta. Ta TFF-matchen som exempel. Bara tur att vi vann den.
2011-07-29 22:08
Sist någon sågade en tränare i ÖSK i pressen var Gustav Andersson (nu Crona).
Det var Lundin som sågades. Gustav fick inget nytt kontrakt.
Men fattar man inte skillnaden att bli kallad hatare respektive älskare då fattar man inte psykologin med att som spelare såga tränare. Inte ens Ibra överlever sådant.
2011-07-29 22:06
D.McGrain//

Personligen kommer jag säkerligen att se de flesta matcherna live. Men hur kul är det med en coatch som man vet om vi hamnar i underläge, då blir det garanterat pisk o man gå hem. Numera räcker det ju knappt att vi leder med 2-0, går inte att koppla av o njuta. Ta TFF-matchen som exempel. Bara tur att vi vann den.
AIK Saywee
2011-07-29 22:04
PRP, tackar för ditt inlägg, det var ju precis det jag menade ....
2011-07-29 22:02
Grixx // Du är en konstig prick som inte uppfattar skilnaden mellan att bli kallad hatare och älskare.
Har Du föresten blivit kallad Sixtenälskare, av vem då?
AIK Saywee
2011-07-29 22:02
Jag önskar bara att Sixten kan bli en bättre coach och att den Älva han tar ut ger järnet i varje match, alla 11, det är ju ändå det det handlar om, eller hur?

Heja SPORT!
Örebro Pille-Riin Pöllu (Auri sacra fames)
2011-07-29 21:58
Grixx // Först av allt. Jag vet inte vilka som gillar Sixten och inte gör det. Det kan säker vara så att de flesta i laget gör det. Det ifrågasätter jag inte.

Men kom igen Grixx? Det fattar du väl att generellt sätt skulle väl ingen spelare i laget såga Sixten vid hälsenorna i pressen? Då är de ju rökta direkt? Det förstår du väl? Heter man Wayne Rooney kanske man kan det. Men inte om man heter Berger eller Nilsson. Så även OM det finns spelare som inte är direkt överförtjusta i sin tränare kommer du aldrig få höra det förrän killen lämnat laget.

Örebro 'den oumbärlige
2011-07-29 21:58
Nu är det iofs bara jag, men Hockey är för mig totalt ointressant. Tittar jag på det så är det OS-final/semifinal och Sverige spelar. Men då är det av helt andra orsaker än själva intresset för sporten.

2011-07-29 21:57
Grixx//

Snygg helgardering ;) Så att sponsringen för ÖHC kommer att öka kraftigt, samtidigt som den minskar för ÖSK skulle inte ha något samband om så sker?

Själv längtar jag redan efter kvalserien och med den kvalité som ÖHC på kort tid byggt upp med en kille som borde stå staty (Fahlander) så kan ES nås mycket snabbt.

Sedan skulle jag bli jublande glad om ÖSK vann Cupen, men tillåt mig tvivla. Själv är jag glad om vi klarar oss kvar i AS. Ja, jag skriver vi, för medlemsskapet i ÖSK säger jag aldrig upp.
Örebro D. McGrain
2011-07-29 21:55
Sponsorer kommer och går, bara tråkigt att de är så fokuserade på en person (tränaren) och inte klubben. Lika tråkigt att ÖSK-Karl slutar gå på matcherna bara för att klubben förlänger med en bra (hur bra får väl vara upp till var och en...) tränare.

Sen är det väl tråkigt att det kastas så mkt skit på varandra istället för att fokusera på att stödja ÖSK. Jag har stött klubben genom bl a Dala, Jingblad, Lundin, Walker och nu Sixten. Och jag kan ärligt säga att vissa tränare kunde jag varit utan (läs Lundin i 1:a hand...) men det är för min del klubben och laget jag stödjer, inte tränaren. Hoppas bl a ÖSK-Karl kommer tillbaka när vi får en ny tränare. Alla behövs på Behrn!

Forza ÖSK!
AIK Saywee
2011-07-29 21:47
Grixx, var det där inlägget (21:30) riktat mot mig kan du ju adressera det tydligt, Alven och Nordin vet att Sixten alltid tar ut dem, Berger och Wille kanske hoppas att Sixten vill ta ut dem, så kan det kanske också vara?

Det vore ovanligt och sällsynt om någon i vår breda trupp vågade säga/skriva vad de innerst inne tycker eller något negativt, mycket ovanligt. De är väl rädda om den lön de får från vårt kära ÖSK.

Jag hade bara förväntat mig något bättre än en tiondeplacering när vi går in i sensommarens Allsvenska, under tidig vår när talgoxen tutade och solen började värma.

Men jag hoppas för ÖSK´s skull att Sixten kan förbättra det han kan förbättra :)
Örebro Pille-Riin Pöllu (Auri sacra fames)
2011-07-29 21:46
ÖSK Fans // Jo jag förstår att du baserar fjolåret på det uttalande. Men tänk om den där tredjeplatsen kunna bli en andra plats med rätt coachning och utnyttjande av spelare i form?

Och för att återgå till kärnan. Då behöver vi inte mer än 22 spelare i truppen? Bara slöseri med lönepengar?
Örebro Grixx
2011-07-29 21:46
Sponsringen i hockey kommer säkert att växa, det brukar var så på orter där hockeyn går bra...och Örebro är en slumrande hockeystad där några fler framgångar mot eliten kommer att få stan att bli hockeytokig.

Om det blir jätteförändringar pga fotbollen är lite mer tveksamt men lite kanske. Sedan är allt relativt till om fotbollen plockar in många vinster så är de med på banan def....men hockeyn kommer att expandera och spec om det fortsätter att gå bra.

Basketen var något som skulle stjäla pengar från fotbollen sas det men det blev väl väldigt marginellt, de verkar ha svårt att få in pengar. När sedan LIF föll ner så får väl de mindre sponsring också. KIF kan kanske dra in lite mer.
Annons: