/fotboll/osk/forum/3656.aspx/fotboll/osk/forum/3656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gatutsio
2011-07-29 23:14
dom stora drakarna i spelarinvest sitter ju med i ösk fotbolls styrelse
och har mer eller mindre makten i ösk fotboll
är det inte så karl????????????
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 23:11
Aspen i det här fallet är det personen och tränaren Sixten, som Ösk Karl ogillar....
läs hans inlägg den senaste månaden så kanske du med fattar det...
Örebro "ÖSK-Karl (Axén kom hem)
2011-07-29 23:08
Nu orkar jag snart inte skriva mer, vänta o se.

BBB/
Jag har skrivit det tidigare, men hur mycket i procent som nu försvinner, hur f-n skall jag veta det? Hur mycket bidrar du med själv?

Bat Black/
Bra nick, för Spelarinvest är barskrapade, vart har alla pengar tagit vägen? Kan du förklara det?

ÖSK Fans/
Det du beskriver är ungefär som att ha ett barn som knarkar, hur länge ger du det barnet pengar?

Örebro Bulten i Boo
2011-07-29 23:06
Men Kalle, i det närmaste allt har ju varit skit med ÖSK under de senaste åren om man ska ge sig till att göra nån sammanfattning av dina inlägg 3-4 år tillbaka, så vad hjälper det vad man svarar? Du spyr om och om igen galla över den klubb vi på detta forum älskar. Förstår inte hur du orkar, varifrån all denna negativa energi kommer?
Örebro One¨touch
2011-07-29 23:04
ÖSK Karl// Jag förstår din och dina sponsorbekantas frustration, men det är inte så lätt som att bara öppna en plånbok och så får vi en titel.

Det vet alla här..

Jag medger att Sixten väcker många frågetecken med sin coachning mm, samt att han upplevs en smula "svår".
Kontraktsuppläggen har även de väckt en del frågor.

Men vi har även haft en fantastisk utveckling med Sixtens som tränare. Det beror inte endast på att pengar kommit in, utan individer och lagdelar har utvecklats under resans gång och vi har stundtals fått se ÖSK spela en fotboll vi aldrig ens kunde drömma om i våra våtaste drömmar tidigare.

ÖSK har en helt annan plattform att stå på idag jämfört med 3-6 år sedan och det beror på mängder av olika faktorer..

De förändringar som behövs för att åter börja vinna segrar är inte så långt borta. Grunden är redan gjuten.. Dock har skador samt övriga lags "sönderläsning" av vårat spel hällt stenblock i maskineriet ÖSK denna säsong.

Men i och med styrelsens val att erbjuda Sixten 2 år till så har man gett Honom mandat att förändra så att maskineriet åter kan börja kämpa framåt mot nya segrar och nya tider.

Svårläst är han dock, vår "om-signade" finne. Önskar som dagens krönikör är inne på, mer ödmjukhet och öppenhet inför uppgiften. Önskar att inte huvudet bångstyrigt körs ner i sanden i blind tro på den "egna" spel-idén, utan att man öppnar upp för att variera lagets kamp mot segrar.

Jag uppmuntrar fans som ifrågasätter och kritiserar styrelse/tränare/spelare, men jag vill oxå uppmuntra fans till tålamod och förståelse för att allt kan inte gå på räls.
När jag ändå skrivit så mycket kan jag passa på att peka på Ellos eller Malmö som även de har haft tid av ökenvandring, trots ekonomiska ramar som är långt ifrån de som är runt vår kära Sportklubb.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-07-29 23:03
ÖSK Fans // jag tror det blivit att stort missförstånd här.
Det är INTE personen Sixten man ogillar utan det är den inriktning som han driver matchning, laguttagning, talangutveckling, etc på som man inte gillar.
När Kihlen slår bort en passning, så ogillar jag inte Kihlen utan passningen.
Örebro Jonny Puma
2011-07-29 23:02
Det sista jag vill ha är sponsorer som vill ta ut laget eller bestämma spelsystem ,jag tror inte att Peter & Mozart på hockyn heller går med på det, men KIF damer kanske tycker det är ok. dom får gärna ta Pia och otrogna sponsorer om dom vill ha dom .
Örebro gatutsio
2011-07-29 22:57
med ett helt nytt anfall på ett år
halva backlinjen borta från förra året............så är det väl inte konstigt att det ser ut som det gör
ska väl inte vara så svårt att förstå??????
klarar ingen tränare varken om man heter sixten eller filosofen
och på det alla skador
2011-07-29 22:56
BBB//

Det som också för mig är hemskt men för dig är glatt är att inför matchen mot Peking satt jag och snackade med killen i Team ÖSK, då sa han att dekommer o göra det lätt för sig (Styrelsen), nämligen signa Sixten i två år till. Glöm det sa jag, vänta o se sa han. Det stora bekymret som jag ser det (inte du) är att då kanske vi ligger i SE igen? Jag vet inte hur stort belopp du bidrar/bidragit med varje år?

Men om du tror att sponsorer växer på träd och att nya Spelarinvest kommer att bildas, eller att vi kan skick iväg våra bästa spelare som bosman, då fattar jag ännu mindre hur du tänker. Men en sak är helt klar. Jan Karlsson kommer inte med Sixten/Sjögren kunna skapa någon mer hallelujlastämpel bland sposorer igen.

Sedan kommer vi till nästa problem, nämligen att placeringspengarna krymper rejält som det nu ser ur och sist men inte minst, vikande publiksiffror.

Vad tycker du BBB och även Grixx m.fl att det problemet skall lösas? Vänta på mannan från himlen?
Örebro Bat Back
Jag vet inte vad Ösk Karl förväntar sig . Ösk har gjort det förbannat bra utifrån de resurser som man har . budget skador etc. Dessutom så verkar du tro att spelare och agenter inte har något att säga till något i förhandlingar. Denna säsong har man väl släppt fram många talanger som fått prova allsvensk nivå?. Skulle Axen gjort det bättre ? Skall man bygga ett bra lag till 2015 så sätter man väl stommen nu inklusive tränaren. Och Ösk :s värde som varumärke som du säger sjunker tackvare att Sixten skriver på är skrattretande , troligtvis så sjunker det snabbare av fans som bara vill spela med nya killar och Axèn..
Sedan är vi några stycken i Inre Cirkeln (som du påverkat eller ).
Den dåliga stämning som sprids kommer ju nånstans ifrån och kanske påverkar truppen,
Bulten i Boo // Vill Du vet hur sponsorning utvecklar sig kan du gå på medlemsmöterna och fråga VD.
Tror inte en sponsor meddelar NA att han tänker dra ned på bidragen till ÖSK. Personligen tror jag placeringen i årets AS är viktig för sponsorerna.

One¨touch // Du tycker jag skriver slarvigt, jag tycker en del tänker slarvigt. Så det tar väl ut sig. Vi får hjälpas åt att rätta.
Örebro ÖSK Fans
2011-07-29 22:53
ÖSK-Karl om du verkligen äskar klubben ÖREBRO SK så ska du väll inte låta en person göra så du inte stöttar klubben med ev sponsring....

Du är ingen riktig Örebroare Kalle.......

Om du törstar efter en titel, visa det med oss andra och sluta bete dig som en 2årning......
Örebro Svartvitt forever
2011-07-29 22:51
Jag förstår inte riktigt hur ledningen tänker här. Skriva nytt kontrakt efter en miserabel räcka matcher och mer och mer ifrågasättanden av tränarens kommunikation med spelarna samt uteblivna byten och passiv matchning. Är det så att vissa tongivande spelare som slirar med förnyelse av kontraktet helt enkelt ställt det som ultimatum för att förnya? Det lär vi i så fall bli varse inom närmaste veckan. Om inte är det svårförståeligt varför man inte avvaktar. Tänk om hösten fortsätter lika miserabelt? Vad kan man då göra radikalt för att förändra?

Visst, även jag hoppas på en mirakeluppryckning som hösten 2007, men det återstår att se. Att några sponsorer skulle DUBBLA sponsringen på grund av detta som någon skrev tror jag inte ett dyft på. Snarare får nog klubben vidkännas minskningar av stödet. ÖSK-Karl är definitivt inte ensam.
Örebro Bulten i Boo
2011-07-29 22:48
ÖSK-Karl// Tack för svar. Du skriver att du "rättar" mig, men jag förstår inte i vilket avseende du gör det. Försvinner "stora" pengar nu i sponsorintäkter pga att ÖSK förlängt med Sixten? Är det det du menar som nu sker? Hur mycket i procent? Hur mkt i mkr? Om sponsorbortfallet är/blir stort antar jag att man får läsa om det i NA rätt omgående!
2011-07-29 22:47
Gamla fina öret // Tänk vilka kommande stjärnor vi kan ha i truppen men som inte utvecklas till just det, stjärnor.
Örebro gatutsio
2011-07-29 22:46
det verkar som en del tror att sjögren har makt att bestämma vilka spelare som ska köpas eller säljas ................längd på kontrakt osv
är ju något som diskuteras fram och som styrelsen sist tar beslut om
länken mellan styrelsen och sjögren är larsen som också är mycket involverad i mån av tid
2011-07-29 22:42
One¨touch // Om du ser matchningen de senaste matcherna så har ungdomarna matchats hårdast (ja, 2 till 10 min) när vi legat under. Då ska man helt plötsligt vända matchen som start11:an spelat bort.
Hatar inte Sixten UTAN ogillar matchningen.
2011-07-29 22:37
BBB//

Ja, jag måste rätta dig, en stor sponsor i många avseenden kommer inte att lägga in ett öre till så länge som Sixten är kvar, han tillhör/tillhörde Team ÖSK och har gjort mycket nytta för klubben. Sedan är vi några stycken i Inre Cirkeln (OBS! alla namn är ÖSK:s) som spytt galla över hur Sixten hanterat ihop med Sjögren sponsorpengarna, inte minst de som kommit till via Spelarinvest. Försök att hitta samma pengar igen, visst kan man ha tur o hitta en guldtacka som ger massor med pengar.

Men jag skiter högaktningsfullt i om ÖSK kommer tvåa eller tolva, eller får stryk i en Cupfinal. Jag har väntat tillräckligt länge. Jag törstar efter en titel. Varför "vi" sedan har en trupp på runt 30 spelare är för mig obegripligt. Men du verkar ju gilla både Sixten o Sjögren så förklara gärna?
2011-07-29 22:37
Grixx // Jag gillar Sixten satsningar på framtidens spelare i cupen. Jag ser bättre alternativ än Kihlen, Wovven, Wirtanen bland ungdomarna. Bedoya räkna jag som ung.
Det är bara att Sixten degraderat dom som sämre, men dom är BÄTTRE.
Örebro One¨touch
2011-07-29 22:32
Väldigt hett här inne..

Naturligtvis sker ingen större utveckling för en spelare att sitta på läktaren, men är man inte bra nog för startplats eller bänk får man sitta på läktaren.. Men att finnas med i laget och delta i den vardagliga tränarlunken med A-truppen är en väg alla måste gå (dessutom utvecklande i sig).

Det är väldigt synd att det numera inte spelas någon B-lags-serie som det gjordes förr..

Det här med talanger är otroligt laddat.
Väldigt lätt att hojta efter mer speltid och utveckling åt våra unga killar (Emil, Erik, Yasin osv), men under en säsong som går knackigt är det tyvärr oftast än mer sällan man ser talanger få speltid.
Mycket lättar att ge dem speltid då laget går bra och oken inte så tunga att bära.
Gamla fina öret
2011-07-29 22:31
Tror styrelsen gör en vild chansning att signa Sixten för ytterligare 2 år.. man hade kanske velat ha en annan tränare men det fanns väl helt enkelt inget alternativ.

Nu kan man, som ÖSK-Karl skriver, gå hem vid underläge då det nästan är garanti för torsk.
Man vet även att Sixten har sina favoritpersoner (också utanför fotbollen?) som han gärna vill ska få spela fastän de kanske inte förtjänar (Läs Wowoah,Haginge,Wirtanen,Nordback,Kihlberg).

Tänk er förresten, vilken stjärnspelare vi hade skulle kunna kontrakterat om vi bantade vår 30-manna trupp till cirka 20~.

2011-07-29 22:31
gatutsio// Precis, det är när det går tungt som Sixten sätter in ungdomarna några få minuter. T ex i Saravjeo, mot Djurgården, mot Mjällby. etc
Örebro Bulten i Boo
2011-07-29 22:28
Saywee// Det är ju nu det börjar bli intressant! :-)
AIK Saywee
2011-07-29 22:26
Nu loggar jag ur, för nu tycker jag nog att de flesta bara börjar leta en massa löjliga fel bland de "känslosamma" inläggen.

Jag hoppas bara att Sixten och de svartvita eleganterna, som han väljer för dagen, kan vinna alla återstående matcher, det är min önskan!

36 poäng :)

Örebro Grixx
2011-07-29 22:25
Aspen// Då älskar du Sv.Cupen satsningen med några talanger i varje uppställning. Hur ska vi satsa i semin?...med det som så många kallar B-laget eller bästa laget för dagen där Bedoya eller Nordin inte får stiga åt sidan.

Bara en intressant fråga. Inget ont blod nu.
2011-07-29 22:25
One¨touch // gammal man gör så gott han kan. Men han trorfortfarande att förändring är något gott och att ungdomen är framtidens investering.
Örebro gatutsio
2011-07-29 22:23
sanningen är nog att dom nya unga spelarna inte är redo för startplatser än
speciellt när det går tungt är det nog heller inte så klokt för framtiden att lägga för stort ansvar på dom
vore konstigt om inte tränarna som ser spelarna varje dag och vet deras status
skulle välja att spela avsiktligt med ett sämre lag för att förlora
2011-07-29 22:23
D. McGrain // det fiunns ingen 19 årig som växer in i AS-kostymnen på läktaren. det kan alla spelare i den situationen intyga.
Här har Du missat något fundamentalt.
Örebro One¨touch
2011-07-29 22:22
Aspen// Du skriver slarvigt.
AIK Saywee
2011-07-29 22:22
Jag förstår att många är besvikna idag, för klubben kanske behövde en nytändning, men inte vet jag?

Jag förstår också att många är nöjda idag, för vi behöver kontinuitet, men inte vet jag?

Vi fortsätter i de spår som leder ÖSK mot "målen", med spelare och tränare som de viktigaste möjligheterna för tillfället, tränaren tar ut de spelare som han anser vara bäst för dagen, så har det alltid varit, så kommer det alltid att bli.

Blir något fel under pågående match, så är det bara att ändra eller rätta till.

Guldet är i alla fall lovat senast 2015, det känns riktigt bra, det gäller bara att orka så många år ...

... för jag har inte tappat mina förväntningar :)

Heja SPORT!
Annons: