/fotboll/osk/forum/3650.aspx/fotboll/osk/forum/3650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Guldtass
2011-08-01 12:29
Inget fel på Sixten, spelarna gillar honom och hans spelideér. Där råder det ingen större tvekan.
Vilka s.k. sponsorer, som frekventerar här, gillar inte Sixten - och varför?

Anser den diskussionen lite löjlig och blivit för mycket personligt hos vissa skribenter, så fort minsta lilla tillfälle ges ska det hackas på Sixten och även på vissa spelare.
G***a närkingar ;-)

Upp med huvudet istället, ÖSK ska stöttas i medgång och MOTGÅNG!!
Örebro bison
2011-08-01 12:14
Saywee// Sponsorerna kanske inte ville ha Sixten, så låter det ju i alla fall på de sponsorer som frekventerar den här sidan, kanske var så att ÖSK inte var alltför intresserade av Sixtens underskrift. Med tanke på att alla förlängningar i ÖSK drar ut så in åt skogen på tiden måste man söka felet i klubben, går inte att skylla på Sixten, Nordin, Alvbåge med flera, alla kan inte vara idioter och klubben perfekt på förhandlingar.
Benny Böckling
2011-08-01 12:10
Nej tack till Holster!
AIK Saywee
2011-08-01 12:09
KCMarten, du kan ha rätt, angående att laget behöver lugn och ro, och kanske till och med fått detta i och med Sixtens förlängning, det var ju det Sixten själv önskade, men varför i helvete har han då inte förlängt tidigare, om möjligheterna till vinster finns genom lung och ro.

Dessutom gäller nog denna lugn och ro, främst de spelare som kan lita på Sixten´s uttagningar.

Hans jädra snicksnack gör mig bara irriterad, mycket irriterad dessutom!
Örebro Deviation
2011-08-01 11:54
Holster?
Benny Böckling
2011-08-01 11:53
När kommer bomben??
Örebro KCMarten
2011-08-01 11:53
Saywee //

Visst är det mediatrams. De måste väl ha något att skriva om.

MEN, jag tror att Sixtens förlängning ändå kan skapa ett lugn som bidrar till bättre självförtroende, som i sin tur kan ge en bättre laginsats. Oavsett vad vi tycker om Sixten som tränare..

AIK Saywee
2011-08-01 11:51
KONTINUITET enligt svenska synonymer

- fortlöpande sammanhang
- oavbruten följd

I Gefle är inte kontinuitet något roligt i dag, men det svänger så fort i fotbollen ....
AIK Saywee
2011-08-01 11:42
Fatcit, tackar för länken ..

Vilket mediatrams

"Efter fem raka förluster har man nu vunnit två raka. Att Sixten Boström förlängde sitt kontrakt med två år nu i veckan är en av anledningarna."

Hur kunde man vinna en av dessa två matcher innan Sixten förlängde ...

Örebro Fatcit
2011-08-01 11:34
Kontinuitet var ordet!
AIK Saywee
2011-08-01 11:33
Vill man nå högt i den Allsvenska tabellen, handlar det om att vara i form i och orka jobba i många minuter, 30x90+ eventuella tillägg per match !!!!

Det blir matematiskt, utan tillägg, 2700 minuter, vilket innebär 45 timmar, sett under perioden april-oktober, eller typ 7 månader, vilket resulterar i "hårt arbete för laget´s spelare" under c:a 6,5 timmar i MÅNADEN (snitt), för de som får all speltid ...

Under nittonhundratalets första årtionden jobbade många fäder i gruvor och i skogen över åtta timmar om dagen, medans kvinnorna skötte ett tiotals ungar i de små röda stugorna, med den tidens moderniteter ....

Har vi blivit klenare i kroppen ?

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2011-08-01 11:18
pemo, är du riktigt vaken denna så kallade "morgon"

Efter det att Allsvenskan vände och innan Gefle torskade (numera fyra torskar på raken), mot ett ÖSK som, som "vanligt", bara lirade fotboll under en halvlek (med hjärtat i halsgropen under andra), så hade GIF den "fina" formen ...

GiF-GAIS 1-3
GIF-AIK 0-3
MAIF-GIF 5-1

Det blir 0 poäng och 2-11 i målskillnad, för Gefle om man lever i "nuet" och skiter i "historien"!

Det känns faktiskt bra att möta lag som är ur form (eller bottenlag) om man själv vill komma i form, hur ser det ut i kommande matcher, fler lag som går klent ...?

FÖR FRAMTIDA SEGRAR!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-01 11:02
Det var väl nån Häcken-supporter som "brann" lite för mycket för laget!? ;-)
AIK Saywee
2011-08-01 10:47
Krille, det kanske är en blåvit bengal som tänt på av sig själv ...
AIK Saywee
2011-08-01 10:45
pemo, fast Gefle´s form de senaste matcherna har väl inte varit väl speciellt bra, eller?

Oavssett ironi, på förmiddagen ;)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-01 10:34
Det brinner på Rambergsvallen.
Örebro bison
2011-08-01 10:25
Pemo// Jag håller med, och tycker att vi ändå hade ganska bra koll på Gefle. Som jag skrev igår så är Lanttos skott bra men efter det så måste Paulinhos skott räknas som matchens hetaste chans, har svårt att tycka att vi var utspelade i andra.
AIK Saywee
2011-08-01 10:24
Mattias69//
Att vinna på bortaplan är bara underbart och glädjen finns och dessutom förhoppningar inför nästa, det är så vi optimister fungerar :)

Fast vi har ju inte varit vana vid alltför många segrar, under årets sommar hittills, så vi får väl hoppas att vinsterna radar upp sig, för vi har halkat ordentligt efter de guldjagande "topptregängen" där jag faktiskt förväntat mig att vi skulle vara placerade, det var så jag tänkte i våras, med en bra tränare, fina nyförvärv och en jättetrupp som kunde kalara av många skador.

Att analysera efter en match känns väl helt OK och att leta och försöka hitta förbättringar efter en vinst, känns som ett "sundhetstecken".

Heja SPORT!
Örebro pemo
2011-08-01 10:21
Vadå bättre lag? Gefle spelade ju sju matcher utan att släppa in mål och har den demoniska Per Olsson ( grattis på namnsdagen ) som tränare. Har bara 6 poäng upp till medaljplats.
Kom igen. Vi spelade klokt och förståndigt med en bra backlinje + målvakt som gjorde det han är bäst på. Stoppar bollar.

Flåt lite ironi så här på morgonen.
Örebro Mattias69
2011-08-01 10:09
Jag håller med om att Bedoya har rätt i det han säger, men å andra sidan hade motståndarna varit bättre hade ÖSK kanske ansträngt sig ännu mer för att försvara ledningen. Det går alltid att analysera saker och ting efteråt och komma med förslag på förbättringar.

Nu vann vi och ska glädjas över 3 poäng på bortaplan vilket inte är kattskit.
AIK Saywee
2011-08-01 10:07
bison, håller med dig, det luriga är bara att spelarna i Gefle verkade bara bli piggare mot slutet i samma värme dessutom ...

.... undrar även lite över, hur "många sätt" ÖSK brukar spela på, det skrivs ju ofta att vi är lättlästa, kan detta vara sant?
Örebro bison
2011-08-01 09:54
Bedoya har en poäng i att mot bättre lag hade det blivit mål bakåt, men nu var det ju inte mot ett bättre lag ;)
Jag tror många spelare också blev ordentligt trötta på slutet, många matcher på den senaste tiden och värmen igår bidrog, sen som Nordin är inne på i intervjun så fick spelarna springa som grisar eftersom Gefle bara har ett sätt att spela på.
Psykologiskt har man nog fortfarande inte kommit över att man tappat 4 ledningar till förlust under den här säsongen.
2011-08-01 09:44
Saywee//

Haha. Vi får sätta på myggnät runt fönstret :).
AIK Saywee
2011-08-01 09:40
Krille, hoppas att hästflugorna flyger in och att myggen inar ut genom det öppna fönstret ;)
AIK Saywee
2011-08-01 09:37
Mattias69, det där är oxå intressant, men när vi har två bra halvlekar, vilket faktiskt händer titt som tätt, då kan man lämna arenorna med en stolthet och glädje, vilket gäller oavsett, vem som "stått" vid tränarbåset.

Hur kan det vara så relativt ofta, vad sägs i halvlek (?) och framförallt är det någon som vet, eller kanske har en känsla, vilka halvlekar som brukar vara bäst, den första eller den andra?

Det där är ju svårt att ha statistik på, utom resultatmässigt förstås, jag menar nog mera "spelmässigt".

Tar två fåniga alternativ som exempel från omkädningsrummet ...

A - Vi har ju spelat så bra i första, så nu kan vi vila upp oss inför nästa match!

B - Ni har ju spelat så dåligt i första, så nu får ni jobba, annars byts ni ut!

Kan man inte skippa halvtidspausen, bara köra på, korv och kaffeförsäljningen, samt tömning av stinna ölblåsor, kan väl ske efter vinstmatcherna?
2011-08-01 09:28
Nu har transferfönstret öppnat. Vilka Kommer in och vilka försvinner i klubben? Ska bli intressant att se vem som blir Haddads ersättare. Jag antar att Eidur Aron Sigurbjörnsson blir klar när som helst.
Malmö FF F.d. sportchef på Roys
2011-08-01 09:13
# brorzan
Haha, dagens garv! Där fick du till det! :)
AIK Saywee
2011-08-01 09:09
FF, intressant med Bedoya.

Att ha "hjärta för något" innebär väl till vissa delar att "man älskar något", ett slags uttryck, jag förstår inte riktigt vad han funderar över, om han är riktigt citerad?

Det kanske är annorlunda i amerikansk kultur, men hjärta och kärlek hör väl lite ihop och då känns det kanske för många tungt ibland, med en "skilsmässa", speciellt om det är pengar, som är med och "stör i bilden", eller?

Han citeras ju att "det inte finns någon som har hjärta för sitt lag", vilket inkluderar honom själv, så jag förstår inte helt riktigt vad han tjafsar om i så fall?

Han verkar liksom Alven, ha hakat upp sig på supportrar, som inte alltid gillar, det som händer och sker.

<3
Örebro Mattias69
2011-08-01 08:51
Franz Flääsklepp// Det är ett mycket välkänt faktum att ÖSK alltid har en bra och en dålig halvlek. Så har det varit länge och kommer förmodligen förbli så i framtiden (även om någon annan än Sixten tränar laget i framtiden)
Örebro Fatcit
2011-08-01 08:26
"John Chibuike har 1,5 år kvar på sitt kontrakt. BK Häcken har vid två tillfällen försökt förlänga det, men 22-åringen har gjort klart att han vill vidare till en bättre liga."

Här är de ute i god tid!

(taget ur aftonbladet)
Annons: