/fotboll/osk/forum/3646.aspx/fotboll/osk/forum/3646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2011-08-01 10:25
Pemo// Jag håller med, och tycker att vi ändå hade ganska bra koll på Gefle. Som jag skrev igår så är Lanttos skott bra men efter det så måste Paulinhos skott räknas som matchens hetaste chans, har svårt att tycka att vi var utspelade i andra.
AIK Saywee
2011-08-01 10:24
Mattias69//
Att vinna på bortaplan är bara underbart och glädjen finns och dessutom förhoppningar inför nästa, det är så vi optimister fungerar :)

Fast vi har ju inte varit vana vid alltför många segrar, under årets sommar hittills, så vi får väl hoppas att vinsterna radar upp sig, för vi har halkat ordentligt efter de guldjagande "topptregängen" där jag faktiskt förväntat mig att vi skulle vara placerade, det var så jag tänkte i våras, med en bra tränare, fina nyförvärv och en jättetrupp som kunde kalara av många skador.

Att analysera efter en match känns väl helt OK och att leta och försöka hitta förbättringar efter en vinst, känns som ett "sundhetstecken".

Heja SPORT!
Örebro pemo
2011-08-01 10:21
Vadå bättre lag? Gefle spelade ju sju matcher utan att släppa in mål och har den demoniska Per Olsson ( grattis på namnsdagen ) som tränare. Har bara 6 poäng upp till medaljplats.
Kom igen. Vi spelade klokt och förståndigt med en bra backlinje + målvakt som gjorde det han är bäst på. Stoppar bollar.

Flåt lite ironi så här på morgonen.
Örebro Mattias69
2011-08-01 10:09
Jag håller med om att Bedoya har rätt i det han säger, men å andra sidan hade motståndarna varit bättre hade ÖSK kanske ansträngt sig ännu mer för att försvara ledningen. Det går alltid att analysera saker och ting efteråt och komma med förslag på förbättringar.

Nu vann vi och ska glädjas över 3 poäng på bortaplan vilket inte är kattskit.
AIK Saywee
2011-08-01 10:07
bison, håller med dig, det luriga är bara att spelarna i Gefle verkade bara bli piggare mot slutet i samma värme dessutom ...

.... undrar även lite över, hur "många sätt" ÖSK brukar spela på, det skrivs ju ofta att vi är lättlästa, kan detta vara sant?
Örebro bison
2011-08-01 09:54
Bedoya har en poäng i att mot bättre lag hade det blivit mål bakåt, men nu var det ju inte mot ett bättre lag ;)
Jag tror många spelare också blev ordentligt trötta på slutet, många matcher på den senaste tiden och värmen igår bidrog, sen som Nordin är inne på i intervjun så fick spelarna springa som grisar eftersom Gefle bara har ett sätt att spela på.
Psykologiskt har man nog fortfarande inte kommit över att man tappat 4 ledningar till förlust under den här säsongen.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-01 09:44
Saywee//

Haha. Vi får sätta på myggnät runt fönstret :).
AIK Saywee
2011-08-01 09:40
Krille, hoppas att hästflugorna flyger in och att myggen inar ut genom det öppna fönstret ;)
AIK Saywee
2011-08-01 09:37
Mattias69, det där är oxå intressant, men när vi har två bra halvlekar, vilket faktiskt händer titt som tätt, då kan man lämna arenorna med en stolthet och glädje, vilket gäller oavsett, vem som "stått" vid tränarbåset.

Hur kan det vara så relativt ofta, vad sägs i halvlek (?) och framförallt är det någon som vet, eller kanske har en känsla, vilka halvlekar som brukar vara bäst, den första eller den andra?

Det där är ju svårt att ha statistik på, utom resultatmässigt förstås, jag menar nog mera "spelmässigt".

Tar två fåniga alternativ som exempel från omkädningsrummet ...

A - Vi har ju spelat så bra i första, så nu kan vi vila upp oss inför nästa match!

B - Ni har ju spelat så dåligt i första, så nu får ni jobba, annars byts ni ut!

Kan man inte skippa halvtidspausen, bara köra på, korv och kaffeförsäljningen, samt tömning av stinna ölblåsor, kan väl ske efter vinstmatcherna?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-01 09:28
Nu har transferfönstret öppnat. Vilka Kommer in och vilka försvinner i klubben? Ska bli intressant att se vem som blir Haddads ersättare. Jag antar att Eidur Aron Sigurbjörnsson blir klar när som helst.
Malmö FF F.d. sportchef på Roys
2011-08-01 09:13
# brorzan
Haha, dagens garv! Där fick du till det! :)
AIK Saywee
2011-08-01 09:09
FF, intressant med Bedoya.

Att ha "hjärta för något" innebär väl till vissa delar att "man älskar något", ett slags uttryck, jag förstår inte riktigt vad han funderar över, om han är riktigt citerad?

Det kanske är annorlunda i amerikansk kultur, men hjärta och kärlek hör väl lite ihop och då känns det kanske för många tungt ibland, med en "skilsmässa", speciellt om det är pengar, som är med och "stör i bilden", eller?

Han citeras ju att "det inte finns någon som har hjärta för sitt lag", vilket inkluderar honom själv, så jag förstår inte helt riktigt vad han tjafsar om i så fall?

Han verkar liksom Alven, ha hakat upp sig på supportrar, som inte alltid gillar, det som händer och sker.

<3
Örebro Mattias69
2011-08-01 08:51
Franz Flääsklepp// Det är ett mycket välkänt faktum att ÖSK alltid har en bra och en dålig halvlek. Så har det varit länge och kommer förmodligen förbli så i framtiden (även om någon annan än Sixten tränar laget i framtiden)
Örebro Fatcit
2011-08-01 08:26
"John Chibuike har 1,5 år kvar på sitt kontrakt. BK Häcken har vid två tillfällen försökt förlänga det, men 22-åringen har gjort klart att han vill vidare till en bättre liga."

Här är de ute i god tid!

(taget ur aftonbladet)
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-01 08:04
Vidare

"Andra halvlek var sämre. Jag vet inte om det var mentalt eller om det har med självförtroendet att göra (är inte det samma sak? min anmn) men vi slutade spela. Ett bättre lag hade gjort mål på oss"

Bedoyas uppfattning skiljer sig från Sixten som tyckte ÖSK hade bra kontroll
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-01 08:00
I dagens pappersbilaga av NA:

Bedoya: "Det finns vissa som säger att jag inte har något hjärta för klubben. Men detta är ändå 2011, det finns ingen som har hjärta för sitt lag längre"

"Jag kommer ifrån Florida. Jag hade inte ens hört talas om Örebro"

"Men jag älskar laget och spelarna och jag kommer att kämpa. Hade det varit riktiga supportar hade de stöttat mig istället."

Har man inte hjärta för det man älskar?
Örebro -R-
2011-08-01 01:51
Står på nordins facebokssida att han (har jobbat på örebro sk fotboll), borde väll stå jobbar på? :S kanse är på väg nån annanstans? hoppas inte.
Örebro Erkan1111
2011-08-01 00:50
Verkar som det går bra för våran gamla mittbacks kämpe =) ÖSK ska vara stolta =)
Benny Böckling
2011-08-01 00:20
Erik Nilssons kontrakt går ut efter säsongen enligt länken, svårt att gissa om han får förlängt eller ej, undrar ens om han själv är så sugen på att fortsätta vara bänkvärmare i ÖSK. Tror han sticker efter säsongen
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-01 00:01
Den där artikeln är från 22:a juli, dvs. returmötet i Europa League. Och delen om MFF i intervjun är inte ett citat av Nordin utan ett tillägg av skribenten. Sedan ska man heller inte lita på google-translate allt för mycket.

Har redan fått uppgifterna dementerade av Nordin själv.

Alltså är Ingenting klart vare sig ny klubb eller förlängning. Det kan bli Malmö, det kan också bli Real Madrid, eller fortsättning i ÖSK, så vi vet inte kära forumskribenter!!!
AIK Saywee
2011-07-31 23:58
Klockan går fel, på svartvitt, klockan är nu i detta nu 00:04
Örebro # brorzan
2011-07-31 23:58
Jag kan förstå om Nordin skulle gå till Malmö. Vem här skulle tacka nej till mer pengar för att jobba en bråkdel av tiden. Malmö verkar ha tagit detta med arbetstidsförkortning på allvar i sina matcher.
AIK Saywee
2011-07-31 23:57
Augusti är här, måste öppna fönstret, eller är det redan öppet?
Gefle Fanzin
2011-07-31 23:35
Får gratulera er till dagens seger. En mkt jämn match som ni med lite flyt rodde hem. Tack för go växelsång både på stan och på arenan(SVFF-FOTBOLLSMÖRDARE). Är det något lag och supportrar som man respekterar så är det Örebro SK.
Lycka till i fortsättningen så ses vi nästa säsong!
Gefle Mengretadå
2011-07-31 23:28
"Gefle är inget vidare lag men lite skön stämning poå arenan"
*gilla*

så är det, det ska göra ont å vara supporter, det ska svida! Men hellre går jag på Strömvallen å lider i 90 minuter.
Det är jävligt lätt å dra på sej en Barca-tröja med Messi tryckt på ryggen / Hur svårt kan det vara?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-07-31 23:28
Mengretadå// Sved förlusten extra hårt idag?
Malmö FF F.d. sportchef på Roys
2011-07-31 23:24
Telle
Hans egna uttalande i nån serbisk blaska är väl en källa?

Nu tror jag inte att Gerzic hamnar i Malmö men man vet ju aldrig...
Gefle Mengretadå
2011-07-31 23:17
Okej, men då stod hon inte ens upp i förtiofem, ännu klenare allttså
Malmö FF johan1337
2011-07-31 23:10
okej, drar den nu, hej
Benny Böckling
2011-07-31 23:08
Johan1337// Dra den där med rödluvan också...
Annons: