/fotboll/osk/forum/3641.aspx/fotboll/osk/forum/3641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-08-02 11:40
BiB, självklart får alla kritisera precis vad som helst, själv skriver jag bara det jag tycker och ibland lite om det jag upplevt, vilket kan vara rätt eller fel för andra ...

... men möjligtvis, är Sixten perfekt, om jag föstår cirka 80% av forumskribenterna rätt, men det kan ju vara felaktigt uppfattat av mig ;)

VERKLIGHETEN?
SANNINGARNA?
VEM VET VAD?
Örebro Bulten i Boo
2011-08-02 11:34
Saywee// På detta forum bör vi väl få kunna kritisera alla ÖSK:s tränare genom åren för deras värv? Ingen människa är perfekt, som tur är! :-D
AIK Saywee
2011-08-02 11:32
BiB, tykna ellet tyckta eller tyckna ;)

Cybervärlden blir alltmer komplicerad, stressad och vetefan, jag älskar naturen och naturens tydliga, men kanske lite långsammare tecken.

Tellus, tell us!

Cheerokee people, Rasta Fari :))))
Örebro Bulten i Boo
2011-08-02 11:25
FF, Saywee// Tyckna saker huggna i sten!? Har dock förstått att de flesta runskrifter gjordes på bark- och träbitar, och de meddelandena blev lika förgängliga som de vi skriver här antagligen kommer att bli... 240 tusen på detta forum snart ser jag...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-02 11:21
Saywee // Ett forum bestående av runstenar?
Tråd: Erörvringståg i Britania
AIK Saywee
2011-08-02 11:19
BiB, vissa lag är mediala, ända in i omklädningsrummet!

... och inte ens hälften av det som basuneras ut är sant !

Forza MEDIA ;)
AIK Saywee
2011-08-02 11:15
FF, de som ringer har hemliga nr, och har de inte det, så är det ganska enkelt med ett prefix innan samtalet, för att fixa ett dolt nr, Skitenkelt i dagens snabba samhälle.

Jag har för närvarande en smart kontroll, via tips från en gammal vän som jobbar på KUT´en i Uppsala.

Tacka vet jag djungeltrummor och röksignaler (dock ej bengaler).

... eller runstenar, det var budskap det och det tog tid att kommunicera, men naturen hade ju så mycket annat att bjuda på, under den gamla goda tiden :)
2011-08-02 11:15
Bulten i Boo // Maanoja - fallet förra året tyckte jag var hemskt. Tom de egna medspelarna gick ut i media och sågade honom vid fotknölarna. Fy faan.
Allt var hans fel

Öreskå - 66
2011-08-02 11:13
Jag måste bara säga att Häcken har gjort ett riktigt klipp i sitt nyförvärv Oscar Lewicki. Han är en Sveriges största talanger på den defensiva sidan. Som mittback eller defensiv mittfältare. Och har nu varit ungdomsproffs i Bayern München och är upplärd i europeisk spelstil.
Det hade varit något för ÖSK att använda sig av i dessa tider av backbrist.
From idag får inte Wandersson ens träna med GAIS
Örebro Bulten i Boo
Saywee// Det är min absoluta uppfattning att man som tränare inte sågar en spelare på det sättet i TV. Oavsett om det ligger nåt i kritiken eller ej. Inte så konstigt att händelsen satt sig i mitt minne. Det är på samma sätt som med AIK och Maanoja förra året. Kritiken tar man i omklädningsrummet. Utåt håller man samman och stöttar varann! Där begick Walker tjänstefel.
Örebro zxcv
2011-08-02 11:09
Kul för Bedoya om(när) Malmö slår ut Rangers imorgon.
Spelar Rangers lika dåligt som senast kommer MFF krossa dom.
AIK Saywee
Jag kanske borde ha gjort en polisanmälan tidigare, efter hot av egna supportrar, men vill inte figurera i media ...
Jag fattar inte hur fok kommer över telefonnumrerna? Har inte spelarna hemliga nummer? Det skulle jag ta för givet.

Vore jag spelare i allsvenskan, även om jag vore en medelmåtta, skulle jag ha hemligt nummer.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-02 11:05
Elfsborg har gjort en polisanmälan då Anders Svensson och hans familj hotats efter matchen mot AIK.
AIK Saywee
2011-08-02 11:03
BiB, jag tror tyvärr att dina funderingar känns lite befogade ....
Örebro Bulten i Boo
2011-08-02 11:02
Saywee// Kanske det som är förklaringen på Bedoyas många kort inkl hans frenetiska armviftande...? Han vill ju inte spela i ÖSK, och med så många gula kort slipper han titt som tätt, haha! :-D
AIK Saywee
2011-08-02 10:59
Henry Fiat, det är lungt, jag misstolkar inte dina inlägg, men Walker hade en bra förmåga att kommunicera (skicka/ta emot) med sina spelare och jag misstänker mycket startk att han nästan alltid tog ut de som var bästa inför varje match.

Jag tror inte heller att han kunde ha tagit guld med de klena trupper han förfogade över, men förvårens stora trupp, den hade han enkelt lotsat mot toppen!!!

PW :)
Örebro TommyS
2011-08-02 10:55
Tycker att Bedoya matchades in ganska bra, kanske kunde det gått något fortare.
AIK Saywee
2011-08-02 10:54
TommyS, 10:36, det där var faktiskt riktigt intressant, ur min synvinkel ...

1 Domarna verkar inte ha en "samsyn" på vad som händer, eller så kan de inte leva upp till de många regler som gäller.

Jag vet att det kan vara oerhört svårt att snabbt se allt som sker eller inte sker, om man inte har ett otroligt vidvinkelseende och ögon i nacken.

Sedan handlar det ju också lite om domarens extra "ögon" vid sidlinjerna, ser de alltid rätt eller springer de fel, eller ? Det där är svårt.

Det som spelarna har börjat larva sig med, är ju att tönta när domaren kanske har koncentration på annat ...

.. vilket ofta resulterar i ..

bland annat

en del onödigt snack för att reta upp eller tända motståndare, vilket kan handla om hudfärg, etnicitet, eller annat jädra trams som gör att de inte är riktiga sportsmen?

2. Kort efter snack mot domarna, även om domarna har fel är ju så ini h*e dåligt, så jag vågar inte skriva vad jag tycker om detta.

Sådana kort borde vara förbjudna om man inte vill bli avsiktligt avstängd förstås, för då kan det ju vara ett smart agerande ;)
Örebro Bulten i Boo
2011-08-02 10:52
Tror att det var så att Axén mer eller mindre fick tjata in Nordin i ÖSK. Hade Axén inte varit där vid den tiden hade Walker med stor sannolikhet stoppat övergången. Minns också hur Walker sågade Nordin i en intervju efter en match där den senare fick göra ett inhopp vilket i mina ögon var väldigt lyckat. "Äntligen nån som tar tag i spelet" minns jag att jag tänkte, en uppfattning vilken också delades av reportern i efter-intervjun. Walker sågning handlade dock om att "kanske ser det kreativt ut, men han springer ju bara runt, runt..", ja, nåt sånt sa' han. Vet att jag reagerade på det, för som tränare tycker jag inte man hänger ut sina spelare så. Den typen av kritik (vilken jag i sig alltså tyckte var obefogad) får man ta i omklädningsrummet!

I övrigt har jag ingen negativ uppfattning alls om Walker, tvärtom!
Örebro Henry Fiat
2011-08-02 10:49
Saywee// Du får inte missta mina inlägg för gnäll på patrik Walker eftersom jag tycker han gjorde mycket bra för Ösk. Dock så hade han som alla tränare favoritspelare som han gärna ville köra med men det är ju inget unikt för honom :)

Dock så tycker jag att den trupp han hade till förfogande var alldeles för dålig för allsvenskan så det finns nog ingen tränare i världen som skulle ha tagit ett sm-guld med den.
Örebro KCMarten
2011-08-02 10:49
TommyS //

Ungefär som Astrit som gick till Norrköping för att få starta ;-)

Nordin lade ner ett hästjobb gällande konditionsträning så han var i bättre form när Sixten kom. Fråga istället varför det tog så lång tid inann Bedoya fick starttid under Sixten.
Örebro TommyS
2011-08-02 10:45
KC Marten, han var nästmest utbytt efter Bajrami men bra poäng. Men han har i princip startat varje gång han varit tillgänglig under Sixten. Under PW startade han lika ofta som vi vann på bortaplan i allsvenskan, dvs 0 ggr.
AIK Saywee
2011-08-02 10:42
De som vill dissa PW, som lyckades ta ÖSK åter till Allsvenskan, relativt snabbt (i jämförelse med andra lag som saknar kontinuitet eller vad det kan vara för problem), får gärna fortsätta med detta diss/gnäll/klagande, jag bryr mig inte om deras gnälliga attityd, det finns ju oftast något att klaga på, och finns det inte det, så får man väl uppfinna något nytt att gnälla över.

ooops, jag gjorde det igen ...

Vi är ju bara närkingar ;)
Örebro TommyS
2011-08-02 10:36
Jag lämnar Walker-debatten och bryter in med synnerligen intressant statistik. Ale har dragit på sig 20 frisparkar i år. 7 av dessa har renderat i gult kort. Ale skulle nog hävda att 0 av dessa varit derättigade. Vad beror den bristande samsynen mellan domarkåren och Bedoya vad gäller vad som är tillåtet på en fotbollsplan på? Är det domarna som drivit Ale till deras laissez-faire-kolleger i Skottland?
Örebro KCMarten
2011-08-02 10:27
TommyS //

Nordin var under det första året med Sixten Allsvenskans mest utbytte spelare, så kondisen var nog inte på topp direkt.
AIK Saywee
2011-08-02 10:25
TommyS, 10:08, jag vill helst inte anmärka ord, men jag pratar inte på ett forum.

Vad är det egentligen, du har hakat upp dig på, mitt nic, eller att jag tycker så mycket, om så mycket ...

En jag tyckte om, var Patrick Walker.
2011-08-02 10:20
TommyS// Gerzic kom från Div II eller något och hade knappast flås eller tempo för AS 2007 men gjorde ändå inhopp under säsongen. Han var dessutom lite övergödd

Jämför spelare som dagens ÖSK plockar in från samma nivå. Inte många som får särskilt mycket speltid. Och får dem det så är det pga skador

AIK Saywee
2011-08-02 10:19
TommyS, ja det är en mycket intressant teori, men praktik kan vara annorlunda och verkligheten vet vi inte mycket om, men att leta fel hos andra det är vi ganska bra på, hehe ;)
Annons: