/fotboll/osk/forum/3622.aspx/fotboll/osk/forum/3622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2011-08-08 16:52
Nej, nej aldrig Emra i ÖSK. Sluta nu!!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-08 16:49
En Emra som kommer hem och gör en seriös nysatsning i ÖSK, med träning, träning, träning, osv är givetvis välkommen. En perfekt nr 9!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-08 15:33
Vi exilare som bor i Sthlm har disskuterat att ses på O'Learys i Gamla Stan.. Inget spikat ännu men vi ska förhoppningsvis kunna styra upp något även om resegruppen inte har planerat in ett "vattenhål"..? :)
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-08-08 15:27
Då det gissningsvis kryllar av "Kubaner" här inne så har jag en fråga till resegruppen.
Varför avgår bussarna allt som oftast så sent till matcherna? Som nu till Stockholm på söndag tex. Varför åka 16 och direkt upp till Stadion, istället för att åka vid typ 13 så man hinner upp och driva några bärs, äta mat och komma i stämning samlas en bit från Stadion och sen sjungandes gå till arenan.

Eller kanske bara jag som tycker sånt är trevligt. Så jag får väl fortsätta åka tåg på bortamatcherna.....
Örgryte _schnitz_
2011-08-08 15:24
En fantastisk bedrift igår! Grattis till vinsten! Hoppas ni kan klättra några snäpp i tabellen nu och kanske knycka någon europaplats från något Göteborgslag.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-08 15:08
Någon som vet vilka låtar som spelades under uppvärvningen igår? Brukar kunna hitta " [spelare] väljer musiken" på oskfotboll.se, men inte denna gång.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-08 14:46
En tränare upprepar gärna en framgångsrik taktik. Även i bortamatchen mot Häcken vände Sixten på triangeln för att minska ytorna framför backlinjen. Tror han provade det första gången i fjol mot Häcken.

Det betyder förmodligen att Magnus Pehrsson kommer att försöka upprepa sin framgånsrika taktik från i våras mot ÖSK med hård press på ÖSK under uppspelen och stänga mitten. Hoppas verkligen Sixten & co jobbar på en mot-taktik på det.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-08 14:29
Staaf har jobbat upp sig till att bli andra anfallaren just nu. Jag tror han efter senaste prestationerna även går före en frisk William.

Jag tycker också Staaf gör det väldigt bra och utnyttjar sina styrkor helt rätt. Hade svårt att få fast bollen första kvarten men när ÖSK började hitta rätt med Nordin rättvänd kunde spelet skifta - och då är han farlig på inspelen.

Om han ska få förlängt eller inte, vet jag faktiskt inte. Det beror på hur man ser på framtiden. Men vi måste nog konstatera att våra riktiga två anfallare är skadeföljda anfallare.
Örebro pemo
2011-08-08 14:14
Kan inte låta bli att försvara Staaf lite. Han gör ett otroligt jobb, nu när han orkar. Springer och stör och stressar mittlåsen. Påstå inte att han är dålig på huvudet, för mot både Gefle och Norrköping tog han massor med bollar på touch. Men att möta Häckens fyrtorn är inte dete lättaste. Då får man göra som Nordback gjorde mot Ranegie. Gå på kropp för att irritera.

De som skriver att " jag hade också gjort mål i öppen kasse" frågar jag bara: Jaha, men man skall vara där också. Robin är ju den 6:e som prövas på topp och är väl den som lyckats bäst. Samtidigt tror jag att hans slit smittar av sig.

Kommer ihåg hur Kim Olsen lyckades med att inte göra mål trots öppen kasse.

Nåja, lyckan efter gårdagen sprider fortfarande ett skimmer för mina ögon, så jag skall inte dra ner det goda humöret på sidan.

Fast så mycket är klart, att de som sliter på plan med mycket spring får sällan så mycket tack för detta. men när man är på arenan och ser helheten förstår man hur viktig Nordbacks slit på mitten och Robins där framme är för laget

Och så angående Alvbåge. Han gav Astvald en "hårtork" efter c:a 10 minuter, så jag trodde att den gode junioren ville bli utbytt. Men jag tror att Per har ett bra inflytande på Astvald, för helt plötsligt kämpade han som aldrig tidigare i år.

Nu tar jag inte ut något i förskott, men jag tror att Djurgården i nästa match också passar oss bra. De tror alltid att de är svenska mästare på Stadion och då kan vi återigen slå ur underläge. Trots tre rak vinster och tre nollor.

Men så vill ju Hamrén bara ha tio lag i serien också.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-08 13:53
Säkert nån som redan hunnit med att länka denna men det är kul att se såna här sköna videos.

Hoppas Alvbåge förlänger med minst 3 år.
Örebro Svartvitt forever
2011-08-08 13:53
Riobban//

Tack, mitt minne är bra men kort ibland, och de senaste två månaderna fram till för två veckor sedan är av någon anledning dimmiga för mig. Därefter minns jag varje detalj.
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-08-08 13:47
010100110100011001000011 //

Spelade med honom i Adolfsbergs IK Ambitiös kille men som fotbollsspelare var han inte mycket att hänga i julgranen ;) En riktig dribbler som antagligen var lite för kär i bollen men visst håller han division 2-3 klass.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-08 13:45
Nån från Kubanerna som kan svara på var ni kommer ta ölen innan matchen mot Djurgår'n? Vi är ett gäng i Sthlm som tänkte möta upp på plats!
Örebro MR-Svartvitt
2011-08-08 13:20
Tre raka segrar och efter gårdagen borde ju samtliga vara sugna på att fortsätta vara med på segertåget. Nästa: Djurgården borta på Stockholm Stadion!

150 kr för medlemmar i Kubanerna, 200 kr för icke medlem.

Direkt efter matchen igår började anmälningarna ta fart ordentligt, så se till att inte missa detta.

Du anmäler dig här http://kubanerna.se/2.0/resor/reseanmalan/
Örebro rirobban
2011-08-08 12:52
Svartvitt forever //

Var inte så längesen. Vi gjorde 4 mål på Trelleborg i hemmamötet i våras som slutade 4-2:)
Örebro Krontorps
2011-08-08 12:39
010100110100011001000011 /
Han spelade nån träningsmatch med ungdomslaget för en tid sen och är ganska garanterat inte på väg till oss :P
Syrianska FC 010100110100011001000011
2011-08-08 12:32
För er som skulle vilja veta har jag gjort en intervju med en spelare som ryktas vara påväg till er den kommande säsongen.

Kolla länktips! :)
Örebro Surnu
2011-08-08 12:28
Jag skulle vilja se Oscar Jansson i ÖSKmålet, tror han skulle vara perfekt om vi bara kunde locka hem honom från England.
Benny Böckling
2011-08-08 12:13
Tycker även att man kan förlänga nått år med Nurme.
Örebro Valderinho
2011-08-08 12:09
Det hoppas jag med, OM löneutrymmet räcker för att även ta in en targettyp som Haddad, också!
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:57
Jag tycker ändå det är bättre att ha en naturlig reserv när Haddad är skadad än när Attashkadeh är det. Själva rolltypen som Haddad är och spelar som, måste det finnas en reserv till. Annars blir Ösk sätt att spela lidande och likaså kontinuiteten. Om en djupledslöpande forward är skadad(Attashadeh) då är det lättare att ersätta honom med en liknande speltyp än med Haddad. Bedoya,kushtrim t.ex.
Örebro Svartvitt forever
2011-08-08 11:50
Saywee//

Jag badade först, man vill ju inte vara en som följer med strömmen...
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:47
YES! vi kan inte ha 4 spelare på centerpositionen. Det handlar bara om att prioritera. Thats it! Sen tar jag inte från Staafs målnäsa.
Benny Böckling
2011-08-08 11:40
Valderinho// Så William duger inte som reserv till Haddad?
När fan ska William få spela då??
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:38
Vi har redan en djupledslöpande forward med större potential än Staaf, nämligen Attashadeh. Det vi behöver är en RESERV till Haddad när han är skadad. Inget annat!
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:34
Staaf är kass med huvudet. Titta bara mot Sarajevo borta. Göra mål när det är öppet mål kan också jag! Sen att ha som enda viktiga uppgift att vara på just rätt plats i straffområdet passar Staaf ganska bra, men i det övriga spelet är han rätt kass. Kämpa och springa kan väl vem som hellst, det är ju deras jobb!
Tycker inte man ska förlänga Staafs kontrakt. Passar inte in som startspelare i Ösk sätt att spela.
AIK Saywee
2011-08-08 11:29
Svartvitt forever, badade du i Hedströmmen innan du intog maltdrycken?

Man bör göra det, i den ordningen:)

Vi skall vara rädda om alla svaartvita fans!
AIK Saywee
2011-08-08 11:23
Käbbel från bl.a mig, är efterfrågad

Svartvitt forever, jag är som vanligest på västkusten, har inte sett matchen, nöjer mig med sportradio och textteve.

... men som jag skrev igår kväll var det riktigt roligt, med fyra svartvita målskyttar, alla dessa fyra brukar vara kraftigt ifrågasatta och mer eller mindre önskvärda av vissa forumskribenter ...

... mycket märkligt ;)
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-08-08 11:23
//Surnu

P.Westman var rätt så snabb med utsparkarna, ser du hellre att han gör comeback? Haha skämt åsido du måste vara den enda ösk anhängaren som inte vill att han ska krita på ett nytt kontrakt. Jag håller med dig delvis i din kritik speciellt angående luftrummet, där finns det plats för förbättringar.

Enligt mig är han inte bara en utav de absolut viktigaste spelarna på planen utan han verkar också ha en oerhört stor betydelse för sammanhållningen vid sidan av också. En otroligt viktig spelare i dagens ösk.
Örebro Krontorps
2011-08-08 11:17
Svartvitt forever/
I våras hade Staaf just kommit tillbaka efter en lång skaderehabiliterings period. Det tar alltid en viss tid att komma i matchtempo både fysiskt och mentalt så det är inget man kan döma honnom för.
Han har gjort det bra dom senaste matcherna och om han ska får förlängt är nått att fundera på för Sportklubben. Jag skulle tro att en 1 års förlängning kanske kan va aktuellt.
Annons: