/fotboll/osk/forum/362.aspx/fotboll/osk/forum/362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2017-02-07 16:30
[QUOTE=Hitta avslut!!]Jag tror faktiskt tvärtom, att de flesta inte förväntat sig att truppen spikats redan i början av februari. Eller? Inget annat lag har det, så varför ska ÖSK ha det kravet på sig. Speciellt när hela världen har kunnat värva fram till för en vecka sedan och ÖSK har 7-8 veckor till på sig! Jäkligt skumma krav faktiskt. [/QUOTE] . Instämmer märkligt krav
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-07 16:22
Jag tror faktiskt tvärtom, att de flesta inte förväntat sig att truppen spikats redan i början av februari. Eller? Inget annat lag har det, så varför ska ÖSK ha de förväntningarna på sig. Speciellt när hela världen har kunnat värva fram till för en vecka sedan och ÖSK har 7-8 veckor till på sig! Jäkligt skumma förväntningar faktiskt.
Loppan i Axens skägg
2017-02-07 15:49
Jag tror de flesta är överens att Örebro inte riktigt kan vara nöjda med att alla spelare inte är på plats ännu. Dock tycker jag att vi kan "döma" ÖSK efter fönstret. Smäller vi till med 2 bomber så kommer vi tycka att det var värt all väntan. Det är frustrerande och även jag tycker det men jag har lite svårt för domedagsprofetiorna och gnället innan allt är klart.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-07 15:36
Testo-Brandao, Haha jag skojade bara. Och nej du skriver verkligen inte vad du vill. Det begriper du väl? Tråkigt om du känner dig kränkt...
Örebro Motgångssupportern
2017-02-07 15:36
@Brandao:
Jag saknar också satsningen från ÖSK. Men vi kan ju dämpa bomb-snacket kring Hamad lite... Kommer från långtidsskada, hade svårt att platsa i sitt proffslag och var utlånad dessförinnan. Har gjort sex landskamper, alla under januariturné och den senaste kampen var för fyra år sedan. Malmö ville inte ha honom i år och Bajen pyntade upp. Det är en spelare med potential, ingen tvekan. Men nuvarande status gör krutet lite vått och jag är ändå glad att Örebro inte gör en sådan chansning. Men som sagt, det betyder inte att jag sitter lugn i båten och är nöjd för ÖSK:s del, vi måste ha in förstärkningar!
Örebro Brandao
2017-02-07 15:28
Hitta avslut,

Jag skriver vad fan jag vill, duger det inte för dig, SCROLLA!!!!!!!

Örebro Hitta avslut!!
2017-02-07 15:16
Brandao. Är det portugisiska för Spam?
AIK Saywee
2017-02-07 15:08
Kul att Aspen och BoP är tillbaka och ger sina tankar och synpunkter på ÖSK. Jag hade nästan tröttnat på alla soelarspekulationer och sifferkombinationer, men behärskar fortfarande scrollning. Beträffande spelsystem, så blir det väl så, som truppen är, eller kommer att bli, det fixar Axén och han vill inte ha några forumråd, om jag har förstått honom rätt?
Örebro Brandao
2017-02-07 15:06
Efter Hamad, Hammarby siktar på att göra en till bombvärvning...Man blir avundsjuk..

Vart är Satsningen Simon!?
Loppan i Axens skägg
2017-02-07 14:53
@Björn är facit:

Är det för du tjuvläst på AIK forumet eller för Örebro också vart i kontakt med han?
Örebro Björn är facit
2017-02-07 14:33
Henok Goitom klar för AIK om någon undrar. Presenteras i slutet av veckan.
Örebro Jonas r
2017-02-07 14:18
Apropå vloggen. Tidigare har ju klippen legat på i snitt 1000 visningar nu är dem flesta uppe i 1500-2000 visningar härligt att intresset ökat!
Örebro Björn är facit
2017-02-07 14:13
När man läser om Hamads lön så förestår man att ÖSK är chanslösa när det kommer till sådan värvning.
Örebro pemo
2017-02-07 14:09
å så lite fotboll. Tänkte vänta tills sista matchen, man jag är rädd att jag jobbar då den sänds. Nåja.
Jag tycker inte att det är sååå viktigt med en ny mittback. I alla fall inte om han är skadad eller inte ha spelat kontinuerligt på ett par år. H-I , Micke , Brorson och CEH ska väl kunna få till det.

Visst, Brorsson är "bara" 18 , men jag kommer ihåg en mittback i AIK som var helt ordinarie vid 19 års ålder. Så det är väl bara att bevisa att Axén menar allvar med : Den bästa spelar, oavsett ålder .

Då är vi mycket mer i behov av en striker. Någon som gör ca 15 mål på en säsong. Hoppas verkligen att ÖSK lägger krutet där.
För det krävs mer av en "ensam" topp rent fysiskt. Men ge Bark ett par år till och han finns där.

Av det jag såg senast ( missade första 25 ) så finns det rätt mycket att fundera över. Kommer Sema , Omoh och Alfred att vara ständiga inhoppare? Besara måste rycka upp sig. Ayaz kan bli något. Jonis känns lite långsam. Ring överraskade på högerbacken.

Skönt också att vi verkar ha en hyfsat bra reservkeeper också. Men det är långt kvar till seriestart och som Nordin sa : träningsmatcher är träningsmatcher.

Örebro Lekiller
2017-02-07 14:09
[QUOTE=Bastard on Parade]Lekiller/ Har ÖSK haft infomöte om Lagardere? Det har jag missat i sådana fall. Den extrainsatta föreningsstämman angående nyemissionen missade jag på grund av andra åtaganden, men vad jag har från andra som var där ( de få rapporter som finns) så var informationen minimal. Det var väl mest för att få ett godkännande att jobba vidare med en nyemission? [/QUOTE] Har varit på info möten om båda. Framför allt nyemissionen. Som du säger så kunde information kanske ha varit mer matnyttigt. Men å andra sidan så ställde ju ingen några tuffa frågor till framför allt Simon.
Örebro T8
2017-02-07 13:55
Aspen Håller med dig. Stor skillnad på kritik och skit. Tycker med det kastas för mycket skit här. Spelare och tränare vet garanterat vad de måste jobba med. Och pressen är oftast störst från dem själva. Tycker det var fint att Maic fick med det i senaste vloggen. När han fick frågan om Axén gett honom en avhyvling efter misstaget i matchen. Han var själv väl medveten om vad som gått fel. Tycker den här skiten är tydligast mot Ring. En ung örebrokille som ösk satsar på. Alla möjligheter att bli riktigt bra. Men då kastar man skit istället. Vet inte om det har med tv-utbudet att göra kanske. Vi ser för mycket riktigt bra fotbollsspelare så tålamodet kanske blir sämre. En tanke bara.
Örebro Bastard on Parade
2017-02-07 13:49
Lekiller/

Har ÖSK haft infomöte om Lagardere? Det har jag missat i sådana fall. Den extrainsatta föreningsstämman angående nyemissionen missade jag på grund av andra åtaganden, men vad jag har från andra som var där (+ de få rapporter som finns) så var informationen minimal. Det var väl mest för att få ett godkännande att jobba vidare med en nyemission?

Jag har fört fram mina funderingar direkt till Simon angående både nyemissionen och Lagardere. De flesta av mina frågor har han haft bra svar på, en del har han inte kunnat svara på av förståeliga skäl och andra svar är jag inte nöjd med. Att själva processen kring nyemissionen har gått bra till med extern värdering, second opinion osv är jag övertygad om. Sedan är det ju alltid en subjektiv bedömning kring värde när det inte finns fastställda marknadsvärden på en hel spelartrupp. Med Simon som VD vet jag att alla beslut är genomtänkta och att det finns en ordentlig due diligence där man går igenom för- och nackdelar. Jag är mest rädd att ekonomin har varit så dålig att nyemissionen och avtalet med Lagardere i princip har tvingats fram för att kortsiktigt rädda klubben.

Efter årsmötet och bemötandet i samband med uppropet så tänker jag inte engagera mig på samma sätt. Energin eller lusten finns helt enkelt inte då engagemanget är oönskat från styrelsehåll, samtidigt som mitt ÖSK-intresse blir mindre och mindre. Att man ska vänta med att framföra eventuell kritik till en föreningsstämma som sker en gång per år håller jag inte alls med om. Anonym kritik på ett forum är bättre än att ingen vågar gå upp och argumentera mot ÖSK:s jurister på föreningsstämman, om kritiken på forumet är saklig.
AIK Saywee
2017-02-07 13:03
Jag kräver inget från ÖSK, men jag hoppas bara att löftena (=målsättningarna?) kan bli verklighet någon gång ... Tiden accelererar med åldern.
Örebro Aspen.
2017-02-07 12:47
@Saywee:
Bemötande av uppropet från styrelsen på årsmötet var beklämmande dåligt Från årsmötet gick man vidare med ett av våra förslag, det handlade om hur klubben skulle kommunicerar med supporters och medlemmar. Kanske detta var fröet till Wärlegårds fina jobb. Övriga förslag behandlades på ett bedrövligt sätt. MEN så vitt jag kommer ihåg dessa förslag har nu Simon infört mycket av dom. Mina Tankar kan kanske komplettera och korrigera ev minnesfel. Vill citera Jonas r "Nånstans tycker om man hela tiden gnäller på forumet varför inte ta den energi använd som medlem. Som medlem kan och har du rätt att ställa krav för det är din förening" Spelarna vill jag bestämt avråda att läsa detta forum. Kritik måste man ta och tåla men alltför ofta kastas ogrundat skit här.
Örebro Brandao
2017-02-07 12:44
Allsvenskan blir bra i år ! Hänger vi inte med på tåget och värvar kvalité kan vi åka ur...

Jag har årskort, guldmedlem och betalat Logi så jag har rätt att gnälla...
Örebro Lekiller
2017-02-07 12:40
[QUOTE=Jonas r]Nånstans tycker om man hela tiden gnäller på forumet varför inte ta den energi använd som medlem. Som medlem kan och har du rätt att ställa krav för det är din förening. Det är trots allt skillnad att bara vara en icke medlem som går på fotboll. De är lite som att jag skulle kräva saker av Ica bara för att jag handlar där ofta. [/QUOTE] Precis!
Örebro Jonas r
2017-02-07 12:27
[QUOTE=Lekiller]Som Aspen skriver så är det bedrövligt lågt deltagande av medlemmar på årsmöten. Det lilla man kan påverka kan man påverka på ett årsmöte. Är man medlem, men inte visar något intresse när det är årsmöte så kan man ju inte gärna sitta och gnälla sen. Än mindre om man inte ens är medlem. Har varit på info möten om nyemissioner och Lagarder. Ingen, absolut INGEN, har där fört fram de tankar och funderingar som Bastard on Parade har. Varför inte? Kanske har han rätt kanske är han helt ute och simmar? Jag är för dålig på ekonomi för att kunna säga bu eller bä. Dock så litar jag på att Simon har vägt för och emot väldigt noga i dessa beslut. [/QUOTE] Nånstans tycker om man hela tiden gnäller på forumet varför inte ta den energi använd som medlem. Som medlem kan och har du rätt att ställa krav för det är din förening. Det är trots allt skillnad att bara vara en icke medlem som går på fotboll. De är lite som att jag skulle kräva saker av Ica bara för att jag handlar där ofta.
AIK Saywee
2017-02-07 12:22
Loppan Vet inte hur bra Övertorneå's styrelse lyckats, har lite dålig koll på samisk fotboll, men de spelar väl i Djurgårdens färger ?
Loppan i Axens skägg
2017-02-07 12:19
@Saywee:

Ja den gamla styrelsen ifrån Övertorneå var inget bra alls.
Örebro Brandao
2017-02-07 11:26
Fy fan va dött det är..
AIK Saywee
2017-02-07 10:13
Tänk om även Västerås och Degerfors hade varit med i Allsvenskan, då hade vi haft många derby'n "mitt" i Mellansverige ...
Örebro öörebrooo
2017-02-07 09:59
Hur är status på bortapremiären? Otroligt laddad på den matchen, mer än vad jag är på premiären mot j-södra.
Örebro Brandao
2017-02-07 09:34
Caluna

Skönt!
Örebro Coluna
2017-02-07 09:24
@Brandao:

Du kan vara lugn, detta kan inte hända!
Jonas Dahlkvist har tagit ett "sabbatsår" 2017. Hans fru har fått jobb i utlandet och han har flyttat med.
AIK Saywee
2017-02-07 09:11
När jag läser Aspen's inlägg (08:12) drar jag mig till minnes "Uppropet" för flera år sedan. 6 st dåtida/nutida forumister, varav jag känner 5 mer eller mindre, ville verkligen förändra en hel del i "organisationen" ÖSK. Kommer inte riktigt ihåg hur bra det gick, men det skulle vara intressant med en "återförening", där man kunde få höra dagens synpunkter från de som jobbade för ett bättre ÖSK.
Annons: