/fotboll/osk/forum/3618.aspx/fotboll/osk/forum/3618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-08-08 21:40
Jonte/ Min inställning är att han gjort sitt i ÖSK för gott. Han fick sin chans, men tog den inte på långa vägar. Tror inte han håller mer än div 3 klass just nu. Inställning och fysik håller div 6 klass. Nej låt inte Emra förstöra stämningen i ÖSK.
Örebro Jonte R
2011-08-08 21:28
Emra har onekligen talangen för att bli en nyckelspelare i ÖSK. Min gissning är väl att han dock inte är 100 procentigt tränad nu och det som krävs just nu är väl en spelare som kan gå in direkt. Tas Emra tillbaka behövs nog mer tålamod än kortsiktigt. Ge honom ett halvår att bevisa om han har rätt inställning.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-08 21:18
Är det någon som vet var man kan köpa en europatröja? Dom är ju så ruskigt snygga. Dom finns tyvärr inte kvar på hemsidan, kanske kan man köpa dom på arenan. Kanske slutsålda?
Örebro bison
2011-08-08 21:09
"Inte vet jag, men Per Johansson har i mina ögon fätt alldeles för få chanser, jag anser att han är betydligt bättre än Wirtanen, Haginge, Wovoha, Nordback o Kihlen. För mig är det ofattbart att han inte fått spela mer och att inte kontraktet förlängts. Kan bero på att han är ointressant mediaperson"

Det här gav mig ett gott skratt!

Edit sade att jag skulle förtydliga att det framgår att Kihlen, Wirre och de andra skulle vara mediapersoner.
För övrigt var PJ riktigt bra igår och jag hoppas vi fått se det sista av Wirre på högerbacken.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-08 21:04
Glöm inte att rösta i vår omröstning på löpsedeln.

Vi vill utveckla och fokusera vårt material enligt era önskningar, därför är det bra om så många som möjligt deltar.
Länktips: www.svartvitt.nu
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-08 21:00
Ösk-karl //
Vi är ju ganska bortskämda med att sixten tar ut fel lag med fel/sämre spelare än dom som ska spela som är tillgängliga. Helt ofattbar människa den där. PJ var ruskigt bra igår, men förvånas inte om vi får fortsätta lämna oceanytor bakom högerbacken. Wirtanen lär väl få spela igen, ofattbart. Sixten kommer bara byta ut nordback och wirtanen vid skador eller avstängningar.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-08-08 20:51
BBB//

Trots kanonmatchen Per visade mot Häcken och det han visat (enligt mig) tidigare kan han ändå kallas för te.x traktorn av Krontorps 18:48, som tycker han var bättre igår än tidigare. Kan det bero på att han fick chansen från start? Skall vi återigen vara tacksamma för att en sämre spelare (Wirtanen) var skadad?

Inte vet jag, men Per Johansson har i mina ögon fätt alldeles för få chanser, jag anser att han är betydligt bättre än Wirtanen, Haginge, Wovoha, Nordback o Kihlen. För mig är det ofattbart att han inte fått spela mer och att inte kontraktet förlängts. Kan bero på att han är ointressant mediaperson, något är det, men jag anser att han borde starta i de flesta matcherna. Men gubbarna nära rullatorn går ju allt som oftast före. Kanske för lojal, jag vet inte. Vad tror du?
Örebro bison
2011-08-08 20:48
Ljungskile utan Nilsson vände 0-1 till 3-1 på Söderstadion. Runnem gjorde två.
Örebro bison
2011-08-08 20:45
Det var det jag trodde, men han är inte ens med på bänken, som för övrigt bara består av 4 spelare enligt SvFF.
Örebro bison
2011-08-08 20:39
Erik Nilsson är inte ens med på bänken är han skadad?
Örebro bison
2011-08-08 20:38
Skit i bussen Bajen bäst i alla fall ;-)
Örebro bison
2011-08-08 20:31
Ser tungt ut för Bajen. Ligger under med 1-3 hemma mot Ljungskile.
Ser ut att bli ett år till i superettan. Sundsvall leder med 2-0 hemma, om resultaten står sig så har Hammarby 9 poäng upp till kvalplatsen. Undrar hur många år det kommer ta för Halmstad att komma tillbaka, räknar med att de åker ut trots dödsryckningarna mot Peking igår.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-08 20:13
Jag gillar Per och tycker han gör det bra utifrån förutsättningarna. Mot Häcken var det ÖSK all the way från minut 15 och framåt typ. Det jag gillade mest var hans förmåga att ta sig förbi sin ytter och skapa två-mot-en lägen med Astvald.

Men när Per på högerkanten får en snabb och utmanande spelare emot sig blir det genast problem. Jag blev oerhört glad när Pelle Olsson bytte ut Frempong tidigt i andra på Strömvallen, det började inte alls bra för Per och James vann nästan varje duell.

Örebro Hahne
2011-08-08 20:07
Högerbacken är iaf fel position!

Skulle nog helst se honom som innermitt ala Kihlen då han är hård att möta stenhård o går in i situationerna vilket kan straffa sig i backlinjen lite oftare han skulle troligtvis vinna mkt boll o jobba jävligt hårt o sen ge bollen till andra som sköter speluppbyggnaden, sen som ytterback så skulle jag vilja se ngn bollsäkrare då Ösk bygger mkt av sitt spel därifrån, även om han nu gjorde de mkt bra mot Häcken ( Ösk´s bästa då)

men om vi nu inte hittar ngn vänsterback så tycker ja att per kan ta över där med absolut, beror juh lite på vad som mer händer inom klubben ( bra vänsterbackar växer verkligen inte på trän!)

o då vi har Berger så kanske man kan lösa de på andra sätt....

Örebro Bulten i Boo
2011-08-08 19:49
Hahne// Tycker du att han är "i rätt position på fel position"??
Örebro Hahne
2011-08-08 18:53
Har själv spelat med Per i karlslund så ja man är väll lite enögd :P o hoppas han ska lyckas

Men ja tycker han gör de väldigt bra på fel position, men tycker nästan själv han passar som ytterback då oftare än andra ytterbackar ger alternativet på kanten o även får fart på sin ytter framför sig ! dock kan de bättras på ytterligare vilket man såg ibland igår då man letade efter alternativ på kanten men ingen fanns på ytan. så finns att jobba på ...

Han skulle säkerligen passa även på mittfältet med vad ja tycker en härlig kämpa anda, kondition och han ofta spelade de i unga år :s
gäller kanske bara att lära sig av kihlen att stå rätt löpa rätt o ta de där taktiska frisparkarna som Kihlen är så bra på!
Men han har ingen super teknik (dock en funktionell teknik) så han ska mest vinna bollen o sen spela kort till en mer spelande mittfälltare som gerzic eller vem som nu spelar annars .

men men kanske lite av en Hamad i malmö mot Rangers = offensiv ytterback :P
ser han gärna ta över efter vovven!
Örebro Krontorps
2011-08-08 18:48
Att Per hyllas nu och inte tidigare är ju inte så konstigt.
Han var ju mycket bättre igår än han varit tidigare. Jag kan iallafall inte komma ihåg någon så bra insats av honnom förut.
Sen tycker jag inte heller det varit några speciellt kritiska inlägg mot honnom tidigare heller.
Att han har nicket "traktorn" sen gammalt behöver man ju inte se negativt ;)
Skulle va kul om han får ett genombrott och fortsätter på den här nivån.
Örebro Schella
2011-08-08 18:40
en självklarhet att per ska ha nytt kontrakt!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-08 18:24
ÖSK-Karl// Ok, men fortfarande så kan jag knappast minnas ett enda Per Johansson-kritiskt inlägg på dettaforum. Rätta mig om jag har fel. Känns som att i princip alla här är positiva till honom. Om det t ex är personer här som gillar Nordback som (nödlösning som) mittback, så innebär det ju inte med någon automatik att de är kritiska till Per J som sådan!? Eller?
2011-08-08 17:47
BBB//

Jodå, är kanske så att man väljer att läsa det man vill?! Jag har aldrig sett Per J göra en riktigt dålig match. Är pesonligen övertygad om att han t.ex skulle vara en bättre mittback än Nordback. Jag ser honom som en given "hjälpgumma" på alla försvarsplatser och mittfält. Lite eller mycket av Erlingmarkh, välj själva. Tycker det är tråkigt att han inte fått fler chanser och förlängning. Jämför gärna med Wirtanen.

Dessutom så har Per en skaplig bössa i vänsterfoten.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-08 17:35
ÖSK-Karl// Vet faktiskt inte om det finns så många "Per Johansson-belackare" här på forumet? Känns lite som att du viftar mot väderkvarnar i det avseendet. Känns som att det är få här som "ogillar" Per?
Örebro DaSa
2011-08-08 17:33
Läste även i DN imorse att Kalmars "gamle" brasse Jael avgjorde en match i brasilianska ligan efter ett inspel från R10 (Ronaldinho). Undrar vad i KFF som gick fel där...
Örebro DaSa
2011-08-08 17:31
Sen så är jag inte hundra på att jag kommer ihåg rätt, men har det inte ofta varit så att Per har kommit in på ngn ytterbacksplats och övertygat. Men efter ngr matcher så gör han en plattmatch och hamnat på bänken?! Får hoppas att han är jämnare nu...
Örebro DaSa
2011-08-08 17:28
Jag är emot en förlängning av Staafs kontrakt. Vi har en viss lönepott och väljer vi då att ha tre spelare på targetpositionen så medför det att vi kommer att få mindre lön att lägga på andra positioner. Sen tycker så är Staaf bevisligen dukitig på att stå på rätt ställe och göra mål. Men han är sämre än både William och Haddad på att skapa målchanser på egen hand vilket kan behövas när våra yttrar är ur form. Sen om det t.ex. står mellan att sälja WIlliam eller förlänga Staaf så behåller jag hellre en av Sveriges största talanger än satsar på en äldre spelare som jag tror har peakat.

Angående Per så hade jag med honom i mitt truppförslag redan förra veckan och vill självklart fortfarande ha kvar honom. Men frågan är om han är villig att ha en truppspelarroll nästa säsong?! Skulle inte förvåna mig om Strömvallen blir hans hemmaplan nästa år...
2011-08-08 17:27
Har precis lyckats öppna datorn efter mycket strul. Hoppas ni Per J. belackare igår såg varför jag anser att han skall vara en startspelare. Problemet är väl om jag inte är helt fel ute att hans kontrakt snart går ut?

Både mål 1 o 2 låg han bakom, sedan kan jag inte fatta de här som tycker han är långsam. Med en dåres envishet hävdar jag fortfarande att han skall vara en startspelare.
Örebro bison
2011-08-08 17:26
Tycker inte att vi ska värva Emra även om han när han är vältränad kan vara ett tillskott känns det som vi behöver en anfallare som kan gå in i startelvan direkt.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-08 17:06
En vältränad Emra är grym! Glöm inte att Zürich för några år sedan pungade ut 15 mkr för honom!
Örebro Bulten i Boo
2011-08-08 17:04
Har inte hunnit läsa ikapp, så jag vet inte om nån har varit inne på det, men en sak som slog mig igår, det är den stora skillnaden i den offensiva speluppbyggnaden. Under de (tre senare av) de fem raka förlusterna (för DIF o Mjällby missade jag) så var det ett otroligt "sidledstrampande" i offensiven. Det gick långsamt och passarna gick i sidled och när de för en gångs skull gick lite framåt så var det dags för en "snett bakåt". Den mesta av tiden hade motståndarna den absoluta majoriteten av spelarna mellan egen mållinje och boll, och detta utan att behöva anstränga sig speciellt mycket. Igår däremot var speciellt Nordin briljant i att variera sidledsbollar med "snabb vändning, rak offensiv boll" vilket gjorde Häcken-försvaret mycket konfunderat. Stillastående bytt mot rörlighet och sidled bytt mot stor variation. Nu är vi på banan igen!
Örebro Ösk-groda
2011-08-08 16:58
Mr. Milton
Håller med dig ......nej, nej nej !!!!!!
Kanks kan ta en plats Rynninge eller möjligen Forward..... lagom nivå för honom..
Örebro Mr. Milton
2011-08-08 16:52
Nej, nej aldrig Emra i ÖSK. Sluta nu!!
Annons: