/fotboll/osk/forum/3617.aspx/fotboll/osk/forum/3617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Syrianska FC 010100110100011001000011
2011-08-08 12:32
För er som skulle vilja veta har jag gjort en intervju med en spelare som ryktas vara påväg till er den kommande säsongen.

Kolla länktips! :)
Örebro Surnu
2011-08-08 12:28
Jag skulle vilja se Oscar Jansson i ÖSKmålet, tror han skulle vara perfekt om vi bara kunde locka hem honom från England.
Benny Böckling
2011-08-08 12:13
Tycker även att man kan förlänga nått år med Nurme.
Örebro Valderinho
2011-08-08 12:09
Det hoppas jag med, OM löneutrymmet räcker för att även ta in en targettyp som Haddad, också!
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:57
Jag tycker ändå det är bättre att ha en naturlig reserv när Haddad är skadad än när Attashkadeh är det. Själva rolltypen som Haddad är och spelar som, måste det finnas en reserv till. Annars blir Ösk sätt att spela lidande och likaså kontinuiteten. Om en djupledslöpande forward är skadad(Attashadeh) då är det lättare att ersätta honom med en liknande speltyp än med Haddad. Bedoya,kushtrim t.ex.
Örebro Svartvitt forever
2011-08-08 11:50
Saywee//

Jag badade först, man vill ju inte vara en som följer med strömmen...
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:47
YES! vi kan inte ha 4 spelare på centerpositionen. Det handlar bara om att prioritera. Thats it! Sen tar jag inte från Staafs målnäsa.
Benny Böckling
2011-08-08 11:40
Valderinho// Så William duger inte som reserv till Haddad?
När fan ska William få spela då??
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:38
Vi har redan en djupledslöpande forward med större potential än Staaf, nämligen Attashadeh. Det vi behöver är en RESERV till Haddad när han är skadad. Inget annat!
Örebro Valderinho
2011-08-08 11:34
Staaf är kass med huvudet. Titta bara mot Sarajevo borta. Göra mål när det är öppet mål kan också jag! Sen att ha som enda viktiga uppgift att vara på just rätt plats i straffområdet passar Staaf ganska bra, men i det övriga spelet är han rätt kass. Kämpa och springa kan väl vem som hellst, det är ju deras jobb!
Tycker inte man ska förlänga Staafs kontrakt. Passar inte in som startspelare i Ösk sätt att spela.
AIK Saywee
2011-08-08 11:29
Svartvitt forever, badade du i Hedströmmen innan du intog maltdrycken?

Man bör göra det, i den ordningen:)

Vi skall vara rädda om alla svaartvita fans!
AIK Saywee
2011-08-08 11:23
Käbbel från bl.a mig, är efterfrågad

Svartvitt forever, jag är som vanligest på västkusten, har inte sett matchen, nöjer mig med sportradio och textteve.

... men som jag skrev igår kväll var det riktigt roligt, med fyra svartvita målskyttar, alla dessa fyra brukar vara kraftigt ifrågasatta och mer eller mindre önskvärda av vissa forumskribenter ...

... mycket märkligt ;)
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-08-08 11:23
//Surnu

P.Westman var rätt så snabb med utsparkarna, ser du hellre att han gör comeback? Haha skämt åsido du måste vara den enda ösk anhängaren som inte vill att han ska krita på ett nytt kontrakt. Jag håller med dig delvis i din kritik speciellt angående luftrummet, där finns det plats för förbättringar.

Enligt mig är han inte bara en utav de absolut viktigaste spelarna på planen utan han verkar också ha en oerhört stor betydelse för sammanhållningen vid sidan av också. En otroligt viktig spelare i dagens ösk.
Örebro Krontorps
2011-08-08 11:17
Svartvitt forever/
I våras hade Staaf just kommit tillbaka efter en lång skaderehabiliterings period. Det tar alltid en viss tid att komma i matchtempo både fysiskt och mentalt så det är inget man kan döma honnom för.
Han har gjort det bra dom senaste matcherna och om han ska får förlängt är nått att fundera på för Sportklubben. Jag skulle tro att en 1 års förlängning kanske kan va aktuellt.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-08 11:17
Surnu //

Var det där ett ironiskt inlägg eller menar du allvar?
Örebro Surnu
2011-08-08 11:02
Kollade precis klippet med Alvbåge när han sågar publiken som inte kom igår, snacka om dålig självinsikt, tror han folk vill komma och titta på ett lag som spelar fotboll i max en halvlek? (ja jag var där så jag tar inte åt mig av kritiken) F.ö. tycker jag Alvbåge är en otroligt överskattad målis, han kommer ofta fel på inlägg, hörnor m.m. och sävligare målis att få igång spelet efter en räddning eller vid en inspark får man leta efter. Jag vill ha en målis med naturlig pondus som äger målgården vid fasta situationer, istället för en bloggare på NA som tycker hela Örebro ska komma på ÖSK´s matcher utan att ställa några som helst krav på motprestationer från spelarna för entrépengen. Nä du Alven lycka till med att hitta en annan klubb som passar ditt ego. Sen ser det ut som om han har flipp flopp tofflor på sig vid utsparkar och insparkar, han tar i för kung och fosterland men kommer knappt till halva plan :) bedrövligt.
Örebro Svartvitt forever
2011-08-08 11:01
Jocke//

Visst kan man ändra åsikt om en spelare. Men faktiskt har det väl också mycket att göra med hur han presterar i olika skeden. Under vårsäsongen blev väl ingen glad åt Mål-Görans inhopp, och han spåddes ingen framtid i klubben. Nu, i frånvaro av både Haddad och William, och efter att man prövat i princip halva laget på den positionen, börjar Staaf leverera, och inte bara göra mål utan kämpa, slita och störa motståndarna.
Jag medger alltså gärna att jag har ändrat mig angående Staaf och gärna ser att han får förlängt, ett bra alternativ och en supersub. Men ärligt talat visade han inte mycket av det här i våras.

En helt annan sak:
Jag hoppas att någon klok person, kanske Pelle Blohm, vill göra en analys av vad det är som gör att laget plötsligt, för första gången sedan de allra första matcherna mot Göteborg och Häcken, faktiskt gör två bra halvlekar. Som flera har sagt räcker det inte att spela bra i en halvlek. Oron fanns nog hos många av oss på läktaren igår att vi åter skulle bjuda in motståndarna i andra och tappa. Äntligen lyckas vi stänga matchen, inget snack. Fortsätt så på söndag!
Örebro jocke.
2011-08-08 10:50
Det är lite kul hur oppositionen kan vända så snabbt efter bara en match. Innan matchen mot Häcken så kan jag ärligt inte minnas någon som ville att vi skulle förlänga med varken Per eller Robin - inklusive jag själv, men nu är de helt plötsligt guld värda. Jag vill inte uttala mig alltför mkt om vilka som ska stanna och inte, men klart är att vi har lite för mycket breddspelare som egentligen bara passar som inhoppare. Per, Erik, Denis, Nobbe, Kihlen, Wirtanen och Staaf. Klart är att några av dessa inte borde få förlängt, jag tycker att Per är mer allround än Wirtanen och därför ska den förstnämnde få stanna. Erik har vi faktiskt inte nytta av i dagsläget tyvärr, och ska han utvecklas måste han få spela och få förtroende, något som inte verkar speciellt aktuellt just nu, därför tycker jag att vi ska släppa honom vidare (och ja, han kommer antagligen göra succe i nästa klubb). Staaf är som många varit inne på inte en speciellt bra fotbollsspelare, men, han gör mål och framförallt, han verkar viktig i truppen och klagar inte därför passar han utmärkt som tredje forward. Det är ju faktiskt inte tänkt att både William och Haddad ska vara skadade. Nobbe kan gott få förlängt med ett år också, han är viktig för kollektivet.

Jag tycker det viktigaste nu, förutom att få ordning på centerpositionen, är att få in en backup till Wowoah på vänsterbacken. Jag tycker faktiskt att han ser sämre och sämre ut för varje match och skulle verkligen behöva lite konkurrens.
Örebro Surnu
2011-08-08 10:47
Angående publiksiffran så tycker jag min bror sa det bra när han sa: "man får den publik man förtjänar". För ska man vara ärlig så har ÖSK inte spelat bra mer än kanske en halvlek då och då, igår spelade man bra hela matchen trots att man tog ledningen (tidigare har ett ledningsmål lett till att man backat hem och lämnat över taktpinnen till motståndarna). Så fortsätter ÖSK spela som igår så kommer publiken tillbaka, tyvärr kanske inte fullt ut denna säsong då det känns som att vi kommer ligga i ett ingenmansland i mitten av tabellen.
Örebro storastyggajohan
2011-08-08 10:46
John Alvbåge

Haginge/Anttonen Eidur Sigurbjörnsson Magnus Wikström Samuel Wowoah

Per Johansson Alejandro Bedoya

Nordin Gerzic

Kushtrim Lushtaku Valdet Rama

Staaf/Haddad/Atashkadeh
Örebro Salt&Peppar
2011-08-08 10:02
FRÅGA:

Varför kan man inte se tidigare inlägg i sin profil??

:-(
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-08 09:43
Deviation//

Jag håller med. Han ser intressant ut tycker jag. Sedan behöver Wowoah konkurrens.
Örebro Fatcit
2011-08-08 09:37
Staaf ger svar på tal =)

Skön kille som kanske inte hör hemma i ett topplag i allsvenskan, men som ändå har en grym spetskvalité.. HAN GÖR MÅL!!!
Örebro Deviation
2011-08-08 09:33
För övrigt tycker jag Garza ser väldigt stark ut!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-08 09:16
Staaf är inställd på att lämna.
Örebro TommyS
2011-08-08 09:02
Skönt att vakna som ÖSK:are idag. Mina förhoppningar på denna ÖSK-vecka: Alvbåge signar för 3 år. Vi hyr en isbrytare med fina fötter och målnäsa för resten av hösten. Vi säkrar vår längsta segersvit i allsvenskan sedan 2004 på söndag mot Djurgården. Bonuspoäng om Wiktorsson skriver på och om amerikanen som skolats i Sporting visar sig vara något. Alt: Läkaren: "vi har haft fel, Andreas är frisk".
Örebro chilie
2011-08-08 08:53
varför inte låta per spela på vänsterbacken och peta samuel............
samuel har ju vart långt i från dominant i år, och borde göra sin sista säsong med ösk..
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-08 08:46
Kushtrim har enligt Alvbåge varit bäste man på träning i en månads tid och han hurrar honom för att han biter ihop och inte gnäller på bänken. Visar att det verkligen är svårt i dagens ÖSK att slå sig in via att prestera på träning. Ok, träning är en sak och match en annan. Kan hålla med om det. Men träningen måste ju ändå vara grunden på något sätt.

Per tycker jag visat i tidigare inhopp på högerbacken att han är spelat solitt. Han kanske var överraskande bra igår men han har ändå visat att han kan spela där tidigare så egentligen var inte överraskande att han skulle klara uppgiften. Ska bli intressant och se vad Sixten satstar på när Wirre är tillbaka.

Örebro Mattias69
2011-08-08 08:31
Av döma av Alvbåges underbara videoklipp verkar stämningen i truppen mycket god. Att ha harmoni i en grupp är viktigt och kan man konservera den ett par månader till så kanske det här inte blir en så dålig säsong trots allt.
Örebro Deviation
2011-08-08 07:42
Bästa laget efter matchen igår. Alvbåge är för BÄST!
Annons: