/fotboll/osk/forum/3611.aspx/fotboll/osk/forum/3611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-10 22:05
Håller med. Mycket bra initiativ Kramelet :).
Örebro Marta (hane)
2011-08-10 22:03
Kramelot/ Ett förnämligt initiativ...
Örebro Kramelet
2011-08-10 21:58
Jag tänkte titta förbi på träningen imorgon för att få lite klarhet på ett o annat, efter det kan ni få ett utlåtande av både Garza och övriga engelskmän...

Efter alvbåges komentar om att kustrim var bäst på träningarna senaste månaden så är det något spännande att se också, kul om kustrim kommer igång också...
Örebro Marta (hane)
2011-08-10 21:52
Ja någon borde ju varit där. Engelsmännen verkade väl inte ha rätt tempo. Men inte ens mittåt har skrivit nåt om Garza...

Grym framspelning av Svensson nyss. Och fasiken va gött det hade varit att ha en avslutare som Tobbe i laget..
Örebro Karlssson
2011-08-10 21:42
Ingen som har varit på någon träning och kollat hur Greg Garza har skött sig?
2011-08-10 20:55
Då får vi hoppas att ÖSK har någon annan på g.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-10 20:55
rirobban // Nu fanns ju visserligen inga av spelarna Rama och Paulinho när Frempong stack för två år sedan. Frempong har inte gjort många poäng men imponerat spelmässigt. Men jag kan hålla med om att hans lön (om mediauppgifterna stämmer) känns lite tveksam i överkant
Örebro Chipset
2011-08-10 20:50
Även om google translate inte är att lita på så antyder artikeln i länken att ÖSK inte kommer överens med Hernandezs klubb gällande en köpklausul efter lån. I annan artikel står det också att han haft anbud från Danmark och någon klubb I MLS:
Örebro rirobban
2011-08-10 20:39
Frempong hade aldrig petat Rama, Paulinho, Astvald, möjligen 4-alternativet tillsammans med Lushtako. Helt rät att man släppte honom, vad har han visat i Gefle förresten?

På 30 matcher i Gefletröjan har han gjort 2 assist, båda förra säsongen. Nej tack till Frempan, och jag tror Norrköping håller på att göra (eller inte) en ÖSK i början av 2000-talet, alltså överutnyttja sitt kapital.
2011-08-10 20:38
Schella // Det var kanske lite extra surt med Jon. Han var långtidsskadad och ÖSK satsade lång tid på att rehaba honom. Sedan kom han in på hösten och gjorde målsucce på en gång. Sen stack han....
Örebro Schella
2011-08-10 20:30
Franz// oväntat..
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-10 20:19
Det verkar visst bli lite strul med Bedoyas arbetstillstånd om han inte får spela mer i landslaget, vilket han verkar får svårt till då Klinsmann inte tagit ut honom till nattens landskamp. Och blir han inte uttagen idag är han ju absolut inte favorit hos tysken. Kan detta göra att hans kontrakt bryts med Rangers? Och i så fall kanske vill krita på ett kontrakt med ÖSK?
Örebro Marta (hane)
2011-08-10 20:07
Drömde att Staaf gick till Rangers med efter sina tre pyttsar. 27 mille ville de visst ge för honom... Livet kändes rätt grått när jag vaknade upp...
2011-08-10 19:53
Jag känner mig inte så bitter för Frempong utan tycker att han inte fick förlängt med ÖSK var det bästa som kunde hända honom. Han hade förmodligen suttit på bänken med låg lön och minimal med speltid om han stannat här.

Man får aldrig underskatta vad förtroende och att en tränare ser potentialen hos en spelare och ger denne speltid betyder. Utan att ha fått så mycket speltid som Frempong fått i Gefle hade inte varit den spelare han är idag. Men det kräver en tränare med tålamod och som kan vänta på resultatet tills imorgon istället för idag.

Kan ändå känna viss tveksamhet om de summorna som anges i media (1,4 mille per år) är vad man borde ge Frempan. Med tanke att han fortfarande drabbas av skador varje säsong, om än inte så långvariga som han hade i ÖSK
Örebro hemvändarn
2011-08-10 19:48
Bra fart på den inhemska transfermarknaden nu. Folk går mellan allsvenska klubbar som aldrig förr. Med Rama, Astvald, Lushtako, Ibrahim och Yasin i truppen så tycker jag vi har både talang och erfaranhet på ytterplatserna. Dessutom lär väl inte James ha det största förtroendet för ÖSK så jag ser det som naturligt att han hamnar någon annanstans. Norrköping har ju dessutom en sockerpappa som gärna lägger in slantar nu när föreningen verkar rulla hyffsat.

Vad gäller Bedoya så såg jag inget som tydde på att han kommer ändra inställning trots klart kontrakt med Rangers. Han jobbade som vanligt oerhört mycket även om det var längre ner i banan än vi är vana vid. Flertalet tillfällen som han kom till undsättning när Raniege, Chibuike eller Makondele utmanade.

Att ponera om två av William, Haddad och Staaf alla klara av att vara skadefria fem matcher i sträck tycker jag känns långsökt. Tyvärr är det ju så att alla tre har visat tendens till nya skador i parti och minut. Tråkigt då jag har ett gott öga till alla tre.

Den första riktigt stora transferen i klubbens historia kommer Kalle Holmberg stå för. Amen.
2011-08-10 19:42
Schella // Nej, Jon gick som Bosman
2011-08-10 19:42
Bulten i Boo // Hehe - 8000 spänn? Det med däcken är faktiskt sant. Tror det var han själv som sa det en gång i tiden i en intervju jag hörde/läste. Sen var det väl sociala fixar också såsom jobb & lägenhet.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-10 18:47
Franz// Har du räknat ut nuvärdet? ;-)
Örebro DaSa
2011-08-10 18:45
Vore intressant att veta hur ÖSK tänker ang. targetpositionen nu när Eddie är på väg in. Ponera att han gör succé ovh vi utnyttjar vår klasul, då kommer vi stå med tre högklassiga targets till säsongen 2012. Accepterar William att bli utlånad till en säsong eller tills vi säljer Eddie!?

Ngn som vet om Rangers bud fortfarande står fast? Kanske lika bra att sälja Bedoya efter DIF matchen och sedan spela in Paulinho på hans position. Optimala vore om vi kunde få in hans ersättare (Ari) så snart som möjligt för att kunna ha hösten för att spela ihop vårt nya mittfält.
Örebro Schella
2011-08-10 18:37
fick vi något för jon lundblad när han gick till frankrike?
Örebro DaSa
2011-08-10 18:33
Jag tycker att Norrköpings värvningsstrategi är intressant, kan bli riktigt bra samtidigt som jag inte tror att de riskerar ngt ekonomiskt. De fick en större summa pengar i riskkapital, istället för att lägga dem på en hög transfersumma som sthlmsklubbarna har en förkärlek att göra så har de antagligen reserverat en del av dem motsvarande lönen för talangerna. De har bevisligen värvat två mycket lovande spelare, men det känns lite bittert att de inte spelar i ÖSK idag:)
2011-08-10 18:28
Bulten i Boo // Nej men jag vet att ÖSK betalade Nordahl 4 dubbdäck och ett par hundringar för att han skulle komma från Degen till ÖSK
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-08-10 18:22
Hur fanken har IFK råd med dessa löner? Eller har de verkligen det?
Örebro Bulten i Boo
2011-08-10 18:12
Någon som vet hur mycket försäljningarna av Thomas Nordahl (Juventus/Anderlecht) resp Leif Eriksson (Nice) gav på den tiden det begav sig?
Örebro Guldtass
2011-08-10 18:06
Intressant med Frempongs nya saftiga lön, talang har han onekligen men kraven blir nu skapligt stora.
By the way, fotbolldirekt borde fixa till sin taskiga site en gång för alla.

En annan sak, någon insatt som varit på träningarna och kan avge en rapport hur våra provspelare har skött sig. Tänker då på de båda unga engelsmännen och den amerikanska vänsterbacken.
Det lilla jag sett på youtube så är amerikanen intressant, snabb med bra teknik och bra inlägg. Vi skulle verkligen hitta en ung och lovande vänsterback som konkurrerar med vovven.
Örebro Mattias69
2011-08-10 15:24
800 000 kr för en spelare 1976 motsvarar idag en summa på 3,6 miljoner kronor. Alltså är försäljningen av Niklas Skoog vår största framgång så här långt.
2011-08-10 14:22
Jag tycker det är tråkigt att ÖSK inte kan producera mer U21-landslagsmän. Astvald är väl inte ens uttagen i truppen i U21-landslaget? Men vem vet. kanske någon av Ahmed Yasin, Josef Ibrahim, Emil Berger eller William Atashkadeh är med nästa år? Men då krävs det nog att de får mer speltid.
Örebro Fatcit
2011-08-10 14:02
Bona fides // sorry, men du är ju jobbig. Håller du på med C-uppsatsen samtidigt eller? ha ha
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-08-10 13:55
Brus-Nilsson:

Jag skulle ju kunna se att vi kan lyckas med att skrapa ihop lite mer poäng än så. Med vind i segel, stolpe in och att några bollar halkar in på på ett bananskal så tror jag vi kan hamn på runt 50-52 poäng.
Och har vi då tur att inte alla lagen framför oss nu i tabellen får en lika bra höst som vi, så kan vi nog allt knipa en 3e plats.
Men den som lever får se.....
Örebro Bulten i Boo
2011-08-10 13:40
Ja, inser att Skoog-försäljningen bräcker Hasse Borg-affären. Sju mkr! Intressant, av flera skäl. Sju mkr räckte inte till för att få ÖSK på fötter då. Några år senare var vi bankrutta igen. Sju mkr, otänkbar övergångssumma mellan två allsvenska lag idag?
Annons: