/fotboll/osk/forum/361.aspx/fotboll/osk/forum/361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-07 23:08
Vloggen kommer bli svår att klara sig utan när laget nu snart beger sig hemåt igen. Kolla även in senaste ÖSK-klippet som b la innehåller en intervju med Vorsah!

Värt att återigen ta till sig av vad Djurgårdsprofilen Wille Bäckström tidigare uttryckt enligt nedan länk.

Wärle, när en djurgårdare uttrycker beröm för någon av en annan klubbtillhörighet än sin egen så har man fanimej gjort något bra!
Hagges vänsterfot
2017-02-07 21:53
Wärlegård är kung!!
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-07 21:18
Här finns gällande lagrum.

Paragraf 4-5 är aktuella i frågan om upphovsrättsligt material.
2017-02-07 21:12
Ur forumreglerna:

"SvenskaFans grundregler beskriver också att det inte är tillåtet att länka betalmaterial i sin helhet på forumet. Till exempel är det alltså inte tillåtet att kopiera en hel Plus-artikel och dela den. Om du ändå vill dela något ur ett betalmaterial föreslås att du skriver om innehållet till egna ord eller delar de delar av innehållet som du känner är mest relevant."

Därtill har vi nyligen fått direktiv från Centralredaktionen om att det inte är ok att dela så kallade ful-streamlänkar i forumet men det har vi inte hunnit uppdatera forumreglerna med än.
AIK Saywee
2017-02-07 20:43
Erik XV
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro öörebrooo
2017-02-07 20:29
Ny ÖSK vlogg ute på Youtube, inslaget med Stålis på stranden kan vara det bästa jag sett på år. Erik Wärlegård, du är fan kung.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-07 19:40
@Aspen.:

Ja, jag har iaf nämnt hans namn ett par ggr :)
Såg han på plats för någon vecka sedan när DIF mötte Vasalund. Grymt stabil. Såg han även när DIF spelade sin första match i Atlantis Cup. Bra även då! Bra med boll, resolut, stöter fint och passar bollen efter backen.

Men spelade inte Gunnarsson och Une Larsson igår?

Hur som haver så hade jag signat honom direkt! Tror att han hade blivit vår chef ganska omgående.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-02-07 19:36
Nä Brandao, jag är inte admin. Däremot har jag väldigt lite till övers för folk som anser sig ha rätten att bete sig som man vill i närvaro av andra. Hyfs du vet...
Örebro Vinnartradition
2017-02-07 19:19
Vi märker att intresset i våra supporterled är enormt inför vår allsvenska bortapremiär i Eskilstuna, lördagen den 8/4.

Efter många frågor utan svar ska vi äntligen bringa lite klarhet. Imorgon eftermiddag släpper vi resan, men vi kan redan nu avslöja att vi har en heldag att se fram emot i ÖSK´s och Kubanernas regim. Vi gör en satsning modell större och ska med gemensamma krafter se till att vi blir rekordmånga ÖSK:are på plats.

Till dess uppmanar vi samtliga att anmäla sig till årets första resa i Svenska Cupens gruppspel, lördagen den 25/2.

Sprid ordet till era ÖSK-vänner!
Hagges vänsterfot
2017-02-07 19:09
@Brandao:

Inte mer än att vissa belgiska lag är allt annat än samarbetsvilliga.
Örebro Aspen.
2017-02-07 19:05
@T8:

Provspelade med Djurgården i går. Fanns väl tidigare på vår radar.
Örebro Aspen.
2017-02-07 19:02
@KalleTeodor - Admin:

Kan inte hitta något i forumreglerna om detta.
Är det ett avtal med NA som svartvitt har?
Dessutom har jag kompletterat NA:s text och tagit bort bilden.
Se det positivt - äntligen en artikel med intressant innehåll i NA
Örebro Brandao
2017-02-07 19:01
Hagges vänsterfot

Vet du varför det inte blev något?
Örebro Brandao
2017-02-07 18:57
Ja det var Kujovic...
Örebro T8
2017-02-07 18:53
Hagges Tack där dog peppen igen. :)
Örebro T8
2017-02-07 18:44
Det är väl slut på etablerade mittbackar och anfallare? Om man inte tar någon från andra länder såklart. Vorsha känns ju som en rejäl chansning. Kommer ni på några?
Hagges vänsterfot
2017-02-07 18:28
@KalleTeodor - Admin:

Det är inte ens en plusartikel om du kollar NA.
Hagges vänsterfot
2017-02-07 18:27
@Brandao:

Tror du syftar på Emir Kujovic och han är avskriven.
Örebro T8
2017-02-07 18:25
Brandao Kan du lägga lite ledtrådar kanske? Behöver värvningspepp i kylan. :)
Örebro Brandao
2017-02-07 18:10
Jag vet att dom varit i kontakt med en svensk spelare, en jävligt bra sådan. Var dock ett tag sen så det kanske inte blev något
Loppan i Axens skägg
2017-02-07 18:08
Kom igen vi snackar fotboll istället.

Tror ni att det är uteslutet att Örebro tar in en svensk spelare eller är den marknaden så pass sållad nu att det blir 2 utländska spelare?
Örebro Brandao
2017-02-07 18:03
Åter till ståplats

Är du också admin?
2017-02-07 17:21
Aspen: det är inte tillåtet att dela hela plus-artiklar utan att först skriva om dem till egna ord. Det handlar om upphovsrätt. Justerar du ditt inlägg?
Örebro Aspen.
2017-02-07 17:00
Citat från baksidan av NA:s betalvägg. Ovanligt upplysande artikel tycker jag.

ÖSK-provspelaren Isaac Vorsah tvingades avbryta träningen: "Kände sig inte bra och hostar mycket"

Det ser inte ut att bli något provspel för Isaac Vorsah under ÖSK-lägret i Portugal.
Den VM-meriterade mittbacken från Ghana tvingades avbryta tisdagens träning och det är högst tveksamt om det blir något spel mot danska AGF Aarhus på onsdagen.
Provspelaren Isaac Vorsah testade att träna med ÖSK på tisdagen men tvingades avbryta träningen i Lagos på grund av sjukdom.

28-årige Isaac Vorsah, som spelade VM-kvartsfinal 2010, anlände till ÖSK:s hotell i Lagos i Portugal i lördags men blev sjuk direkt.
Han kunde inte träna varken söndag eller måndag, men testade på tisdagen.
– Han var med på träningsplanen första delen, sedan avbröt han träningen. Han kände sig inte bra och hostar mycket, säger assisterande tränaren Axel Kjäll.
Tanken var att testa Vorsah ordentligt mot Aarhus i matchen om femte pris i Atlantic cup. Det passade extra bra i och med att ordinarie mittbacken Michael Almebäck är avstängd efter utvisningen mot Jablonec senast.
Men nu är det högst tveksamt om det blir något spel alls för ghananen som dessutom har en diger skadehistorik.
– Vi avvaktar och se, har inte låst fast oss i några tankar, säger Axel Kjäll.
Ett definitivt beslut tas efter frukosten på onsdagsmorgonen då startelvan spikas.
Vad händer om Vorsah inte kan provspela för er på plats i Portugal?
– En bra fråga. Det har jag inget bra svar på. Jag vet inte om det är ett alternativ att han kommer till Örebro. Det kan bara Magnus Sköldmark (sportchefen) svara på, säger Axel Kjäll.
Det är inte bara Vorsah som har problem just nu i ÖSK-truppen. Flera spelare stannade kvar på hotellet när laget tränade på tisdagsförmiddagen.
Målvakten Anton Fagerström är magsjuk, unge anfallaren Jonathan Lundberg har känning i baksidan av låret, Johan Mårtensson har en lättare känning i ljumsken, Maic Sema har problem med en höft, Ferhad Ayaz trampade snett på träningen i måndags och vilade av den anledningen medan Nahir Besara känner sig fortsatt hängig.
Återstår att se vilka av dessa som är tillräckligt krya för att kunna spela mot Aarhus. Positivt är att anfallarna Victor Sköld och Yannis Mbomo återhämtat sig bra efter skador.
– Båda har sett bra ut på träning och kommer att få speltid, säger Axel Kjäll.
För Victor Sköld handlar det om årsdebut efter hjärnskakningen han ådrog sig före jul efter kollisionen med Oscar Jansson på träning.
Är det aktuellt att Sköld startar mot Aarhus?
– Det är inte omöjligt även om han säkert inte kommer att spela 90 minuter. Antingen bli det ett längre inhopp eller så spelar han från start, säger Kjäll.

Matchen spelas i Albuferia, med avspark 13.00 svensk tid, på en arena som inte ligger så långt i från flygplatsen i Faro. ÖSK lämnar Portugal direkt efter matchen men övernattar i Köpenhamn och flyger sedan direkt till Örebro på torsdagsförmiddagen.
Spelare och ledare är sedan lediga fredag–söndag och börjar sedan förberedelserna inför svenska cupen där ÖSK ställs mot Åtvidaberg i första gruppspelsmatchen den 18 februari.

----------
Som sagt "bättre sent än fel" har ett bäst före datum. DVS Sent och fel.
Örebro Benny Böckling
2017-02-07 16:55
@Jonas r:

Mycket märkligt
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-07 16:53
@Aspen.:

Sant. Dock väldigt lite i det här sammanhanget. Det var mer slarv från min sida.
Men du kanske tog poängen ändå?

Jag sticker ut hakan och påstår att ingen allsvensk trupp, sista 10-15 åren spikats första veckan i februari. Vad tror du/ni?

Varför sitter då vissa och förväntar sig ngt liknande av ÖSK i år? Comprende?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-02-07 16:52
Brandao. Du skriver givetvis inte vad du vill här mer än en ytterst kort period. Läs forumreglerna.
Örebro Aspen.
2017-02-07 16:48
@Loppan i Axens skägg:
Eller som Axén säger det som räknas är antal poäng efter 30 omgångar i AS. Till det vill jag lägga till 3 poäng i 1:a omgången är lika mycket värda som 3 i omgång 30. Vi kan åka ur på miss i 1:a omgången. Sedan tror jag att styrelse, spelare och supporters skulle uppskatta en vinst i cupen och därmed en plats i Europa. Man måste testa bomber, det finns blindgångare.
AIK Saywee
2017-02-07 16:43
Det är skillnad på krav och förhoppningar.
Örebro Aspen.
2017-02-07 16:42
@Hitta avslut!!:
Det är skillnad på krav och åsikt. Man ska inte hitta på som Du gör. Den 18 februari börjar allvaret med första cupmatchen. Dit är det mindre än TVÅ veckor och en bokad träningsmatch (i morgon). Det är fakta.
Annons: