/fotboll/osk/forum/3606.aspx/fotboll/osk/forum/3606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Djurgården kim for ever
2011-08-14 14:58
Jag tippade seger till oss 2-1 senast men er form är ju klart bättre nu så jag tippar 2-2 idag vilket jag nog är nöjd med då vi saknar ett par viktiga gubbar även om vår trupp är ganska bred.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-14 14:38
Ståplats är bäst//

Jag är glad över att Gerzic verkar ha hittat formen igen, för han är en viktig kugge om vi ska få med oss poäng hem från Stadion. Men ÖSK har haft svårt mot Djurgår´n borta. Nu gäller det att spela som ett lag, som de gjorde mot Häcken. Jag hoppas vi vinner ikväll och att laget gör en helgjuten insats.
Örebro Ståplats är bäst
2011-08-14 14:29
Krille//japp,tidigare år har det kvittat vilket tabelläge Djurgården än har,det har ändå blivit förlust.Det brukar alltsom oftast vara uppgivet som ÖSK-fans när ÖSK spelar på stadion.Skulle verkligen vara på tiden att bryta den trista trenden!
2011-08-14 14:28
Paulinho verkar inte vara med i truppen mot Djurgår´n om man ska tro FD inför-rapport.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-14 13:48
Sekt. E //
Bara spekulationer :)
Örebro Sekt. E
2011-08-14 13:45
Jag tycker det vore dumt att byta till ett spelsystem som vi inte övar på.
Örebro Kajanus
2011-08-14 13:44
Tänk nu på att DIF inte vunnit en enda match i årets allsvenska utan Jonsson på planen. Varför bryta trenden nu när han är skadad? :)
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-14 13:38
Just därför vi ska spela 4-4-2, vi har för många bra spelare som kan spela mittfält i nuvarande 4-3-3..

Dröm 4-4-2 / 4-1-3-2 (nuvarande trupp, utan Bedoya)
Alvbåge
Anttonen - Eidur? - Wikström - Per Johansson
Kihlberg
Rama - Nordin - Paulinho
Haddad - Atashkadeh

Nu är ju skadeläget lite tungt, men med en frisk trupp hade jag velat se den 11an i 4-4-2.

...
2011-08-14 13:35
Kanske kan överraska Djurgår´n med att sätta Sigurbjörnsson som defensiv mittfältare? Annars är nog Kihlen att föredra om man vill ha Sjölund i schack.
2011-08-14 13:28
SHP Örebro//

Jag tror inte heller att Sixten tar ut den start 11:an. Även om jag kan tycka att Lushtaku såg pigg ut när han kom in mot Häcken. Och därför tycker jag att han är värd en startplats. Men det blir nog Astvald som får nytt förtroende från start. Sedan får nog Paulinho börja på bänken då Nobbe säkert får starta.
Örebro SHP Örebro
2011-08-14 13:22
Jag tror på seger ikväll !
Örebro SHP Örebro
2011-08-14 13:20
ösk krille //

den start 11an är sjukligt nice

BUT its
Never gonna happend
2011-08-14 13:19
Det är inte mycket som talar för en seger ikväll. Det skulle vara dagsformen på våra spelare och att självförtroendet på våra grabbar är god i så fall. Sanningen är ju den att vi bara har skrapat ihop 1 poäng på hela 2000-talet på 7 försök på Stadion. Men om det är någon gång ska slå Djurgårn´n borta så är det nu. Jag tycker vi har ett bättre lag på pappret.

När vann vi senast mot Djurgår´n borta på Stadion?

Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-14 13:13
Krille //
Ruskigt bra mittfält!
2011-08-14 13:11
Min start 11:a.

-----------------Alvbåge---------------------

P.J----Haginge----Wikström----Wowoah

-----------------Bedoya--------------------
----------Paulinho----Gerzic--------------

Rama-----------Staaf------------Lushtaku
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-08-14 12:48
Nordback och Astvald kommer att få spela, alltid oavsett. Det spelar ingen roll att dom är sämst i laget hela säsongen, dom spelar ändå.

Alven
Per - Hagge - Wiken - Vovven
-------Kihlen-----
--- Bedoya -- Nordin
Pålle - Målgöran - RAMA?

Nurme
Eidur
Nordback
Berger
Astvald
Lushtaku
Atashkadeh?

1-1 (Paulinho)..
Örebro TommyS
2011-08-14 12:44
William ska vara frisk men vet inte om han kommer med i matchtruppen. Kanske läge för att ge honom en kvart idag?
Örebro TommyS
2011-08-14 12:43
Har vi fått någon förklaring till varför Rama inte tränade i veckan? Tyder allt på att han spelar ikväll?
Örebro Krontorps
2011-08-14 12:40
Är inte Atashkade skadad längre? Inga inför-rapporter för dagens match har med honnom på skadelistan.
Örebro SHP Örebro
2011-08-14 12:20
En vinnande elva i denna afton:

Alven
Per - Hagge - Wiken - Vovven
Bedoya-Gerzic - Paulinho
Lushtaku -Målgöran-Rama

Men nordback är väl given som vanligt.
hellre Kilen då
Örebro Sekt. E
2011-08-14 12:18
Jag har ingen riktig insikt i klubben, men det känns lite som om jakten på nya spelare har avtagit något. Å andra sidan har det ju dykt upp nya spelare tidigare efter en tids silencio stampa.
2011-08-14 12:17
Hoppas Sjögren har en plan b på g. För jag tycker inte ÖSK ska vänta allt förlänge på att förstärka den centrala anfallsplatsen.
2011-08-14 10:39
Hernandez till Lilleström?
Örebro Matta
2011-08-14 10:29
Samma startelva som senast?
Örebro Brus-Nilsson
2011-08-14 10:07
Innan Hitler ens var torr bakom öronen var svastikan symbol för en hel del, bl.a finska flygvapnet. Se länk...

Nog om detta, vi snackar väl fotboll här? :-D
Örebro Conjuration
2011-08-14 04:10
Rirobban//

Du MÅSTE (!) besöka stockholmstadion, behöver inte vara för just i fotbollssammanhang, det är en historisk stadion med en massa intressanta saker, statyer, informationstavlor etc. Självklart måste du besöka den,

Visste du t.ex. att Stockholm stadion pryds av nazistsymboler längs arenan? Varför finns dom där och varför är de inte borttagna? Helt sjukt men ändock intressant. Besök genast!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-08-14 03:16
Intressant poäng Mattias från Rangersredaktionen har. ÖSK vill gärna ha Ale kvar (svenska cupen bl.a.) men lyckas inte föreningar komma överens så blir Alejandro kvar här till 1 januari och får hela november och december utan matcher (och kanske träningar) det är inte speciellt bra för varken Rangers eller Ale.
Örebro Ösk-groda
2011-08-13 22:33
Druttis
Hej!
Ingen avstängning som jag kan komma på iaf ..
Skador........Haddad, Anttonen...........Kanske Tommy Wirtanen....har varit lite småskadad......men kommer inte på någon mera............kanske någon av de andra ÖSK:arna vet mera .......
Djurgården Druttis
2011-08-13 22:16
Hallå Örebroare!

Hur ser det ut med avstäningar/skador imorgon för er?

Väl mött imorgon!
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-13 22:13
@rirobban

Vill du ha bra utsikt över planen behöver du inte sitta på bortaläktaren. Där är det kasst. Men på långsidorna funkar det bra, så länge du inte sitter bakom en pelare haha. Kass stadion, faktiskt.
Annons: